50. kerta toden sanoo?

Kirjauduin tänään näille sivuille, kun ajattelin, että on motivoivampaa istua samassa kiikkerässä veneessä muiden yrittäjien kanssa. Minä poltin viimeksi maanantai-aamuna, eikä tämä nyt tunnu niin ihmeelliseltä, ihmeelliseltä ei myöskään tunnu tuleva pääsiäisloma. Itseasiassa pahinta tässä on se, ettei mikään tunnu niin ihmeelliseltä, että siitä jaksais mitenkään innostua. Sellainen ajatus jyskyttää takaraivossa, että 'Nyt loppui sitten hauskanpito'. Tiedän kyllä, että tämä tyhjyys on ohimenevää, mutta juuri tässä mielentilassa on niin helppoa saada itsensä vakuuttuneeksi siitä, että kannattais siirtää lopettaminen parempaan ajankohtaan. Sitä ajankohtaa tässä nyt on odoteltu monta vuotta, niin että rupsahtaminen on tosiasia ja huoli siitä, että lapset pääsevät tappelemaan perinnöstä, on jokapäiväinen. Oliskohan nyt se parempi ajankohta?

Viestejä yhteensä

• Sade_2Sade_2 Uusimaa
    editoi huhtikuu 2007
    Paras aika lopettaa on juuri nyt!!! Täällä on meitä monta, täältä saa tukea ja neuvoa, tänne saa tulla milloin vaan kirjoittamaan tunteita ym. Tupakointi on maailman turhin asia joka vie terveyden sekä rahat, itsensä myrkyttämisessä ei ole mitään järkevää!!! Itse yritin lopettaa tämän vuoden puolella muutaman kerran, aina tuli jossain vaiheessa retkahdus jonka jälkeen aloitin lopetuksen heti uudestaan. Nyt tiedän, että jos taas retkahdan, en tule toimeen itseni kanssa. Se viha itseni kohtaan on sen verran kamala, että nyt täytyy uskoa, etten enää koskaan sorru...
    Voimia sulle, lopeta ihmeessä sauhuttelu, siinä ei ole mitään hyvää :(
  • VeskuVesku Itä-Uusimaa
    editoi huhtikuu 2007
    Oletko mahdollisesti Zybanin avulla liikenteessä. Itselläni oli juuri tuonkaltaisia oireita silloin, kun sen avulla lopetin. Elämästä katosi ilo ja valo aivan totaalisesti ja olin todella masennuksissa kunnes lopetin sen lääkkeen syömisen. Minulle ei sopinut. Nyt ollaan oltu myös maanantaista asti ilman nikotiinia tahdonvoimalla + champixilla, josta ei apua ole edelleenkään p..n vertaa.

Äsken piti lähteä pihalle kävelemään, kun rupesi hermo pettämään oikein tosissaan. Kungfuntselainen tyyneys on enää kaukainen muisto vain.
  • editoi huhtikuu 2007
    Myrskyn jälkeen, on poutasää.... Vai mites se meni? Anna Vesku tunteiden tulla ulos, parempi niin kuin yrittää ähistää :thumbup:
  • KirsiKirsi Koskenkylä
    editoi huhtikuu 2007
    Kiitos ja voimia kaikille muillekin! :) Tiedän tuon tunteen. Itselleen on moninkertaisesti vaikeampi antaa asioita anteeksi, koska sehän sama kuin myöntää olevansa heikko. Mutta periks ei anneta!
  • VeskuVesku Itä-Uusimaa
    editoi huhtikuu 2007
    Kyllä aion täällä avautua kunnes tuska on joskus ohi (eli hauturi saa pyynnöstäni näpytellä joskus vuosikymmenien kuluttua viestin: Vesku on nykyään vapaa nikotinista..terveisiä voorumilaisille).
  • KirsiKirsi Koskenkylä
    editoi huhtikuu 2007
    En käytä mitään vierotuslääkkeitä, mulla vain on ollut tuohon tupakkaan niin henkinen suhde, että fyysinen nikotiiniriippuvuus ei ole ongelma. Olen ollut koukussa polttamiseen, en niinkään tupakkaan. Mielikuvariippuvuus vois kuvata tätä meikäläisen puutostilaa parhaiten. :-) Sen takia noista laastareista tai purukumeista ei ole mulle mitään iloa.
  • PenaPena Ylöjärvi
    editoi huhtikuu 2007
    Moikka!
    Ei tule parempaa ajankohtaa lopettaa, kuin missä nyt olet. Ovat niin tutun kuulosia nuo tunteet, mutta saat olla varma etteivät ne kauan kestä. Kyllä sieltä sitten tarmokin palaa jonkun ajan päästä, mutta vähän aikaa tuntuu, ettei kiinnosta mikään. Tsemppiä koitoksiin, pysy vaan lujana, palkinto on upee. :-)
  • editoi huhtikuu 2007
    Vesku kirjoitti:
    Kyllä aion täällä avautua kunnes tuska on joskus ohi (eli hauturi saa pyynnöstäni näpytellä joskus vuosikymmenien kuluttua viestin: Vesku on nykyään vapaa nikotinista..terveisiä voorumilaisille).

:D :lol: ihan mahotonta.....
  • editoi huhtikuu 2007
    Kirsi kirjoitti:
    En käytä mitään vierotuslääkkeitä, mulla vain on ollut tuohon tupakkaan niin henkinen suhde, että fyysinen nikotiiniriippuvuus ei ole ongelma. Olen ollut koukussa polttamiseen, en niinkään tupakkaan. Mielikuvariippuvuus vois kuvata tätä meikäläisen puutostilaa parhaiten. :-) Sen takia noista laastareista tai purukumeista ei ole mulle mitään iloa.

Heippa! Mulla taitaa olla vähän sama juttu; enempi henkistä riippuvaisuutta. Yritän pärjätä ilman mitään korvaushoitoja, ainut hoito mulle on tää keskustelupalsta eli vertaistuki. Tupakka on ollut mulle tunteiden tulkki, jos ymmärrät... :?:
  • KirsiKirsi Koskenkylä
    editoi huhtikuu 2007
    babs kirjoitti:
    Heippa! Mulla taitaa olla vähän sama juttu; enempi henkistä riippuvaisuutta. Yritän pärjätä ilman mitään korvaushoitoja, ainut hoito mulle on tää keskustelupalsta eli vertaistuki. Tupakka on ollut mulle tunteiden tulkki, jos ymmärrät... :?:

Heips! Ymmärrän kyllä, minusta tuntuu, että naiset suhtautuu tunteella jopa tupakanpolttoon. :-) Miehillä suhde tupakkaan on suorasukaisempi, Vain erämaa, tupakka ja bootsit. :D
  • EsaEsa Turku
    editoi huhtikuu 2007
    Kirsi kirjoitti:
    Sellainen ajatus jyskyttää takaraivossa, että 'Nyt loppui sitten hauskanpito'.
    Ihan tavallinen ajatus, mutta virheellinen. Sittenhän hauskanpito vasta voi alkaa, kun pääsee tupakasta eroon. Tupakoinnissa ei ole mitään hauskaa. Sitä vaan kuvittelee, että tupakka tuottaa mielihyvää, kun se hetkeksi lievittää aiheuttamaansa tuskaa. Kun pääset yli nikotiinista, sinulla on jatkuvasti parempi olla kuin tupakan jälkeenkään koskaan. Koita vaan aktiivisesti pitää positiivinen suhtautuminen ja ymmärtää, että lopettamisesta seuraa pelkkää hyvää, niin on paljon helpompi jaksaa alkuvaikeudet.
  • jantskujantsku ETELÄ-KARJALA
    editoi huhtikuu 2007
    Mikä sisältääkään enemmän tunnetta kuin bootsit, erämaa ja nuotio.. kahvipannu nuotion päällä, kasa kaloja odottamassa paistamista, taustalla kuuluu kaukainen kitara. Sänkinen mies kaivaa taskustaan tupakkamassin, paperin ja kierittää bull&durham sätkän... Työntää stetsonin takaraivolle, nojaa taaksepäin ja sytyttää savukkeen, silmät puoliummessa hän vetää savut ja hymyilee....
    Voi perse... tulipas niksa... ja muistimpas taas että saattoi marlboro miehellä olla jotain osaa siihen miks jäin koukkuun .... no sehän kuoli keuhkosyöpään... kuten villilänsi .. ja mun seikkailijan ura ( hassua kuinka nopeasti tuommoisesta keskiverto cowboysta tuleekaan keski-ikäinen paksu ukon junttura :oops: :D :D :D )
  • EsaEsa Turku
    editoi huhtikuu 2007
    Tupakkatehtailla on aina ollut varaa palkata taitavat markkinoijat, kuten tuosta huomaat. Ei se sattumaa ole, että sinulla on tuollainen mielikuva päässäsi, kyllä se on sinne vartavasten istutettu. Eikä se rajoitu vain mainoksiin, vaan esim. Hollywoodin elokuvatuotanto saa rutkasti rahaa tupakkateollisuudelta. Ja katsokaapa vaan, paljonko näette tupakkaa käsiteltävän negatiiviseen sävyyn leffoissa. Ei ole keuhkoahtaumaa niissä, ei yskitä naama punaisena aamun ensimmäistä tupakkaa, ei sätkitä hermostuneena kun ei päästä tupakalle. Aina kun tupakka näkyy, se on myönteinen asia.
  • VeskuVesku Itä-Uusimaa
    editoi huhtikuu 2007
    Suosittelen muuten katsomaan elokuvan "Thank you for smoking".
    Mainio tarina kaikenkaikkiaan eikä mitään tupakan ylistystä. Elämänmakuinen komedia tupakkateollisuuden lobbarin työstä ja muusta elämästä.

"We don´t want anything bad happen to him. After all, he´a customer.
    Our best interest is to keep him alive - and smoking." Näinhän se on.
    editoi huhtikuu 2007
    Jep jep, näin on, näin on ...Mutta mitäkaikkea mulle onkaan sen saman kaavan mukaan myyty, mä ajan nelivedolla, moottorikelkkailen jne ..... Missä ja milloin mulle myytiin tämmöinen elämä, elämäntapa, tapa nähdä , mieltää itsensä miehenä ja ihmisenä yhteiskunnan jäsenenä, Milloin minulle kerrottiin että miten tulee olla, kuluttaa , ja maksaa maksaa maksaa ... KUka sen teki ? kenen luomus minä olen ? millainen olisin jos en olisi tälläinen, aivopesty ??
    :evil: :evil: :evil: :evil:
  • nasunasu pohjoisessa
    editoi huhtikuu 2007
    Kirsi kirjoitti:
    Sellainen ajatus jyskyttää takaraivossa, että 'Nyt loppui sitten hauskanpito'.

Tuo ajatus minuakin on aiemmilla lopetuskerroilla härnännyt. Tällä kertaa tein itselleni selväksi, että vaikka tupakka on ollut mukana monessa hauskassa, niin se ei itsessään ole se hauskan ydin... eikä edes osa sitä. Sillä ei ole itseasiassa mitään oleellista tekemistä hauskanpidon kanssa. Se on vain tupakkaa. Vajaa kymmenen senttiä myrkkyjä paperikäärössä. That's it.

Siispä jatkoin sinnillä omia vanhoja tapojani pitää hauskaa (sekä keksin aimo kasan uusia tapoja) ja huomasin, että kas, mulla on edelleen hauskaa. Jopa kuppilassa kavereiden kanssa parilla käyminenkin on edelleen hauskaa (mitä aiemmin epäilin).

Kannattaa siis kokeilla (aluksi vaikka väkisin) :)
    Tsemppiä kovasti!
  • editoi huhtikuu 2007
    Ja meidän lopettaneiden kannalta on hyvä, että ravintoloissakin tupakointi loppuu pian. Uskallan sitten minäkin mennä bilettämään, ei tule repsahduksen pelkoa. :)
  • KirsiKirsi Koskenkylä
    editoi huhtikuu 2007
    Huomenta kaikki! Oli hankala tuo eilinen ilta, ei pystynyt oikein tarttumaan mihinkään, odotti vain että pääsee nukkumaan. Täytyy toivoa, että pääsiäisenä olis edes sellaset kelit, että voi olla ulkona, se helpottaa kun saa vedettyä puhdasta ilmaa kitusiin. Toi ravintolalaki on tosiaan meidän kannalta ihan ehdoton. Minun puolesta se vois alkaa vaikka heti paikalla. :-) Eihän se hauskanpito tosiaan tupakasta ole kiinni, se on nyt vain vieroitushetkellä tällainen aivojen aikaansaama illuusio, väärä tunne, joka pitää otteessaan jonkun aikaa. Mehän ollaan oltu kuin Pavlovin koirat: ravintola - tupakka, drinksut - tupakka, ruoka - tupakka, kahvi - tupakka, rentoutuminen - tupakka, joka tilanteessa se helv.. pölli. Nyt pitäis vaan ehdollistua uudestaan. Kuulostaa hyvin yksinkertaiselta, mutta ei ole ihan helppoo. Se, että saa täällä käydä pulisemassa teidän muiden kanssa, helpottaa selvästi tätä olotilaa.
    editoi huhtikuu 2007
    Mää mistään mitään tiiä, mutta mulla toi uudelleen ohjelmoituminen etnkin ton drinksun kans käi aikas äkkiä... must ainakin on paljon kivampi juopotella nyt, kun ei tartte pomppia pihalla röökillä, jos on hyvä juttu tai peli tai jotain kesken voi vaan tehä sitä mikä on KIVAA, eikä mennä röökille...Tosin mua autto se että kun mä poltin niin röökin ja viinan yhteis vaikutus oli paaaljon huuurjempi... Nyt mää en juurikaan tule hirveeseen humalaan, tosin en ole paljon terävillä kokeillu, kun olen uudestaan löytänyt rakkauteni keskiketterään, etenkin siihen jota tehdään iisalmessa :roll:
  • KirsiKirsi Koskenkylä
    editoi huhtikuu 2007
    Suoraan sanottuna en tiedä koska uskallan seuraavan tölkin tai pullon avata, koska minä olen aina tarvinnut tuplasti tupakkaa silloin kun heitän vihteelle. Kyllä iskee niin perkeleellinen röökinhimo heti kun avaan lonkeron tai oluen. Ne kaksi kun on aina kuuluneet saumattomasti yhteen. Olen luvannut lähteä Pitkäperjantaina ulos, joten
    kai minun tarvitsee lyödä suu täyeen purkkaa ja laastareita liimata yltympäriinsä. :-)
    editoi huhtikuu 2007
    Nii että tota joo... unohtu tietysti kertoa että tuo sama huoli se oli mullakin, tietysti, mutta mä päätin että mä en juo ennen kuin olen varma itsestäni, koska edelliset sortumat osui aina juopotteluun !!! ja nyt mä kokeilin kaljaa ekat kerrat yksin mökillä... ei näetsen ollu houkutuksia, kun auton tuhkiksenkin tyhjensin etten voinut sieltä kaivaa tumppeja ja sanomalehden reunaan sätkää kääriä... Miltähän mahtais muutes maistua kun ottais vanhoja tumppeja tuhkiksesta,( siis meillähän on niitä kun muija vielä polttaa) suljetusta lasipurkista, kääntäis länkkärin kulmaan sätkän :hunf: :hunf: tekisköhän mieli aloittaa uudestaan ??? En muutes kokeile, koska varsin rupeisin polttamaan oikesstikin...
  • KirsiKirsi Koskenkylä
    editoi huhtikuu 2007
    jantsku kirjoitti:
    ja nyt mä kokeilin kaljaa ekat kerrat yksin mökillä... ei näetsen ollu houkutuksia, kun auton tuhkiksenkin tyhjensin etten voinut sieltä kaivaa tumppeja ja sanomalehden reunaan sätkää kääriä... Miltähän mahtais muutes maistua kun ottais vanhoja tumppeja tuhkiksesta,( siis meillähän on niitä kun muija vielä polttaa) suljetusta lasipurkista, kääntäis länkkärin kulmaan sätkän :hunf: :hunf: tekisköhän mieli aloittaa uudestaan ??? En muutes kokeile, koska varsin rupeisin polttamaan oikesstikin...

No kuinka se mökkitissuttelu sitten onnistui? Noi tuhkisten ja muiden purkkien stumpit ei onneksi mua houkuttele, ennemmin vaikka ryömin maantien varressa mahallani lähimmälle huoltoasemalle... :lol: Nostan sulle hattua, että yrität lopettaa, vaikka parempi puoliskosi polttaakin vielä. Toivottavasti hänkin innostuisi jossain vaiheessa hyvästä esimerkistä.
    editoi huhtikuu 2007
    Nooo ... se meni ( ja menee ehkä edelleenkin osittain näin) ----> ajatus " juompas kaljaa" ---># niksa , mua huvittaa ja torjun sen#----> ostan kaljaa--> #niksa kassalla, ostaisko topan tai sikareja torjun sen kun tajuan että se on ajatus ajatuksien joukossa eikä muuta#--> juon kaljaa, juon kaljaa juon kljaa jun kjulakk , ei mulll ou ythään niksa, vaik kikki mut plottaa, mul ei o kiksa , mä juon kljaa... tai jotenkin näin ... kännissäkin on kivempi olla ilman röökiä, itse siassa, kaikki muu on kivempaa tupakoimattomana , paitsi tupakan poltto <--- :roll: :twisted: :roll: :lol:

p.s. se että tuo eukko polttaa on vaan kannustin... kun mää joudun haistelemaan sitä mätänemisen ja kuoleman tuoksua kun se tullee iltaröökiltä... ziisus mikä lemu :shock: minä en tahdo haista siltä :evil:

8) parhaat tuoksut terva, moottorisaha, pihka, nuotion savu, puhdas koira , mieluummin vielä kuiva... Ruisleipä, tuorekahvi, appelsiini, heinäpelto,mäntymetsä hellepäivänä, etenkin jos siellä on muurahaispesiä ... kyllä elämä on ihanaa kun se on täynnä hyviäkin hajuja !!! :D
  • KirsiKirsi Koskenkylä
    editoi huhtikuu 2007
    Mulla ei ihme kyllä ole koskaan kärsinyt tuo hajuaisti pahemmin, noi sun luettelemat tuoksut on tosiaan taivaallisia ja perisuomalaisia. Mun lapset on aina nauraneet kun minä paahdan ruisleipää ja sitten haistelen sitä niin kauan, että se jäähtyy kovaksi koppuraksi. :lol: :lol: Ja se kun avaa uuden kahvipaketin...mmmm. Uimahallin kloori saa mut ihan nirvanaan, se on aina ollut mulle sydäntä lähellä oleva paikka.

Sitähän voisi kehitellä jonkun oman aromiterapian vieroitusoireisiin. Taskut täyteen purkkeja, joita sitten vois niiskutella tiukan paikan tullen. Tehokasta terapiaa vois olla myös mukana purkillinen niitä märkiä vanhoja stumppeja. :mrgreen:
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.