Purukalusto kauniiksi!!!

Olen jo vuosikaudet käyttänyt valkaisevia hammastahnoja, mutta ne eivät ole estäneet hammaskiven muodostumista alahampaiden väleihin. Nytpä on tuo hammaskivi lähtenyt kokonaan pois! Siis ilman mitään hammaslääkärikäyntiä. Ilahduttaa tosi paljon purukaluston vaaleneminen ja ruskeiden hammaskivien poistuminen, koska olen hymyileväinen, nauravainen ja puhelias ihminen, ja siten purukalustokin näkyy paljon.

Toisena plussana lopetuksessa on liikunnan ilo, jonka olen nyt löytänyt aivan uudella tavalla, koska nyt jaksan liikkua ihan eri tapaan kuin tupakoitsijana.

Onko kellään muuten kokemusta hampaiden valkaisusta? Olin kerran, ja jotenkin tuntuu, että sen jälkeen tupakka tummensi hampaita entistä enemmän. Ihan kuin valkaisu olisi tehnyt hampaista jotenkin huokoisemmat, jolloin punaviini ja tupakansavu imeytyivät paremmin hampaan sisään. No, nyt joka tapauksessa näyttää hyvältä, kun en ole polttanut. :D :D :wink:

Viestejä yhteensä

• editoi heinäkuu 2007
    En ole koskaan mitään valkaisuhoitoa kokeillut, mutta tupakan lopetuksen jälkeen olen huomannut saman: hampaat ovat valkoisemmat. Minullakin etuhampaat olivat aivan kellertävät mutta ajattelin että se kuulu asiaan kun ne on molemmat hoidettuja - toinen katkennut ja toinen muuten vaan meinannut irrota. Muitakin hammasvaivoja ollut jatkuvasti ja tammikuussa hammaslääkäri sanoi, että jos en lopeta tupakointia minulla ei 20 vuoden kuluttua ole hampaita suussa! Että sellainen shokkihoito! Hammasvaivoja on edelleen, mutta paljon vähemmnän eikä niin kivuliaita. Nyt irvistelenkin aina kun peilin ohi jossain kuljen ja ihailen "kauniita" hampaitani!
  • ssirpassirpa hki
    editoi heinäkuu 2007
    mul oli kielen päällä valkoinen tahmakerros...yöööök..joka ei lähtenyt harjaamalla pois...nyt viikko ilman tupakkaa...vaaleanpunainen kieli näkyy jo yli puoleen väliin..mä olin luullut et se tahmakerros johtuu hiivasyndroomasta tai jostain...olikin tupakasta..hah..eipä tullut mieleen..silloin kun poltti
  • editoi heinäkuu 2007
    Moikka.
    Täällä hymytyttö :D
    hammaslääkärit suosittelevat mielummin käyntiä hampilassa puhdistuttamassa hampaat.Ne hioo sellaisella tahnalla. :D Kuin että käyttäis aina valkaisevia tahnoja.
    Oma hammaslääkärini kauhisteli ,kun joku oli käyttänyt sitä valkaisu menetelmää :mrgreen: sanoi,että tuli aivan luonnottoman näköiseksi.
    Se ol vaan hänen mielipide.
    Hymyillään,että leukaperiä repii... :mrgreen: :D
  • editoi heinäkuu 2007
    Juu, minäkin oon kuullut tuon, että "itsevalkaisu" aineet olisi liian rajuja purukalustolle ja et hampilääkäri olis oikee osoite kun hampaita valkaistaan, tai ainaskin sieltä kannattaa niitten mielipidettä asiaan kysäistä tarkastuksen aikana. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
    Tää oli sellaisen tervalammen majavan mielipide :lol: :lol: :lol: :lol:
  • Iines_2Iines_2 Tampere
    editoi elokuu 2007
    Jep, antaa vaan ammattilaisten hoitaa noi hampien valkaisuhommelit. Kylllähän sitä polttaessa hammaskiveä valtavat määrät tuli, mutta 3 kk:den tupakomattomuuden jälkeen olikin sitten ihan mainio ientulehdus. Kävin suuhygienistillä, joka hoiti hammaskiven pois ja semmoisella tahnalla hieman valkaistiin. Ei kammo kokemus, mutta huomaan että kyllä purukalusto paremmassa ja valkoisemmassa kunnossa pysyy kun ei polta. Vaikka punaviinin ystävä olenkin... Niin että tosiaankin hymyillään pois niin että ikenet kuivaa!
  • nasunasu pohjoisessa
    editoi elokuu 2007
    Mun hammaslääkäri sanoi, että valkaisu ei ole hyväksi hampaille millään keinolla. Eikös niissä aineissa ole jotain peroksidijuttuja, sekä lääkärin käyttämissä, että kotitahnoissa? Heikentää hampaan pintaa. Eli vähän sama kuin hiusten blondaus. Jonku tukka sen kestää paremmin, jonku huonommin, mutta hyväksi se ei ole kenenkään tukalle.

Itellä on niin huono hammaslaatu (reikä tulee heti kun vain ajatteleekin harjauksen väliin jättämistä.), että en kyllä uskalla valkaisuja ajatella. Kyllä sitä tuli harkittua silloin ku lopetti, mutta hammaskiven poisto kirkasti ihan mukavasti. Ja hammaslääkäri sanoi, että jos valkaisis hampaita nyt, niin joutuis vahtaan kaikki paikatkin eriväriseksi, ja sit se sanoi tosi kivasti: "Kyllä sun hampaiden sävy on se mikä sun ihon sävyyn sopii parhaiten. Kauniisti sopii sinun suuhun ja näyttäis luonnottomalta muuten. Tarkoituksella ne on sen väriset ku on, enkä lähtis sitä muuksi muuttamaan." Tämä riitti mulle :)

Mutta jos ei oo koskaan ollut reikiä, niin ei kai valkaisu kovin pahoja tuhoja tee.
  • editoi elokuu 2007
    Soodavalkaisussa olen käynyt. Ei tule luonnottoman valkoiseksi, vaan saadaan hyvin pois hampaan pinnoilta pinttymät ja yleinen "tunkkaisuus".

Ensin on kyllä otettava aika hammaslääkäriltä jotta saadaan korjattua mahdolliset reijät jne. Sen jälkeen hammashygienisti tekee soodavalkaisun.

Ei kivuliasta, mutta tympeää. Tuntuu kuin suu hiekkapuhallettaisiin pöytäsuolalla. Lopputulos on kuitenkin sen arvoinen. Viimeeksi käydessäni maksoi jotain...hmmm...70 € jos ihan oikein muistan.
  • blondiblondi p-savo
    editoi elokuu 2007
    Kun olin ollu vuoden polttamatta,
    sain hammaslääkärisysteriltä lahjaksi sellaisen valkaisusetin,
    jota ei saa apteekeista, eikä kaupoista.

Sittenpä ihmettelin, että ei tällä valakia?
    Oli hampaat jo ehtiny valkaastua tarpeeksi,
    ihan vaan tupakoinnin lopetuksella ja käytin
    (käytän edelleen) apteekin Yotuel-tahnaa.

Blondilla blondit :D
  • LeenaLeena Varsinais-Suomi
    editoi elokuu 2007
    Minä kävin valkaisemassa hampaat kesäkuussa hammasläääkärissä ja ovat edelleen valkoiset. Ja nyt kun olen lopettanut tupakoinnin, niin toivottavasti pysyvätkin valkoisena. Hammasläääkärin tekemä valkaisu pitäisi säilyä noin 3 vuotta. Toki riippuu mitä syö ja juo ja polttaako. Toimenpide ei ollut miellyttävä, mutta tulipanhan kokeiltua ja oli hintansa väärtti.
  • LäppäLäppä Pk-seutu
    editoi elokuu 2007
    Minä olin silloin aikanaan suuhygienistilla hampaiden valkaisussa, ja koska olin ollut polttamatta tuolloin jo 9 kk (sorruinkin sitten pian sen jälkeen - valkaisu oli viimeisiä yrityksiä palkita savuttomuudesta :( ) , niin hampaat eivät vaalentuneet kovin paljoa lähtötasoon verrattuna. Siihen nähden, että hinta oli lähes 300 euroa plus hammaskiven poisto aiemmalla käynnillä jokusen kympin, tulos oli mielestä aika laiha eikä siis hintansa väärti. Nimikkeenä hoidossa oli "kristallivalkaisu".

En kertonut toimenpiteestä puolisolleni tai kavereilleni, koska halusin katsoa, huomaako kukaan valkoisempia hampaita. Kukaan ei huomannut mitään ja oli pakko itse sanoa miehelle viikon päästä, että huomaatkos, miten valkoiset hampaat mulla on :mrgreen: .

Tämä hampaiden valkaisuun erikoistunut yritys mainosti antavansa kaupan päälle 20 euron hoitotuotteen, joka oli peroksidia sisältävä hammastahna. Tässäkin oli vähän huijauksen makua, koska sama tahna maksoi Stockmannilla ja Sokoksella vain 12-13 euroa. Lisäksi liikkeen hygienia-asiat hieman huolestuttivat, kun valkaisija vastasi kesken hoidon puhelimeen ja koski oven ja laatikoiden kahvoihin niillä hoitohanskoilla ja laittoi sitten taas samat hanskat suuhuni. Kysyessäni asiasta hän väitti desinfioineensa kaikki pinnat edellisen asiakkaan jäljiltä, mutta en todellakaan usko, että esim. kirjoituspöydän laatikoiden kahvat desinfioidaan jokaisen hammas-asiakkaan jälkeen !!!

Se Yotuel ei mielestäni ollut kovin tehokas, mutta Rembrandt on, mutta siinä onkin sitä peroksidia eikä sitä siksi kannattane käyttää kovin pitkään. Tuskin kuitenkaan kovin vaarallista on, kun on yleisesti myynnissä. Paras valkaisu joka tapauksessa vaikuttaa olevan tämä savuttomuus.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.