liikunta,uusi riippuvuus?

Olen huomannut kun pääsin irti nikotiinista,tilalle on tullut ainakin minun kohdalla uusi riippuvuus,nimittäin liikkuminen :P olen aina kävellyt mutta aika hitaasti ja fiilispohjalta ja kelienkin mukaan mitään säännöllistä harrastusta/aktiviteettia raskaan työn jälkeen en ole edes haaveillut.Vuoden alusta aloitin säännöllisen kävelyn ja hieman nopeammassa tahdissa, sitten hankin sauvat huhtikuun puolessa välissä ja aloin käydä joka päivä 30-60min lenkkejä ja hiki virtaa ja nyt koitan hölkätä sen minkä vasen polvi antaa myöten eli maksimi 20min. pakonomainen mutta positiivisesti tarve liikkua ja harmittaa jos jostain syystä ei pääsekään,onkohan tämäkään tervettä? mutta aion liikkua niin kauan ku kiinnostaa se voi taas lopahtaa kun uimakausi alkaa...
kertokaahan kokemuksia,on tää kuiteski parempi ku maata sohvaperunana ja lihoa kuten alussa ainaki mulle tuli lisäkiloja
«13

Viestejä yhteensä

• editoi toukokuu 2007
    Eipä hassumpi "riippuvuus" ainakaan minun mielestäni, itselläni kyllä tuo kuntoilu on ollut aina päällä, tavalla tai toisella, sillä tuo minun työkin on aikaslailla raskasta vääntämistä ja nostamista, jos oikeen huonosti linja vetää....itseasiassa mulla se tupakoinnin aukko on täyttynyt liikkumisella, sillä jäähän sitä aikaa enemmän kun ei tartte 5min tupakkataukoja pitää vähän väliä, itsellänikin se meinaa 90min aikaa, joka on ennen mennyt tupakanpolttoon päivässä...
    Tokihan tupakoinnin lopettaminen vilkastuttaa verenkiertoa ja hapenottokykyä, sekä vireystaso nousee ja samalla viitseliäisyys omaa itseään kohtaan....ainaskin minä näin aattelen...
  • jantskujantsku ETELÄ-KARJALA
    editoi toukokuu 2007
    Tekisi mieleni sanoa että yhdyn edelliseen puhujaan , mutta silloin valehtelisin , siksi sanon että olen samaa mieltä ...
    Liikunta vapauttaa kehossa eli ropassa endorfiineja joiden vittumaisena sivuvaikutuksena on sairaan hyvä olo :twisted: :twisted:
  • editoi toukokuu 2007
    Heeehe...hehheh...hi..hihhih..hahhahhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......taas Pikikselle tuli elinikää lisäääääääääääääää :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
  • editoi toukokuu 2007
    Nyt on sitte korkattu rullaluistinkausi käyntiin,monta vuotta taukoa ku käsiä leikattiin aina toukokuussa ja kesä saikulla enkä uskaltnu riskeerata että jos sattuis vahinko ja kaatuis leikatulle kädelle, kävin vain pienen lenkin polvenkin takia ja tuntu mahtavalta,luistimet ei painanut enkä etes hengästynyt kunnolla!!! :mrgreen: ennen oli naama tulipunasena veren maku suussa ja keuhkot tuntuu että repeää,on näköjään vaikutusta savuttomuudella ja energisyydellä :lol: ja huomenna alkaa yövuoron jälkeen loma ja 5 kk tulee täyteen, lapset pääsee pienemmät sirkukseen isommat kattoon rallia ku ei mee rahaa tupakkaan :oops:
  • EsaEsa Turku
    editoi toukokuu 2007
    Älä sitten liikaa innostu, ettei paikat hajoa. Mulla ainakin oli monta vuotta semmoista pätkäliikkumista kun aloitin liian rivakasti ja sitten piti taas puoli vuotta parannella polvia. Järjen kanssa kun menee ja varoo tarpeeksi heikkoja paikkojaan niin sitten pystyy jatkamaan päivittäistä liikkumista jatkuvasti. Hölkkä ei tulisi mulla kuuloonkaan, mutta metsissä rämpiminen sujuu kyllä nykyään hyvin, kun vaan on tarkkana ylä- ja alamäissä, että askel pysyy hallittuna eikä kiertoliikkeitä tule.
  • editoi toukokuu 2007
    koitan hillitä tätä innostumista,kävin todellakin vain 20min lenkin,tässä iässä tajuaa jo milloin pitää alottaa varovati :roll: ja tietäähän tuon että jos eka kerralla revit ja rikot paikat,eihän se homma enää jatkossakaan tunnu mukavalta jos oot aivan piipussa etkä nauti olosta :shock: onneks loma alkaa huomenna,olen todellakin sen tarpeessa,työ fyysisesti ja nykyään psyykkisesti tosi raskasta,pitkät työrupeamat ja vuorotyö omiaan kuluttaa kroppaa
    editoi toukokuu 2007
    "Tässä iässä"?? mä luulin että toi -68 oli syntymä vuosi :D :D :D

Mä olen -66 , enkä todellakaan ymmärrä mistään mitään ... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: siis, syntynyt , tai sitten tehty koneella , mistäs sitäö tietää ???
  • EsaEsa Turku
    editoi toukokuu 2007
    Niin, lain mukaan sinä saat sanoa "tässä iässä" vasta ensi vuonna. 40 on alaikäraja siihen :lol:
  • editoi toukokuu 2007
    Eikös laskuopin mukaan se 40 paukahtanut rikki vuonna 2006? :shock: Mie oon vuosmallia -66 :roll: ja kiinalaisella horoskoopilla tulihevonen :roll: :roll: ja viime kesänä täytin sen maagisen 40 :hunf:...nyt taitaa rysähtää sitten 41 mittariin. Buaaaaaaahhhhh!!!! :cry: :cry: Piruvieköön, jos ei ala satamaan, niin minä häivyn fillareineni pariks tunniks huitsin nevadaan :mrgreen: :mrgreen:...missähän se muuten on????
  • EsaEsa Turku
    editoi toukokuu 2007
    Hoitsu saa vasta 2008 ruveta valittamaan vanhuuden vaivoja.

Siellähän se Nevada köllöttää Kalifornian vieressä. Vettä kannattaa varata mukaan pyöräretkelle, aika paljon autiomaata on siellä. Niin ja rahaa, jos meinaat Vegasiin mennä :)
  • editoi toukokuu 2007
    Kyl mä sen Nevadan tiedän, paitsi että Kuoleman laakso ois räyhäkkäämpi paikka mulle...mut missäs on tämä Huitsin Nevada? sitä minä tässä ihmettelen...Hoitsu-68 on nuori likka minuun ja Jantskuun verrattuna... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
  • editoi toukokuu 2007
    Pikis kirjoitti:
    Kyl mä sen Nevadan tiedän, paitsi että Kuoleman laakso ois räyhäkkäämpi paikka mulle...mut missäs on tämä Huitsin Nevada? sitä minä tässä ihmettelen...Hoitsu-68 on nuori likka minuun ja Jantskuun verrattuna... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Melekosen kakaroilta vaikutatten tästä vinkkelistä katsoen :mrgreen:
  • editoi toukokuu 2007
    Ai? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
  • editoi toukokuu 2007
    Hoitsu-68 on nuori likka minuun ja Jantskuun verrattuna... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:[/quote]

Voihan tana :shock:mä seurasin tota ikä läppää huvittuneena, :D
    kunnes yht'äkkiä tajusin :shock: :-oHoitsu-68 kun on syntyny, niin mä olen sillon jo vuoden polttanu voi prkele :shock: :oops: :lol: 8)
    revi siitä sitten sitä positiivisuutta :evil: :mrgreen:
  • editoi toukokuu 2007
    Oppia ikä kaikki... :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen:
  • kitikattikitikatti tampere
    editoi toukokuu 2007
    ..täällähän on hyvää vuosikertaa.....-66 :lol:
    ....kyllä se Kuoleman laakso näytti aika huitsin Nevadalta..... :shock:
    editoi toukokuu 2007
    Positiivisuus on perseestä ....
  • kitikattikitikatti tampere
    editoi toukokuu 2007
    :?: :?: :?: :shock:
  • editoi toukokuu 2007
    jantsku kirjoitti:
    Positiivisuus on perseestä ....

Että niinku "äiskä" sitten kotiutui töistä ja sait ne palautteet 8) :mrgreen:
  • editoi toukokuu 2007
    Jepujep, tais Nixu osua naulan kantaan...
    editoi toukokuu 2007
    no ei ... musta se van on niin ahuska sanonta ... mä muuten en oikein muista mitenköhän se eilinen menikään ... hmmm.... emannalla oli mikreeni ... et se oli aika hilijanen pimukka ... ja määä käin mustinmurkinan kans 11km lenkillä ... et ei suurempia , ja kuuntelin sitä saakelin piirpaukea , ja kuuntelen edelleenkin , olen addiktoitunut nyt sitten tähän :evil: :evil: :evil:
  • editoi toukokuu 2007
    Ei mee hyvin sullakaan :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol:
    editoi toukokuu 2007
    no ei kun mä joudun kuunteleen kuulokkeilla , nin ei voi tanssii ja siivota :twisted: :twisted: :twisted:
  • editoi toukokuu 2007
    sekö se oli se "soi vienosti konevitsan soitto" :lol: ei ehkä ihan pestistä tanssimusaa, että kai se kuullokkeilla toimii :!: :wink: :mrgreen:
    editoi toukokuu 2007
    no vaikka tämmönen kun , maam bamba , tai lmbs polka , tai ... tai tai ....arbole ... kaik männöö...
  • editoi toukokuu 2007
    toimii,toimii 8)
  • editoi toukokuu 2007
    toimii,toimii 8)perhana kun on toi liipasinsormi vähän herkässä
    näin lauantaiaamuna :mrgreen: :shock:
  • editoi toukokuu 2007
    nyt on mulla sitte ihan uus pyörä,palkittin itteni 5 kk savuttomuudesta ja lissää vaan riippuvuutta :lol: rullaluistimet kulkee kovaa ja mahtavat kelit luvattu ainaki sunnuntaihin asti,alko hienot ilmat ku mulla on loma 8)
  • editoi kesäkuu 2007
    nixu kirjoitti:
    kunnes yht'äkkiä tajusin :shock: :-oHoitsu-68 kun on syntyny, niin mä olen sillon jo vuoden polttanu voi prkele :shock: :oops: :lol: 8)

Kiäh kiäh kiäh kiäh kiäh kiäh........... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi kesäkuu 2007
    Pikis kirjoitti:
    nixu kirjoitti:

Kiäh kiäh kiäh kiäh kiäh kiäh........... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ja vielä paremmat naurut saa kun Nixu oli jo vedelly kessuja viis vuotta mun syntyessä :):):) hih hih....... Täsä tuntee ittensä ihan teinilikaks jebajee......
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.