Tuidren pleissi.

Moro pitkästä aikaa!! Tulin kuitenkin tänne takaisin, että on joku kotoisa "mesta" misä käydä vähä kirjottelemassa.. en mieltäny uusia paikkoja oikein sitte omakseni, eikä tullu käytyä.. Elikkäs entinen Tuide tässä kirjottelee.

Puolitoistavuotta savuttomuutta lähestyy!! Tässä hiljattain oli mieli maas ja oli sitte vähällä, etten päästäny suustani mitään "Heitätkö mulle tupakin"- lausahdusta!! Niin se vaanii, vaikken oo vetäny savuakaan koko aikana!! Ajatella, EN SAVUAKAAN kohta puoleentoista vuoteen :shock: Se on pitkä aika.. Oikeestaan tasan vuosi ja neljä kuukautta on takana tossa kuun vaihteessa ollu..

Rullistelua on muutama sata kilsaa takana.. pyöriä on siis muutama kerta myös pyöritelty, että kuluu tasaisemmin.. sadan kilsan välein suurinpiirtein.. sen kyl huomaa, jos ei sitä tee.. :mrgreen:

Terveisiä... :mrgreen:
«1

Viestejä yhteensä

• editoi kesäkuu 2009
    Kiva kun olet taas täällä. Lueskelin paljon sun värikkäitä juttujasi tässä helmi-maaliskuussa kun itse olin vasta ihan alkutaipaleella. Muistan ajatelleeni että vitsi tota tuidee, mä kans haluan yrittää ja onnistua. No 2 kuukautta savutta mennyt. Olet ollu hyvä esimerkki kans, niin että sulla on velvoitteita, et voi sytyttää enää :mrgreen:
  • editoi kesäkuu 2009
    Hieno homma kuule sulle!!! On velvoitteita joo :mrgreen: Mä teen latua.. :!: :wink:
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi kesäkuu 2009
    :D Kiva "nähdä" sua :) vaikka olis sua ollu kiva "nähdä" siellä toisaallakin.

Onnea viimeisimmästä etapista ja niinhän se on, ettei se taida se nikkis ikupäivänä kokonaan rauhaan jättää..... mutta kyllä me ollaan niin kovia "jätkiä" ettei se enää mahdollisuutta saa.

Tsemppiä ja aurinkoisia kesäpäiviä!!
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi kesäkuu 2009
    Tuidre moi !

Sulla tuo nimi vaihtuu aina vaan jotenkin hienommaksi, meinaan kun olen ihan alkuajoista tuntenut :lol:

Olisinpa sut siellä toisaallakin pitänyt, mut käynhän itsekin täällä aina välillä. Täällä siis nähdään. Latua tekevät ne, jotka ovat olleet kauemmin savutta, kuten sinäkin. Kituneet aikanaan ja kärvistelleet. Ymmärrämme kyllä savuttomuuden arvon, vai kuinka?
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi kesäkuu 2009
    Kyllä ymmärretään :mrgreen: Niin kova työ on nähty pysyvän savuttomuuden tavoittelun eteen :!:

Onhan se pääkopassa monellakin monen vuoden projekti, että hiffaa.... mikä tää homma loppuviimeksi on.. Pitää ite kokee ja kompuroida, ettiä ja saada tietoo.. taitoo ja kokemusta... etttä on valmis tähän.. että henkinen puoli on valmis pysyyn savuttomana... hyväksymään asiat.. ei voi olla savuton ja poltella :lol: Jompikumpi on valittavana... jokaisella... Ja sen saa ihan ite päättää ja valita.8)

Päätöksiä on ollu ittellä molempiin suuntiin.. Ehdottomasti parempi on tämä savuton tie...
  • editoi kesäkuu 2009
    Tuidre kirjoitti:

Päätöksiä on ollu ittellä molempiin suuntiin.. Ehdottomasti parempi on tämä savuton tie...

no, älä? :D

Tsemppiä perkuleesti vaan tästä etiäkinpäin!!

Terveisiet töistä ja kaksi viikkoa vielä niin se on LOMA

Raikku
  • editoi kesäkuu 2009
    Tervehrys..

Tässä lykännyt tota rullistelulenkkiä tuulen takia.. vaa ainahan tuulee täällä preerialla muutenkin.. :mrgreen: Ei sitä kannata jäädä odotteleen.

Raikku se täällä kans käyny morjestamas.. terveisiä sinnekkin paljo!!!

• editoi elokuu 2009
    Woohoo!!!! Kohta vuos ja seittemän kuukautta savuttomuutta. Maraton meni lauantaina luistimilla.. ekat kolkyt kilsaa vastatuuleen... kyllä oli turhauttavaa :!: :!: Ja taisipa siinä ehtyä voimatkin... viimeiset kilometrit.. niistä en ees paljo muista.. en tiedä, kuinka oon maaliin päässy ja voitin.

Tässä flunssaa pukkaa..oli sitä jo kisoissakin. Pitkin kesää on joku haiku ollu tupakin suhteen.. että olis kiva kiskasta savut.. vaan sen tietää, mikä vaihtoehto.. joko kolkyt päiväs sitä paskaa tai ei yhtäkään.. siinä on vaihtoehdot :shock: Oon sitte ollu savutonna.... En todellakaa lähde enää tarpomaan alkuaikaa uudestaan :x Sen verta kamalat muistot on "muutaman" kerran jääny niistä mahtavista viekkareista...

Tuide
  • editoi syyskuu 2009
    Vuosi ja kaheksan kuukautta elettynä savutonta aikaa. <3

Huomenta kaikille! <3

Kiitos tälle paikalle ja ihmisille jälleen kerran henkisestä tuesta...

En olis uskonu, että mulla täyttyy pian kaks vuotta ilman tupakkia!!! Nyt toi neljä kuukautta eteenpäin ei ole pitkä aika ollenkaan...mutta ei oo kauan, ku se oli!!!! :)

Toivon, että mahdollisimman moni pääsis tänne asti kans!!! "Tänään en polta"

• tutetututetu Helsinki
    editoi syyskuu 2009
    8 kk - mahtavan hieno suoritus, onnea Tuire!
    Ja äkkiäkös se kaksi vuotta siitä täyttyy, nyt kun tämä homma jo osataan. Savuttomuus on niin helppoa, kun ei vaan sytytä.

• KatjaKatja Helsinki
    editoi lokakuu 2009
    Elikkäs 20 kuukautta yhteensä :D Aika epeli oot ja ONNEA 8)
    editoi lokakuu 2009
    -melliset Onnittelut Tuidrelle Savuttomasta Ajasta 1 v 8 kk!

Niin se vaan käy äkkiä tuo aika, kun se alkaa savuttomana sitten todella kulumaan. Niin ollaan monet hommat yhdessä koettu ja nyt sinäkin olet jo noin pitkällä. Onnittelut vielä kerran.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi lokakuu 2009
    Moikka teille kaikille..

.Huh, huh Melisa!!! Sä oot ollu jo noin kauan!!! Mä takkusin oikein kiitettävän ajan siinä sunn savuttomuude aikana...!!Vihdoin saan taapertaa peräs...ilman savuja...helpommin... :DD
    editoi lokakuu 2009
    Mitäs tuosta, vaikeimman kautta jouduit vaan menemään. Mutta, mutta otappa huomioon seuraavaa. Järkiinnyit mua ennen iällisesti. Minä kun sinun iässäs röyhytin huolta vailla ja paljon jälkeenkinpäin. Mun vaan oli pakko se tehdä silloin 4 v sitten kerralla. En tiedä olisinkos enää saanut moneen kertaan itseäni kerättyä tuohon savottaan. Sinä jaksoit kerätä ittes, uudestaan ja uudestaan. Se on sisua se. Ja nyt olet sitten tässä - hienoa! Hyvä olla nyt näin, sekä sulla että mulla.

• editoi marraskuu 2009
    Terveiset.... kaks vuotta lähestyy!! Niin se vaan tulee sieltä, vaikken olis kaiken tuskan jälkeen uskonu...kompuroiden moneen kertaan... Woohoo!!! Välillä v***aa enemmän ja välillä vähemmän sielä alkuaikoja tarpoessa.. Nyt ei juuri koskaan... mieli on tasottunu.. mutta joskus vielä kiehuu.. sisäisesti.. harvoin.... paljon maltillisempi ihminen. 8)

Taistelkaa ittenne irti tuosta orjuuttajasta..vieläkin se joskus muistuttelee ittestään!!! Yhtäkää en vedä. En leiki enää sillä myrkyllä. En sitte :!:
    editoi marraskuu 2009
    Tuidre tietää mistä puhuu... kyllä vaan taistot olet käynyt, moni on päässyt vähemmällä. Mut nyt on homma hoidettu, enää pidellään savuttomuus itsestään selvänä asiana.

• editoi joulukuu 2009
    Tuidrelle tänne iso kassillinen terkkuja, missäs emäntä mennä viilettää? Rulliksilla pitkin peltoja????
  • editoi joulukuu 2009
    Terve! Täälä ollaan savuttomana taapertamas pitkin preerioita... ja maailmaa... :D Terveisiä myös kaikille.. Kummallista, kuinka tämä paikka voi mennä näin taka- alalle...luulin, ettei ilman voi ollakkaan..vaan aina tän olemassaolon muistaa!!! Tsemppiä kaikille sinne alkutaipaleelle ja pitkin tietäkin :D
  • editoi tammikuu 2010
    :mrgreen: Vuosi ja yksitoista kuukautta tuli täyteen eilen. Miettiny olen tupakkaa ehkä päivittäin... tänää teki vähä mieli, kun tuttava kääri sätkiä valmiiksi tossa mun keittiönpöydän ääressä... :shock: Muuten se miettiminen on ollu ihan vaan sitä, että en meinaa uskoa todeksi kahta savutonta vuotta pian :!: :!:

Jotenkin toi kahden vuoden rajapyykki on tosi KURKO juttu. :mrgreen: Omalla työllä tänne on päästy...ja stumpin mahtawalla vertaistuella... sekä varsinkin Hitsin kanssa tehdyn sopimuksen avulla...että vuosi ollaan savuttomina aluksi, eikä siitä lipsuta :wink: Ja kyllä mä sen toisenki vuoden jo päätin siellä vuoden tienoilla...että kyl tää parempaa elämää on ku savullinen..ehdottomasti :!:

VAikka perse edellä puuhun!!
    editoi tammikuu 2010
    Haa, kahden vuoden rajapyykki lähestyy uhkaavasti Pohojanmaata.
    Sitähän se sulla välöillä melkeesti olisin alkuaikoina, meinaan pers edellä puuhun taijotain. Vaan hienosti olet selvinnyt ja olenpa ylpeä sinusta kun olen saanut olla mukanan työntelemässä sua sinne latvaan päin :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Ja hienosti on ilmeisesti Hitsikin selvinnyt, vaikka alkuvaiheessa oli kans kaikenlaista fyysistäkin oiretta pitkään. Ei ole vaan miehestä mittään kuulunut aikoihin...

• editoi tammikuu 2010
    Mikä ristus on ku ei aharista?? :wink: Tuli sitte täälä yheksän aikaan illalla kaks vuotta spaddutta täyteen :mrgreen: Mutta otetaan toi ensimmäinen päivä kahdetta ny viralliseksi edelleen :mrgreen: Pakko silti oli hihkasta jo..ku muisti :!:
    editoi helmikuu 2010
    -melliset Onnittelut Tuidrelle Kahdesta Savuttomasta Pallonkierrosta!

Hyvin taisteltu :mrgreen:
    Pidä ittes jatkossakin savuttomana, eikös se nyt jo ole itsestäänselvyyskin? Mutta ylimieliseksi sen kans ei pidä tulla. Älä koskaan ota henkostakaan. Tervesin Melisa :mrgreen:

• editoi helmikuu 2010
    ONNITTELUT lakeuksille...Oi kun oli mukava lukea että olet ollut polttamatta kaksi vuotta ....todella upeeta ja jatketaan samalla linjalla T.reb :thumbup: :thumbup: :thumbup:
  • editoi kesäkuu 2010
    Moikka kaikki savuttomat tai päätöksen kans pähkäilevät ja kompastuneet!! :mrgreen:

Täälä sitä tarvotaan savutonna edelleen...mä en oo oikein varma..pitääpäs laskee...öööö....Kaks vuotta ja neljä kuukautta vissiin nyt sitte täytty tossa kuun vaihteessa. Unissaan on tullu vedeltyä vähä savuja...ja morkkikset on ollu kovat pelkästä unestakin jo...kestäny päivä melki päästä siitä yli :wink:

Semmosella mallilla on tämä ns projekti...että en mä sitä yhtä oo aikonu vetää...tykkään ittestäni sen verta kuitenki, etten ala rääkkäämään itteeni enää tupakanlopetuksella...sen verran monta kertaa piti rämpiä se asia!!! Muuten tykkään rampata tupakilla mukana...ja sanonki, että menkää ny käymäs jo, että mäki pääsen...jos on semmosia tuttuja ympärillä....sähköjänis mikä sähköjänis..nääs.... :mrgreen: :shock:

Painokin alkanu pikkuhiljaa tiputella...puntaris toki enn oo käyny...enkä käy.....Rullaluistelut ym hoitakoon hommansa :lol: Vaatteista näkyy kyl sitte....

Kummalliseksi menny tämä stumppi ulkoasultansa... :shock: Pitäs vissiin enemmän poikkeilla niin tottus.... yhes välis tää oli aiva toinen koti... :!: Muutta..kyllä siitä p*skasta näköjään voi eroon päästä! 8) Tsemppiä porukat...tulkaa peräs...latu on tehty ja huolella :!: :!:
  • editoi kesäkuu 2010
    Historian siivetkö täällä suhisevat? Eiku se oliki Tuidre, joka suhahti rulliksilla ohi, hädin tuskin ehti pysähtyä meitä moikkaamaan. Kiva kun kävit!

Tässä tytössä on kaikille kompastelijoille loistoesimerkki selviytymisen tahdosta ja taidosta - vaikeuksistakin tietysti. En ikuna unohda sitä, että kun alkutaipaleella kävin täällä (oikeammin jo Tupakkaverkon aikaan) vaikertelemassa, niin Tuidre väitti, että mä oon kovis! Uskoin sen, enkä mennyt tupakille enää ikinä. Tuidre vielä sen jälkeen meni, montakin kertaa, mut sit ne hitsin kanssa piti toisiaan pinnalla niin kauan että lopettaminen oli tosiasia.

• editoi kesäkuu 2010
    Sähän oot kovis...Ohan se ny nähty :mrgreen: Kuinkas se muuten olikaa...ilman apuja lopettaneista vain kuus prossaa on savuttomana vuoden jälkeen....kuuluin niihin...kuinka pieni se prosentti on sitte kahden vuoden jälkeen?? Että sillaiki saa olla tosi tyytyväinen tähän selkärankaansa.... :D Koviksia on kaikki, jotka päättää lopettaa tupakin...ittensä hyväksi!!! Keinolla millä hyvänsä...ja sitte vielä pysyyki päätöksessään!! Se on jo superkovis... :mrgreen: ja myös velevetin viisas....meitä on täälä aika monta...hehehe...buahahhaaaa... Ja SAA OLLA YLPEE omasta saavutuksestaan...pysyä eros tuosta p*skakoukuttajasta. Piste. Aaamenn... :D
    editoi kesäkuu 2010
    Tuidre-murunen täällä käynnyt viilettämässä. Olet kyllä minustakin yksi mainio esimerkki lopettamista, repsahtamisesta, lop... jatkakaan vaan, niitä oli monta. Mut lopulta, kun aina palasit takaisin vähän patistelunkin kanssa, tai ehkä ihan omastakin halustasi, kaikki meni lopulta putkeen. Että mä olen edelleenkin ylpeä sun puolestas. Vai että nyt jo yli 2 vuotta savutta, se on niin hirmuisen hienoa, että...

• editoi kesäkuu 2010
    Hei Melisa- ystäväin... :)) Olen sua tavotellu tuola naamakirjan puolella...et taida sielä paljon olla? Täällä sitä hiihdetään lakeuksilla kesät talvet savutonna..niinku sinä sielä Espoon etelärannikolla...heh....tsemppari!! :) Jatka samaan malliin....teet arvokasta työtä!! Kyl mäki tsemppailen täälä livessä...jos vaan joku puhuu aiheesta vähääkään...mä kyllä oon valmis auttamaan ja kertomaan faktoja...heh

Terkkuja muillekki tänne "tutuille"
  • editoi elokuu 2010
    Heippatirallaa Tuidre ja muutkin savuttomat vaan ei avuttomat sankarit!

Se alkaa kesä olla kohta ohi mutta savuttomuus on ja pysyy meillä, eks je!!

Kaikille merkkipäivää viettäneille Hurjasti Onnea ja jatketaan savutonta taipaletta etiapäi!!

Tsemppiä vaan jokaiselle joka on tehnyt tämän viisaan lopettamispäätöksen!!

t. Raikku
    editoi elokuu 2010
    Heippa Raikku! Kiva kun sustakin kuulee. Eikös vaan sulla 5 vuoden savuttomuus häämötä kuukauden kuluttua, näin muistelen? Olikos 19.9. tai jotain? meitä on monta siltä ajalta. annelle tuli just 5 vuotta täyteen kans ja mullakin kohta.

Tuidrelle tiedoksi, etten ole naamakirjassa olleskaan. Olen kyllä harkinnut...

Meet jatkamme tätä vihreät linjaa edelleen.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.