Paino-ongelmia

Olen lueskellut teidän tekstejä ja saanut paljon tukea ja kannustusta sitä suoraan pyytämättäkään.
Olen lopettanut 1.5, eli seitsämäs viikko menossa, on itketty ja purnattu ja raivottu, mutta en ole polttanut :)
Ongelmani on nyt hurja painon nousu, käytin alussa laastareita ja nyt neljä viikkoa ilman ja painoa tulee n kilo per viikko, en syö paljoa, n.1400Kcal päivässä, harrastan liikuntaa 4-5krt viikossa eli syön vähemmän ja liikun enemmän kun koskaan ja tässäkö tulos??!! Onko teille käynyt näin, kauan tämä painon nousu jatkuu, onko tämä vain joku ohimenevä shokkireaktio kropalle vai pysähtyikö se aineenvaihdunta tähän?? Turhamaisena ihmisenä ensimmäistä kertaa mietin tupakoinnin jatkamista... no ei sentäs, ihan viiminen keino..
«13

Viestejä yhteensä

• editoi kesäkuu 2007
    mulla nousi muutamassa päivässä-veka viikon aikana noin 3 kiloa ja onneks pysähtyi siihen,olin turvoksissa ku potkupallo ja sonta ei kulkenu ollenkaan, söinkin kyllä enemmän kuin ennen mutta aloitin myös liikkumisen heti ku lopetin vajaa puol vuotta sitte,3 kk kohdalla sain ittiä niskasta kiinni ja lisäsin liikuntaa , sauvakävelyä,pyöräilyä ja kerkesin rullaluistella helteiden aikaan mutta nyt niin pirun kylmä, hyvä ku plus 10 ja vettä tullut monena päivänä, mulla oli kans mielessä että kauheita ei kärsi tulla 5kg ois ollu mulle maksimi,en tiedä oisko pysähtyny ilman hurjaa liikunnanlisäystä,nytkin sauvon vähintään 45-60 min päivä ja saatan käydä vielä hölkälläkin illalla yhtään ei oo laskenu alle lähtöpainon vaikka mäkin syön korkeintaan tuon 1400kcal päivä
  • editoi kesäkuu 2007
    meikä SAI alussa hurjalla vauhdilla kilo per viikko :shock:
    3 ekaa viikkoo meni näin.
    siitä se sit otti hidastuakseen. Kylläpä tosta silti melkein 10 tuli lisää....jaiks...ja toi laihuttaminen ei oikein koskaan oo ollu mun juttu....saa nähä miten mun käy..
  • Katja1Katja1 Espoo
    editoi kesäkuu 2007
    Muuten kyllä täytyy sanoa, että fiilis on aivan uskomaton, hengittäminen on helppoa, energisyys lisääntynyt ja ihokin voi paremmin.. mutta tämä perskuleen paino.. tulee ihan mieleen jukka pojan pläski biisi :D pitää olla pikkusen pläski pläski
  • editoi kesäkuu 2007
    Pitää olla pikkasen tukeva,tukeva .
    niin ja pitää olla pikkasen matskuu :lol: :lol: :lol:
  • editoi kesäkuu 2007
    Mulle tuli painoa heti muutaman viikon jälkeen 3 kiloa, jonka eteen taistelen vieläkin, liikuntaa olen harrastanut koko ajan, aineenvaihdunta on varmaan muuttunut, hikoilen aivan hirveesti ja paino ei vaan putoa, mutta missään nimessä ei luovuteta :thumbup: :thumbup:
  • editoi kesäkuu 2007
    kävin aamulla puntarilla ja oli kilon tipunut paino ku just tuskailin eilen ettei mitään oo tapahtunu 2 kuukauteen, vaikka naistenvaivat turvottaa niin pääsin alle 60kg nippa nappa, oon 162 "pitkä" isommat pojat 185 ja 190cm, 11v mun mittainen pikkuneiti perinyt äidin teletappimaisen ulkomuodon,mies jotain 185
  • editoi kesäkuu 2007
    Mulla taas toi paino näyttää 60 kiloa, mikä on liikaa mun pituiselle :cry:. Olen 155 pitkä ja painoin tupakoidessa 55-57 kiloa ja se on mulle aika normaali, vielä en luovuta vaan uskon, että aineenvaihdunta tasoittuu, kun onhan lopetuksesta kulunut vasta muutama kuukausi. Mies 183 pitkä ja poika saman pituinen ja tyttö 157, äitiinsä tullut :lol:
  • editoi kesäkuu 2007
    No on se kiva että täällä on noita metrin hukkapätkiä muitakin kuin vain mä :)
    Mä oon muistaakseni huikeat 163 cm pitkä (korkkarit jalassa sit enempi ;) )
  • jantskujantsku ETELÄ-KARJALA
    editoi kesäkuu 2007
    Onkos täällä ollut tappelu, kun täällä on noita naisen pätkiä ...
    Katja ... syö ! nyt näyttäs mun silmään sille että sun roppa saa liianvähän sapuskaa ... eti tietoa vaikka nimellä " läskitermostaatti" semmonen on aika näppärä sivu kun www.pakkotoisto.com siellä paksut pojat pohtii syntejä syviä .... kiitos ja anteeks ... sitä paitsi naiset on aina kauniita !!

Luojalle kiitos,
    sinä et kadonnut,
    vaikka minä pelkäsin,
    tässä lakanassa ,
    on niin syvät poimut,
    ethän sinä,
    niihin katoa,
    ethän .
  • editoi kesäkuu 2007
    ei oo pelkoa että lakananmutkaan katoais,neljän lapsen jälkeen varmasti löytyy lakanan mutkasta vaikka normaalipainoinen olenkin, viimeks eilen 8v tyttö sanoi saunassa että miks sun tissit roikkuu :shock:
  • jantskujantsku ETELÄ-KARJALA
    editoi kesäkuu 2007
    epäreilua ... naisilla tissit kasvaa iän mukana ... miks se painovoima ei sillä samalla lailla vaikuta tohon hmmm... kärsään ... sama pikku napero aina vaan , pirkule, lie kutistuu vaan vuos vuojelta :evil: :evil: :evil:
  • WellMux1WellMux1 Pirkanmaa
    editoi kesäkuu 2007
    No niinpä ei näy peli kuin peilillä prkl :mrgreen: :mrgreen:

hyviä vinkkejä tuli alkuviikon 4D dokkarissa...tarttisko mennnä doktorille, oli kaverille tehty tosi peli :lol: :lol:
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi kesäkuu 2007
    Voi voi,,,, pakko on taas kommentoida kun en suulaana immeisenä saa pidettyä mölyjä mahassa. Just tytölle sanoin; " Nainen on tasan niin kaunis ja seksikäs, miksi se itse itsensä tuntee"

Jos itse pystyy ajattelemaan olevansa naisellinen nainen makkaroineen kaikkineen niin kyllä ne miehetkin ajattelee siinä vaiheessa samoin. Mulla on ystäväpiirissä muutamakin sellainen reippaasti satakiloinen ystävätär, joilla on kapakassa vientiä ihan hurjasti. Itse n. 167 cm pitkä ja lopetuksen myötä tulleiden kilojen jälkeen painoa kunnioitettavat 76kg ja omasta mielestäni olen kuitenkin edelleen hurjan naisellinen.

Tottahan oma huono kunto ottaa päähän ja se, ettei mahdu viime kesäiset vaatteet päälle, mutta mitä sitten?? Ei jaksa ressaa pikkuasioista ja kuntoa kerkiää kohottelemaan sitten kun tulee syksy ja pimiää ja vesisateet :) Noh, mutta tsemppiä ihan hirmuisesti teille kilojen kanssa taisteleville kun jaksatte nikkispeikon lisäks hakata vielä sitä "mässypeikkoa".
  • editoi kesäkuu 2007
    Kokkeilkaapa poijjaat virkkuukoukkua ja sokeripalaa ni kyllä sieltä jotain saa näkyviin :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
  • editoi kesäkuu 2007
    Minä sain melkein 10 kiloa lisää painoa, enkä saa tiputettua. Käyn 2-3 kertaa viikossa salilla. Kävelen päivittäin ja mielestäni syön ihan terveellisesti. Mutta vaa'an lukemat eivät millään laske :(

Osaisinpa ajatella kuten Katja, jolla on asenne kohdalla. Näinhän se on, että maailmassa on isompiakin huolia kuin muutama ylimääräinen kilo.
  • UrholiinaUrholiina Tampere
    editoi kesäkuu 2007
    Apua! :shock: Alotin laihdutuksen viikko sitten ja samana päivänä päätin että tässä on elämäni viimeinen aski tupakkia.. Se loppu iltaviideltä. Jaa-a, mitenkähän sitä käy.. Laihdutuksen aloitin siis tyylillä: elämäntapamuutos. (syön noin 1600kcal/pvä mahdollisimman terveellisesti jne.) Ja siitä sain varmaan pontta tupakoinnin lopettamiseen. Sitä kun on tullu taas harkittua jo pitkään.

Toivottavasti tässä nyt ei tule kauheeta tappelua vastaan tupakoimattomuus ja painonhallinta. Vielä kun sairastan masennusta ja syön siihen lääkkeitä ja oon haaveillu niistä luopumistakin. Voisin välillä kuvitella että nyt oon haukkaamassa liian suurta palaa kakusta, mutta katotaan josko en tukehtuiskaan tähän ryhdistäytymiseen. :roll:
  • ElinaKMElinaKM Sairaaaaan nopee hämäläinen :)
    editoi kesäkuu 2007
    Pakkohan sitä tänne osioonkin tulla kattomaan muita saman ropleeman kanssa pyöriviä.

Tiiäks Jantsku, SE on lihas joka surkastuu käytön puutteesta :lol:
    Emmää muuten tiiä mut isot pojjaat on kertonu :wink:

Niin, minä sit taas olen se suuri muija. Pituutta 181cm, painoa ennen n.75kg, nyt pyörii 83-85kg. Kun joskus vielä painan ton 75 niin fine. Ei muuta, mut tässä nyt verkkarit ainoot mitkä ylle soppii eikä budjetti anna myöten uusia koko vaatevarastoa. Oon viä malliltani sellanen pitkäkinttu, jot pirun hankala löytää sopivia (siis tarpeeks pitkällä lahkeella olevia) housuja.

Syksyyn jätän, nyt pittää nauttia kesästä kaikkine herkkuineen. Kyl sitä sit kerkee myöhemminkii itteensä taas kiusata.
  • editoi kesäkuu 2007
    Aika yksilökohtaista painonnousu on. Jotkut ovat pystyneet tupakanpolton lopettamisen lisäksi samanaikaisesti laihduttamaan. Ilmeisesti mun elimistö oli tupakoidessa niin kuiva, että nyt olen palautunut ns. normaalilukemiin. Inhottaa vaan, kun vaatekaapin sisältö pitäisi kokonaan uusia.
  • editoi tammikuu 2009
    ,
  • editoi kesäkuu 2007
    Olet aivan oikeassa, mitä sit, vaik "pienet jenkkakahvat". :roll:.Ollaan kaikki tehty niin mahtavaa työtä tupakoinnin eteen.Kaikkia meitä tarvitaan, pitkiä, pätkiä, isoja ja pieniä :lol:
  • MerviMervi Itäisessä suomessa
    editoi kesäkuu 2007
    Mulla ei tässä nyt niinkään laihduttaminen ole päällimmäisenä.Tietysti ei haittaisi yhtään vaikka kääntyis laskusuuntaan,mutta huolena on se että tuntuu lisääntymään päin olevan :shock: Tuntuu,että jotain pitäis tunkea suuhunsa lähes koko aika.Joku anto vinkin kanelitangoista;kokeilin mutta ei oikein miun makkuun... :( Tänään kaupasta lähti sitten mukaan pikkuporkkanoita ja hedelmiä aika määrät.Jospa niitten avulla tulis stoppia.
    editoi heinäkuu 2007
    Äsken ihmettelin taas pojalleni,että missä ne tupakasta säästyneet rahat oikein on... :roll: Vastaus oli:sä oot syönyt ne! :mrgreen:

Että kyllä.Paino alkaa olla kohta iso ongelma.
  • editoi heinäkuu 2007
    Mervi - et ole ainut joka syö "tupakkarahat".
    Ensin piti polttaa syöpäkääryleitä. Kun niistä päästiin eroon tuli ylipainoa lisää. No seuraavaksi menemme pienentämään vatalaukkua (katsoiko kukaan eilisen Oprah:in) ja kun se on tehty niin sitten olemme alkoholisteja... :evil: :evil: :evil:
  • editoi heinäkuu 2007
    Sama täällä,ihmeesti ruoka ja herkut on ruvenneet maistumaan ja vaatteet kiristää :mrgreen:Oon antanut itselleni "luvan", että tämän kesän ja kesä loman "herkuttelen", elokuussa aloitan "Painon tarkkailun" ja se tullut paino saapi kyytiä :thumbup:
    editoi heinäkuu 2007
    Soh soh Susanna!Nyt on pessimistinen ote sulla,eihän nyt ME tollaseen sorruta... :wink: No ei vain,onhan noita pessimistisiä mietteitä itse kullakin välillä... :roll:
  • editoi heinäkuu 2007
    :wink: :wink: :wink: :wink:
  • EsaEsa Turku
    editoi heinäkuu 2007
    Kyllä se pikemminkin menee niin, että kun pääsemme tupakasta eroon, uskomme itseemme enemmän ja onnistumme paremmin myös painonhallinnassa. Ja tietenkin ylipäätään välitämme enemmän hyvinvoinnistamme, ja siksi viitsimme käydä liikakilojen kimppuun. Tuppaamme vaan olemaan niin hätäisiä, kaiken pitäisi korjaantua hetkessä. Pitää olla kärsivällinen ja iloita positiivisesta kehityksestä.

Ensimmäisen vuoden pääasia on tupakoimattomuus. Paino kannattaa sinä aikana pitää kurissa niin hyvin kuin pystyy, mutta ei muutaman kilon lihominen ole maailmanloppu. Jos lihoo 5 kiloa, voi olla tyytyväinen ettei lihonut 15 kiloa. Ensimmäisen vuoden jälkeen tupakoimattomuus alkaa jo sujua ja voi keskittyä enemmän vyötäröönsä. Silti edelleen maltti on valttia. Puoli kiloa viikossa on hyvä laihtumistahti. Painonhallinta ei ole kuuri vaan pysyvä ruokatapojen muutos. Ylipaino johtuu virheistä syömisessä ja poistuu kun virheet korjataan. Kaikki dieetit ovat pelkästään haitaksi.

Aikataulu on tietenkin vain viitteellinen.
  • editoi tammikuu 2009
    ,
  • editoi heinäkuu 2007
    9 kuukautta polttamatta ja - 8 kiloa :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
    1/2 kiloa viikossa on aika raju tahti, alussa onnistuu helposti kun nesteet lähtee liikkeelle, mut sitten jos pitää tuota puolenkilon tahtia päällä....ei kannata opettaa elimistöään kituuttamaan säästöliekillä, siitä ei hyvä seuraa.....maltti on valttia laihduttamisessakin...puolikiloa viikossa kuulostaa minun korvissa joltakin hemmetin pikadieetiltä, jossa paino alkaa pitemmän päälle jojoilla....
  • editoi heinäkuu 2007
    Oletko pikis pystynyt tupakoinnin lopetuksen yhteydessä vielä laihduttaa? :wink: Sehän vaatii jo tosi itse kuria :thumbup:. Mulla on oikeesti jäänyt "syömisputki" päälle. Olin silloin tupakoivana kovinkin tarkka syömisistäni ja nyt annan itselleni luvan syödä :cry:.Paino ei enää ole noussut, mut ei laskekaan, mutta en jaksa kaloreita viela ruveta laskemaan, ehkä syksyllä :oops:
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.