kilot...
Lopetin 30-vuotta kestäneen tupakoinnin 14.2.07; tuon jälkeen painoni on noussut yli 10 kiloa!! Koskaan aiemmin minulla ei ole ollut paino-ongelmia.
Luin jonkun viestistä, että oli alkanut liikkua yms,että sai painonsa hallintaan. Minä en saa tehtyä mitään muuta kuin käyn töissä ja laitan iltasella ruuan; mikään ei kiinnosta. Kamala tunnetila, vaikkakaan enää ei tee mieli tupakkaa. Jos paino nousee tätä kyytiä eikä masennus hellitä, on pakko palata entiseen... :hunf:
Luin jonkun viestistä, että oli alkanut liikkua yms,että sai painonsa hallintaan. Minä en saa tehtyä mitään muuta kuin käyn töissä ja laitan iltasella ruuan; mikään ei kiinnosta. Kamala tunnetila, vaikkakaan enää ei tee mieli tupakkaa. Jos paino nousee tätä kyytiä eikä masennus hellitä, on pakko palata entiseen... :hunf:
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.
Viestejä yhteensä
Minä poltin viimeksi 1,5 vuotta sitten ja nyt tunnen olevani valmis seuraavaan projektiin, eli laihduttamiseen. 2,4 kg on jo lähtenyt ja tarkoitus olisi vielä jatkaa.
Älä sure kiloja. Kun olet tarpeeksi vahvoilla tupakan kanssa, niin sitten voit aloittaa kiloja vastaan taistelun. Tsemppiä!
Pari päivää sitten olin ihan järkky kun menin vaakaan ja ajattelin että jos tätä menoa paino nousee niin heitän hanskat tiskiin :? mutta mun lopettamis tahto on niin voimakas että en anna pikku seikan kauheasti vaivata vaikka kuinka ottaa pattiin :roll:
mutta mä aloin silti liikkuu nyt joka päivä niin että saan edes jonkilaisen hien pintaan ja vähintään kolmevarttia päivä. Nyt meninkin aamulla vaakaan niin kilo oli jo jonnekin kaikonnut
Pitää kyllä sanoa että muutin ruokailu tottumuksetkin toisen suuntaan ja ihan hyvin herkuttelen kuin ennenkin hieman vaan kevyemmin.
Pakko sanoa että jos syöt raskaasti ja on ollut raskas työpäivä niin ei se ole yhtään ihme jos et jaksa enään tehdä töitten jälkeen mitään ja sitten sitä taas pupelta lisää.
Se olis vähän niinkuin pakko kiskaista itsensä aluksi lenkille tai jotain koska liikunta antaa niin hyvän mielen ja olon.
Mutta ÄLÄ LUOVUTA!! Tsemppiä!!
Itse olen vähentänyt leivän syöntiä. Vain pari palaa tummaa leipää päivässä. Paljon vihanneksia, pari hedelmää päivittäin. Herkuttelut kevyemmäksi. Ei enää makeita piirakoita, vaan eilen herkuttelin rasvattomalla rahkalla, jonne pari tippaa makeutusainetta ja sitten omassa liemessä olevia hedelmiä. Olipas hyvää, eikä tullut yhtään ähky oli. En ole farkkuja testannut päälle, kun ei niitä viitsi kesähelteillä pitää, mutta uskoisin, että menevät paremmin päälle kuin pari viikkoa sitten.
Kun läskistyminen tarpeeksi alkaa ottaa pattiin ja inhoaa peilikuvaansa, niin syntyy tuloksia. Päätöksestä tämäkin asia on kiinni. Jos sain nitistettyä tupakin, niin ehkä pääsen muutamasta kilostakin eroon. Vaikeinta tulee olemaan painon pitäminen ennallaan. Itsekuria tarvitaan.
Tai oikeastaan taitaa olla hieman reilut kolme kiloa lähtenyt. Olen punninnut itseäni hieman eri vuorokaudenaikoina.
Nyt aion ottaa itseäni niskasta kiinni. Järkyttävää, että kun työt alkoivat loman jälkeen, niin ei meinaa löytyä päälle puettavaa, kun vaatteet kiristävät niin ikävästi ja ovat myös päällä liian pienen näköisiä
Itse aloin laskeen painonvartijoitten "pisteitä" sunnuntaina. Jos vaan pysyy pisteillä laihtuu varmasti. Minulla tosin tämä tupakoimattomuus vasta alussa, 3:s päivä meneillään. Mutta ennestäänkin yli painoa jonkin verran. BMI 28. Olen aina ajatellut etten voi lopettaa tupakointia, kun lihon. Mutta,mutta... Näköjään lihon vaikka tupakoin. Koetan nyt viedä molemmat projektit läpi... Saas nähä kuin käy..
Tästä olisi tosiaan tarkoitus jatkaa sen aikaa, että entiset vaatteet menee päälle. Mullakin on ongelma, mitä töihin laitan päälle, kun kaikki vaatteet kinnaavat, enkä ole uusia, isompia halunnut ostaa. Olisin mielestäni luovuttanut, jos näin tekisin.
Ajattelin myös ruveta popsimaan vanhan Antisalt -purkin tyhjäksi, että saisi ainakin ylimääräiset nesteturvotukset pois, jos sellaista on. Epäilen kyllä, että ne olen hionnut jo urheillessa ja kaikki ekstra minussa on silkkaa LÄSKIÄ.
Illan peleistä on pakko tulla kaupan kautta kotiin ja ostaa porkkanoita ja tyytyä tämän illan niihin. Itselläni hedelmien ja kasvisten syömistä rajoittaa laiskuus, eli helpommin avaan karkkipussin tai jätskituutin kuin kuorin hedelmän