Seitsemän viikkoa takana.

justusjustus Pääkaupunkiseutu
Päätinpä kirjautua ja kertoa omankin tarinani tänne, koska eksyin palstalle muutama viikko sitten. Eli takanani on nyt seitsemän savutonta viikkoa, joita edelsi 15 savullista vuotta sisältäen yhden puolen vuoden lähes savuttoman pätkän neljä vuotta sitten.

Seitsemän viikkoa sitten maksasin sängyn pohjalla kuumeessa muutaman päivän ja olo oli sen verran huono, että ei tullut sitten käytyä röökillä. Kun olo alkoi helpottaa ajattelin, että kun on näin hyvä alku, niin koetanpa jatkaa tätä savutonta elämää ja se on onnistunut tähän hetkeen saakka. Aluksi jauhoin pari viikkoa nikotiinipurkkaa, mutta koska se ei loppujen lopuksi vähentänyt tupakan himoani kovinkaan paljoa, lopetin myös niiden syömisen.

Tupakoinnin lopettaminen on viime vuosina aina silloin tällöin käynyt mielessä, mutta vakavissani tuskin olen sille asialle kovinkaan paljon energiaa käyttänyt, koska olen ajatellut, että en kuitenkaan siinä loppujen lopuksi onnistu. Nyt kuitenkin seitsemän vikkoa takana ja mielestäni se on ollut paljon helpompaa, mitä voisi etukäteen kuvitella. Tokihan rööki käy mielessä vielä vahvasti useita kertoja päivässä, mutta mitään pakonomaista tarvetta mennä vetämään savut ei ole tullut ja vaikka tulisikin, niin uskoisin sen menevän hetkessä ohi.

Toivon, että tästä tarinastani olisi apua niille, jotka eivät vakavissaan ole edes aikoneet lopettaa. Voin kertoa, että kannattaa ainakin yrittää, se voi käydä yllättävänkin helposti, kun pääsee alkuun. En halua leuhkia asialla ollenkaan, sillä tiedän itsekin liikkuvani heikoilla jäillä tämän asian suhteen vielä pitkään, mutta tänään en ainakaan polta!

Viestejä yhteensä

• KatjaKatja Helsinki
    editoi kesäkuu 2007
    :thumbup: :thumbup: Onnittelut!! Ja asenne on kohdillaan :)
    Murehdi vastoinkäymisiä vasta sitten kun ne on edessä älä etukäteen.
  • editoi kesäkuu 2007
    monella onkin vuosia ollut se harhakäsitys että tulee kauheet viekkarit,kädet tärisee henki ei kulje jne,etukäteispelko ja sitte ei ookaan mitään niin aattelee että oispa lopettanu jo vuosia sitten, onneks olkoon sulle hieno homma :P
  • justusjustus Pääkaupunkiseutu
    editoi kesäkuu 2007
    Jep jep, kiitos vaan kannustuksesta :lol:. Kuulettekin minusta seuraavan kerran elokuun alussa, koska jään tänään kesälomalle, enkä aio kesäloman aikana avata kertaakaan tietokonetta / nettiä :mrgreen: syystä että tietokoneen näkeminenkin muistuttaa minua töistä ja saa minut voimaan pahoin!

Hyvää ja aurinkoista ja ennenkaikkea savutonta kesää kaikille!!! :D
  • editoi kesäkuu 2007
    hyvää ja savutonta lomaa,mulla se on pidetty ja ylihuomenna eka työpäivä :x
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi kesäkuu 2007
    8) 8) Hauskaa lomaa justus :) ja ennenkaikkea savutonta sellaista :)
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.