Nicorette vai nicotinell laastari?

Moi! Kolmas viikko menossa yhdistelmä-hoidolla nicorette-laastari ja purukumi. Tuli vain vähän mietittyä kannattaisiko vaihtaa nicorette-laastarit (15 mg) nicotinell-laastareihin (20 mg)?
Hintaero on ainoastaan noin 1 euro (nicotinell kalliimpi) mutta hoitoajat lyhyempiä. Nicoretten ohjekirjassa puhutaan 18 viikosta laastarinkäyttöä mutta nicotinell ainoastaan 12 viikkoa. Jos vaihdan vahvempaan nicotinelliin (20mg) kannattaako enää nikkispurkkaa jauhaa ollenkaan?

Viestejä yhteensä

• tutetututetu Helsinki
    editoi elokuu 2009
    Laastareista en tiedä, mutta mieleeni tuli kysyä, miten olet hoitanut tuon psyykkaamisen?
    Minä sain avun Champixista, mutta luulen suurimman hyödyn saaneeni paljosta pohtimisesta, käänsin ajatukseni uusille urille, yritin tietoisesti luoda uutta tupakoimatonta minä-identiteettia. Pelkkä Champix tai laastari ei tee minusta tupakoimatonta, sen teen minä itse.
  • editoi elokuu 2009
    Vähän väärin muotoiltu kysymys tosiaan. :oops: Itsehän se pitää luopua eikä korvaushoidon kestolla ole mitään merkitystä. Vähentää laastareita tulee sitten kun hyväksi sen katsoo ja uskoo kestävänsä. Korvaushoidot vaan eivät ole mitään halpaa lystiä nekään.

Tuossa oli aikaisemmin hyviä säästöneuvoja. Puolittaa purukumit tai laastarit niin tulee halvemmaksi. :D
    Rehellisesti täytyy kyllä myöntää että tällä hetkellä ilman korvaustuotteita repsahtaisin noin 100 % todennäköisyydellä. Aikaisemmat lakot epäonnistuivat juuri siksi etten koettanut yhdistelmähoitoa
    (purukumi+ laastari). Ajattelin että tulee liian paljon nikotiinia vereen. Tuli tehtyä Fagerströmin-testi. (7/10 ) eli voimakas nikotiiniriippuvuus. Täytyy jatkaa kärvistelyä siihen asti kun pahimmat viekkarit loppuu.
  • editoi elokuu 2009
    Tuo yhdistelmä hoito oli minunkin alkumatkan tehohoito. Ilman sitä en olisi selvinnyt. :?
    Älä ole huolissa, käytä mikä tuntuu hyvältä. :wink:
    Minä pohdin useasti, koska ja miten vähennän niiden käyttöä. Se tapahtui kuitenkin ihan huomaamatta, tarve vain väheni, ensin unohdin laastarin kahdeksi päiväksi iholle, sitten unohdin sen kokonaan.
    Nyt minulla on varastossa 3 mg laastareita ja purkkaa. Purkaa otan, kun joskus tupakkaikävä iskee. Laastari on varalla, jonka laitan haasteellisissa juhlissa, joissa houkutus langeta on suuri.

Aurinkoisia savuttomia elokuun päiviä ja :PTsemppiä :thumbup: :thumbup:
  • SmurffiSmurffi Pohojois-Pohojammaa
    editoi syyskuu 2009
    Mulla myös nikotiinikorvaushoito meneillään, (nicotinell 21mg laastari ja 4mg nicotinell purukumi). Joita olen käyttäny 3viikkoa, ja en tosiaankaan ois pystyny lopettamaan tupakointia ilman noita. Ei ole ollu päänsärkyä eikä mtn muitakaan ihmeoireita noiden käytöstä. Sit vaan jonku ajan päästä vaihtaa 14mg laastariin ja 2mg purkkaan. Tuntuu vaa, et tuleekohan tosta nikkispurkasta riippuvaiseksi, mut se on varmee sen ajan murhe sitten, eihän sitä viel tiiä. Onkohan kukaan täälä jääny koukkuun nikkispurkkaan??
    Ja miten muilla on tällanen hoito tepsiny pitemmällä tähtäimellä??
    Tietysti meikän tahto on voimakas sauhuttelun lopettamisen suhteen :D
  • Tintsi_80_2Tintsi_80_2 Pohjois-Savo
    editoi syyskuu 2009
    Heipsan!

Mulla oli ekat 3 päivää se vahvin laastari jota pidetään 24h (Nicotinell). Ainoa mitä huomasin oli se, että unet oli vallattomia ;) Tukena purkkaa 2 mg (4 kpl/päivä) Laastari ei aiheuttanut mitään iho-oireita.

Nyt on tää 15 mg/16h (Nicorette) ja se kutiaa ja polttaa ihan kamalasti iholla puolisen tuntia ja jättää kamalat liimat iholle. Olen myös huomannut, että teho heikkenee tosi vahvasti iltaa kohti. ilta on muutenkin hankalin. En usko, että toi laastari tehoaa 16h. Kun tää 2 vkoa on tällä menty ja meinaan vaihtaa seuraavaksi miedompaan niin taidan ostaa noita Nicotinell-laastareita(7mg) otan ne vain yöksi pois.

Purkasta taas olen huomannut, että Nicoretten purkat ovat lempeämpiä ja pehmeämpiä. Eivät karvasta niin paljon kuin Nicotinell-purkat. Tää uusi spicemint on aika mukava.

Onneksi valikoimaa löytyy testaamalla löytyy jokaiselle se paras yhdistelmä :)
  • SmurffiSmurffi Pohojois-Pohojammaa
    editoi syyskuu 2009
    Kävin tänään apteekis ja antoivat sieltä noita näytepurugummeja.
    Nyt niitä täs maistellessa, niin tuo nicorette spiceminttu ehkä parhaimman
    makuinen munki mielestä. Täytyy ostaa sitä seuraavan kerran.
    Mulle kyllä vois olla vaikka chilipurkkaa,kun tuo pureskelutekniikka
    on aika hukassa välillä. Aina kun tekee jtn hommaa samaan aikaan,kun puree nikkispurkkaa, ni purutekniikka aivan hukassa :roll: Tulee purtua maku pois n.10 minuutissa ja sit ärsyttää kamalasti :evil: kun pitää ottaa taas uus purkka :roll:
    Mutta parempi purkka kuin tupakka :D
  • editoi joulukuu 2014
    Nocotinellin laastareita suosittelen, koska Nicoreten laastarit eivät pysy kiinni lähellekään yhtä hyvin. Eli pyöreä on parempi kuin neliö.

Todella vanhaan topikkiin vastaan, anteeksi siitä, mutta tämä juttu tulee ensimmäisenä googlessa.

Pahimmillaan Nicoreten laastarit ovat jo alkuvaiheessa vain 80% kiinni, siihen vähän liikettä ja se on siinä. Eikä se voi kovin hyvin irronneena nikoa antaa. Voi googlailla suomeksi ja englanniksi lisää.

Itse otin Nicotinellin 24h laastarit pois yöksi. Ekaks käytin laastareita, sitten siirryin tabletteihin (kumpaankin tyyppiä) ja nyt taas (monen vuoden jälkeen) himmailen tableteista pois laastareilla.
  • editoi kesäkuu 2015
    Mä olen ollut koukussa nikotiinikorvaushoitoon kohta 30 vuotta. Olen välillä polttanut ja välillä syönyt purkkaa tai laastaria. Hiukset lähtee, hampaat hajoaa ja minulla on rytmihäiriöitä! Syöpäriski kasvaa.

On mahdollista, että dopamiinin aineenvaihduntaan liittyvillä perintötekijöillä on merkitystä sekä nikotiini- että muissa riippuvuuksissa. Meillä koko suku on koukussa muutamaa järkevää ihmistä lukuunottamatta, joka ei koskaan aloittanutkaan. Opettaja-serkkuni syö talvet nikotiiniä ja kesät polttaa.

Nikotiini auttaa myös keskittymään:
    "Nikotiini on keskushermostostimulantti ja sen on todettu lievittävän Alzheimerin tautia ja parantavan muistia vanhuksilla sekä ennaltaehkäisevän erilaisia keskushermostosairauksia, kuten Parkinsonin tautia edellä mainittujen lisäksi. Myös dopamiinin on arveltu lisääntyvän nikotiinin käytön seurauksena. "
    Tuo dopamiinipitoisuuden paraneminen vaikuttaa mm. ADHD:hen paranemiseen, ja moneen muuhun vaivaan. (kts wikipediasta.)

Nicoreten haittavaikutuksista voi lukea lisää:
    http ://whyquit.com/pr/120108.html

What follows are the words of a 44 year-old woman addicted to Nicorette gum. "Originally I took it to quit smoking. I now have a major addiction to Nicorette, severe hair loss (have lost over 50% of my hair), high blood pressure (for which I now have to take high strength medication), severe problems with teeth and jaw from constant chewing (had to have 2 teeth pulled out and enamel has eroded). Previously I had perfect blood pressure (120/80), my teeth were excellent (not even a filling), and I had beautiful thick curly hair!"

Ask a patient sivuilla on myös Nikotiinikorvaushoidon potilaskertomuksia.

http: //www.askapatient.com/viewrating.asp?drug=18612&name=NICORETTE

STAY OFF THIS GUM! I do not care what the flavor is stay off...I have developed hair loss of 50 %. Pain in both arms, and legs, It became so bad I was convinced I had developed bone cancer. When I tapered off this gum and consequently stopped, the pain all over my body did as well. It made me hyper, erratic, moody, argumentative, almost manic in state. I would rather smoke. The wonderful thing about all this is since I have stopped using Nicorette, my cigarette cravings are less than when I was chewing that gum. It is a totally self defeating way to overcome the habit of cigarettes. Read Alan Carr, anything if u must to change the BEHAVIOR of your habit. You could not pay me to put a piece of that gum in my mouth again, and trust me. I loved it big time. Never again.

Mulle tupakasta vierottautuminen on helppoa. Nikotiiniton elämä suorastaan kidutusmuoto. :twisted: :twisted: :twisted:
  • vkovko
    editoi kesäkuu 2015
    Kaikista lääkevalmisteista tulee joillekin sivuvaikutuksia. Minulle ei korvaustuotteista tullut minkäänlaisia sivuoireita, ne olivat niin mietoa kamaa savukkeisiin verrattuna, ettei niihin mitään himoakaan ole tullut. Ne vaan leikkasivat vierotusoireiden huippuja, että pysyi jotenkin järjissään.
  • editoi heinäkuu 3

Osta Zyban netistä - https://euroclinix.net Kannattaa kokeilla tuota lääkettä. Olen polttanut 26 vuotta säännöllisesti ja viimeaikoina meni iso L&M aski siis 30 kpl päivässä. Nyt lähtee neljäs viikko ilman tupakkaa! Lopetin tupakoinnin jo ennen tavoiteaikaani (2 vkoa), koska se maistui pahalta ja ei enää vastannut tarkoitustaan. Sivuoireita pahoja ei ole tullut; ainoastaan kuvotus, joka menee minuuteissa ohi. Minulle on ollut yllättävän helppoa olla polttamatta ja olenkin itsestäni ylpeä, että tuon lääkkeen avulla minä kykenin tähän ja toivottavasti lopetan tupakoinnin ainiaaksi! Vieroituoireita ei ole ollut, vaikka en käytä purukumia tms.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.