Champix

Alotin champix-kuurin noin viikko sitten ja ylihuomenna sitten stumppaan kokonaan. Tupakka alkoi maistua pahalta, kun aloitin syömään 0,5mg pillereitä kaksi kertaa vuorokaudessa. Silti poltan, mutta se on varmasti silkka tapa tappaa aikaa töissä. Kotona en polta enää ollenkaan, mutta enpä aikaisemminkaan käynyt kuin kerran-kaksi illassa savukoimassa. Kun sitten ylihuomenna annos tuplaantuu yhteen milligrammaan kaksi kertaa vuorokaudessa, niin uskon, että ei enää edes tee mieli röökata. Päätökseni on vakaa, enkä edes yritä vaan nyt oikeasti lopetan. Sivuoireista mainittakoon, että herätessä on pahaolo noin puolituntia ja silmät ei tahdo aueta millään. En sitten syö aamulla mitään ja osittain tästä syystä on iltapäivällä aivan jäätävä nälkä vaikka olisi syönyt lounaan ja päivällisen normaalisti. Uskon, että illalla naposteluhimo liittyy myös lääkkeeseen, koska ei ennen epäsäännöllinen ruokailu ole saanut niin voimakasta himoa juustonaksuja kohtaan. Tässä kohtaa lukijaa huomautettakoon että olen mies, enkä siis voi olla raskaana. (Aamupahoinvointi ja epämääräiset halut :D ) Toivon että aamupahoinvointi laimenee eteenpäin mennessä tai ei ainakaan muutu pahemmaksi annoksen vahvetessa. Onko muilla kokemuksia tästä? Unet on myöskin ollut värikkäämpiä. Ei painajaisia, mutta tapahtumarikkaita ja jäävät mieleen paremmin.

Viestejä yhteensä

• editoi elokuu 2011
    Jokke, teet hienon päätöksen olla polttamatta. Minulla ei ole champixistä kokemusta, mutta näillä sivuilla, kun lueskelet monella on hyviä kokemuksia siitä. Minä käytän muita korvaavia,kuten imeskelytabu.Tsemppiä! :thumbup:
  • editoi elokuu 2011
    Tsemppiä Jokke lopetukseesi.

Minulla Champix aiheuttaa huonon olin, jos en samalla syö jotain. Joskus olen erehtynyt ottamaan aamunapin n 10 minuuttia ennenkuin olen syönnyt, ja silloin vatsaa korvensi tosi kovasti. :(

Champix auttoi kyllä mun lopettamisessa suuresti, ilman en tiedä olisinko onnistunut. Nyt olen jo vähentänyt annostusta, mutta syön niitä puolikkaita vielä. En tiedä onko siitä määrästä oikeasti enää fyysistä apua, mutta mieleen vaikutta ainakin :-)
  • editoi elokuu 2011
    Onnea koitokseen Jokke!!
    Minä lopetin champixin avulla ja aika helposti loppujen lopuksi meni..minulla oli kaameat painajaiset,joten lääkärin kanssa juteltuani puolitin annoksen yhteen tablettiin päivä. HUOM :arrow: en puolittanut lääkettä ilman lääkärin lupaa!!
    Poltin pitkälti yli 20v/askin päivävauhtia.
    Mutta tärkeintä minusta on se oma halu lopettaa!!
    Itsekuria löydyttävä..kiperiä tilanteita ollut monen monia ja tulee varmaan vieläkin eteen monia.
    Mut savuitta mennään etiäpäin ja periksi ei anneta!!!!
  • MiiliMiili Vantaa
    editoi elokuu 2011
    Hieno päätös ja onnea.
    Mulla kans Champix, josta aluksi ei tullut juurikaan oireita, pikkasen vatsa kipuili. Tupakka alkoi maistumaan kuin "pahvia" olisi vetänyt. 8 päivänä sitten lopetin eikä ole ollut vaikeuksia, eli auttaa todellakin

Unia näen minäkin. Yhden yön olen melkein valvonut.Päivällä saattaa sitten tulla vastaavasti yht äkkisiä väsykohtauksia, mutta niitä ollut vain muutamia. Vatsa kivut ovat hävineet, mitä nyt turvottaa. Tosin voi johtua siitä "pienestä napostelusta" =D

Eli tervetuloa joukkoon =)
  • editoi elokuu 2011
    Menossa toinen viikko champixia. Ensimmäisellä viikolla oli aamuisin kuvottava olo, joka väheni päivän mittaan.Toinen viikko on mennyt ilman ongelmia (ellei lasketa mukaan sitä, että isännän maha on kuralla ja minulla päinvastoin, keskiarvohan on hyvä). Täysin ilman lankemuksia en ole ollut tällä viikolla. Sovittiin mieheni kanssa, että virallinen lopetuspäivä on 28.8, teemme tämän yhdessä. Olemme aivan eri tyyppisiä lopettajia. Minun piti hävittää kaikki tupakat ettei tule houkutuksia, hän kävelee tupakat taskussa. Vakaa päätös meillä molemmilla on, että se on nyt loppu. Siksi en olekaan kovin huolissani noista muutamista tupakoista tällä viikolla. Champixin kanssa voi näköjään keskuittyä nujertamaan tapaa, ei tarvitse olla huolissaan fyysisestä riippuvuudesta. Olen kokeillut zybaniakin kahdesti, ei oikein toiminut, siinä oli sivuoireita liikaa.
    Tsemppiä jatkossakin, vertaillan oireita.
  • editoi elokuu 2011
    Hienoa Jokke, loistavan päätöksen toteutus aluillaan! Champixilla on mielettömästi erilaisia vaikutuksia, jokainen kai käy silti läpi hiukan erilaisen lopettamisen. Minulla ei 0,5mg Champix vielä aiheuttanut mitään muuta kuin sen pahvin maun tupakkaan. Kun aloitin 1mg tabletit, alkoi tupakka maistua tosi kammottavalta ja tuntui, että on pakko syödä koko ajan. Päivää ennen lopetuspäivää alkoi tupakka yököttää niin, ettei aamupäivällä pysynyt ruoka sisällä. Väkisin sitten illalla poltin sen "viimeisen", pitihän 30-vuotinen "ystävä" hyvästellä. Jäähyväiset eivät olleet surulliset ja sen jälkeen ei ole kertaakaan tehnyt tupakkaa mieli.<br><br>
    Ruokahalu on reilun 5 viikon savuttomuuden aikana pysynyt erinomaisena, aamulääke vaatii tankkausta ja muutenkin tuntuu olo nälkäiseltä helpommin. Kun vaaka pari viikkoa sitten ilmoitti 2,5 kg:n painon noususta, olen yrittänyt hillitä syömishinkua mutta siinä nuo sitkeästi roikkuvat mukana. Jännä juttu on, ettei syöminen tunnu olevan tosiaankaan tupakointia korvaavaa toimintaa vaan lääke tosiaan aiheuttaa sen syömistarpeen.Lopulta olen päättänyt, että kun olo on muuten niin loistava, ehtiihän nuo kilot karistella sitten, kun tämä asia on kutakuinkin hoidettu. Liikun paljon ja sillä saan pidettyä jonkinlaista rotia.<br> <br>Tsemppiä, Jokke, huomiseen, ensimmäiseen savuttomaan päivään :!: Ja tsemppiä kaikille muillekin tietysti!
  • MiiliMiili Vantaa
    editoi elokuu 2011
    Jep, tuo syömishimo on täälläkin sama juttu, kokoajan tekis mieli jotain, varsinkin jos jotain näkee niin syötävähän se on :shock:

Joten kannattaa lisätä liikuntaa heti alkuunsa niin saa tekemistä ja vastapainoa syömiselle :-)

Tänään unohdin aamulla ottaa lääkkeen, en mä töissä huomannut mitään eroa, mutta kun kotiin pääsin ja poika tuli, niin kylläpäs tuli sanottua taas asiasta ku asiasta eli hermot oli paljon kireemmällä...
  • editoi elokuu 2011
    Mä suosittelen et syöt aamulla, eipä ole sit paha olo kun otat pillerin, mulla tuli myös paha olo, mut aloin syömään aamulla niin ei tule enään pahaa oloa :P Yöt on todellakin tapahtumarikkaita, yhden painajaisen olen kolmen viikon aikana nähnyt :lol: Tsemppiä meille kaikille :lol:
  • editoi elokuu 2011
    Jep, Champixin aiheuttamaan pahaan oloon auttaa syöminen, ennen ja jälkeen lääkkeen :wink: :wink: .

Jokke, miten nämä ensimmäiset päivät sujuneet?
  • editoi kesäkuu 2012
    Moikka vaan kaikki!

Itse lopetin Champixilla tupakoinnin. Kaikkea kuullut lääkkeestä puolesta ja vastaan ja ajattelin kuitenkin yrittää vaikka "kaamea myrkky" onkin. Jostain luin että huumeriippuvuudesta kärsiviä hoidetaan samalla vaikuttavalla aineella heroiinista eroon. Jos siis huumeista pääsee niin miksei tupakasta. Korvien välistä asian on pitkälle kiinni.

Ensimmäisestä pilleristä lähtien tuli tunne että tupakka maistuu pahalle ja se haju! Huh huh, ei kärsinyt bussissa istua tupakoivan ihmisen viereen ja töissä piti ohittaa "kaukaa" röökillä käyneet. Siis niin minä, joka poltin 1½ askia päivässä! Pahoinvointi, semmoinen kuvottava olo aamuisin ja iltaisin lääkkeen ottoon liittyen, sama oliko syönyt vai jättänyt syömättä. Sisukkaasti kuitenkin jatkoin lääkettä. Tupakointi muuten jäi pois kuudentena päivänä kuurin aloittamisesta. Pari päivää ennen suunnittelemaani. Hyvä niin.

Kiloja on tullut reilut 5 kg, ruoka maistuu hyvin ja ruokahalu lisääntynyt. Ehkä sitä etovaa oloakin olen hoitanut syömällä...? Kiloista pääsee aina eroon. Pieni murhe. Muita sivuvaikutuksia en huomannut, unet vilkastuivat ja hauskahan niitä oli aamuisin pohtia :D

Nyt loppui Champix juhannuksen aaton aattona, torstaina. Mielessä oli jos olisin puolittanut viimeiset tabletit juhannuksen ajaksi ja "jatkanut" kuuria muutaman päivän. Ihan turhaa ajattelin, eipä ole tupakkaa tehnyt mieli, vaikka alkoholiakin tuli juhannuksena nautittua ihan krapulaan saakka. Hermo on ollut kyllä hieman kireämpi ja semmoinen jotenkin tuska-olo. Kaikki tuntuu tylsälle. Yö unet meni, kolme yötä olen nyt tässä valvonut ja ihan muutaman tunnin unilla mennyt. Onneksi on loma ja eilen illalla sain helpotusta nukkumiseen, otin unilääkettä. Tämä päivä mennyt todella hyvin, elämä maistuu ja viime yön unet tuli tosiaan tarpeeseen. Olen sata varma että Champixin lopetus teki uniongelmat. Toivottavasti helpottaa.

Tupakkaa ei tee mieli ja aikomus on olla tupakatta tulevaisuus.
  • editoi kesäkuu 2012
    Moikka moi!

Joo, nyt tulee viikko ilman champixia tupakatta. Polttamatta siis kolme kuukautta ja vähän päälle. Mä olen polttanut koko ikäni 11-12 vuotiaasta asti melkein sen askin päivässä ja nyt viime aikoina ei maxi-aski riittänyt per päivä. Eli tupruteltua tuli reilusti 25 vuotta. Monta kertaa teki mieli lopettaa, ei vaan voinut vaikkei se rööki edes maistunut enää hyvälle. Sitä vaan veti kun tapa oli.

Vaikkakin tuo Champix-kuuri oli aikamoista yökötyksineen ja villine unineen niin silti ei kertaakaan käynyt mielessä että olisin sen jättänyt väliin ja lopettanut. Tahto oli lopettaa ja nyt tässä on tosiaan jo viikko mennyt ihan omin avuin. Limaa nousee ja sitä tulee todella naisellisesti räittyä ulos (onneksi olen lomalla ja voin tehdä sitä siellä missä muut ei nää). :D

Paino on noussut hieman, mutta tässä kesällä sekin lähtee. En halunnut itseltäni kieltää syömistä ja mikäs sen mukavampaa kun kaikki maistuu niin hyvälle!?! Se on pieni paha, jos muutama kilo tulee.

Savutonta tulevaisuutta tässä kovasti katselen eteenpäin ja toivon sen semmoisena pysyvänkin. Ei enää röökiä hampaissa. ei.

entäs itse?
  • Onko kenelläkään Champixin käyttäjällä ollut omituista makua suussa?
    Kuuri on lopuillaan ja suussa on paha maku joka on viime päivinä voimistunut.
    Kuulukohan tämä asiaan vai onko jotain muuta....

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.