Vinkkejä otetaan vastaan

Tänään alkoi uusi loppuelämä savuttomana.
No ainahan sitä on itselleen sanonut että "en minä ole riippuvainen, kunhan huvikseni poltan". Nyt 10 vuoden jälkeen lopettaminen ei olekkaan enää niin helppoa. Ensimmäinen päivä menossa, tupakoivien työkavereiden parissa. Kaverit tietävät että lopetin, eivätkä houkuttele pahoille teille, mutta mitä tehdä tälle olotilalle?

Ahdistaa, suoranaisesti vituttaa? Olen asiakaspalvelutehtävissä ja pitäisi olla pirteä ja niin mukava. :)

Tupakkaa olen ajatellut koko päivän ja mieli tekisi mutta ei luonne anna periksi luovuttaa.

Nikotiinipurkka auttaa hetkeksi, mutta se ei auta tapariippuvuuteen.

Meillä vielä täällä töissä tupakointi on niin sosiaalinen tapahtuma että on koko ajan tunne että jää paitsi jostain hauskasta?

Nyt vinkkejä miten jaksaa yli työpäivien, kotona tämä ongelma poistuu kun keksii muuta tekemistä? Töissä kun ei ole kuin töitä ja tupakointia. Ja töitä karkuun et pääse kuin tupakalle :)

Viestejä yhteensä

• tintt1tintt1 Espoo
    editoi joulukuu 2009
    Onnea HYVÄSTÄ päätöksestäsi! Jospa ne muutkin työkaverit alkaisivat savuttoman elämän. Kokeile edes houkutella. Voisit vinkata esimiehellesi, että eikö tästä jotain bonusta, kun et tupakalla käy...

Päätöksessä pysyminen vaatii asenteen kääntämistä mitä menetän-kuviosta mitä saan-kuvioon.Huomaat kyllä muutaman päivän kuluttua mitä saat ja mikä on ulottuvillasi. Mukavan reipas olo ilman tupakalle haisevia vaatteita, onnistumisen ilo, koheneva kunto jne.

Jaksamista jatkoon ja erityisesti tähän hetkeen!
    "Olisinpa lopettanut ennen kuin aloitinkaan!"
     Viimeinen tupakka 4.7.2008
  • Liiru_2Liiru_2 Vantaa
    editoi joulukuu 2009
    Minä tulen tauoilla tänne stumppiin tupakalle :lol: ja hyvin on toiminut.
    Aina täällä joku on seurana.

Tsemppiä :thumbup:
  • tintt1tintt1 Espoo
    editoi joulukuu 2009
    Niinpä Liiru_2! Hyvä vinkki kaikille. :thumbup: Minäkin kävin pitkään täällä aamuisin entisen aamutupakan aikoihin. Vieläkin, mutta harvemmin nykyään.
    "Olisinpa lopettanut ennen kuin aloitinkaan!"
     Viimeinen tupakka 4.7.2008
  • editoi joulukuu 2009
    Hei tervalakritsi! Mulle tapariippuvuuteen auttoi nikotiini inhalaattori apteekissa myyvät. Kysy farmaseutilta kun käyt ostaan sen. Seon kuin vanha holkki, jos tiiät mitätarkotan. Vaarini poltti holkkia.Tässä nikotiini inhalaattorissa ei vain oo 3999:ää muutamyrkkyä ,kuten tupakassa.
  • editoi joulukuu 2009
    Se on hyvävinkki kans että hävittää kaikki tupakoimis välineet.
  • editoi joulukuu 2009
    Siinähän se ensimmäinen päivä menikin. Tervalakritsien (voi kun olisi vaikka mynthoneita ollut niin olisi fiksumpi nick) ja purkkien kanssa. En ratkennut joten ilmeisesti pahimmasta on 1/3 takana ja sitten on enää koko loppuelämän erossa pysyminen.

Huomasin että kaikkia luuloja vastaan mun oli helpompi mennä kahvikupin kanssa sinne tupakkapaikan nurkille. Heitin vaan työkavereille et multa se loppu polttaminen, mutta tulin kiusaamaan itseäni. Kukaan ei tupakkaa tarjonnut ja huomasin jopa miten pahalta he haisivat kun sieltä pois mentiin.

Positiivisen kuvan antoi tämä ensimmäinen päivä. Viekkarit hoituu pääasiallisesti purkalla. Hiukan riskillä kun mennään niin sitä voi kavereidenkin kanssa samaa vanhaa juttua kertoa, ilman sitä syöpäkäärylettä ja kunhan on turvallisen välimatkan päässä.

Itse todellakin huomasin että todella avoimesti kannatti mainostaa omaa lopettamista, esimieskin oli entinen tupakoija ja kävi kertomassa vinkkejä lopettamiseen joten paljon tuli tukea. 1 päivä siis takana, nyt hiukan peläten yötä odotellaan, se on aina ollut allekirjoittaneelle tosi kova paikka. Siitä kun selvitään niin sitten jatko onkin jo helppoa.

Kiitos vinkeistä, inhalaattoriin turvaudun ihan viime tingassa, nyt mennää kahvin ja pikku naposteltavan voimin tauot. :mrgreen:
  • editoi joulukuu 2009
    Onnea ensimmäisestä vuorokaudesta Tervalakritsi. :D
  • editoi joulukuu 2009
    Nyt tuohon tuli jotaun ihme numeroita kun yritin korjata tekstiäni :oops:
  • editoi joulukuu 2009
    Yö oli kauhea, 4mg purkkaa yms ja uni ei tule. Loppupelissä sitten ilmeisesti olen nukahtanut.

Työpäivä meni taas vähän kärvisellessä ja pariin otteeseen kyllä teki mieli ratketa. Pahoja ovat nuo hetket kun on tottunut tupakoimaan? Itsellä vielä aikanaan tapana että aina kun ulkoilmaan astui -> tupakka huuleen. Nyt tuntuu että ei tee mieli ovista mennä ollenkaan.

Olo on jotenkin tyhjä koko ajan, se hiukan hämmästyttää. Ihan kun puuttuisi jotain. Kai se on se puuskuttava hengitys ja pahan hajuisuus sitten? :)
  • editoi joulukuu 2009
    Kyllätiedän Tervalakritsimistä puhut, ahdistaa ja potuttaa Äläanna myrkkypötkylän ottaa valtaasinulta. taistelevastaan. Minustakin ennen tuntui ettäjostain hauskasta jääpi paitsi, kun eimennyt sinne tupakkikoppiin. Vaan seon hauskuutta,kun lopettamisen jälkeen hampaat valkaistuvat, ihokin kasvoillanäyttääparemmalta, tuntee uusia tuoksuja. Eikä tarvitse hytistä palelemassa parvekkeella taijossain kopissa myrkkypötkylän kans. Tee käsilläsi jotin muuta polttamisen sijaan ,vaikka vähän . Ja vaikka potuttaisi vaikka kuinka. tee jotain ja istahda välissä. Ole onnellinen sinun ei enää tarvitsepolttaa. Listaa vaikka paperille miksi lopettaminen on Sinulle tärkeää. Tv krisu :wink:
  • editoi tammikuu 2010
    Nyt tarvitsen itse vinkkejä, kun oon päässyt tähän vaiheesseen, 2kuukautta ja 14 päivää savuttomana. Tähän asti olen selvinnyt mielestäni hyvin . Mutta nyt aivan kuin pelottaa, kun tulee synttärit ja siellä alkoholiakin nautitaan ja on ystäviä, jotka vielä tupakoivat. :roll:
  • tutetututetu Helsinki
    editoi tammikuu 2010
    krisu kirjoitti:
    Nyt tarvitsen itse vinkkejä, kun oon päässyt tähän vaiheesseen, 2kuukautta ja 14 päivää savuttomana. Tähän asti olen selvinnyt mielestäni hyvin . Mutta nyt aivan kuin pelottaa, kun tulee synttärit ja siellä alkoholiakin nautitaan ja on ystäviä, jotka vielä tupakoivat. :roll:

Miten ystäväsi suhtautuvat lopettamiseesi? Voisitko pyytää heiltä tukea, esim. että vaikka miten pummaisit tupakka illan mittaan, he eivät suostu antamaan. Tämä toimi minulla eka lomamatkalla.
    Mieti etukäteen mitä teet, jos tupakanhimo käy kovin suureksi. Syötkö mynthonia, menetkö juttelemaan tupakoimattoman ihmisen kanssa, kehutko itsellesi miten jaksat tupakatta myös juhlat? Otatko läppärin mukaan saadaksesi tukea stumpista? Otatko lisää ruokaa ja vähemmän juomaa? Palkitse itsesi jotenkin?

Suunnittele selviytymiskonsteja, älä jätä itseäsi nikkisten yllättämäksi.
    Tsempit!
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.