kilot...

Lopetin 30-vuotta kestäneen tupakoinnin 14.2.07; tuon jälkeen painoni on noussut yli 10 kiloa!! Koskaan aiemmin minulla ei ole ollut paino-ongelmia.
Luin jonkun viestistä, että oli alkanut liikkua yms,että sai painonsa hallintaan. Minä en saa tehtyä mitään muuta kuin käyn töissä ja laitan iltasella ruuan; mikään ei kiinnosta. Kamala tunnetila, vaikkakaan enää ei tee mieli tupakkaa. Jos paino nousee tätä kyytiä eikä masennus hellitä, on pakko palata entiseen... :hunf:

Viestejä yhteensä

• EsaEsa Turku
    editoi heinäkuu 2007
    Mitä se sitten auttaisi? Poltat kunnes kuolet tai lopetat taas ja lihot lisää. Ehei kuule, mene vaan tämä nyt loppuun asti niin pääset helpoimmalla. Todennäköisesti tupakka lakkaa haittaamasta painonhallintaasi tässä lähikuukausina ja muutama kilo lähtee silloin melkeinpä itsestään. Loppujen kanssa pitää sitten tehdä aktiivisesti töitä, eli muuttaa ruokailutottumuksia jonkin verran. Ole vaan kärsivällinen ja koita saada mielesi piristymään. Lähde vaan vaikka väkisin pienelle kävelylenkille päivittäin, niin pian alat huomata, että se tekee hyvää. Siitä se mielikin piristyy ja kilojen karistaminen helpottuu.
  • editoi tammikuu 2009
    Ei
  • editoi heinäkuu 2007
    Niin se on :PMeillä sama täällä,ruoka maistuu ja taistellaan myöhemmin kiloja vastaan,kun muuten on niin valtavan hyvä olo. Tupakoimattomana siis :P.Ei limaisia ysköksiä, hengitys raikas ym.... voisi luetella vaikka mitä :lol: Tsemppiä hirveesti :thumbup:
  • editoi heinäkuu 2007
    Painonnousu ei tosiaan ole kiva juttu. Minullekin tuli 8-10 kg lisää massaa kun tupakka jäi. Mutta ei tupakanpolton uudelleen aloittaminen mitään ratkaise.

Minä poltin viimeksi 1,5 vuotta sitten ja nyt tunnen olevani valmis seuraavaan projektiin, eli laihduttamiseen. 2,4 kg on jo lähtenyt ja tarkoitus olisi vielä jatkaa.

Älä sure kiloja. Kun olet tarpeeksi vahvoilla tupakan kanssa, niin sitten voit aloittaa kiloja vastaan taistelun. Tsemppiä!
  • editoi heinäkuu 2007
    Hei liis, älä luovuta!!

Pari päivää sitten olin ihan järkky kun menin vaakaan ja ajattelin että jos tätä menoa paino nousee niin heitän hanskat tiskiin :? mutta mun lopettamis tahto on niin voimakas että en anna pikku seikan kauheasti vaivata vaikka kuinka ottaa pattiin :roll:
    mutta mä aloin silti liikkuu nyt joka päivä niin että saan edes jonkilaisen hien pintaan ja vähintään kolmevarttia päivä. Nyt meninkin aamulla vaakaan niin kilo oli jo jonnekin kaikonnut :D
    Pitää kyllä sanoa että muutin ruokailu tottumuksetkin toisen suuntaan ja ihan hyvin herkuttelen kuin ennenkin hieman vaan kevyemmin.
    Pakko sanoa että jos syöt raskaasti ja on ollut raskas työpäivä niin ei se ole yhtään ihme jos et jaksa enään tehdä töitten jälkeen mitään ja sitten sitä taas pupelta lisää.
    Se olis vähän niinkuin pakko kiskaista itsensä aluksi lenkille tai jotain koska liikunta antaa niin hyvän mielen ja olon. :D
    Mutta ÄLÄ LUOVUTA!! Tsemppiä!!
  • editoi heinäkuu 2007
    ^näinhän se on, että kun lisää hieman liikunta, saa aineenvaihdunnan toiminaan. Ja kun vielä vähentää ns. herkuttelua tai vaihtaa kevyempään, niin sillä tulee tuloksia.

Itse olen vähentänyt leivän syöntiä. Vain pari palaa tummaa leipää päivässä. Paljon vihanneksia, pari hedelmää päivittäin. Herkuttelut kevyemmäksi. Ei enää makeita piirakoita, vaan eilen herkuttelin rasvattomalla rahkalla, jonne pari tippaa makeutusainetta ja sitten omassa liemessä olevia hedelmiä. Olipas hyvää, eikä tullut yhtään ähky oli. En ole farkkuja testannut päälle, kun ei niitä viitsi kesähelteillä pitää, mutta uskoisin, että menevät paremmin päälle kuin pari viikkoa sitten.

Kun läskistyminen tarpeeksi alkaa ottaa pattiin ja inhoaa peilikuvaansa, niin syntyy tuloksia. Päätöksestä tämäkin asia on kiinni. Jos sain nitistettyä tupakin, niin ehkä pääsen muutamasta kilostakin eroon. Vaikeinta tulee olemaan painon pitäminen ennallaan. Itsekuria tarvitaan.
  • editoi heinäkuu 2007
    Dadaa :mrgreen: Melkein kolme kiloa läskiä on poissa. Tästä on hyvä jatkaa.

Tai oikeastaan taitaa olla hieman reilut kolme kiloa lähtenyt. Olen punninnut itseäni hieman eri vuorokaudenaikoina.
  • LäppäLäppä Pk-seutu
    editoi heinäkuu 2007
    :P :thumbup: Hieno saavutus, Lyyli!!! Onneksi olkoon!!! :thumbup: :-P

Nyt aion ottaa itseäni niskasta kiinni. Järkyttävää, että kun työt alkoivat loman jälkeen, niin ei meinaa löytyä päälle puettavaa, kun vaatteet kiristävät niin ikävästi ja ovat myös päällä liian pienen näköisiä :cry: . Olen nyt urheillut niin paljon, että ei tosiaan tarvitsisi kuin jäätelöt, pullat ja makeiset jättää pois, niin varmasti painokin putoaisi. Mutta eilenkin meni kolme kertaa jäätelöä: Magnum, vaniljajäätelöä vadelmahillolla sekä lakritsijäätelöä, joten ei paino tällä menolla putoa vaan nousee, vaikka olinkin pelaamassa biitsiä kaksi tuntia täydellä teholla tihkusateessa.
  • editoi heinäkuu 2007
    Lyylille,tosiaan hienoa,että olet pystynyt painoa pudottamaan :thumbup: Mulla aivan sama,kuin läppä sinulla,liikuntaa olen harrastanut koko ajan,mutta herkuttelu on mennyt aivan älyttömyyksiin :evil: Karkit,sipsit,jäätelö on mun heikkouteni,ei niinkään pulla,kun en osta pulla ja jos leivon,syödään pullat heti :evil: En edes tällä hetkellä halua käydä puntarilla,rupeaa masentamaan,kun ei saa itsestään irti,että sais mässäämisen lopetettua :cry: Onko jollain hyviä ajatuksia,ideoita ym.... makean syönnin vähentämiseen :?:.Kromia oon joskus kokeillut,ei tehonnut ainakaan minuun :evil:Hedelmät ja vihannekset on mun herkkuja,joten niitä kyllä syön riittävästi,silti tekee mieli makeeta ja suolaistakin :cry:
  • editoi heinäkuu 2007
    Hienoa Lyyli!!!

Itse aloin laskeen painonvartijoitten "pisteitä" sunnuntaina. Jos vaan pysyy pisteillä laihtuu varmasti. Minulla tosin tämä tupakoimattomuus vasta alussa, 3:s päivä meneillään. Mutta ennestäänkin yli painoa jonkin verran. BMI 28. Olen aina ajatellut etten voi lopettaa tupakointia, kun lihon. Mutta,mutta... Näköjään lihon vaikka tupakoin. Koetan nyt viedä molemmat projektit läpi... Saas nähä kuin käy..
  • editoi heinäkuu 2007
    Mimosa; Kromia minä syön tälläkin hetkellä, kun ajattelin sen auttavan makeanhimoon. Mutta luulen, että kun edes muutaman päivän on syömättä makeaa, huomaa, että ilmankin pärjää. Näin ainakin minulla. Kokeilepa. Syö vaikka hedelmiä. Ja hedelmäsalaatitkin ovat hyviä. Ja tietysti parasta on, kun kiertää kaupat kaukaa. Tai sitten ostaa vain sen, mikä ostoslistalla lukee, siis pelkkää ruokaa.

Tästä olisi tosiaan tarkoitus jatkaa sen aikaa, että entiset vaatteet menee päälle. Mullakin on ongelma, mitä töihin laitan päälle, kun kaikki vaatteet kinnaavat, enkä ole uusia, isompia halunnut ostaa. Olisin mielestäni luovuttanut, jos näin tekisin.
  • LäppäLäppä Pk-seutu
    editoi heinäkuu 2007
    Mikroaaltouunissa tehtävät low fat -popcornit ovat aika vähäkalorisia, mutta tosin suolaisia. Kaloreita on noin 350 per pussi. Tosin ennen söimme mieheni kanssa yhden pussin puoliksi, mutta viime aikoina olen ahnehtinut koko pussin yksin suuhuni, kun olen ostanut kolmen pussin pakkauksia.

Ajattelin myös ruveta popsimaan vanhan Antisalt -purkin tyhjäksi, että saisi ainakin ylimääräiset nesteturvotukset pois, jos sellaista on. Epäilen kyllä, että ne olen hionnut jo urheillessa ja kaikki ekstra minussa on silkkaa LÄSKIÄ.

Illan peleistä on pakko tulla kaupan kautta kotiin ja ostaa porkkanoita ja tyytyä tämän illan niihin. Itselläni hedelmien ja kasvisten syömistä rajoittaa laiskuus, eli helpommin avaan karkkipussin tai jätskituutin kuin kuorin hedelmän :cry: . Nyt täytyy ryhdistäytyä tässäkin asiassa. Hedelmiä meillä aina on, mutta usein joudun sitten heittämään niitä pilaantuneina pois :oops: . Omenoista olen aina tykännyt ja ne kai poistavat nestettäkin, joten niitä suosittelen myös muille (parhaanakin puhujana :wink: ) .
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.