Galluppi: Mikä on paras tai toimivin hetki lopettaa tupakanpoltto

Millaisia kokemuksia Stumppaajille on kertynyt ja karttunut, että mikä on otollisin tai toimivin hetki aloittaa tupakkalakko tai lopettaa kokonaan koko pössyttelypuuha?

Viestejä yhteensä

• editoi huhtikuu 2009
    Paras hetki lopettaa on silloin, kun motivaatio on kohdallaan ja päätös tehty :mrgreen: Sen jälkeen ei enää sovi odotella päivää tai kahta, viikkoa tai kuukautta vaan stumpata siihen, silputa jäljelläolevat röökit vessanpyttyyn ja varata lähistölle joitain nikkistuotteita :D
  • PuhdaskeuhkoPuhdaskeuhko Helsinki
    editoi huhtikuu 2009
    Samaa mieltä Sartsun kanssa. Lopetukseen voi lähteä kuin seikkailuun. Joka päivä tuo jotain uutta ja tuntematonta tullessaan :P

image

• tintt1tintt1 Espoo
    editoi huhtikuu 2009
    Yksiselitteisesti: AINA! Jos jää odottelemaan, tekosyitä tahtoo syntyä roppakaupalla!
    "Olisinpa lopettanut ennen kuin aloitinkaan!"
     Viimeinen tupakka 4.7.2008
  • PirrePirre Helsinki
    editoi huhtikuu 2009
    Paras hetki tupakoinnin lopetukseen on silloin kun "palikat" on järjestyksessä, jolloin oma motivaatio on korkealla.
    Tupakoinnin voi lopettaa SILLOIN kun sitä ITSE haluaa, ei silloin kun joku muu siihen painostaa jne.
  • Tarza_2Tarza_2 Satakunta
    editoi huhtikuu 2009
    :-) hyvä pirre olet niin oikeassa,tupakka jää pois ihan omasta tahdosta,kun sen on päättänyt.tottakai sitä ottaa muidenkin pyynnöt tupakoinnin lopettamisesta huomioon,mutta silti se on se oma tahto ja motivaatio juuri sillä hetkellä,mikä ratkaasee.tsemppiä kaikille!!!
  • editoi kesäkuu 2009
    AINA. Se on se hetki, jonka pistät ittelles vimoseksi päiväksi. Aattelet etukäteen, että sillä hetkellä, sinä päivänä, silloin vedät viimeiset savut ja se on loppu.
  • SmurffiSmurffi Pohojois-Pohojammaa
    editoi tammikuu 2010
    Mul lähti siitä, et olin yhden päivän polttamatta ja siit se jatkuiki tänne saakka.
    Sen piti olla vaa kokeilu, mut hyvihän se kuiteski meni,,et tupakka jäi pois,,vähä niinku pikkulapselta tutti :D
  • editoi huhtikuu 2010
    Vastasin "Justnytheti", koska on itse tullut todettua, että noita viikon ja kuukauden alusta juttuja siirtää helposti... noh, vuosia. :?
  • vapaanavapaana Lappi
    editoi huhtikuu 2010
    Vastasin "Ei koskaan"
    Perusteluni tuolle on yksinkertainen: Olen viimeisen viiden vuoden aikana yrittänyt lopettaa polttamisen n. kymmenen kertaa. Miettinyt sopivaa ajankohtaa, päättänyt joskus seuraavasta päivästä jne. KOSKAAN ei ole sopiva aika. On vain päätettävä päivä ja pidettävä se :mrgreen:
    (Minulle naistenpäivä tuntui hyvin sopivalta, sen kun muistaa tulevaisuudessakin vuosipäivänä savuttomuudelle)
  • editoi toukokuu 2010
    Viime vuoden minälle vastaisin, että talvi, mutta niinhän se mieli muuttuu aina kun itteensä suuttuu.

Tänä vuonna päivitän vain nimimerkkiä PeTeR.Pan2010 vai mikä se oli.
  • editoi lokakuu 2012
    Näin me ollaan erilaisia. Sanoisin myös että silloin kun motivaatio on kohdallaan. Olen pari vuotta nyt tiennyt että tupakointi pitää lopettaa lopullisesti. Vuodenvaihteen jälkeen hommasin valmiiksi Champixrespetin odottamaan sitä hetkeä jolloin päätös syntyy. Kesällä rupesi päätös kypsymään; työpaikka muutti uusiin tiloihin ja ajattelin että mitäs jos en edes opettelisi polttamaan uusissa tiloissa. Siitä se ajatus lähti ja hyvin on mennyt, nyt seitsemättä viikkoa savuttomana.

Tunnen itseni sen verran hyvin ettei minun kannata edes lähteä liikkeelle sillä ajatuksella että joo, pitäisi se tupakointi lopettaa, yritetään nyt sit vaikka maanantaina. Sen halun pitää tulla tuolta syvältä ja pitää löytyä tuolta selkärangasta se ajatus että ikinä en enää halua polta tupakkaa. piste.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi lokakuu 2012
    Eripsa, olet hyvinkin oikeassa tuossa.
    Tärkein asia lopettamisessa on The Päätös! Siihen nojaa kaikki.
    Sit voidaan aloittaa miettiä mahdollisia kainosauvoja viekkareita vastaan, jos tarve vaatii, tai sit ei.
    Viime kädessä omat ajatukset ja asenteet on saatava positiivisiksi asialle.
    Lopettaminen on myönteinen asia ihmiselle. Kun sen jaksaa käsittää, on jo pitkällä.
    :lol:
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.