Toimivin korvaushoito, kokemuksia kiitos!

Hei, otetaas pientä gallupin tapaista korvaushoidoista (poislukien Champix-kuurit ja vastaavat lääkkeet)! Mikä on toiminut sinulla parhaiten, ja jos olet ollut pidempään polttamatta, kauanko tuotetta käytit? Ja luomu-lopettajat... iso hatunnosto teille! Luomukokemuksia luetaan myös, miten kummassa pärjäätte ekat päivät :shock:?

Itse olen kokenut Nicoretten microtabsit toimivimmiksi, toki laukusta löytyy nikotiinipurkkaakin pahan päivän varalle (eli jos kielenalustabut loppuu ex tempore). Purkka ei vaan tunnu olevan mun juttu, mieluummin jauhan perusjenkkiä kuin noita korvaustuotteita.

Joten tuotekokemuksia tänne, kiitos :)

Viestejä yhteensä

• tintt1tintt1 Espoo
    editoi syyskuu 2009
    Jos Champix jätetään pois, niin jäljelle jää stumppi.fi. Lopetuskaverini tuki on ollut erityisen korvaamaton.
    Yli vuoden savuttomuus toi mukanaan uudet elämäntavat, kuten liikunnan ja kontrolloidumman ruokavalion.
    Kaikki nämä yhdessä vievät minua eteenpäin uudenlaiseen elämään!
    "Olisinpa lopettanut ennen kuin aloitinkaan!"
     Viimeinen tupakka 4.7.2008
  • mikael1mikael1 Helsinki
    editoi syyskuu 2009
    Luomukokemuksia luetaan myös, miten kummassa pärjäätte ekat päivät ?

Luomuna :). Miten kummassa pystytte selviämään samojen vierotusoireiden kanssa useita viikkoja :shock:?

Mutta leikki leikkinä ja asiaan :): Jossain vaiheessa vaan naksahti, että nyt rööki on juoksuttanut mua liikaa pihalla ja tulin siihen tulokseen, että ei pysty enää olemaan nikotiinin orja. Ne muutamat hyvät tupakat ei oo tämän juoksemisen arvosta. PRKL!

Eli tuo "oikea" motivaatio lopettamiseen oli mulle paras hoito, eikä vaan sitä, että nyt pitäis lopettaa, kun tää ei oo hyväks terveydelle ja muuta ympäripyöreetä vaan se, että oikeesti tuli henkilökohtaisesti mitta täyteen. Sen jälkeen nuo ekat päivät vaan meni, että nää nyt vaan kestetään, kun lopetetaan :). Päätöksen jälkeen ei vaan ollut vaihtoehtoo.

• editoi syyskuu 2009
    Loppujen lopuksi ne vieroitusoireet kestävät todella lyhyen aikaa, päivän kaksi. Loput onkin sitten henkistä riippuvuutta siihen tapaan jota on tullut tehtyä jo vuosia. Se, kuinka pitkään henkisessä riippuvuudessa menee riippuu paljon ihmisestä ja kuinka altis on valehtelemaan itselleen.

Noina hetkinä kun olet aikaisemmin tavan vuoksi mennyt tupakalle sinun pitää vaan keksiä jotain tekemistä ja todellakin tarkoitan jotain sellaista tekemistä että tupakka unohtuu. Se tupakan himo kun katoaa muutamassa minuutissa.

Itse lopetin luomuna. Ainoa keino selvitä siitä oli kunnolla prepata itsensä lopettamaan sekä Lidlin kaupasta hankkimani JETgum Euka Menhtol Fresh -purkkapussi: mitä väkevämpää purkkaa sitä parempi. Suu täyteen purkkaa niin että joka ikistä ientä polttaa niin olo helpottuu :D

• mumelimumeli Pirkanmaa
    editoi syyskuu 2009
    Minunkin tukeni, jos Champix jätetään pois, on ollut Stumpin Väki, eli nämä sivustot. Täällä olen käynyt "tupakalla" tosi paljon :D
    Lasken kyllä tuon henkisen riippuvuuden vieroitusoireisiin samanlailla kuin nikotiininkin. Se vanhojen tapojen työstäminen pois ja viritellä ihan uudet tilalle vaatii kyllä myös oman voimannäytteensä. Sitä vaihetta tein tosi pitkään.
    Yli 8kk takana ja edelleen sanon että tupakka tuoksuu silloin tällöin, mut suurimman osan se jo haisee :? En voi sanoa että olisi ollut helppo projekti yli 40v jälkeen, mut tupakatta mennään.Mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle joten muistakaa kuunnella itseänne :D ja se päätös....
  • tutetututetu Helsinki
    editoi syyskuu 2009
    Samoin kuin mumelilla, minunkin suurimmat apuni olivat Champix ja stumppilaiset. Oma päätökseni oli täysin eri vakavuudella tehty kuin koskaan aiemmin. Ymmärsin vihdoinkin, että en voi olla tupakoimaton ja samalla haluta tupakkaa, nyt pystyin valitsemaan savuttomuuden.
  • SmurffiSmurffi Pohojois-Pohojammaa
    editoi syyskuu 2009
    Mä lopetin laittamalla Nicotinell laastarin (vahvin) silloisena iltana
    reiteeni ja sit aamul ei haluttanu tupakkaa. Mul on myös lisänä 4mg:n
    Nicotinelli-purukumi. Nyt olen ollut polttamatta 1kk ja 2viikkoa. Täl hetkel
    on se keskivahva laastari ja 4mg:n purugummi. Tästä edetään sit hiljalleen
    siihen, että jossai vaihees noita ei enää tarvi.
    Enkä halua ikinä enää polttaa, semmonen on meininki :D

Sain opastuksen tuohon nikotiini-korvaushoitoon apteekista,
    kun päätin, että lopetan sauhuttelun, ilman noita en ois pystyny
    lopettamaan :roll:
    Mut jokainen taaplaa tyylillään :D
  • lumikkilumikki Helsinki
    editoi syyskuu 2009
    Champixin suosio on kova, eikä ihme.

Muistan parin vuoden takaisen ryhmälopetuksen silloisessa työporukassa. Reipas kolleega (naispuolinen) halusi lopettaa Champixilla, muut kärvisteltiin muilla korvikkeilla. Champix olikin hänelle varsinainen vuoristorata tunteiden suhteen, muuten lääke teki tehtävänsä. Muistan itkuisia aamuja töissä, kun kolleega tilitti 'tää tekee mut ihan oudoksi, itkettää ja naurattaa vuorotellen'. Ryhmänä tuimme häntä, eiköhän tunnemyräkkä kuulu kaikkiin isoihin elämänmuutoksiin, ja kaikesta selvitään.
    Jälkeenpäin hän selvisi voittajana, on tupakoimaton edelleen, kun suurin osa = me luuserit :oops: palailimme kukin aikanaan vanhan harrastuksen pariin...

Mutta kiva lukea kokemuksia :) Nuo laastarit olen jotenkin ohittanut toistaiseksi. Tuntuu hassulta ajatukselta, että joku ihoon teipattava lappu veisi tupakantuskani huitsin nevadaan :shock: Täytynee testata, tässä sodassa on kaikki keinot sallittuja :mrgreen:
  • tillatutillatu Vantaa
    editoi lokakuu 2009
    Minulla oli laastari vain viikon verran alussa. Sitten jätin sen pois ajatellen että joutuu siitä luopumaan kuitenkin jossain vaiheessa. Sitä paitsi se aiheutti mnulle kummallista hikoilua. Tärkein apuväline on ollut ehdottomasti nämä Stumpin sivut. Täällä vierailen vieläkin päivittäin, nyt 5 kuukautta polttamatta. Toisten tsemppaus ja tuki on ollut niin hienoa luettavaa että siinä on monet itkut itketty. Toisaalta on saanut välillä hyvät naurutkin. Stumppi.fi on ollut minulle aamutupakka, jos nyt voi näin sen ilmaista. Lomalla ollessa joka aamu avasin koneen (niinkuin nytkin) ja join kahvini lueskellen päiväkirjaa ja keskusteluja. Se henkinen puoli tässä lopettamisessa on minulle ainakin ollut se vaikein, ei siihen nikotiinilaastarit auta. :D
  • editoi lokakuu 2009
    Onnea, Tillatu, meille viidestä kuusta - ja Toiveikkaalle kanssa.Kyllä minullekin tämä Stumppi on Champiksin lisäksi ollut ratkaisevan tärkeä. Tänne minäkin tulen tupakalle, kun isäntä siirtyy pihalle tai takkajakkaralle sauhuamaan. Tämäkin Stumpissa vierailukin taitaa mennä kohta addiktion puolelle, mutta välikö hällä.
  • editoi lokakuu 2009
    no nyt se tuli kahteen kertaan, enkä osaa poistaa, apuva, miten tää toimii?
  • tillatutillatu Vantaa
    editoi lokakuu 2009
    niin ONNEA KAIKILLE VIISIKUISILLE!! HYVÄ ME!
  • editoi toukokuu 2014
    [url]http :// www.lokakuunliike.com/elena-maria-uusitalon-blogi/korvaushoidon-piirissa[/url]
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi toukokuu 2014
    Valaiseva kirjoitus, mutta ei oikein taida kuulua Stumppiin kuitenkaan.
    Olen itse sitä mieltä, että irtautuminen huumeista, tupakasta tai alkoholista ei ole ihan sama juttu eikä niitä samalle viivalle tulisi siten asettaakaan.
    Alkoholisteille ei varmaan pienetkään annokset alkoholia sovi. Heillä on sit antabus tai muita tehokkaita konsteja.

Itse olen päässyt tupakasta irti kuitenkin nikotiinipurkalla, jonka nikotiinipitoisuus on paljon, paljon pienempi kuin tupakan ja jota ei vedetä henkeen.

Huumevierotukseen en ota kantaa, kirjoittaja itse on siitä paljon tietorikkaampi kuin minä.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi kesäkuu 2014
    Lopetellut jo vuoden päivät. Kokeiltu on purkat, laastarit ja imeskelytabletit. Omalta kohdaltani paras on laastari, tosin siitäkin sai alkuun vahvaa punoitusta ja kutinaa. Vahvin toimii, sitten kun alkaa annostusta tiputtamaan alkoi myös vieroitusoireet.
    En voinut käyttää purkkia tai imeskelytabletteja. Seurauksena on refluksitaudin paheneminen.
    Nyt mennyt n 1/2v 1-3 annosta nuuskaa/päivä.Paha tapa, mutta vajaa 30v tupakoinnin jälkeen sallin tämän. Välillä menee muutama päivä, etten käytä lainkaan. Sitten taas käytän. Tuostakin tavasta pitäisi päästä eroon.
    Kesälomalla pitää hoitaa asia kuntoon.
  • editoi heinäkuu 2014
    Pakko sanoa, että sähkötupakka. :D
  • Kannattaa kokeilla tuota lääkettä. Olen polttanut 26 vuotta säännöllisesti ja viimeaikoina meni iso L&M aski siis 30 kpl päivässä. Nyt lähtee neljäs viikko ilman tupakkaa! Lopetin tupakoinnin jo ennen tavoiteaikaani (2 vkoa), koska se maistui pahalta ja ei enää vastannut tarkoitustaan. Sivuoireita pahoja ei ole tullut; ainoastaan kuvotus, joka menee minuuteissa ohi. Minulle on ollut yllättävän helppoa olla polttamatta ja olenkin itsestäni ylpeä, että tuon lääkkeen avulla minä kykenin tähän ja toivottavasti lopetan tupakoinnin ainiaaksi! Vieroituoireita ei ole ollut, vaikka en käytä purukumia tms.

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko

Hienoa lukea, että olet hyvässä vauhdissa lopetuksessasi. Champixillako lopetit vai Zybanilla?
    Voisit liittyä lokakuulaisiin lopettajiin. Siellä on samassa tilanteessa olevia lopettajia.

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Mun paras keino oli rikkoa rutiinit ja tehdä tupakoinnista epämiellyttävää. Ei ihminen halua väkisin toistaa rutiinia joka on hankalaa ja epämiellyttävää, kun mahdollisuus on helppoon rutiiniin ja mukavuuteen. Mun maailman avarsi kirja pura rutiinit atomeiksi.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.