Kokonaan tupakoimatta 23.6 lähtien =)

«13

Viestejä yhteensä

• KatjaKatja Helsinki
    editoi kesäkuu 2007
    :lol: :lol: Onnea sinne hienon päätöksen johdosta :lol: :lol: Oireet kuulostavat hyvin tutuilta, lisätäkseni vielä verenpaineen suhinan korvissa ja hirmuiset pistokivut keuhkoissa ja rinnassa. Mutta muttaa..... nyt kun mietin niin kaikki nuo ovat kyllä hävinneet eli eiköhän sinullakin :) Jos liian kauan jatkuu niin ainahan voit lääkärissä käydä hakemassa vahvistusta :)

Tsemppiä täältä kovasti lopettamiseen ja onnittelut vielä jo näistä savuttomista päivistä :)
  • editoi kesäkuu 2007
    ONNEA LOPETUKSEEN!!!!!. Kyllä sä pystyt lopettamaan, kun miehesikin pystyy! Mulla vielä mies tupakoi, ja silti ole pysynyt savuttomalla tiellä :P.Se on sulla nyt näytön paikka. TSEMPPIÄ!!!!!! :lol:
  • editoi heinäkuu 2007
    .............
  • kitikattikitikatti tampere
    editoi kesäkuu 2007
    Muistelisin et sydän pompotti aika kovasti muutamana päivänä hetkittäin...oisko saanu liian happipitosta verta :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: oudokseltaan....Mut se meni ohi ilman sen kummempia toimenpiteitä
  • editoi kesäkuu 2007
    Tuntuu että nyt on aika herkässä toi kehkoahtauma diagnoosi,nimittäin vielä 5-10vuotta sitten ei siitä puhuttu mitään.
    Taitaa olla aika paljon semmosia sairauksia jotka tekee noita hengitysvaikeuksia jo pelkkä ahdistuskin saa aikaan hengitysvaikeuksia.
    Ahdistusta tupakoinnin lopetuksessa toisilla piisaa ihan kotitarpeiksi,mutta kannattaa olla kuitenkin kuulolla sillälailla, mikä on mahdollisesti normaalia ja mikä ei,mikä johtuu tupakoinnin lopetuksesta mikä ei.
    Tsemppiä ja onnea tuohon hommaan
  • editoi kesäkuu 2007
    Cien, oletko ajatellut olisko ne rytmihäiriöitä? Monilla on tuossa kolmenkympin kantturoissa ihan harmittomia rytmihäiriöitä, jotka sitten vaan lakkaa vaivaamasta. Kokeilepa seuraavan kerran mitä lasillinen kylmää vettä juotuna tekee "pompotukselle"? Ja jos niitä nyt ihan häiritsevästi on niin lääkäriin, sydänfilmin otto ei satu :) Mulla oli noita harmittomia rytmiksiä just kolmekymppisenä, ja ne oli ihan kamalia ja tosi pelottavia. Kylmä hiki pukkas aina pintaan kun se poukutus alkoi, mutta loppuivat sitten itsekseen. Kävin sydänfilmit ja kaikki tutkimukset silloin.
  • UrholiinaUrholiina Tampere
    editoi kesäkuu 2007
    Onnea lopetuksesta! :mrgreen:

Miehelläni tuli stressistä (tai sen helpottamisesta) sydämenrytmihäiriöitä. Olivat ilkeäntuntuisia ja itseänikin hirvitti katsoa kun toinen kärsi. Kun hän kävi lääkärin juttusilla, kertoi etteivät olleet kuulemma vaarallisia. Sinun sydämesi on lyönyt tupakoidessa hieman nopeampaan tahtiin ja nyt kun sillä on helpompi olo ja voi hidastaa tahtia, niin ylimääräisiä lyöntejä voi tulla "ennen kuin rytmi vakiintuu". Ehkä.. En siis itse ole lääkäri tai sinnepäinkään, mutta tämä tuli ensimmäisenä mieleen. Jos vaivat jatkuvat niin lääkäriin ja sassiin! Tai vaikka samantien niin ei sen takia tarvi jännittää ja stressata.. Mutta muista että tupakointi EI ainakaan siihen auta.. :cry:

Tsemppiä jatkoon!!
  • editoi heinäkuu 2007
    ..........
  • editoi heinäkuu 2007
    .............
  • editoi heinäkuu 2007
    ............
  • editoi kesäkuu 2007
    Hyvä Cien , sulla on tuo asenne kohdallaan!!! Ihan kuulosti tutulta nuo elämäntapamuutos-suunnitelmat ja lasten raskausaikaiset tupakoinnit, tosin minä poltin molempia odottaessani, en pystynyt (muka) lopettamaan ja synnärissä oli eka huoli, että missähän vaiheessa pääsis tupakalle.... voi helvata!!!
    Nyt olis tosiaan täälläkin liikunnan lisäys-kuviot menossa, ruoka remontti myös ja siitä se sitten lähtee... sairastelu vaan katkas nyt jo pari kuukautta jatkuneen urheilu-opettelun.. mutta jatkuu siis heti taas kun tokenen. Tosipaljon olen istunut koneella etsimässä tietoa ruokavaliosta ja liikunnan lisäämisestä jne... mielenkiintoista. Mutta me ei siis lannistuta eikä polteta, eikö niin? :)
  • editoi heinäkuu 2007
    .........
  • editoi kesäkuu 2007
    Minusta tässä minun tapauksessa on omituisinta se, että aikaisemmin olen "pitkin hampain" lähtenyt lenkille ja mieluummin keksinyt jotain muuta koti-hommaa tilalle... no nyt tuon parin kuukauden lenkkeilyn jälkeen olis ihan kauhea polte päästä lenkille, ja kun ei kuumeessa voi... siis ihan outoo... never happend before... mut voisko tän tulkita niin, että toivoa on vielä??? heh heh :)
  • editoi kesäkuu 2007
    Nyt sitten vain tiukkana, Cien! Lopettaminen on kannatettavaa. Itse poltin viimeisen 9.9.2006, tiukkana olen pysynyt enkä ole vetänyt henkostakaan.

Elämäntaparemontissa kannattaa varmasti edetä rauhallisesti, pieniä korjauksia tehden: aikajaksoksi muutama vuosi. Jos asettaa tavoitteen liian korkealle, niin rimakauhuhan siitä tulee.
  • editoi heinäkuu 2007
    ..............
  • editoi kesäkuu 2007
    Mulla olis kans semmoset 25 kg pudotettavaa... ja voi hel.. että ne onkin tiukassa. Kesälomareissulla tein edulliset kaupat kunnon sykemittarista ja sen kanssa kerkesin muutaman kerran "huitaseen " lenkin, ennen kun iski angiina ja korvatulehdus ja nyt tätä kuumeilua vaan jatkuu... Oli muutes aika ovela sen mittarin kans mennä, se pitää huolta, että mennään oikeeta vauhtia kokoajan... ja sekin on muuten sellainen laite, jonka olisin viimeisenä uskonut itselläni olevan....! Tais tulla uusi addiktio vaan entisen tilalle.. hyvä niin!
  • editoi heinäkuu 2007
    ...........
  • editoi heinäkuu 2007
    ............
  • editoi kesäkuu 2007
    Sama juttu.Viime yö tuli pyörittyä sängyssä ja heräiltyä vähän väliä.Taitaa johtua tosta tupakoimattomuudesta.Kyllä se unen saanti jossakin vaiheessa helppaa ja unen laatu paranee.Kyllä me pärjätään.
  • LilliumLillium Porin lähistö
    editoi kesäkuu 2007
    Mulla myös oli univaikeuksia ekalla viikolla,mutta nopeesti ne loppui. Outoja unia kyllä näen,tupakka unia ei vielä ole ollut.
  • editoi heinäkuu 2007
    ..............
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi kesäkuu 2007
    Cien; tuolla vieroitusoire-osastolla on hirmuisesti kirjoituksia ja noi yökköolot tuntuu olevan lähes jokaisella, mutta myös ne helpottavat ajan mittaan :) Tsemppiä sinne kovasti :)
  • editoi kesäkuu 2007
    Ikävä kyllä, sitä unettomuutta ja heräilyä, säpsähtelyä jne taitaa olla vähän kaikilla. Itsellä unet tasaantui vähän siitä, kun illalla heitti pitkän kävelylenkin ja sit saunoi siihen päälle, niin johan alkoi nukuttaa..... Jaksamisia!
  • editoi heinäkuu 2007
    .............
  • editoi heinäkuu 2007
    ............
  • editoi kesäkuu 2007
    Koitappa syödä päivittäin vähän ananasta, se pistää nesteet liikkeelle, ja juo vettä.... (i know) ja se pieni happihyppelykään ei pahaa tekis... Mulla oli tuo turvotus homma kans.. mutta ananaksella siitä mentiin ohi ja sit join sitä inkivääri"teetä", mitä täällä mainostettiin..
  • editoi heinäkuu 2007
    ...........
  • editoi kesäkuu 2007
    Tuttu tunne :evil:.Niin mäkin tein ensimmäiset 2-3 kuukautta, kaikki kelpas, tuntui,että vatsalaukku un pohjaton :cry:.Mutta sekin on sitten tasoittunut, siis syöminen, kiloista taistellaan sitten myöhemmin, ehkä syksyllä :wink:
  • editoi kesäkuu 2007
    Cien kirjoitti:
    Syömistä kun ei voi kertapäätöksellä lopettaa kokonaan :lol:

:shock: no just toi, mullakin sama onkelmi....
    tuo oli muuten alussa aika hauska homma kun mun hajuaisti terävöityi, ja se meni vähän överiksi se hajujen ihmettely..meillä töissä poikien kanssa haisteltiin toimistosta kaikki toimistotarvikkeet kilvan, kun mä väitin että esim. kumilenksut haisee ihan kauheelle, että ne on ollut jossain navetassa varmaan kun se haju oli ihan järkky, ja sit loppu porukka joukolla nuuhkimaan niitä kumilenkusuja ja analysoimaan niitä siinä sitten... ihan täyttä piilokamera ainesta!! Ja näin edeten käytiin koko työpaikka läpi... hah , on se onneksi tasoittunut jo tuo hajuaisti.....
  • editoi heinäkuu 2007
    .........
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.