Ensimmäinen päivä tänään

:D Tänään ensimmäinen päivä ilman tupakkaa. Eilen vähensin huomattavasti ja poltin vain 4 tupakkia koko päivänä. Tumppasin siis vimeisen eilen töiden jälkeen viiden maissa. Hyvältä tuntuu. Nicorette käsivarressa ja oma pieni pussukka töissä mukana nicorette tuotteita. En usko että tämä tulee olemaan vaikeaa. Pitkän aikaa en saanut mitään irti tupakasta ja lopettaminen mielessä useita kuukausia, mutta tavan vuoksikin tuli polteltua. En kyllä pärjäis missään tapauksessa ilman nicorettea.

Aloitin tupakoinnin uudestaan n. vuosi sitten juhannuksena (eli 13 kk polteltu), sitä ennen oli peräti vuoden stoppi. Aloitin tupakoinnin v. 99 kun erosin, eli 7 vuotta on tullut polteltua. Hyi hyi.

Nyt aion onnistua! Tiedän että onnistun, motivaatio on kova ja vaikka itken ja potkin, mutta tupakille en mene! Nicoretella viimeksikin pääsin eroon vuodeksi. Mieheni polttaa, mutta kannustaa hyvin. Tänäänkin aamulla meni ihan hiljaa tupakille ja toi vain kahvikupin mulle sängyn viereen. Hyvin toimittu, ei houkutellut röökille, vaikka olisin voinut kyllä Nicorette-holkkia imaista vanhoja perinteitä kunnioittaen :wink:

Kaikki varmaan tietää syyt lopettaa, mutta kirjoitetaan nyt siitäkin. Mun "motivaattoreita" on ensinnäkin se, että siinä ei ole mitään seksikästä, se on rumaa, törkeän näköistä ja "halpaa". Meillä ei töissä polta juuri kukaan. Ei kuulu bisneselämään, vaan tekee sellaisen fiiliksen että olen luuseri. Työkaverini ovat urheilullisia ja aktiivisia, minä ravaan jossain hiton röökillä ja naama myrtsinä jos ei vähään aikaan ole ehtinyt käymään.

Toinen syy on se, että haluan liikkua; käydä lenkillä, pyöräillä ja vaikka patikoimassa. VAAN EIPÄ HAPPI KULJE EI ja meinaan kuolla siihen paikkaan. En kehtaa kenenkään kans lähtee mihinkään puuskuttamaan, vaivaa musta vain olisi.

No, yks syy on se että enpä halua kuolla keuhkosyöpään. Ehkei tämä ole mikään syy, mutta mietityttää kuitenkin. Raha raha raha, sitä säästää myös, laskin että n. 1000 euroa per vuosi. :shock:

Allright. Piti kirjoittaa kun en tuota päiväkirjaa jaksa alkaa kirjoittaa, olen niin harvoin "netissä", vaikka töitä koneen äärellä teenkin. Supportti olisi mukavaa, voin lueskella silloin tällöin.

TSEMPPIÄ kaikille jo lopettaneille ja hei te, jotka sitä harkitsette. Se huominen tulee aina etkä koskaan lopeta ellet tee sitä tänään. Itse venytin ja venytin..plaah!! Lopetuspäivä on TÄNÄÄN, ei huomenna. Ja tästä se elämä lähtee käyntiin!

-ei haise pahalle

Viestejä yhteensä

• KatjaKatja Helsinki
    editoi heinäkuu 2007
    :D :D ONNEA upeesta päätöksestä!!

Ja hirmuisesti tsemppiä matkaan, tuolla asenteella jätät sen kessun taaksesi ennenkuin huomaatkaan :)
  • EsaEsa Turku
    editoi heinäkuu 2007
    Kayla kirjoitti:
    Ei kuulu bisneselämään, vaan tekee sellaisen fiiliksen että olen luuseri.
    Tuo onkin hienointa viime vuosikymmenien asennemuutoksessa. Tupakka on hyvin pitkälle menettänyt ansaitsemattoman, markkinoinnilla luodun statuksensa ja nähdään aina vaan enemmän sellaisena kuin se on. Säälittävänä riippuvuuskierteenä. Hyvä että asenne on sinulla kohdallaan, lykkyä matkaan ja täältä sitten lisävauhtia jos oma loppuu.
  • editoi heinäkuu 2007
    Sä olet miettinyt tarkasti asiaa ja löytänyt hyvät perusteet.

Mitä tulee tuohon, että tupakka ei kuulu bisnekseen, mietin sitä, että yhtä vähän se kuuluu esim. hoiva-alalle. Pahaa tekee kun läheisen vanhainkodin työntekijät käyvät tupakalla ulkona. Ja sitten mennään hoitamaan vanhuksia. Esim. minun kosmetologini työpaikalla edellinen joutui lähtemään, kun tupakoi. Ihmisiltä tuli valituksia. Kosmetologi on niin lähellä asiakkaan kasvoja ettei tupakanlemahdus kuulu asiaan. Varsinkin kun kasvohoidossa ollessa on itseään hemmottelemassa.
  • KaylaKayla Pirkanmaa
    editoi heinäkuu 2007
    :lol: :lol:
    Ihania tsemppareita täällä! Kiitos kaikille. Kivaa saada tukea näin eka päivästä lähtien eikä heti lyödä lyttyyn.

Pari kertaa meinasin pompsahtaa tuolistani ylös tupakille, kun joku työ on tehty tai dokkari päivitetty tms., selkeesti reaktiota, sitten vain alkoi hymyilyttää mitä kaikkia ihmeen pakkoliikkeitä sitä onkaan taas kehittynyt... Itse tupakille en halua mutta jotain muuta pitäisi kai keksiä. Eilen napostelin pistaasipähkinöitä, TOSI HYVÄÄ TYÖTÄ KÄSILLE :wink:

Salille menisin mutten nyt ehdi kun alkaa pian kokous. Mutta jos huomenna sitten :mrgreen:

Kayla
  • editoi heinäkuu 2007
    Tsemppiä Kayla, siitä päätöksestähän se lähtee. :thumbup:
  • editoi heinäkuu 2007
    Kayla, noi "pakkoliikkeet" kestävät melko kauan. Sun täytyy alkaa miettiä muita tapoja viettää taukoa yms. Eli luoda uusi ei-tupakoitsijan indentiteetti. Itse kukin oli pitkään hukassa kun ei tiennyt mitä tekisi, kun ei enää joka tauolla käynytkään savuilla ja tuntui, ettei käsillä ollut mitään tekemistä. Nyt 1,5 vuoden jälkeen ei enää oikein muistakaan, että on joka tauolla kipaissut pihalle. Tyhmää touhua :thumbdown:
  • KaylaKayla Pirkanmaa
    editoi heinäkuu 2007
    Moi vaan.
    yhä edelleen tupakoimatta vaikka eilen oli paha v****s ihan muusta syystä, vaan enpä ratkennut. Hitsi että olen ylpeä itsesäni!! 8)

Latasin tuon SilQuit-laskurin ja tupakoimatta nyt 1 päivä 18 tuntia, rahaa säästetty n. 5 Euroa ja elämää saanut 2 h lisää :-o

:mrgreen: Tupakoimatta 24 tupakkia! Toi laskuri on kiva ja tsemppaava!!
    ( http://www.silkquit.org/sqmmiv/meter.aspx)

Jatketaan hajuttomana oloa :P

• KatjaKatja Helsinki
    editoi heinäkuu 2007
    Eikös olekin. Kun nyt muistelee taaksepäin niin ei siitä ole kovinkaan kauan kun vietettiin vappua ja äitien päivää, mutta kummasti siitä laskuri on paukannut; 1562 polttamatonta tupakkaa ja elämääkin "saatu lisäaikaa" reilu 5 päivää :):)

Onnea Kayla, homma etenee tosi hyvin sulla :) ja pieni (tai vaikka isokin) potutus antaa monesti lisäpotkua koko lopettamiseen :)
  • KaylaKayla Pirkanmaa
    editoi heinäkuu 2007
    HIP HEI :lol:
    Tupakatta nyt 2 päivää 17 tuntia. Olo ihan jees, nicorette olkavarressa. Pakkoliikeet alkaneet vähentymään. Pistaasipähkinöitä ostin taas ja olen alkanut lenkkeilemään. Viikonloppu voi olla vaikea kun mennään mökille -paikkaan jossa yleensä juodaan olutta ja poltellaan. Mutta meinaan olla sitkeä :roll:

Viikonloput!
  • KaylaKayla Pirkanmaa
    editoi heinäkuu 2007
    6 päivää ilman ja 82 röökiä jäänyt väliin. Selvisin viikonlopusta tupakoimatta, joten enköhän selviä tästäkin eteenpäin 8) Voittaja-fiilis :wink:
  • editoi heinäkuu 2007
    Hienoa Kayla, niin sitä pitää!!! Sitkeesti vaan eteenpäin!
  • editoi heinäkuu 2007
    Hyvä Kayla :D :D Perästä tullaan,mutta ohi en pääse. Tänään 2 päivä menossa ja sorruin pari henkoset vetään. Mutta nyt etiäpäin vaan...
  • editoi heinäkuu 2007
    Mahtavaa!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Täällä perässä tullaan pienten lipsahdusten ja repsahdusten saattelemana :!: :P
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi heinäkuu 2007
    :lol: :lol: En pääse huomenna sua onnittelemaan eli ONNEA!!! Eka viikko täysi Kayla :):) Tsemppiä myös seuraaville :)
  • editoi heinäkuu 2007
    Kayla, onnittelut ensimmäisestä viikosta! Toinen viikko on jo helpompi, paitsi että siinä helposti tuleekin ajateltua, että kun homma ei tämän vaikeampaa ole, niin kokeilenpa yhden. :mrgreen:
  • KaylaKayla Pirkanmaa
    editoi heinäkuu 2007
    7 päivää täynnä ja 97 röökiä polttamatta, rahaa säästynyt liki 20 euroa ;)
    Kiitti kaikille tukemisesta ja perässätulijat saakoon uusia perässätulijoita ;))
    Tsemppiä kaikille! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

• KaylaKayla Pirkanmaa
    editoi heinäkuu 2007
    Elina-Maria, oot muuten ihan oikeessa!! Nyt jo mielessä että josko aina silloin tällöin voisi edes yhden :twisted: , eihän se paha ole :twisted: , esim. baari-iltoina..ARGH.. ja sitten poltetaan taas ketjussa kuitenkin...kamalaa, noi ajatuset täytyy tappaa heti!! :P
  • editoi heinäkuu 2007
    Onnea Kayla ekasta viikosta :D Olen yksi perässä tulija... Mulla vasta 3:s päivä menossa. Ja tupakka ollut mielessä ainakin satatuhatta kertaa tänä päivänä. Otan ilta lukemiseksi Allen Carrin kirjan mukaan vuoteeseen... Jospa se siitä taas sitten helpottaisi oloa edes hetkeksi.
  • editoi heinäkuu 2007
    Onnea Onnea,ensimmäinen "tärkeä" viikko takana :thumbup: Siitä se lähtee,tsemppiä :thumbup:
  • editoi elokuu 2007
    Onnittelut Kayla Ja hiiiiirmusti tsemppiä :thumbup: :thumbup: :thumbup:
  • editoi elokuu 2007
    :thumbup: Kayla!
  • Sade_2Sade_2 Uusimaa
    editoi elokuu 2007
    Onnea Kayla ja härkä!!!
  • KaylaKayla Pirkanmaa
    editoi elokuu 2007
    Heippa vaan pitkästä aikaa.
    Haluan kirjoittaa voittajan fiiliksestä, eli onnistuin kuin onnistuinkin. Pahimmat tuskat takana ja SikQuit näyttää dataa..

8) 8) 8)
    One month, five days....
    769 cigarettes not smoked
    saving € 143.62.
    Life saved: 2 days, 16 hours, 5 minutes.
    8) 8) 8)

MIETTIKÄÄ!!!

Tsemppiä kaikille muillekin lopettaneille;)
    Kayla
  • Tanya_2Tanya_2 Kanta-Häme
    editoi elokuu 2007
    :D Onnittelut Kayla :D
    Voi kuinka odottelen tuota samaa fiilistä... että nämä pahimmat tuskat olisivat takanapäin... Tänään alkoi 4. savuton päivä...
  • RiksuRiksu Helsinki
    editoi elokuu 2007
    Voi vitsi, Oikein mahtavat onnittelut sinulle :thumbup: :thumbup:
  • editoi elokuu 2007
    Onnittelut täältäki, hienosti menee!!! Savutonta jatkoa vaan!!!!
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.