Champix-kuurin jälkeen

Moro!

Kohta kolme kuukautta savutonta, kiitos champix-kuurin.

Elikkä käytin champpixiä 11 viikkoa, kertaakaan en retkahtanut kuurin aikana ja lopetin röökaamisen kahden viikon pillereiden syönnin jälkeen. Ennen viimeistä viikkoa tuntui hermot olevan niin kireällä, että päätin jättää tabut ottamatta ihan muuten vaan.

Nyt olen viikon verran ollut ilman mitään korvaushoitoa ja olen huomannut olevani jatkuvasti erittäin levoton. Tätä levottomuutta ei ollut näin paljon kuurin aikana. Tuntuu että pitäisi saada jotain nikotiinia kuitenkin esim. purkan muodossa. En ole siihen sortunut, koska haluaisin kokonaan nikotiinista eroon. Työkaveri syö jo kolmatta vuotta nicorettea... :roll:

Kysymys kuuluukin teille, jotka olette champix-kuurilla lopettaneet, onko teillä ollut samanlaisia fiiliksiä kuurin jälkeen? Vai miten olette yleensäkin selviytyneet ja millä fiiliksillä kuurin jälkeen?

- JepJep

Viestejä yhteensä

• kissukissu Rauma
    editoi joulukuu 2009
    Mulla samanlaisia mietteitä,olen ollut kuurilla 6 viikkoa polttamatta n.4viikkoa,onkohan liian aikaista lopettaa kuuri,ja kokkeilla millai menee.Minua ainakin väsyttää niin pirusti,et jos tässä kaamoksen keskellä kokeilis olla kaikkea ilman,aikaisemmissa viestiketjuissa porukat on sitä mieltä ettei kannattais alkaa pelaa sen nikotiinin kanssa,kun on ollu sitä ilmankin tässä.Toi levottomuus kuuluu kaikkin vierotus oireisiin,luulisin.
  • Tarza_2Tarza_2 Satakunta
    editoi joulukuu 2009
    itse olen lopettanut luomuma,enkä kadu,tosi helppoa loppujen lopuksi kaikki oli.tsemppejä kaikille ja kaikki keinot käyttöön että tupakka jää. :mrgreen:
  • editoi joulukuu 2009
    Laitoinkin jo tuonne "väärään" jonoon omia fiiliksiäni. Minulla kuuri kesti kuusi viikkoa koska reseptillä ei ollut pidempään ja en jaksanut hakea uutta. Koko kuurin ajan teki mieli tupakkaa mutta ei niin paljoa että olisin repsahtanut. Nyt Champixin jälkeen tekee koko ajan enemmän mieli (kolmas viikko kuurin jälkeen) ja odottelen että milloin tämä loppuu. Nähtävästi ne loptusnikkarit on vaan pakko käydä joskus läpi koetti mitä loptustapaa tahansa :) En oikein osaa päättää oliko niistä Champixeista sitten loppupeleissä mitään apua... no, saihan tuon tapatupakoinnin ainakin pois. Tosin alunperinkään minulla ei ollut isompia pinttyneitä tapoja. Nyt vaan odotellaan milloin nää nikkarit loppuu... :-/
  • editoi helmikuu 2010
    JeeJee kirjoitti:
    Moro!

Kohta kolme kuukautta savutonta, kiitos champix-kuurin.

Elikkä käytin champpixiä 11 viikkoa, kertaakaan en retkahtanut kuurin aikana ja lopetin röökaamisen kahden viikon pillereiden syönnin jälkeen. Ennen viimeistä viikkoa tuntui hermot olevan niin kireällä, että päätin jättää tabut ottamatta ihan muuten vaan.

Nyt olen viikon verran ollut ilman mitään korvaushoitoa ja olen huomannut olevani jatkuvasti erittäin levoton. Tätä levottomuutta ei ollut näin paljon kuurin aikana. Tuntuu että pitäisi saada jotain nikotiinia kuitenkin esim. purkan muodossa. En ole siihen sortunut, koska haluaisin kokonaan nikotiinista eroon. Työkaveri syö jo kolmatta vuotta nicorettea... :roll:

Kysymys kuuluukin teille, jotka olette champix-kuurilla lopettaneet, onko teillä ollut samanlaisia fiiliksiä kuurin jälkeen? Vai miten olette yleensäkin selviytyneet ja millä fiiliksillä kuurin jälkeen?

- JepJep
    Heippa!

Minulla alkoi nyt 9 tupakoimaton kuukausi. Aloitin kans champixilla, söin sen aloituspakkauksen ja sen jälkeen lopetin polttamisen. Söin lääkettä vielä 2-vikkoa normaalist ja sen jälkeen enää muutaman päivän kun tuli niin huono olo. Noin viitisen viikkoa käytin lopettaen pikkuhiljaa. Puolikasta tapua otin viimeisellä viikolla. On tässä ollut oloja monenlaisia, ja varmaan kuuluu ollakkin. Tuo levottomuus oli minulle kesällä tuttu tunnen piti vaan keksiä kakenlaista puuhaa. On muuten vieläkin ajoittain. Enimmäkseen sisimmässä alkaa oleen sellainen hiljainen tyytyväisyy kun on päässyt tuosta myrkystä eroon. Olen antanut itselleni vuoden sopeutua tähän uuteen elämään. Odotan innolla kevättä ja tulevaa kesää sitä vapauden tunnetta. Ei varmaan kannata sitä nikotiinipurukumia alkaa syömään jos selviät ilma se kuitenkin on nikotiina ja saattaa pitää sitä riippuvuutta yllä. Voitha kokeilla sitä champixia pienempinä annoksina jo auttaa tuohon levottomuuteen, pitää kuitenkin varmaan keskustella ensin lääkärin kanssa mikä on järkevintä ton suhtee.
  • VaakkuVaakku Keski-Uusimaa
    editoi helmikuu 2010
    Käytin Champixia vain 6 viikkoa. Reseptin uusinnan yhteydessä olisi pitänyt siirtyä suurempiin pakkauskokoihin, eikä taloudellinen tilanteeni sallinut yli sadan euron kertaostosta jo muiden pakollisten lääkkeitteni lisäksi. Jatkoin lopetusta luomuna, kun en halunnut enää elimistööni tarpeetonta nikotiinia.

Minulla katosivat vieroitusoireetkin nimenomaan Champixin avulla. Ainut huomaamani outo vaikutus oli eriskummalliset unet, jotka muistin vielä aamulla normaalia tarkemmin, eivät ne silti olleet mitään painajaisia.

Champixin jälkeen sokerittomien pastillien syönti on hieman lisääntynyt ja tapapolttamisen sijaan järsin hammastikkuja ja jostain syystä tunnen pakkomiellettä siivoilla kaappejani normaalia useammin. Se ei näin kevättalvella ole lainkaan hullumpaa puuhaa silloin kun on liikaa pakkasta ulkoiluharrastuksiin. Ja nyt parvekkeella voi huoletta tuulettaa vaatteitakin, kun sieltä on siivottu tupakankäryt pois.
  • editoi huhtikuu 2010
    Minäkin meinaan vähän aikasessa lopetella champixia. 4 viikkoa söin champixia, joista 3 polttamatta. Nyt en ole pariin päivään ottanut lääkettä, ja en kyllä tupakkiakaan. Parempi olo on ilman lääkettä, nukuttaa paremmin ja muutenkin parempi. Tupakkia tekee hiukan enemmän mieli mut ei pahasti enemmän. Lääkettä on vielä jäljellä ja loppuajat söinki vain puolikasta tablettia päivässä. Nyt mietin uskallanko jättää lääkkeet? Nyt on niin hyvin lähtenyt tää lopettaminen etten haluaisi mokata. Joidenkin tutkimusten mukaan helpommin retkahtaa ne jotka ovat lopettaneet champixin ennen kolmea kuukautta. Oma idea oli olla hetkinen näin luomuna ja ottaa sit tabletteja jos meinaa tiukille ottaa ja reseptiä on vielä jäljellä jos tarvetta tulee.

Miten pitkään porukka on ollut polttamatta vaikka champix jäänyt kesken? Tuliko viekkarit lääkkeen lopettamisen jälkeen?

Mulla ollut levottomampi olo ja hermot tiukilla nyt pari päivää mut toisaalta olen ollut niin vähän aikaa kuitenkin vasta polttamatta et johtuuko siitä?
  • editoi huhtikuu 2010
    Hei!
    Mä söin Champixia 6 viikkoa ja olin silloin ollut polttamatta 5 viikkoa. Nyt 5 viikkoa ilman lääkettä ja ihan kivasti olen pärjännyt. Jotenkin jännittyneempi olen. Mitään tupakanhimoa ei ole tullut. Nukun paremmin nyt vaikkakin jo herään ennen kellon soittoa mikä ei ennen normaalia ollut.
    Champix herätti minua aamuyöstä ja valvotti 1-2 tuntia ja sitten vasta sain taas unen.
    Minä lopetin lääkkeen kun juttelin lääkärini kanssa kun sain siitä kaikki mahdolliset oireet. Mutta kuitenkin suosittelen sitä koska se auttoi minua alkuun.
    Nyt kun pääsisi tästä jännityksestä eroon!

Kaikille voimia savuttomuuteen!
  • editoi huhtikuu 2010
    Moikka vaan.
    Pakko kertoo että lopetin 8.3.
    ja söin Champixia ekat kaks viikkoo ohjeen mukaan.
    Sitten ku piti syyä kahtaa tabua päivässä, alko unet olla pelkkää seikkailua, joten päätin jatkaa vain sillä yhdellä päivässä.

Neljän viikon aloituspakkauksessa on nyt jäljellä neljä tabua. en ole enää kahteen viikkoon syönyt niitä. Aloin unohtamaan lääkkeet aamuisin enkä sitten enää viitsinyt niitä päivällä ottaa.

Olo on mahtava!! Ei tee tupaccia mieli.
    muutaman kerran lääkkeen lopetuksen jälkeen on tupacci tullut ajatuksiini, mutta hyvin pieneksi hetkeksi.

Siis 7 ja ½ viikkoo nyt savuttomana.
    Voi kumpa tämä olisin kokeillut jo aikaisemmin Champixia :)
  • editoi huhtikuu 2010
    No onnee pirpana kiva että noin kivasti sun lopetus sujunut :D
  • editoi toukokuu 2010
    Koko kuurin aika on tuntunut epätodelliselta 30 v:n käryttelyn jälkeen. Aloituspakkauksesta "pystyin" ottamaan kahta tabua/pv vain noin 2vko. Tosi huono olo, mutta olen pärjännyt mielestäni hyvin vain yhdellä tabulla. Tänään otin vain puolikkaan, viides viikko kuuria ja mielessä on ollut josko voisin jättää pikkuhiljaa kokonaan pillerit pois. Kolmas savuton viikko meneillään - tunteet menee vuoristorataa, mutta savutonta -sellaista 8)
  • editoi toukokuu 2010
    Hei Aistimus.
    Mullakin Champix pisti koko elämän sekasin. Otin lääkettä vain 6 viikkoa ja senkin ajan melkein kokonaan otin vajaata annosta. Kun lopetin lääkeen oton olin ollut 5 viikkoa polttamatta. Nyt reilu 3kk polttamatta. Champix auttoi lopetuksen hyvin alkuun.
    Nyt jotenkin vasta tunnen et saan elämäni taas "hallintaan"
    On vieläkin päiviä et koville ottaa, mut ei auta muu kun kestää!
  • editoi kesäkuu 2010
    Loistavaa Begi :lol: , toivottavasti pääsen samaan tulokseen (uskotaan niin)! Edelleen otan siis sitä puolikasta - tuntuu riittävän, hämmästelen joka aamu, miten tässä näin "pääsi" käymään. Olen iloinen puolestasi ja kaikkien muidenkin päätöksen tehneitten! Nautitaan kesän aromeista ja hengitellään ihanalle tuoksuvaa ympäristöä!!
  • TiinaBTiinaB Helsinki
    editoi elokuu 2010
    Nyt meneillään neljäs päivä ilman Varenikliiniä (eli Champixia) - kuurin olen aloittanut 15.5. joten lähes kolmen kuukauden lääkityksen jälkeen tässä ollaan.
    Tupakoimatta 10 viikkoa ja 1 päivä - uskomaton saavutus :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: joka ei ikinämaailmassa olisi toteutunut ilman tuota ihmelääkettä.
    Sivuoirehtimisesta en kärsinyt, päinvastoin olin aika rauhallinen koko lääkityksen ajan.

Annos kuitenkin puolta pienempi kuin suosituksessa - se toimi/riitti minulle hyvin. Ja myös aloituspakkauksen söin kahteen kertaan, toinen nurinpäin: päätin siis 0,5 mg annokseen / pvä.

Vieroitus lääkkeestä oli kahden päivän hikoilu, levottomuus, surkeudentunteet, voimakkaat tupakointihimot ja päänsärky. Myös epätodellisuuden tunne oli vahva.
    Nämä kestivät vain kaksi päivää ja nyt olo on tasaantunut.

Olen onnellinen, tyytyväinen itseeni. Katson selvinneeni tästä voittajana - tähän asti.
    Nyt vaan pysytellään tupakoimattomana :-) loppuelämä :-)
  • tutetututetu Helsinki
    editoi elokuu 2010
    TiinaB kirjoitti:
    Tupakoimatta 10 viikkoa ja 1 päivä - uskomaton saavutus :shock: [/b][/i]

Olen onnellinen, tyytyväinen itseeni. Katson selvinneeni tästä voittajana - tähän asti.
    Nyt vaan pysytellään tupakoimattomana :-) loppuelämä :-)

Onnittelut TiinaB, tosi hienoa!!!
    Voittajan on helppo hymyillä, ja tupakoimattomana on helppo jatkaa kunhan ei vaan sytytä;)
  • VesaVesa Tampere
    editoi elokuu 2010
    Onnittelut minultakin, TiinaB! Kun Champixin pakkauskokoja nyt on kuulemma kasvatettu ihan mahdottomiksi, on varmaan ihan toimiva idea pelata kahdella aloituspakkauksella kuten sinä. Oma kokemukseni on vähän samankaltainen ja perustuu kuuden viikon kuuriin (aloituspakkaus + neljän viikon jatkopakkaus, jollaista nykyään ei kaiketi saa). Päiväannostusta lopussa pienentämällä sain sen venytetyksi seitsemään viikkoon. Savuttomuus on pitänyt sen jälkeen hyvin tahdonvoimallakin. Pidin itse vissiä varovaisuutta lääkkeen lopetuksen jälkeen ja uskalsin revetä voitontunnelmiin vasta puolen vuoden rajapyykin jälkeen, mutta saattoihan siinä olla turhanpäiväistäkin varovaisuutta. Pieniä mielitekoja esiintyi, mutta ei mitään kovia haluja tai tupakantuskaa.

Minulla on sellainen mielikuva, että Champix on alkujaan suunniteltu kuuden viikon kuuriksi ja että vasta myöhemmin kuurin kesto nousi 12 viikkoon, kun tutkimuksissa oli todettu relapsien niin vähentyvän. Sittemmin on tapauskohtaisesti suositeltu tätäkin pidempiä kuureja. Yrityksistäni huolimatta en ole löytänyt muistikuvalleni vahvistusta, joten voi se olla vääräkin. Muistikuva perustuu näkemääni opetusvideoon, jota silloin muutama vuosi sitten, kun Champix oli saanut myyntiluvan, esitettiin ainakin joissakin apteekeissa.
  • editoi toukokuu 3

Osta Champix. Kannattaa kokeilla tuota lääkettä. Olen polttanut 26 vuotta säännöllisesti ja viimeaikoina meni iso L&M aski siis 30 kpl päivässä. Nyt lähtee neljäs viikko ilman tupakkaa! Lopetin tupakoinnin jo ennen tavoiteaikaani (2 vkoa), koska se maistui pahalta ja ei enää vastannut tarkoitustaan. Sivuoireita pahoja ei ole tullut; ainoastaan kuvotus, joka menee minuuteissa ohi. Lopetettuani tupakoinnin, käytin kaksi viikkoa 1 mg päivässä ja sitten olen ottanut vain yhden tabletin päivässä, koska en tunne tarvitsevani enempää. Minulle on ollut yllättävän helppoa olla polttamatta ja olenkin itsestäni ylpeä, että tuon lääkkeen avulla minä kykenin tähän ja toivottavasti lopetan tupakoinnin ainiaaksi! Vieroituoireita ei ole ollut, vaikka en käytä purukumia tms.

• Sama. Ei muita oireita kuin hetkellinen ällötys . Eikä edes joka pillerillä
  • Tuo euroclinixin mainos kulkee muuten täsmälleen samanlaisena jokaisella keskustelupalstalla Suomessa.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.