Uskallanko lopettaa??

Olen nyt yrittänyt lopettaa tupakointia ties kuinka monta kertaa, mutta viiminen lopetusyritys oli niin kamala,että nyt olen alkanut pelkäämään lopettamista. Päässäni alkoi jatkuvasti voimistuva suhina, näkökenttäni oli sumea niin että lopulta menetin tajuntani.Olin jatkuvasti kuoleman väsynyt, en jaksanut edes tehdä ruokaa lapselleni ! Tämä on varmasti ykilöllistä mutta omat vieroitusoireeni (fyysiset) ovat niin järkyttävät,etten pysty perus päiväohjelmaan ja töistäkin pitäisi ottaa saikkua kun oksettaa ja päässä vain suhisee.En siis kykene hoitamaan lastani sillon, hyvä jos näen hänet!! Mitä tämä on?? En osaa nyt kuin itkeä koska tupakka pilaa elämäni, haluan vain lopettaa mutta miten selviän siitä! Onko kellään vastaavaa kokemusta, antakaa minulle jotain toivoa pliis!!! Olen nyt varannut ajan hypnoosiin, mutta pelkään, että saan sen paniikkikohtauksen ja pelätessäni varmasti saankin.

Viestejä yhteensä

• mumelimumeli Pirkanmaa
    editoi tammikuu 2010
    Hei Melina, tervetuloa joukkoon :-) Et tuossa kertonut, oletko lopetellut ilman tukiaisia vai niiden kera. mietin vain et onko olosi lääkkeestä johtuvaa? Oletko keskustellut omalääkärisi kanssa tilanteestasi, hänellä saattaisi olla hyvinkin hyvät apukeinot sinulle lopetukseesi, vallankin jos sinulla on taipumusta paniikkihäiriöön :-) Kovasti tsemppejä ja voimia sinulle, varmasti löytyy keinot sinullekkin :D
  • MirkkuMirkku savolaenen
    editoi tammikuu 2010
    Minä myös suosittelen lääkärin kanssa keskustelua.
    Kuvaamasi vieroitusoireet ovat voimakkaat, eivätkä selity pelkästään nikotiinin vähentymisestä. Nikotiini purkka korvaa tupakasta saatavan nikotiinin, mutta tupakointi tavasta voidaan vieroittua. Zypan ja Campix vähentävät tupakan tuomaa mielihyvää ja tupakointi alkaa tuntua tympeältä. Valmistaudut koitokseen tosi hyvin ja päätät olla antamatta periksi. Pahin aika on viikko ja sitten alkaa helpottamaan. Zempit.

• editoi tammikuu 2010
    Melina kirjoitti:
    Olen nyt yrittänyt lopettaa tupakointia ties kuinka monta kertaa, mutta viiminen lopetusyritys oli niin kamala,että nyt olen alkanut pelkäämään lopettamista. Päässäni alkoi jatkuvasti voimistuva suhina, näkökenttäni oli sumea niin että lopulta menetin tajuntani.Olin jatkuvasti kuoleman väsynyt, en jaksanut edes tehdä ruokaa lapselleni ! Tämä on varmasti ykilöllistä mutta omat vieroitusoireeni (fyysiset) ovat niin järkyttävät,etten pysty perus päiväohjelmaan ja töistäkin pitäisi ottaa saikkua kun oksettaa ja päässä vain suhisee.En siis kykene hoitamaan lastani sillon, hyvä jos näen hänet!! Mitä tämä on?? En osaa nyt kuin itkeä koska tupakka pilaa elämäni, haluan vain lopettaa mutta miten selviän siitä! Onko kellään vastaavaa kokemusta, antakaa minulle jotain toivoa pliis!!! Olen nyt varannut ajan hypnoosiin, mutta pelkään, että saan sen paniikkikohtauksen ja pelätessäni varmasti saankin.

Kuulostaa niin tutulta, minäkin pelkäsin lopettamista pitkään, mutta yllätyin iloisesti, kun se hetki tuli, että miten helppoa se onkaan. Itselleni ei käynyt se vanhempi tupakasta eroon lääke, olikohan se nimeltään Zypan tms. Olin täysin edesvastuuton sitä otettuani. Champixia en uskaltanut aloittaa,koska riskit katsoin liian suureksi. Eli, vaihtoehdoksi jäi korvaushoitotuotteet. Takana siis 17 tupakka vuotta, ja monta epäonnistunuta lopettamisyritystä.

Nyt takana on 17 (?) täysin savutonta päivää, ja oikeastaan vain kaksi vakavampaa himokohtausta. Nikotiinituotteitakin menee aika vähän. Luulen, että apuna on masennustaipumukseen ja fibromyalgiaan syömäni Cymbalta-lääke. Se on ainoa ero aikaisempiin yrityksiini. Motivaatiotasoni oli tällä viime kerralla jopa matalampi kuin aikaisemmin, mutta nyt on mennyt tosi hyvin. Lasten kanssakin on jaksanut hienosti, eikä ukonkaan kanssa ole tullut mitään turhia sanaharkkoja, niin kuin aiemmilla kerroilla.

Että tsemppiä vaan. Pystyt kyllä siihen, jos minäkin pystyin... Nimittäin kukaan ystävistäni ei oikeastaan minunkaan onnistumiseeni uskonut, niin suurta oli tupakointimääräni.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.