Voisitteko ottaa mua hartioista kiinni ja ravistaa?

Hei kaikki,

En ole talla sivustolla ennen ollut, koska sillon kun lopetin - 7 vuotta sitten - ei mulla ollut tietoakaan tallaisista sivustoista. En edes oikein tieda mihin ryhmaan kirjoittaisin, mutta olen niin kaltevalla pinnalla, etta jotain taytyy tehda.

Nyt on kaymassa niin, etta viime kesana poltin pari rookia ja viime talvena vedin pari rookia ja nyt olen kolmena perattaisena viikonloppuna vetanyt pari rookia. Ja vedin just pari ja olo on tietysti tunkkainen.

Olen tosi stressaavassa elamantilanteessa, kaukana kotoa ulkomailla, ihan hornan kuusessa ja tuntuu, etta tartun siihen kun mihinkin vanhaan ystavaan.

Mita ihmetta mulle on tapahtumassa taas? En halua alottaa alusta sita hirveaa rumbaa. Tiedan, ettei tassa ole mitaan jarkea, polttamisessa, mutta silti olen tarttumassa siihen.

Sanokaa mulle:"Heraa pahvi! Eksa tajua?"

Tarvitsen teidan tukea nyt.

Voi voi tata elamaa...

Viestejä yhteensä

• KatjaKatja Helsinki
    editoi heinäkuu 2007
    HERÄÄ PAHVI!!!! :evil: :evil: :evil:

Sinähän oot tehny urotyön ja nujertanu sitä nikkispeikkoa jo moneen kertaan ja aina tuo tuntuu susta erävoittoja ottavan :( :(. Jos takerrut kuin ystävään niin mikäs hemmetti se sellanen kaveri on joka pahan mielen sulle tekee? P*skanmarjat mikään kamu ole kun selkään puukottaja, heti heitä vesilintua tuollaisilla :twisted: :twisted:

Mitäs jos tekisit niin, että nyt jos tupakkia alkaa tekemään vielä mieli niin loikkaahan tänne stumppiin joka kerta lueskelemaan esim. Veskun alulle pistämää v*tutusketjua niin saat ne kessut pois mielestä. Tälläkin palstalla on yksi sun toinen sulle oikeesti kateellinen ja toisaalta susta tosi ylpeä kun joku pystyy noin loistavasti pääsemään siitä eroon, älä anna meille mitään syytä olla muuta :):)

Tsemppiä ja voimia sinne kauas, missä lie oletkin, mutta aina varmasti tervetullut tähän joukkoon, olemaan ja näkymään ja pitämään hauskaakin :)
  • mollamaijamollamaija Tampere
    editoi heinäkuu 2007
    Sulla on niin pitkä tie savuttomuutta takana, että se on jo hatunnoston arvoinen suoritus! :) Se tupakka ei todellakaan ole mikään hyvä ystävä - se haluaa viedä sun rahat, sairastuttaa sut ja sen takia joudut ramppaamaan millon vesi-, milloin puukkosateessa joko pihalle "seurustelemaan" tai ainakin kauppaan tai muualle. Jos joku ihminen tarrautuisi noin pahasti kiinni, sitä ei sietäis erkkikään... :twisted:

Sanoit, että sulla on stressaava elämäntilanne. En usko, että kaipaat siihen yhtään lisäpaineita vahvistamalla vanhan riippuvuutesi. Muista millaista oli aika kun poltit: Aikataulut pyöri sen ympärillä, milloin pääsee taas hiisaamaan. Kun ei tarpeeksi pitkään aikaan savuja saanut, himpun pieleen menevät pikkuasiatkin sai megalomaaniset mittasuhteet. Kaikki vaatteet ja hiukset haiskahti p*skalle - saati sitten hengitys! :shock: Aika hohdokasta, eikö? :wink:

Nyt otat itteäs niskasta (ja niksasta) kiinni! Jätä seuraava tupakka väliin. Ja sitä seuraava sen jälkeen. Jos ulkomailla on kurja olo, täältä voi aina löytää suomalaista sisua. Älä nyt anna minkään pullamössömeiningin viedä sua mukanaan ja saada sua taas polttamaan. Kun vaikea paikka yllättää, täältä löytää parasta mahdollista lääkettä siihen, nimim. "kokemusta on"
  • editoi heinäkuu 2007
    Kiitos Katja ja Mollamaija niin nopeasta vastauksesta!

Nain monta vuotta on mennyt ja jopa vuosia ilman minkaanlaista himoa. Sitten viime viikonloppuna sanoin yhdelle uudelle kaverille, joka lahti rookille, etta tarjoatko mullekin? No se kysyi, etta olenko varma, ja vastasin, etta joo joo. Lisasin siihen viela:"Tiedatko mita, silloin kun lopetin, en vain pidattaytynyt tupakoinnista, vaan tein perustavaa laatua olevan asennemuutoksen, jonka siirsin kayttaytymisen tasolle, eli en vain ajatellut, etta en polta, vaan totesin, etta se ei kannata, enka siis myoskaan polttanut." Muuten hyva, mutta siihen paalle vedin savua keuhkoihin ja tein samalla mitattomaksi kaikki sanani. (Suoraan sanottuna naurattaa).

Nyt siis olen taas tehnyt siita glamouria mielessani: istun yon hiljaisuudessa ja annan savujanan kiemurrella ilmassa kuin tsuitsukkeen vana samalla kun ajattelen syvia ajatuksia.

Taas: muuten hyva, paitsi etta rookaaminen aiheuttaa vain, niinkuin sanoitte, lisaa ongelmia, eika silla ole mitaan tekemista kauniin oisen mietiskelyhetken kanssa. Se vain pilaa sen.

Arghhhh....miksi ne mielikuvat on niin syvalla!

Miksi olen tammoinen, etta kun on vaikeaa, tartun paihteisiin (oluttakin menee hissukseen pullo pari paivassa...onneksi en ole ollut humalassa sentaan - pahemmin)...

Miksen ole se, joka kohtaa vaikeat tilanteet kylman rauhallisesti ja lahtee vain lenkille tai kirjoittaa runoja?

Vasyttaa olla mina.
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi heinäkuu 2007
    Istu yön hiljaisuudessa, mietiskele syviä ja anna sen savuvanan nousta korkeuksiin esim. suitsukkeesta (haisuu niin pahalle, että lähtee glamourit :twisted: :twisted:).

Olin tänään ilkeä! En meinannut täällä tunnustaa mutta kerron nyt kuitenkii; Kävelin kadulla ja edessä meni nainen joka poltteli tupakkia. Savut puhalsi tottakai olkansa yli ettei omat hiukset haise. Vaihdoin toiselle puolelle niin hän puhalsi sitten toisen yli jälleen mun naamalle. Vihdoin pääsin ohi ja kun katsoin, hän oli kaunis kuin kuva. Todella huoliteltu ja nätti. Katsoin hetken ja tokaisin: " Niin jumalattoman kaunis, mutta haiset niin perkeleen pahalle!" Siihen jäi plikka tuijottamaan :evil: :evil:

Mua hävetti, mutta sitten ajattelin: Jospa se ymmärtäisi lopettaa niin ehkä tuo kauneus ei katoa niin pian.

Miehillähän se ei niin pahasti näy, mutta haju on yhtä kamala ja siinä ei totisesti glamouria ole :twisted: :twisted:

Toivottavasti oikeasti pysyt poissa niistä tupakoista, kun eihän niissä ole mitään hohtoa ja vaikka sillä hetkellä kuvittelisit siitä nauttivasti niin jälkikäteen on taas pahamieli ja eihän se voi olla sen arvoista, eihän??
  • LäppäLäppä Pk-seutu
    editoi heinäkuu 2007
    Petruska hyvä! Onneksi löysit tämän palstan. Täältä minä ja moni muukin ollaan saatu paljon tukea.

HERÄTYS!!! :!: :!: :-o :!:

Älä ihmeessä heitä seitsemän vuoden hyvää savutonta jaksoa hukkaan. Seuraava savuke voi johtaa tuhansien savukkeiden polttamiseen, etkä oikeasti halua sitä. Tupakka ei anna sinulle YHTÄÄN MITÄÄN. Päin vastoin, se vie itseluottamuksesi, rohkeutesi ja hermosi ja loppujen lopuksi myös terveytesi. Rahatkin menee siinä sivussa. Kaupan päälle saat pahan hajun ja alemmuudentunteen ja huonon oman tunnon. Eole mitenkään houkuttelevaa.

Kurjaa, että elämäntilanteesi on ongelmallinen. Voisiko sitä lievittää esimerkiksi hemmottelulla? Jos menisit hierontaan, aromaterapiaan tai kasvohoitoon ja ostaisit jotain ihanaa syötävää ja hyvää luettavaa? Nämä eivät tietenkään ratkaise varsinaista ongelmaa, mutta voisivat auttaa rentoutumaan ja olemaan tupakoimatta. Hikilenkki myös auttaa järjestämään ajatuksia. Onko sinulla ystäviä siellä hevon kuusessa, voitko pyytää heiltä tukea?

Koita pärjäillä. Toivon sydämestäni, että voitat vaikeutesi. Älä ryhdy itse aiheutettuun tupakan orjuuteen, jossa mietit koko ajan, milloin pääset tupakalle ja tupakoidessasi olet jo ahdistunut, milloin seuraavan kerran pääset tupakalle ja samalla mietit, että pitäisi lopettaa ja loppujen lopuksi koko elämä rupeaa pyörimään tupakan ympärillä. Noista pikkusortumisista se alkaa, niin kävi minullekin raskauksien ja imetyksien jälkeen :oops:. Aika monta tupakkaa olisi jäänyt väliin, jos olisin edes silloin ollut fiksumpi.

Eli häntä pystyyn muista, että TUPAKKA EI ANNA SINULLE MITÄÄN. Jo se, että kirjoitit tänne, osoittaa, että et halua tupakoida etkä halua olla tupkaoitsija, joten älä polta enää henkostakaan. Jos sinulla on tupakoita, niin revi ne ja vedä vessanpöntöstä alas (jos siellä missä olet, on vessanpönttöjä :wink: ).
  • editoi heinäkuu 2007
    Älä hyvä ystävä luovu siitä minkä olet saavuttanut. 7 vuotta on pitkä aika, katsoo sitten eteen- tai taaksepäin. Kannattaa tosiaan lueskella täällä stumpissa muiden tuntemuksia ja ajatuksia, niin selkiintyy omatkin ajatukset. Varmaan suurimmalla osalla meillä on koko ajan - tai ainakin melkein - tupakka mielessä, mutta silloin kun poltimme meillä oli sen lisäksi vielä koko ajan huono omatunto. Ja siitä ei onneksi enää tarvitse kärsiä. Kyllähän tässä välillä potuttaa niin vietävästi, mutta täytyy vaan yrittää ajatella, että jos poltan niin potuttaa vieläkin enemmän. Tsemppiä sinne maailmalle ja pyöri näillä sivuilla, minulle ainakin on ollut suureksi avuksi.
  • justinejustine treen:lähistö
    editoi heinäkuu 2007
    7-vuotta... :roll: älä ihmeessä heitä hukkaan :shock: olet saavuttanut sen mistä jokaikinen tupakoitsija haaveilee,eli päässyt tupakista :roll: HERÄÄÄÄÄ!! "Ravistelee niin et hampaat kalisee suussa" :mrgreen: sinä oot nyt kehittänyt itelles jonkun ajatuksen et tupakki parantais sun elämänlaatua :shock: kaikkea muuta :roll: pohjamutiin möyrit taatusti jos tupakin kumppanikses otat :mrgreen: jatka vain siitä mihin jäit ja jätä ajatuksistas pois tuo kavala ja petollinen rakastaja/rakastajatar vuosien takaa :mrgreen: aika kultaa muistot muista se :lol: haluatkos takaisin keltanaamaiseksi/sormiseksi yskiväksi,röhiseväksi,räkiväksi,haisevaksi tupakan ORJAKSI? tsemppiä ja kaikkea hyvää elämääsi eteenpäin! :-)
  • EsaEsa Turku
    editoi heinäkuu 2007
    Olet edelleen ihan yhtä nikotinisti kuin olit 7 vuotta sitten. Siksi sinulla ei ole varaa leikkiä tupakan kanssa. Olet nyt herättänyt nikotiininhimosi uudestaan ja jokainen polttamasi tupakka pahentaa sitä. Joko lopetat tai poltat kohta taas askin päivässä, muita vaihtoehtoja ei ole. Nyt pääset vielä helpolla, kunhan panet pääsi järjestykseen. Muista, että tupakan vaikutus kestää puoli vuotta. Älä huijaa itseäsi ajatelemalla, että et muka polta jatkuvasti, jos poltat kerran viikossa.
  • Olavi VOlavi V Pori
    editoi heinäkuu 2007
    :?: :?: Kysyppäs itseltäs peilin edessä, *ojentaapi ystävällisesti peiliä*, ; :?: kuinkas tyhmää autetaan, sanomalla sille että kyllä sä olet sitten niin helvetin tyhmä, vai miten??????? :idea: Oivalluksen valo on alkanut kajastaa pahvipäähän (sorry). :oops: Mieti vain suuria ajatuksia, se on hyvä. Mutta älä helkkarissa ole niin hölmö että samennat niitä savulla.
  • editoi heinäkuu 2007
    otsikkoon viitaten jouduin saikulle kaheks viikoks kun vasen puoli hartioista ja niskasta pasahti jumiin, nyt pörrään panacod ja sirdalud-pöllyssä että jäykkyys häviää :shock:
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi heinäkuu 2007
    AUTS!! Sitä se teettää kun liikaa paiskii hommia :shock: Koetahan toipua :):)

Mitäs Petruska?? Onko tupakat pysyny kaupan hyllyllä??
  • asandraasandra hki
    editoi heinäkuu 2007
    :cry:

Voimia kovasti :!: Älä anna itsellesi vaihtoehtoja, koska tiedät ettet halua takaisin sitä riippuvuutta niin älä leiki tulella. Jos tarvitset päihteitä pahaan oloon niin se kaljakin on paaaaljon parempi jos niitä muutaman juo!!! Hikiurheilua suosittelen minäkin, se saa ajatukset järjestymään parhaiten ja oloakin varmasti parantaa.
  • Sade_2Sade_2 Uusimaa
    editoi heinäkuu 2007
    Petruska moi!!

Täältäkin lähtee ravistus ja tuki!! Älä heitä hyvää työtä viemäriin noin vain!!!! Kyllä sä siihen pystyt!!!! :P :thumbup:

• editoi heinäkuu 2007
    HEI NYT HERÄTYS :mrgreen: 7-vuotta ilman tupakkaa,onnea siitä!!!! Nyt pää pystyyn ja unohda tupakka,ei oo sun juttus ollenkaan :xTSEMPPIÄ HIRVEESTI :thumbup: :thumbup: :thumbup:
  • editoi heinäkuu 2007
    nyt taas kärsii ravistella ja jopa käyttää vasenta kättä, kiitos hyvien troppien tulin just tunnin lenkiltä :P
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi heinäkuu 2007
    Hyvä! Mut muista ottaa iisisti kuitenkii, että pääsee parantumaan ihan rauhassa :)
  • editoi heinäkuu 2007
    nyt on sitte hammas pipi.ootan että särkypäivystys aukee klo 8, kävin lenkillä että unohtuis etes hetkeks ja se autto,mahtava ilma, aivan kuin syksyllä aurinko paistaa ja kosteeta, saan pojan armeijasta eka lomille 5 pv kuluttua :P
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi heinäkuu 2007
    :lol: :lol: heh,,,, luin eka ton v*tutusketjun ja vastailin sulle sinne :)
  • editoi heinäkuu 2007
    Moi kaikki ja suuri kiitos vastanneille! Teidan tuki on ollut tosi tarkeaa.

Oli tassa neljan paivan loma, josta puolet oli tyoporukan kanssa virkistaytymista. Meni tosi hyvin, yksi kaveri, jonka kanssa olen sauhutellut taalla sanoi, etta ostetaan tupakkaa ja poltellaan, jooko? Sanoin, etta ei, ei ole hyva idea ja niin meni viikonloppu savuttomasti vanhaan malliin.

Sitten sunnuntai-iltana, kun naapuri ja yksi kaveri pyysi viela kahville illalla, niin tunnelmallisen kahvilan hamyssa otin vastaan tarjotun tupakan ja poltin viela toisenkin.

Kasittamatonta, etta noiden kahden rookin jalkeen tanaan jo niksattaa.

Menetin siis taas yhteyden todellisuuteen ja vajosin mielikuvitusmaailmaan.

Kiitos teidan avusta. Kirjoittamanne sanat muistuivat mieleen ja ne auttoivat olemaan polttamatta.

Jossain matti eilen, kun taas lankesin.

No, ei auta nyt itku markkinoilla vaan jatkaa vain eteenpain.

Meille on syntynyt tanne semmonen salainen tupakkaseura. Yksi polttaa salaa lapsiltaan, yksi mieheltaan, (mina myos salaa) ja yksi ihan avoimesti, mutta ei saa lopetettua, koska taalla se on niin halpaa. Asumme huitsin nevadassa kehitysmaassa ja taalla on viihdykkeet vahissa. Siksi paihteisiin on niin helppo sortua.

Jos olen kaikki nama vuodet osannut olla se iloisesti ei-tupakoija ja ylpea siita, niin miksi se on nyt niin vaikeaa?

Jarki sanoo yhta ja hamyisessa kahvilassa istuva mina jotain aivan toista.

Nyt taytyy vain jollain ilveella palata siihen minaan, joka olen ollut jo vuosia.
  • justinejustine treen:lähistö
    editoi heinäkuu 2007
    joko olet onnistunut herättämään ne nikotiini reseptorit vai mitkä ne oli :mrgreen: hetken varmaan pyörii tupakki mielessä mut nyt sun pitäis tehdä päätös ettet polta yhtään ja pysyä siinä :-) sun ei oikeesti kannattais leikkiä tuon tupakin kans enään yhtään :cry: kohta oot muutoin siinä missä 7vuotta sitten olit ja joudut aloittamaan kaiken alusta :mrgreen: mieti kannattaako :roll:
  • LäppäLäppä Pk-seutu
    editoi heinäkuu 2007
    petruska kirjoitti:
    Kasittamatonta, etta noiden kahden rookin jalkeen tanaan jo niksattaa.
    ....

Meille on syntynyt tanne semmonen salainen tupakkaseura. Yksi polttaa salaa lapsiltaan, yksi mieheltaan, (mina myos salaa) ja yksi ihan avoimesti, mutta ei saa lopetettua, koska taalla se on niin halpaa. Asumme huitsin nevadassa kehitysmaassa ja taalla on viihdykkeet vahissa. Siksi paihteisiin on niin helppo sortua.

Voi herranjestas sentään!!! Taidat kuitenkin olla ihan aikuinen nainen, joten tuntuu ihan hullulta ja hassulta ja lapselliselta, että salatupakoinnissa olisi jotain jännää, jonka vuoksi tupakointiin kannattaisi ryhtyä.

Lisäksi tarinasi tuo jälleen esiin sen murheelliselta tuntuvan tosiasian, että kerran nikotinisti, aina nikotinisti :oops: . Älä käsitä tätä minään syytöksenä tai moitteena itseäsi kohtaan, vaan tosiaan ihan itse tässä murehdin sitä, että kyllä se vaan niin on, että ex-tupakoitsija ei voi ottaa sauhujakaan ilman, että piru on heti irti :twisted: :evil: :twisted: .

Usko minua, kun sanon, että sinun on lopetettava tuo tupakkipelleily NYT HETI tai olet kuukauden sisään päivittäin tupakoitseva tavallinen tupakoitsija, joka katuu ja harmittelee sortumistaan.

Sinulla on varmaan muita huolia. Tupakka ei auta mihinkään niistä. Yritä ratkaista ongelmat tai tule vaikka lomalle sieltä kehitysmaasta tänne koto-Suomeen uusvanhoihin, savuttomiin ympyröihin. :mrgreen:
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.