prkl yskä!

Mua vaivaa nyt kauhee yskä ja tämä on vallan sietämätöntä.
olen ollut nyt polttamatta 7 viikkoa (tosin pakko tunnustaa että olen polttanut muutaman savukkeen :( )
mutta tämä yskä ei vaan hellitä, tätä oli jo ennen kuin lopetin ja yltyi sitten lopettaessa, mutta kun tämä tuntuu menevän vaan pahempaan suuntaan. ei helpota yhtään puuskittainen yskä, ihan kuin olis kauhee tupakkayskä, suunnilleen sillee tulee köhittyä kuin kummelin perintöä odotellessa sketsis.
pitääkö tässä alkaa taas polttaa että helpottaa vai mikähän tähän auttas.

kertokee ihmees jos joku tietää.
menee hermot tähän jatkuvaan köhimiseen.

Viestejä yhteensä

• PrisiPrisi Helsinki
    editoi huhtikuu 2009
    Älä VAAN ainakaan ala polttaa uudelleen. Yskä voi olla ihan superkauhea (nimim. tiedän superkauheasta yskästä suurin piirtein kaiken, aiemmista viesteistäni voit lukea), mutta se on vain merkki siitä, että värekarvat toimivat taas ja keuhkojen puhdistusmekanismi on kunnossa! Nyt on kunnon kevätsiivous, myrkyt ja kököt ja rähmät ja tervat saavat kyytiä, ja pian on tilalla kauniin vaaleanpunaiset hengityspelit, melkein kuin tuliterät. Yritä vähän kävellä tai liikkua jotenkin muuten, se saa liman liikkeelle paremmin.

Mulla on ollut pahat yskät molempien lopetusten jälkeen. Tämä viimeisin vaan oireili kahtena flunssana, joiden yhteydessä yskitti. Sen jälkeen meni perinteisesti huulet siniseksi (ja se on TOSI pelottavaa). Eilen kuitenkin kävin juoksemassa 7 km ihan reippaalla tahdilla, eikä minua enää yskitä yöllä, joten eiköhän tämä tästä vähitellen. Mutta siis, kuten sanottua, mulla jatkui kaikensorttinen keuhko-oireilu kuukausia edellisen lopetuksen jälkeen joten osasin jo varautua tähän.

Voimia sen yskityksen kanssa. Lääkärissäkin voi ja kannattaa käydä, jos alkaa tuntua että hommassa ei ole enää mitään järkeä.
  • mindesmindes Espoo
    editoi huhtikuu 2009
    kiitos vastauksesta.
    hyvä kuull että jollakin muullakin on ollut tällaista, antaa hieman toivoa paremmata.
    kävin eilen hakee apteekista yskänlääkettä, sitkeän liman irrottavaa suositeltiin.
    saas nyt nähdä auttaakohan se, toivottavasti.
    lähtis edes lima liikenteeseen niin tuntuis siltä et siitä yskimisestä on jotain hyötyäkin ja keuhkot puhdistuu.
    se vaan ettei meinaa saada nukuttua ku pitää köhiä niin paljon...
    katsellaan nyt päivä kerrallaan.
  • TurreTurre Tampere
    editoi huhtikuu 2009
    Täällä yksi kummelihahmo lisää, KÖÖÖÖÖÖHH! :mrgreen: Nyt olen yskinyt pari päivää aivan sairaasti, mut mitään ei irtoa. Kai tästä täytyy apteekkiin mennä - töissä minnuu kattellaan jo aika pitkään tämän kaksinkerroin vetävän yskän takia... :oops:

Mindes - toivottavasti yskäsi helpottaa. :)
  • editoi heinäkuu 2009
    Mulla oli noin vuoden verran kans sellasta tupakkiyskää et varsinki aamusin tuntu et limaa tulee ihan älyttömästi. Välillä se oli sit taas parempi. Nyt täs viimisen parin kuukauden aikana se sit taas on ollu oikeenkin pahaa just toi aamusin yskiminen ja liman nouseminen. Muutaman kerran niinkin pahaa et on vähä tullu ylös ku on yskiny nii paljo. Lopulta ajattelin et pakko tehdä jotain ja lopetin tupakin polton. Oon nyt ollu kohta kaks viikkoo ilman mut vielä ei yskimisen suhteen juurikaan mitään muutosta. Kuulostaako kellekkään tällänen lima yskiminen kuinka tutulta? Niin ja siihen on kuulunut kans sellanen oire et vähä niinku ahdistaa hengittäessä. Jos jollain on ollu samanlaisia oireita niin kerro ihmeessä miten tän sais hoidettua pois.
  • SuicideKing_2SuicideKing_2 Vantaa
    editoi syyskuu 2009
    Toivottavasti mulle ei nyt iske ihan kauhea yskä kun yritän lopettaa :shock: Aiemmin niin on käynyt, mutta nyt vasta parantumassa keuhkoputkentulehduksesta (vaihteeksi!) ja yskittää muutenkin ja kirvelee kurkkua... noh, saas nähä :roll:
  • editoi syyskuu 2009
    Hei! Nyt kuukausi savutta ja vielä yskittää aamuisin ihan hirveesti :twisted: Yskä on kyllä vähän erilaista kun tupakoidessa, nyt se lima liikkuu (ennen ei). Uskon että tää menee viimestään kuukaudessa ohi :D eiköhän tää oo sitä putsausta! Mulla tutkittiin keuhkot just ennen lopetusta ja kaikki oli lähes ok joten onnenks tietää että tää on vaan tervan ja röhnän liikkumista :D JOs muistan oikein niin viimeksikin yskä loppui muutaman kuukauden kohdalla.. Kyllä se joskus hellittää :wink:
  • editoi syyskuu 2009
    njukka1 kirjoitti:
    Mulla oli noin vuoden verran kans sellasta tupakkiyskää et varsinki aamusin tuntu et limaa tulee ihan älyttömästi. Välillä se oli sit taas parempi. Nyt täs viimisen parin kuukauden aikana se sit taas on ollu oikeenkin pahaa just toi aamusin yskiminen ja liman nouseminen. Muutaman kerran niinkin pahaa et on vähä tullu ylös ku on yskiny nii paljo. Lopulta ajattelin et pakko tehdä jotain ja lopetin tupakin polton. Oon nyt ollu kohta kaks viikkoo ilman mut vielä ei yskimisen suhteen juurikaan mitään muutosta. Kuulostaako kellekkään tällänen lima yskiminen kuinka tutulta? Niin ja siihen on kuulunut kans sellanen oire et vähä niinku ahdistaa hengittäessä. Jos jollain on ollu samanlaisia oireita niin kerro ihmeessä miten tän sais hoidettua pois.

Mulla oli kans tuota liman nousemista aamuisin ja ne "tukehtumis tunteet" ja että sai veet silmis yökätä niin kyl autto päätöksen tekemisessä. Mulla itellä on nuo aamut jo huomattavasti helpottuneet vaikka vasta kolmas täysin tupakaton päivä menossa, mää uskon et sullaki helpottuu. En tietenkää mikään lekuri oo mut luulen..
  • VesaVesa Tampere
    editoi syyskuu 2009
    Ei varsinaisesti yskää, mutta sama oireyhtymä minullakin. Käytännössä ensimmäisestä päivästä lähtien on kurkku ollut töhnäinen ja käheä niin, että ääni tahtoo pettää. Nyt viime päivinä alkanut hiukan kirkastua iltaa kohti.
    LifeRewards-ohjelmassa aiheesta on tutkimustietoa:

3-9 kuukautta tupakoinnin lopetuksesta: Keuhkojen toiminta kasvaa 10 % ja huomaat yskiväsi vähemmän. Myös hengityksesi vinkuu vähemmän. Olet vahvempi ja paremmassa kunnossa.

Limaisuutta ja sen ilmentymiä riittää kolmeksi, pahimmillaan jopa yhdeksäksi kuukaudeksi. Kaikkea sitä pitää ihmisen itselleen riesaksi hankkia :evil:

Onnea Brunetille kuukaudesta! Eiköhän nyt mennä tätä savutonta tietä eteenpäin niin kuin stumppilaisten lausahduksista keräämässäni huoneentaulussa sanotaan: Niinpä en aio koskaan sytyttää ettei tarvitse enää koskaan lopettaa :!: Arvaapas kenen viisauksia tuo on :thumbup: :D

Tsemppiä Janerock! Vain ne ensimmäiset kun jaksaa niin kyllä se siitä :thumbup:
  • harpoharpo Pori
    editoi syyskuu 2009
    Menkää ihmiset lääkäriin. Meidän työpaikan lääkäri ainakin kirjottaa simmoset lääkkeet ettei kauaa yskitä. Oon ollu 2 kk savuitta ja ihmettelen kun ei se yskä oo vieläkään tullu. Mä oon varmaan polttanu väärin tai väärä merkkiä.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.