Hapen jupinaa

Joopa joo. Lopetin (taas kerran) tupakoinnin aikalailla tarkalleen 23-tuntia sitten. Katsotaan, josko 57. kerta toden sanoisi. Edellinen kerta kaatui siihen, että alkoi ahdistaa niin, että jouduin muutamaksi kuukaudeksi mielialalääkitykseen :( Saa nyt nähdä, että mitä tällä kertaa seuraa.

Kyllä tuossa näyttää olevan perää kun sanovat, että jokainen lopetusyritys on erilainen. Viimeksi hajosi kuuppa, joskus on muuten vain saanut loikkia pitkin seiniä, nyt ei ainakaan toistaiseksi ole tuntunut yhtään miltään. Ei minkäänlaisia fyysisiä tai psyykkisiä tuntemuksia. Tosin, vielähän noita ehtii potemaan. Huominen jo kertonee mihinkä suuntaan tällä kertaa mennään, tai sitten ei :mrgreen:

Olisi nyt edes viekkareita vaan ei, tämähän on ihan tylsää :hunf: Kävin tuossa huvikseni ajelulla ja poikkesin "tupakkaparatiisiin" eli kioskille ostamaan jäätelöä eikä tehnyt yhtään mieli ostaa tupakkaa vaikka askit hyllyssä suorastaan kutsuivat ostajaansa. Olen varmaan seonnut lopullisesti tai sitten nyt on päällä joku lopettamisen "kerran elämässä-hetki" :|
«1345

Viestejä yhteensä

• editoi kesäkuu 2007
    Siitä se uusi savuton elämä lähtee! Iso-Tsemppi sulle sinne!!!
  • MerviMervi Itäisessä suomessa
    editoi kesäkuu 2007
    Kovasti tsemppiä sulle Hape!!
  • LilliumLillium Porin lähistö
    editoi kesäkuu 2007
    Isot tsempit täältäkin!!
  • UrholiinaUrholiina Tampere
    editoi kesäkuu 2007
    Hienoa! :thumbup: Onnea savuttomuuteen!
  • editoi kesäkuu 2007
    Kiitokset kannustuksesta, sitä aina tarvitaan! Nyt olisi tosiaan aika onnistua. Vieläkin harmittaa kun tuossa viitisen vuotta sitten "lopetin" ja olin jo 2,5-vuotta polttamatta!!! Mikähän ihmeen älynväläys sekin oli sitten taas aloittaa koko roska alusta. No, kaipa se tuokin on otettava opin kannalta. Nythän ainakin tiedän, että ilmankin eläminen on mahdollista.

Tänään on ollut hiukan tukalampaa :x, muttei kuitenkaan aivan sietämätöntä. Iloinen asia on kuinka nopeasti hajuaisti alkaa elpyä. Vaihdoin tuossa aamusella puhtaan paidan ja nyt olen nuuhkinut puoli päivää puhtaan pyykin tuoksua :mrgreen: Elämys sekin. Kävin myös parin tunnin huviajelulla ja kokeilin josko jo tuntisin rannalla meren tuoksun, mutta ihan siihen ei vielä kolvi kyennyt. Kaikki aikanaan.

Taitaa ääreisverenkierto pikkuhiljaa tointua kun huomasin, että naama on ihan punainen :mrgreen:. Kalpean harmaasta nikotinistista punakan juopon näköiseksi :( Edistystä kai sekin :|

Katsotaan nyt mitä tästäkin taas tulee. Muuten mitään hirmu "oireita" ei ole havaittavissa. Ei hien lotinaa, raivareita, itkun tyrskettä, vapinaa, päänsärkyä tms. Autolla ajellessa sai tosin olla hieman tarkempana kuin yleensä, mutta sehän on vain liikenneturvallisuudelle eduksi. Kävin samalla kaupassa ja tuntui kummalta kun ei tarvinnut painella tupakka-automaatin namiskoita 8) Ja säästyihän siinä joku eurokin :!:
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi kesäkuu 2007
    :lol: :lol: Hyvä kun menee hyvin!!! Nauti siitä :) Tsemppiä ja onnittelut loistavasta päätöksestä :)
  • editoi kesäkuu 2007
    Tsempit täältäkin! :lol:. Tervetuloa Hape tänne savuttomien joukkoon! :P
  • editoi kesäkuu 2007
    Tsempit Hape! Kuulostaa tosi upealta!
  • editoi kesäkuu 2007
    Jees! Iltaa kohti on tunnelma muuttunut melko lailla tukalammaksi, vaan mitäpä tuosta. Nythän alkaa muutenkin olla fyysisesti tiukimmat paikat :shock: Huomenna pitää sitten könytä sorvin ääreen, vaikka tuskin siellä kaverit tai hommat ovat sen hankalammaksi muuttuneet vaikkei savustusvehkeitä taskussa olekaan. Pitää vain stoalaisen tyynesti myhäillä ja antaa päivän kulua. Eiköhän sitä yhden päivän saa vetkuteltua vaikka aidan vitaksena :mrgreen: Sekavahkoa selitystä vaan sekavahko on kirjoittajakin :roll:
  • editoi kesäkuu 2007
    Rohkeasti vaan eteenpäin! Sinnittelet ja päätät pysyä lujana, niin huomen illalla voit taas paukutella henkseleitäsi, ja taas on yksi onnistunut päivä takana. Siitä se lähtee. Pystyt kyllä!
  • editoi kesäkuu 2007
    Hapelle etätsempit pohjosesta :P
  • editoi kesäkuu 2007
    Tattis :D

Aamu lähti sikäli mukavasti käyntiin, että heti työpaikalla kolautin polven pöydänjalkaan. Siinä sitten yhdellä kintulla hyppiessä tupakka unohtui jo melkein minuutiksi :mrgreen:
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi kesäkuu 2007
    :thumbup: :thumbup:
    editoi kesäkuu 2007
    Hienoa Hape! Tsemppiä!
  • editoi kesäkuu 2007
    Lillium kirjoitti:
    Hienoa Hape!

Ai se, että olen lopettanut vai kun löin polven pöydänjalkaan :mrgreen:?

Kiitos kannustuksesta!

Kauhia sentään! Tietysti nyt on työssä hiljaista kuin kirkkoherranvirastossa ja tuntuu ettei ole mitään tekemistä :cry: No, pitää sitten polttelun sijaan lukea Stumpin keskusteluja :-D
    editoi kesäkuu 2007
    :mrgreen: konstit on monet tupakan nujerruksessa.. :lol: :lol: pääasia on ettet polta! Tuut sit tänne vaan kärvisteleen,me jeesataan.
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi kesäkuu 2007
    :D Kyl maar, persuksille potkitaan jos meinaa kompuroida ja tiukan paikan tuleen pidetään sua pinnalla :):)
  • editoi kesäkuu 2007
    Tupakkapaholainen onkin ovelampi kuin luulinkaan :x Sain juuri tiedon, että pääsen syksyllä (kesäloman jälkeen) vuorotteluvapaalle :thumbup:

Tämä on tietysti valtavan hieno juttu, vaan nyt sitten tekisi mieli vetäistä ns. juhlasavut :oops:

Kaiken mailman venkoiluja sitä tuo tupakka teettää! Vai että oikein juhlasavut. Ne tästä nyt vielä puuttuisi. PYH ja PAH :thumbdown:
  • editoi kesäkuu 2007
    Alkuinnostus painaa päälle, joten höpisen taas :mrgreen: Ensimmäinen työpäivä on nyt lusittu ja voi ihme sentään. Aamupäivällä oli hiukka tukalaa, mutta kokonaisuutena päivä meni kuin silkkiä vaan 8)

Mistäköhän nyt tuulee? Luulin, että tämä päivä olisi ollut pelkkää tuskaa vaan mitä vielä. Päivä hujahti kuin narusta vetäisten!

PS. Kun työkaverit tulivat pihalta savuilta niin havaitsin kauhukseni miten karmean pahalta he haisivat. Oikein hävettää, kun ymmärtää, että on itsekin kärynnyt ihmisten ilmoilla kuin rankkitynnyri :oops:
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi kesäkuu 2007
    :D :D Höpise höpise ihan urakalla, kyllä me jaksetaan näitä lukea :):) Se on hyvä jos juttua riittää :):) Ja onnittelut, sulla on kohta puolet ekasta viikosta takana :):) Ja eikö ole outoa, miten nopeesti se hajuaisti paranee??
  • editoi kesäkuu 2007
    Hyvä Hape :D. Antaa niiden työkavereiden nyt haista pahalle ja ajetella että olemme itse haisseet samalle aikoinaa. Miten se tuoksu voikin olla niin voimakas. Laittaisivat edes pastillin suuhunsa :P
    editoi kesäkuu 2007
    Kumma juttu tuo haju aisti..minäkin erotan tupakoitsijan ainakin 50m päästä :lol: on kuin tuhkakuppi kävelis vastaan :shock: Tälläi naisihmisenä lievästi hävettää kun ajattelee et itse haisin samalta :oops: :oops: :oops: monetkohan tärskyt on menny piloille tupakoimisen takia?? (meinaan silloin ku vielä olin vapaa)
  • editoi kesäkuu 2007
    Samanlaisen ahaa-elämyksen koin minäkin silloin alkuun... ajattelin vaan että kun töissä kävin tupakalla ja kiisin sieltä suoraan tiskin taakse palvelemaan asiakkaita, niin on se mahtanut haista ihan hirveelle niistä asiakkaista... hävettää!
  • editoi kesäkuu 2007
    minäkin luulin aiemmin ku töissä poltin että ku laitan mynttonin tai purkkaa suuhun niin ei kyllä haise, ja kissan paskat,isäntä ku käy tupakalla ja pyytää pusua on ku tuhkakuppia nuolaisis,YÄK :mrgreen:
  • editoi kesäkuu 2007
    Voi riivattujen riivattu! Tänään sitten hermo petti ja tuli poltettua puolikas tupakka. Tosin kessun puolivälissä älysin erheeni ja nakkasin jämän ojaan. Harmitti kyllä niin vietävästi, että samoilta sijoilta varasin ajan työterveyslääkärille ja torstaina menen vaatimaan Champix-kuuria :x Jotenkin jo pelkäsinkin, että tästä ei hyvä heilu kun alku lähti liian helposti käyntiin :(

Eihän tästä pelkkiä pillereitä ahmimalla pääse eroon, mutta nyt otettava kaikki keinot käyttöön, sanovat luomulopettajat sitten mitä hyvänsä :?

Tähän loppuun kyllä tarvitaan vielä kolme hapanta bonus-naamaa :x :x :x

Mäisk!!!..Läisk!!!...Muks!!!...Ärh!!! (Lätkin tässä vaan itseäni turpiin :x)
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi kesäkuu 2007
    Anna mennä vaan... Piekse kunnolla.... Siitä sitä oppii :twisted: :twisted: Siellä se :twisted: nyt hykertelee tyytyväisenä kun sai sut sortumaan :( Älä anna periksi vaikka ootki menossa hakemaan sitä kuuria, oot siihen saakka entiseen malliin polttamatta ja sitten halutessas jatkat lääkkeiden kanssa. Eikö??? Vai löysitkö sen hyvän ja järkevän syyn polttaa?? Kun kukaan ei sitä ole vielä löytänyt??

En ruoski ruoskittua vaan virtuaalisesti otan kainaloista kiinni, pyyhin pölyt punteista ja autan sinut jatkamaan matkaa. Liityhän seuraan, mennään yhdessä 8) 8)
  • editoi kesäkuu 2007
    Ärinää ja puhinaa...

Juu, olen jo kotona eikä talossa ole tupakan muruakaan ja vaikka olisikin niin tamppaisin askin lyttyyn ja ajaisin vielä täryjyrällä yli. Jatkan kuitenkin edelleen ja haen kuurin ainakin kainalosauvoiksi. Siinä on vielä se hyvä puoli, että kuurin hakeneita pyritään työterveyshuollon puolesta vielä seuraamaan, joten siitä tulee bonuksena positiivista sosiaalista painetta.

Porukassa on pysyttävä vaikka henki menisi (ja polttaessahan se menisi kuitenkin :x)

Ärrin murrin....
  • editoi kesäkuu 2007
    Hienoa, että tajusit heti, mitä tuli tehtyä ja heitit sen puolikkaan "myrkyn" pois :evil:. Nyt ajatukset pois tupakasta ja iloisia ajatuksia 8)TSEMPPIÄ!!!!!
    editoi kesäkuu 2007
    :evil: Voi sua minkäs teit nyt ei auta muu kuin ottaa niska-persuus ote ja laittaa ittes kuriin. Loppuviimeks se olet sinä joka lopetat ei mikään lääkekuuri.
  • MerviMervi Itäisessä suomessa
    editoi kesäkuu 2007
    Hyvä Hape,että varasit ajan lääkärille jos ja kun susta kerran siltä tuntuu,että tarviit jotain lopettamisen tueksi.Itse en ole Champixia kokeillu,mutta oon kyllä ajatellu,että jos en tässä muuten selviä niin sitten kyllä turvaudun siihen.Mä oon pureskellu nikotiinipurkkaa nytten.Joskus oon kokeillu laastareilla,mutta niistä en kokenu olevan itelleni hyötyä.Musta on aivan sama miten siihen lopputulokseen pääsee;siitä ei saa bonusta vaikka miten luomuna taistelis!Mikä sopii yhdelle,ei sovi välttämättä toiselle - pätee mun mielestä tähän tupakoinnin lopettamiseenkin.
    Paitsi että yks asia kai lienee kaikilla savuttomilla sama - tupakki täytyy jättää sytyttämättä... :lol:
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.