yksin lopettanut

:( aika yksin pitää lopettaa polttaminen,lääkäriltä sain korvaushoidon,mutta olen miettinyt miksi esim.terveyskeskus ei järjestä ryhmiä,Täällä meillä päin ei ainakaan ole, Kyselin myös A-killan sakilta onko he koskaan aatelleet perustaa ryhmää, mutta ei näillä näkymin,Yksinäisenä ihmisenä kaipaisin juttu,lenkki ja ennenkaikkea vuoropuhelua tupakan polton lopettamisesta.Itselläni on tuntunut että, vierotus hoito on ottanut tiekalle, sydän lyö tuhatta sataa, oksettaa pää on kipee eli kaikki mahdolliset vaivat, laittasiko joku viestiä onko samanlaisia kokemuksia, :(

Viestejä yhteensä

• TuijaTuija Helsinki
    editoi elokuu 2007
    Vähän vaikea vastata tuohon vieroitusryhmäasiaan, kun ei tiedä, missä päin maata asut. Ainakin kaupungeissa usein jokin terveyskeskus järjestää ryhmiä, joihin voi osallistua muutkin kuin ko alueella asuvat. Mutta ei niitä varmaan kesällä ole, syksymmällä paremminkin. Samaten jotkin apteekit järjestävät ryhmiä ja lisäksi joissakin apteekeissa on sellainen systeemi, että voi käydä jonkinlaisessa seurannassa ja juttelemassa tupakoinnin lopettamisesta. Mitä vieroitushoitoa käytät? Itse olen käyttänyt ainoastaan nikotiinikorvikkeita ja oireet kuulostaa kyllä tutuilta. Mulle tuli vahvimmasta laastarista tosi oksettava olo ja samaten purkasta tulee huono olo, jos sitä pureskelee liian innokkaasti.
  • editoi elokuu 2007
    Aika yksin tämän asian kanssa varmaan moni taistelee, vaikka olisikin perhepiirissä kannustusta. Töissäkään en ensimmäisen kuukauden aikana mitään kenellekään asiasta sanonut, joku sitten kysäisi kun olivat huomanneet etten enää pihalla hortoillut. Ja sitten alkoikin ihan viikottainen kysely, että vieläkö lakko pitää. Teki mieli sanoa että mikä hiton lakko, minähän olen lopetanut. Lue ippa52 näitä stumpin sivuja, jos vaikka täältä saat potkua urakkaan. Minulle ainakin oli alkuun tästä suuri apu, monet kummalliset oireet saivat selityksen.
  • editoi elokuu 2007
    Yksin taitaapi suurin osa lopettaa. Täältä saat vertaistukea ilman, että tarvitsee lähteä minnekään. Onnea matkaan!
  • EsaEsa Turku
    editoi elokuu 2007
    Täällähän se tukiryhmä on. Tänne vaan lukemaan muiden ajatuksia ja kirjoittamaan omia.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.