o-ou!

Täällä puhutaan usein siitä kuinka joutuu kokemaan ne vanhat tupakointi-tilanteet savutta ensimmäistä kertaa... tänään lähdössä entiseen kotikaupunkiin pariksi päivää, ja mökillekin joutuu/pääsee, meaning: saunomista ja saimaan rannalla saunasiiderin juonti. Mökillä ei ole internetiä :shock:

saako udella että ahdistuksentunteissako se tupakka on alkanut taas maistua teillä jotka olette lipsahtaneet? (kyllä tämä on 1. kerta kun lopetan enkä aio tupakoida enää koskaan) Ihan mielenkiinnosta kyselen ja tenttaan...

Viestejä yhteensä

• KatjaKatja Helsinki
    editoi toukokuu 2007
    Minä ainakin sorruin ihan vaan sen vuoksi, että sillä hetkellä tuntui että haluan polttaa enkä lopettaa. En ollut sen kummemmin ahdistunut tms. mutta tilanne oli just tuo mökki, sauna , siideri ym ym eli ajattele vaikka minua ja morkkiksia jotka sain kun taistelet sitä nikkispirua vastaan. Voimia roppakaupalla sinne :) :)
  • editoi toukokuu 2007
    Sitä vaan alkaa himoitsemaan samalla lailla niinkuin jäätelöä kesähelteillä ja mieli ei anna rauhaa, ennenkuin oot sen saanut....tai sit että, ei se mitään haittaa jos mä yhden poltan tai pari henkosta pyydän...yks klassikko on just toi siideri ja tupakka, tuppaavat kulkemaan käsikädessä jos ei oo varovainen....
    Varo muuten sitä Saimaan norppaa, eiku Jantskua....meinaan sekin majailee ajoittain Saimaalla...... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
  • editoi toukokuu 2007
    Aikaisemmat lakkoni ovat päättyneet retkahdukseen, mutta olen tehnyt sen tietoisesti pitkän harkinnan jälkeen. Mitään sellaisia hetken päähänpisto-retkahtamisia ei ole tapahtunut. En ole vain enää kestänyt sitä lakkotunnetta.

Tietysti jotkut uudet tilanteet tuntuvat vaikeilta. Itselläni menee nykyään jo perusarki ihan hyvin, mutta aina jos tapahtuu jotakin erikoista, niin yleensä myös tupakan mielitekoja ilmenee. Jotkut välttelevät ja pyrkivät ehkäisemään tällaisten tilanteiden syntyä, mutta mielestäni se on elämän rajoittamista ja saa tupakoinnin lopettamisen tuntumaan entistä kurjemmalta ja suuremmalta luopumiselta. Minä neuvoisin, että rohkeasti vaan kohti uusia ja vanhoja seikkailuja, mutta ilman röökiä. Pidä pää ja siiderit kylmänä. Tsemppiä.
  • editoi toukokuu 2007
    Niijoo, mulle ainakin iskee jossain vaiheessa sellainen "Lopetusväsymys", menkööt nyt vaikka tolla nimellä, tarkoitan tuolla sellaista, että oot ollut hyvänaikaa polttamatta ja sitten ykskaks vaan alat uudelleen polttamaan ilman mitään syytä ja jos ei silloin oo skarppina, niin voipi käydä aika kehvelisti.
  • editoi toukokuu 2007
    Just noin 8)
  • EsaEsa Turku
    editoi toukokuu 2007
    Kyllä se maistuu ihan millä tekosyyllä vaan, jos antaa itsensä pyöritellä ajatusta tarpeeksi kauan, tai etukäteen valmistautuu johonkin tilaneeseen niin että on jo valmiiksi hyväksynyt repsahduksen mahdollisuuden.

Tilanteista tupakan tuovat kovimmin mieleen ne, joihin tupakan on liittänyt voimakkaimmin ja joita ei vielä ole tottunut savuttomana käsittelemään. Mökkeily, luonnossa liikkuminen yms. miellyttäviä elämyksiä tarjoavat tilanteet usein ovat sellaisia, mihin on liittänyt positiivisen mielikuvan tupakasta.

Niistä tilanteista selviää savuitta vallan mainiosti, kun tiedostaa etukäteen törmäävänsä luultavasti tupakanhimoon. Repsahdus tapahtuu yleensä silloin kun himo pääsee yllättämään. Alkoholi on tietenkin myrkkyä terveelle järjelle ja siksi lopettamisen alkuaikoina erityisen vaarallista.
  • tyttodj_2tyttodj_2 Tre
    editoi toukokuu 2007
    ja sekin varmasti vaikuttaa kuinka alkoholia on tottunut käyttämään. Itseä oikein harmittaa kun siideriä ei oikein saa 0,33 pullossa, se puoli litraakin tuntuu joissakin tilanteissa paljolta. En ole sellainen mökkeilijä että juopottelu alkaa jo menomatkalla ja jatkuu koko reissun ajan... ihmetyttää kun joutuu niin monia asioita miettimään aina tupakan kannalta, tai siis siten, että asennoituu asioihin muistuttaen itselleen että ei ole tupakoiva ihminen, uhh, en minä osaa selittää. en aio tupakoida -koskaan enää (ja riittää että itse tiedän sen) sanokaa muut mitä sanotte.
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi toukokuu 2007
    :thumbup: :thumbup:
  • Ja vaikuttaa siltä että kun kuulen musiikkia teidän tsemppejä lukiessa mulle on tullut stereot tietsikkaan ennen kaikki oli niin selvää monoa, hih:D :)))
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.