Champixin avulla lopetus

21.2.2010 poltin loppuaelämäni viimeisen tupakan ja aion pitää päätökseni :lol:
Nyt vaan päivä kerrallaan ja jo vähensin Champixia. Tapaorjuus tuntuu voimakkaalta, mutta sekin siitä hälvenee :roll:
Ainakin nyt tuntuu egoni isolta ja oikein kannustan sitä suurenemaan entisestään ja kohti voittoa.
«13456730

Viestejä yhteensä

• TinttaTintta Espoo
    editoi helmikuu 2010
    Tsemppiä Ritskuliini!
    Iso ego on loistoasia, mutta älä koskaan aliarvioi mr nikkistä, se voi iskee pahimmin silloin, kun luulet olevasi jo voittaja!
  • RitskuliiniRitskuliini Helsinki
    editoi helmikuu 2010
    Kiitos Tintta en varmasti unohda, tämä ison egon ruokkiminen on minun tapani yrittää olla vahva ja "hakkaan ja ruoskin" itseäni olemaan vahva ja näytän itselleni. En edes halua tässä vaiheessa muita vaihtoehtoja kuin täydellinen lopetus.
    Tämän on tapani selviytyä-aika sen näyttää miten käy ja hyvin käy jos minusta kiinni. On sitä elämässä muistakin mistereistä selvitty :roll:
  • macymacy Tampere
    editoi maaliskuu 2010
    Minulla tänään kolmas Champix päivä. Tupakka maistuu kummalliselle,kieleen jää polttava tunne, ei ole niin valtavaa himoa polttamiseen kuin ennen. Uskoni on vahva tähän lääkkeeseen..tänään jo ohitin monta tilannetta, joissa olen aina sytyttänyt tupakan.Työpaikan tupakkakatokset tulee olemaan vaikea paikka, siellä on aina tottunut pysähtymään ja juttelemaan.
    Olen tupakoinut aika lailla 30v. Minulla on diabetes ja todella aika lopettaa! :shock:
  • tutetututetu Helsinki
    editoi maaliskuu 2010
    Champixista minäkin sain hyvän tuen aloitukseen, ja se taas vahvisti omaa uskoa onnistumiseen. Tiukan paikan tullen on tärkeää uskoa itseensä, ettei lankea vanhojen tapojen pyöriteltäväksi.

N.V.Pealen sanoin:
    Sinä pystyt, jos uskot pystyväsi. Kaiverra nuo viisi sanaa syvälle tietoisuuteesi. Ne ovat täpötäynnä voimaa ja totuutta.
  • editoi maaliskuu 2010
    Hei Macy!
    Minäkin lopetin Champixin avulla. Tänään tulee 3 viikkoa savuitta. En olisi itsestäni uskonut pystyväni tähän. Olen tosi onnellinen.
    Lääke auttoi minua alkuun ja vaikka olen annostusta joutunut pienentämään se toimii kuitenkin. Juuri tänään kävin lääkärilläni ja hän sanoi et syö pienempää annostusta mutta älä lopeta lääkitystä.
    Pursuan energiaa ja iloa tästä!

Luen parhaillaan kirjaa: vihdoinkin vapaa tupakasta! Allen Carr. Suosittelen!
  • editoi maaliskuu 2010
    Onnea BEGI! Minunkin varmaan pitäisi lukea seCarrin kirja. Just nyt tuntuu siltä, että tarvitsisin tukea omaan savuttomuuteeni. :?
  • editoi maaliskuu 2010
    Hei
    Kirja laittaa ajattelemaan miksi polttaisin. Nyt itse vaan mietin et miksi en tehnyt tätä jo aikaisemmin. 23v poltin liian pitkään eli ei olisi pitäny edes alottaa. Laskin että noin 27000€ on jo mennyt tupakkaan ja jos jatkaisi vielä mihin summa nousisi. Tulisi kalliilla hankittua itselleen huonon kunnon ja sairaudet.
    No parempi myöhään kun ei milloinkaan!

Kaikille jaksamista ja jatkamista!
  • editoi maaliskuu 2010
    Onpa kiva kun tutetukin on tsempparina jes. Niin siitä rahasta puheenollen. Se on kauhea määrä kahisevaa, mitä minäkin olen savuttanut taivaantuuliin. Vihdoinkin tulin järkiini. Se raha,ja se terveyskin menee, :evil: myrkkypötkylän kanssa.Jotenka sitä myrkkypötkylää en enää huoli mun kuvioihini.
  • vapaanavapaana Lappi
    editoi maaliskuu 2010
    Krisu, olet jo noin kauan ollut polttamatta, joten tiedät varmasti, että nuo halut menevät taas ohi ja sitten olet tyytyväinen kun pysyit lujana! Tsemppiä sinulle!
  • editoi maaliskuu 2010
    Kiitos vapaana. Samoin tseppejä muös sinulle. Minun tupakkatarinani on että olen tupakoinut melkein neljäkymmentä vuotta. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Nyt minun tarkoitukseni on
    olla tupakoimatta enää koskaan. Tuo vain nikkinen joskus meinaa nostaa päätänsä. Siksi minulla on noita korvaavia tuotteita kaapissa. Kyllä niistäkin eroon pääsee, kun aikaa kuluu. Tsemppiä sinulle Vapaana. :thumbup:
  • macymacy Tampere
    editoi maaliskuu 2010
    Tervehdys kaikille !
    Champix on auttanut ainakin tupakan himoon.Ei ole pakko juosta jatkuvasti tupakalle. Tänään alkoi 6. päivä. Lähinnä taidan käydä tupakoimassa tavan vuoksi, onneksi jo huomattavasti vähemmän kuin aikaisemmin. :lol:
    Jos tämä lääke auttaa lopettamisessa, jatkan sitä varmaankin loppuikäni :P
  • tutetututetu Helsinki
    editoi maaliskuu 2010
    krisu kirjoitti:
    Onpa kiva kun tutetukin on tsempparina jes. Niin siitä rahasta puheenollen. Se on kauhea määrä kahisevaa, mitä minäkin olen savuttanut taivaantuuliin. Vihdoinkin tulin järkiini. Se raha,ja se terveyskin menee, :evil: myrkkypötkylän kanssa.Jotenka sitä myrkkypötkylää en enää huoli mun kuvioihini.

Käden takia olen ollut pitkään sairauslomalla, nyt saan jo max. 5 min. naputella tietsikaa. Paranemaan päin siis!

Rahaa, terveyttä, aikaa, hampaiden valkoisuus, ihon heleys, itsetunto - kaikki tupakan takia menneitä asioita. Huh-huh! Onneksi muutos on mahdollista pitkänkin tupakkauran jälkeen, kun vaan ei sytytä yhtäkään.
  • tutetututetu Helsinki
    editoi maaliskuu 2010
    macy kirjoitti:
    Lähinnä taidan käydä tupakoimassa tavan vuoksi, onneksi jo huomattavasti vähemmän kuin aikaisemmin. :lol:
    Jos tämä lääke auttaa lopettamisessa, jatkan sitä varmaankin loppuikäni :P

Tapariippuvuudesta on työläämpi päästä irti kuin tupakasta sinänsä. Uuteen elämäntapaan siirtyminen tarvitsee paljon pohtimista, uusien tapojen etukäteissuunnittelua, oman savuttoman identiteetin vahvistamista, uusia ajatuksia.
    Lääke auttaa alkuun, mutta itse on tehtävä päätös ja pidettävä siitä kiinni varsinkin vaikeiden hetkien ajan. Usko itseesi, onnistut kyllä :lol:
  • vapaanavapaana Lappi
    editoi maaliskuu 2010
    Lääke on tosiaan vain apu, mutta se suurimman ja vaikeimman työn joutuu varmasti tekemään tapojen kanssa.
    Käytän myös Champixia ja viikon olen ollut polttamatta. Yllättävänkin helppoa tuo osa, mutta päässä tupakka silti pyörii, aluksi kaiken aikaa, sitten silloin tällöin. Ja kun unohtaa koko asian, huomaakin ajattelevansa tyyliin: kunhan teen tuon ja tuon homman niin menen tupakalle! Se ajatus tulee vanhasta muistista, vaikkei edes mitään mielitekoa polttamiseen ole! Sitten tulee jotenkin tyhjä olo ja melkein tekeekin mieli mennä, ihan vanhasta tottumuksesta... Minulla on yli 40 vuotta elämää tupakan kanssa, joten ei sellainen "suhde" noin vain katkea :roll:

Mutta periksi ei anneta, eihän!
    Hyvää ja savutonta alkavaa viikkoa kaikille!
  • macymacy Tampere
    editoi maaliskuu 2010
    Heips

Kiitos viestistäsi "vapaana".
    Tiedän että elimistö ei vaadi tupakkaa,mutta pää vaatii. Psyykkinen riippuvuus on vaikea.
    Ihmettelen itseäni, unohdin ostaa tupakkaa ja kotona oli vain n.3 Ennen ei tälläistä olisi saanut tapahtua:)Olen polttanut puolikkaan silloin tällöin, niitä on vieläkin jäljellä :D
    Lapset ovat sairaana, joten kauppaan lähtö ei ole helppo juttu.
    Ilman Champixia olisin jo juossut ostamaan 10 askia tupakkaa, etteivät vaan lopu kun olen kotona "jumissa".
    Kyllä tupakka on niin orjuuttava asia!
    Miten monesti on ollut etsittävä tupakointiin aikaa, tilaisuutta ja paikkaa. Pitkät lentomatkat ovat yhtä helvettiä. Kaikki työn kokoukset ja palaverit kuluvat miettiessä tupakkataukoa. :evil:
  • tutetututetu Helsinki
    editoi maaliskuu 2010
    Minkälaisen valla tupakka ottikaan elämässäni! Huh-huh! Joskus kun rahat olivat vähissä, ensin ostin tupakkaa, vasta sitten lapselle ruokaa. Teatterissa, kutsuilla odotin vain tilaisuutta päästä tupakalle. Champixin avulla huomasin selviäväni ilman tällaisia pakko-oireita. Siitä alkoi pikku hiljaa kasvaa usko siihen, että ilman tupakkaa on mahdollista elää. Minunkin!
    Champixin jälkeen on sitten apuna olleet stumppilaisten lisäksi omat ajatukset, vahva halu savuttomaan elämään, usko onnistumiseen ja tiukan paikan tullen mantra: en sytytä enää ikinä.
  • editoi maaliskuu 2010
    Minulla on nyt sellainen tilanne että mietin kovasti et jatkanko Champixin käyttöä. Otan sitä muutenkin vain 0,5mg aamuisin. Ja saan siitäkin edelleen etovaa oloa. Se käy myös mulle jotenkin päähän. En ole oma itseni vaan välillä niinkuin humalassa, sitten pyörryttää ja muisti pätkii. Olen jo käynyt lääkärissä kun sain allergisen reaktion. Minulla lopettaminen on mennyt muuten tosi hyvin. Tupakasta ei suurempia vieroitusoireita tullut mutta lääkeestä huoli ja paljon haittavaikutuksia.
    Nyt huomenna tulee 4 viikkoa ilman tupakkaa ja mietin kovasti jos edes kokeeksi jättäis lääkkeen pois. Voinhan sitten tarvittaessa jatkaa lääkitystä kun niitä kotona on ja reseptissä vielä. Haluis kovasti jo saada tän pään "selväksi"
  • macymacy Tampere
    editoi maaliskuu 2010
    Samoin olen minä tehnyt. Ensin ruokarahasta lasketaan tupakka-askin hinta pois ja sitten lopulla voi ostaa ruokaa. :twisted:
    Eilen kokeilin olutta ja mietin, miten uusi lääke vaikuttaa. Kummallinen kokemus, alkoholi ei vaikuttanut. Siis ei noussut päähän. Totesin homman turhaksi ja lähdin kotiin. kyllä on ihmelääke jos lopettaa alkoholinkin vaikutuksen.
    Tupakkaa ei tehnyt ihmeemmin mieli,muutamat henkoset poltin kaksi kertaa. Lähinnä kai tavan vuoksi.Huomenna viimeinen tupakointipäiväni.
    Kyllä tässä rankat ajat on edessä.
  • editoi maaliskuu 2010
    Sinä Macy pärjäät ne ajat yli,kun nikkinen vaivaa. aivan varmasti. Hienoa että lopetat sauhuttelun :-)
  • macymacy Tampere
    editoi maaliskuu 2010
    kaksi viikkoa meni todella vähän tupakoidessa.Nyt ensimmäinen täysin tupakaton päivä. Ehkä tästä selviää hengissä...tupakka on mielessä noin varttin välein:(
  • tutetututetu Helsinki
    editoi maaliskuu 2010
    Minä en tainnut ensimmäisen kuukauden aikana ajatella mitään muuta kuin tupakkaa. Luin stumppia, tein excel-taulukon, johon laskin tupakoimattomat sekunnit, päivät, tupakat, eurot jne. Tein listoja tupakan aiheuttamista haitoista ja lopettamisen hyvistä puolista. Kaikki tuo toimi apuna irtautumisessa tupakkariippuvuudesta.
  • macymacy Tampere
    editoi huhtikuu 2010
    heips
    Kaksiviikkoa tupakatta. On se Champix ihmelääke. Tupakka ei ole mielessä jatkuvasti. Iltaisin tulee hetkiä jolloin ennen totuin menemään parvekkeelle tupakalle...otan pastillin.
    Yöt on hauskoja, poltan tupakkaa, syön kermamunkkeja, pyörailen Afrikkaan..jne
    unissani!
    hain jatkopaketin ja hinta oli viedä hengen!
    195e
    Kyllä on törkeetä ettei kela korvaa mitään kun yrittää terveyttään parantaa!
  • editoi syyskuu 2010
    Tänään eka champix suuhun,toivon,että toimii yhtä hyvin kun pariv sitten, sorruin siihen pariin tupakkaan ja jäin heti koukkuun,olin jo unohtanut sen karmean turvotuksen,muistin kun luin näitä juttuja täällä,maha oli kun ilmapallo.Nyt vaan päättämään lopetuspäivä!Onnea miulle:)
  • editoi syyskuu 2010
    Moikka! Ensimmäinen Champix-pilleri tänä aamuna. Lopetuspäivä on 20.9.

Takana tupakointivuosia jo 17 vaikka ikää vasta 29. :-o Lopetusyrityksiä ehkä noin kymmenen nikotiinikorvaustuotteilla. Nyt ajattelin tätä kokeilla kun se on vaan se nikotiininhimo mikä jyllää. Ja nicoreteilla siitä en ole päässyt.

Luottamus on kova ja motivaatio kohdillaan! Kyllä tämä selätetään!
  • editoi syyskuu 2010
    reilu kaksi kuukautta savuitta champixin avulla.. n. 20 vuotta tuli polteltua.
    viimenen puol vuotta meni enemmän tai vähemmän poltellen lopettamista yrittäessä eli välissä saattoi olla viikkokin ilman tupakkaa mutta aina repsahti.. en uskonut sanaakaan mitä työpaikkalääkäri hehkutti champixista mutta päätin kokeilla kuitenkin. kovasti varoteltiin sivuvaikutuksista mutta unia ihmeellisempää ei ole ilmennyt.. "tupakalla" käyn välillä työkavereiden kanssa juomassa mukin kahvia.. ihmetys oli iso kun kesäloman jälkeen ei mun suusta kuulunutkaan että mennääs tupakalle vaan kysyttäessä totesin ettei kerkee tai viitti..
    niin ja melkein jokayö on taskut täynnä tupakkaa ja toissayönä "kärähdinkin" vaimolle tupakan poltosta.. eli savun täyteisiä unia nähdään ja aamulla on morkkis välillä kun tuntuu niin todelta nuo unet :D
  • editoi syyskuu 2010
    kertokaa ihmiset oletteko liittyneet ghampixi n myötä siihen liferewards ohjelmaan ja kun siellä on oma päiväkirja niin en pysty siihen kirjoittamaan vai onko se todellakin vain tulostettava pohja? hermopolttaja kun olen niín kylläpä ärsyttää kun en osaa siihen mennä.
    Muuten lopetin maanantaina tupakan polton champixin avulla tosin jo toista kertaa ja ainakin vielä on mennyt tosi hyvin ei tee yhtään savuketta mieli. kyllä vähän pelottaa kun vko.loppuna juhlat tiedossa ja melkein kaikki miestäni lukuunottamatta polttavat.
  • editoi syyskuu 2010
    Moikkis Pieta,
    kyllä se on sellainen pelkkä tulostettava versio. Itsekin alkuun ihmettelin ja on siellä sivuilla pari muutakin lapsusta sattunut. Mutta mukavasti pystyy kyllä seuraamaan päiviä ja euroja. Ja onhan siellä joka päivä aina jotain uutta tietoa ja tsemppausta.

Päätin itselleni lopettamispäiväksi heti sen kahdeksannen ja seuraavana päivänä oli heti tiedossa juhlat. Jännitti todella paljon, mutta kävin iltaa läpi mielessä ennen ja varauduin pastilleilla yms. oheistarvikkeella. Pärjäät kyllä! Paljon tsemppiä!!!!
  • editoi tammikuu 2011
    täytyy päivittää tietoja.. reilu puol vuotta takana savuttomana.. töissä työkaverit pomoa myöden tsemppas sanoilla: Parin kuukauden päästä poltat taas ja tuo ei onnistu.. kyllä onnistuu kun on päättäny niin.. :mrgreen:
  • editoi tammikuu 2011
    Onnittelut, Timo K!

Onneksi täältä löytyy fiksumpaa tsemppausta kuin lähipiiristä. Loppujen lopuksi jokainen on kuitenkin yksin ratkaisijana suurten elämänmuutosten tekemisessä. Mulla on kohta kolme kuukautta viimeisestä tupakasta. Siis viimeisestä.
  • editoi tammikuu 2011
    Onnittelut pidempään tupakasta erossa pärjänneille :) Niinhän se kai menee, että lähipiirissä tupakoivat ovat katellisia ja muut pitävät lopettajaa luuserina, luulisin.

Käsittämätöntä miten lannistavia kommentteja voi saadakaan läheisiltä ihmisiltä joiden pitäisi tukea päätöksessä!

Onneksi on Stumppi ja täällä ihanat kohtalotoverit tarjoamassa vertaistukea tässä taistelussa päivästä toiseen!
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.