Kysymys nikotiinituotteista

Olen ollut reilut pari viikkoa ilman nikotiinipurkaa tai tabletteja ja savuttomuutta on toukokuun loppupuolelta alkaen. Kaikkiaankin olen käyttänyt vain muutaman tabletin ja ehkä pari-kolmekymmentä 4 mg purukumia savuttomuuteni aikana. Nyt on "hatutuskäyrä" aivan huipussaan ### :cry: :twisted: :cry: :twisted: :cry: :x : ###.
Kannattaako enää alkaa ottamaan nikotiinituotetta ja auttavatko ne edes tähän "sarvi otsassa" fiilikseen? Vai tuoko nikotiini tupakanhimon selvemmin mieleen?
Tupakka on nyt jatkuvasti mielessä, vaikkakaan ihan älyttömän paljon sitä eivarsinaisesti tee mieli. Yksi työhomma pitäisi tässä lomalla tehdä ja tupakka lienee senkin vuoksi mielessä, kun olen aina tottunut suunnittelemaan tupakan voimalla kaikki aivotoimintaa vaativat asiat. Lisäksi ottaa jo muutenkin päähän se, että pitää tehdä töitä kesken loman, mikä nostaa "hatutusta" entisestään.
Ehkä olisi parempi olla ilman nikotiinia? Nyt on vaan ruvennut ruokahalu olemaan aivan tolkuton - äsken söin putkeen neljä Fazerin Texas-pullaa yms. :cry:

Viestejä yhteensä

• editoi heinäkuu 2007
    Jos sä oot ollu jo useamman päivän ilman nikotiinia niin ei kannata, joudut sitten kärsimään sen vierotuksen uudestaan, :thumbup:jos taas et ole ollut ilman nikotiinia, niin kyllä sitä sitten kannattaa ottaa ihan kaikessa rauhassa jonkun aikaa sen purkan kanssa :thumbup:
  • EsaEsa Turku
    editoi heinäkuu 2007
    Jos vaan jaksat vielä vähän nykymalliin, niin ei kyllä kannata palata korvikkeisiin. Se olisi askel takaisin päin. Nikotiini ei auta oloosi niin paljon kuin kuvittelet, ja se lisää edessä olevia vieroitusoireita. Jos jaksat ilman, olet pian jo yli pahimman, pysyvästi. Koita keksiä jotain muuta mieltäsi piristävää.
  • LäppäLäppä Pk-seutu
    editoi heinäkuu 2007
    Kiitos neuvoista :P. Olen pitänyt niksapurkkaa varulti mukana, mutta olen tosiaan ollut ilman sitä, joten en sitten ryhdy sitä enää popsimaan.

Olin eilen illalla kolme tuntia pelaamassa rantalentistä ja oli tosi mukavaa, kun savuttomuuden etuja rupesi huomaamaan pelikentällä. Se on niin rankka laji, että aiemmin meinasin "kuolla" pitkän pallon jälkeen, mutta nyt oli huomattavasti helpompi hengittää. Lisäksi liikunnasta tuli tosi hyvä mieli muutenkin :P. Ei muuta kuin tänään uudestaan pelaamaan, kunhan saan tämän yhden ikävän duunihomman tehtyä. Luulen, että "hatutus"kin hälvenee, kun saan tämän keskelle lomaa iskeneen työasian pois käsistäni viimeistään torstaina. Eli ehkä olen syyttänyt tupakanhimoa sellaisesta ärsytyksestä, joka on itse asiassa johtunutkin tästä duuniasiasta. Lisäksi olen vielä psyykannut itseäni alitajuisesti siihen, että en muka pääse hommassa alkuun ilman tupakkaa.

Yksi tuttava muuten on syönyt nikotiinitabletteja 2,5 vuotta ja toinen kahdeksan vuotta!
  • mollamaijamollamaija Tampere
    editoi heinäkuu 2007
    Läppä kirjoitti:
    Yksi tuttava muuten on syönyt nikotiinitabletteja 2,5 vuotta ja toinen kahdeksan vuotta!

Mulla oli vuosi takaperin työnantaja, joka veteli nikotiinipurkkaa ihan reippaanlaisesti(?) päivittän (ehkä semmosen 7+ tyynyä) ja oli jatkanut tätä yli kymmenen vuotta. Musta se oli jotenkin järkyttävää. Ehkä siksi en itsekään oo koskaan mitään korvausta halunnu.
  • editoi heinäkuu 2007
    :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.