Muut "korvaavat" kuin nikotiinituotteet..

Kuinka moni ilmottautuu niihin lopettajiin, jotka eivät ole käyttäneet mitään nikotiinikorvaustuotteita?

Aikaisemmin puolitoista vuotta sitten lopetin myös ilman nikotiinikorvaushoitoa. Olin polttamatta puoli vuotta sitten repsahdin poltin taas vuoden ja nyt taas lopetin. Tuntuu että monet käyttävät laastareita tai muuta.. Oon varmaan polttanut sitten sen 15v. kuitenkin sen verran vähän (enimmillään aski per päivä, nyt ennen lopettamista noin 12 tupakkia per päivä, joskus jopa tupakoimattomia päiviä välissä jos ei ole "jaksanut" polttaa..) ettei ihan hullua nikotiiniriippuvuutta ole tullut. En ole huomannut fyysisiä vierotusoireita, ainoastaan henkisiä.. Siihen on auttanut vielä hammastikkujen pureskelu.. Eli se on minun tämänhetkinen korvaustuote: hammastikut.. :roll:

Viestejä yhteensä

• kitikattikitikatti tampere
    editoi kesäkuu 2007
    Korvaavana energiajuoma 1/päivä ja salmiakkia meni alussa ..muutama pussi...nyt vähemmän...sillontällön kuitenkin...
  • editoi kesäkuu 2007
    ilman korvaavia,porkkanoita ja näkkäriä, repsahdus puolen vuoden kohdalla ja nyt uutta matoa koukkuun
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi kesäkuu 2007
    "yritin" alkuun käyttää inhalaattoria, mutta se jäi alle viikossa pois. Eli "luomuna" tässä on menty. Pidin ruokapäiväkirjaa ja arviolta 2500 kalorilla mennään tällä hetkellä eli herkut on kyllä korvannu tupakan :shock:
    Parvekkeella "hengittely" on edelleen useita kertoja päivässä tarpeen eli en edes yritä päästä siitä vielä eroon :) Tsemppiä kaikille kanssa kärvistelijöille :)
  • editoi kesäkuu 2007
    Voisin vastata kysymykseen kysymyksellä.Kuinka moni on lopettanut vähentämällä tupakointia ja sitten lopettanut? Se on vähemmän suotava keino, niin ainakin sanotaan.Mä pystyin vähentämään 30 tupakista päivässä 7:mään. Aikaa meni kaksi kuukautta.Sen jälkeen oli tehtävä päätös.Alkoi olla jatkuvaa kellon kyttäämistä, vielä pari tuntia, sitten voin polttaa. Olemme kaikki yksilöitä.Tämä mahdollisti sen, että lopettaminen nicoretin avulla oli yllättävän helppoa.Kuuden viikon jälkeen retkahdus, polttamista kesti vähän yli kuukauden. Nyt on toinen vuosi meneillään, mieli ei ole tehnyt.Tämä vähän sekosi aiheesta, mutta asiantuntijat, kun kovasti puhuvat vähentämistä vastaan.Mulla se onnistui. Tosin ilman täydellistä kirjanpitoa jokaisesta polttamastani savukkeesta, olisin tuskin onnistunut.
  • UrholiinaUrholiina Tampere
    editoi kesäkuu 2007
    Mun tupakoinnin lopettaminen on ollut jonkinlaista prosessia jo ennen kuin vallan tupakista luovuin. Varmaan monilla. Itse siirryin miedompaan merkkiin (vaikka on kuulemma aivan yhtä paha kuin vahvemman polttaminen, mutta ajatustasolla helpotti..) ja tupakointi vähenikin samalla kun mieheni lopetti tupakoinnin kolmisen vuotta sitten. Siitä lähin olen ajatustasolla alkanut valmisteleen itseäni lopettamiseen. Kehittänyt itselleni negatiiviset fiilikset polttamiseen. Miettinyt syitä miksi lopettaisin tai miksi en lopettaisi. Lopulta ajatus tupakoinnin lopettamisesta tuntui järkevämmältä kuin polttamisesta saatu "hyöty". Poltin kuitenkin niin kauan vielä kunnes sain heräävän motivaation lopettamiseen. Ilman motivaatioo lopettaminen ei ainakaan minulla onnistu vaikka kuinka typeräksi, turhaksi ja epäterveelliseksi tupakoinnin tietäisinkin. Aika piru tuo tupakka.. :twisted:
  • editoi kesäkuu 2007
    Aloitin kans "luomuna", ei korvikkeita, mutta ennen lopetusta sairastuin keuhko kuumeeseen, joten tupakointi väheni koko ajan, kunnes ei vaan enää maistunut, eikä kuumeessa kertakaikkiaan voinut eikä pystynyt tupakoimaan ja siitä se lähti... :lol:. Enkä päivääkään ole katunut, vaikka ei aina helppoa ollutkaan :evil:
    editoi kesäkuu 2007
    Ekan kerran muuten lopetin kun päätin olla työpäivän polttamatta ja olinkin. Jostain syystä en silloin ensimmäisenä päivänä polttanut kuin aamu- ja töistäpääsy-tupakin. Toisena päivänä vain aamutupakin ja sit töistä päästyäni mietin että "mitä turhia" ja siihen loppui silloin tupakointi.

Nyt oon huomannut että monilla on juurikin puolen vuoden kohdalla tosi tiukkaa. Silloin viimeksi niihin aikoihin repsahdin. Täytyy pysytellä täällä palstalla. Löysin paikan tälläiselle vertaistuelle vasta nyt. Viimeksi lopetin "yksikseni"..
  • editoi tammikuu 2009
    ,
    editoi kesäkuu 2007
    Voihan sen motivaation etsiä nyt. Eihän se haittaa jos on pystynyt olemaan polttamatta jo ilman motivaatiookin.. :lol: Pitemmän päälle tuo "kun mieskin" ei ehkä ihan riitä. Kyllä siellä taitaa omassa alitajunnassasi kyteä jokin muukin syy olla polttamatta.. :)

Ja periksi ei tosiaankaan anneta!
  • editoi tammikuu 2009
    .
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi kesäkuu 2007
    Se jäikin aikaisemmin sanomatta, että tärkein "korvaava" on ollut tämä stumppi. Kun ekaa kertaa saa sitä ihan OIKEAA tukea siihen savutta olemiseen niin kyllä se vaan antaa potkua olla ilman. Kiitosta vaan kaikille kainalosauvoille :)
  • editoi kesäkuu 2007
    Osuit asian ytimeen :thumbup: :thumbup:.Ei mullakaan täällä kotona kannustajia juuri ole, eikä "kohtalo tovereita" kyllä tyttö äidistään ylpeä on, mutta, kun ei ole koskaan tupakoinut, niin ei voi tietää" tuskista. Täällä ollaan kaikki saman vertaisia ja kaikki ollaan "samassa veneessä" :thumbup:
  • WellMux1WellMux1 Pirkanmaa
    editoi kesäkuu 2007
    Itse olen pitänyt mahdollisimman matalaa profiilia, (lähipiirin kyselyt lähinnä ärsyttäisivät) muuttamatta mitään elämässäni, teen samat asiat nyt vain ilman tupakkaa, myös useampi "tupakka tauko" duunissa sekä parvekkeella käynnit kotona.

juu eli vaikka olenkin hieman Camel (boots) miäs eli kuljen omia polkujani- ainakin ajatuksissani :roll: :roll: -, tästä forumista on suuri apu jo pelkästään lukemalla juttuja, ei ole niin outoa oiretta tai ihmefiilistä ettei sen joku olisi jo läpikäynyt.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.