Jännä juttu

Tupakointihistoriaa takana 30 vuotta, tupakkaa kului 1-2 askia päivässä, useita lopetusyrityksiä takana, olin sitä mieltä, että koskaan en pääse tupakasta eroon ja mitäs sitten tapahtui? Tuli influenssa, kuume, kova nuha ja ennen kaikkea yskä ja hengenahdistus, ilma meinasi loppua yskiessä, hengitys rahisi ja vinkui, siitä huolimatta yritin pakkasessa tuprutella, kunnes...sytytin tupakan ja...yskänpuuska oli niin valtava, että meinasin tukehtua, kasvotkin muuttuivat siniseksi, haukoin happea kuin kala kuivalla maalla ja kun henki alkoi taas kulkea, jostain tuli viisauden ääni, joka sanoi LOPETA! Tupakointini loppui siihen paikkaan, eikä ole ollut minkäänlaisia vieroitusoireita tms. EIKÄ TEE EDELLEENKÄÄN MIELI! Eli tässä kohdin flunssa oli suuri siunaus, nyt on mennyt jo kuukausi ilman tupakkaa. Tämä opetti minulle sen, että tupakointiriippuvuus oli ainakin minulle tapa, sillä ei ollut mitään tekemistä nikotiiniriippuvuuden kanssa. Kaikki aiemmat yritykseni erilaisten korvaustuotteiden ym. parissa on olleet tuhoon tuomittuja jo ensi hetkestä alkaen, eli päätös pitää tulla omista korvien välistä ja that's it, tupakointi on historiaa. Ja sanottakoon, että minulla on tänä päivänä aivan välinpitämätön suhde tupakkaan. Mutta mukava on ollut huomata, miten hengittäminen on sujuvaa ja koko olemus näyttää ja tuntuu terveemmältä. Tämä oli minun kokemus ja olen tyytyväinen nyt.

Viestejä yhteensä

• tintt1tintt1 Espoo
    editoi tammikuu 2010
    Onneksi olkoon Kakadu! Upeaa, miten vihdoin asenteesi kääntyi. Siihen tarvittiin yksi kokemus hirveästä hengenahdistuspuuskasta ja sehän on jo historiaa. Täytyy myöntää, että savuttomana on hyvä elää! Tervetuloa mukaan!
    "Olisinpa lopettanut ennen kuin aloitinkaan!"
     Viimeinen tupakka 4.7.2008
  • editoi tammikuu 2010
    Hienoa Kakadu! :thumbup:
  • editoi tammikuu 2010
    Hienoa Kakadu. Tsemppiä vaan. HJUVA ME!!
    1220.gif
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.