Karkauspäivän lopettajien maja

arkuutoarkuuto Etelä-Pohjanmaa
No, niin tässä tämä kaivattu maja nyt on. Uskon, että olemme jo ansainneet nämä uudet puitteet.

Ensi viikolla tulee täyteen jo 10 viikkoa, joka on kahden kuukauden jälkeen seuraava isompi tavoite :lol:

Kyllä tuo tupakka vielä käy mielessä mutta yhä helpommin sen saa siirrettyä syrjään. Eihän se ole mikään yllätys, että mielessä käy, kun on tullut poltettua ainakin 45 vuotta. Tupakka on kuulunut osana kaikkeen tekemiseen. :evil:

Olen tosi iloinen, että olen jo näin pitkällä tässä prosessissa. Saa kokea ja nauttia kesä ilman tupakkaa,,--- aivan kuin silloin vuosikymmeniä sitten, -- nuorena ja lapsena :roll: :lol:

Tsemppiä kaikille, jotka olette taipaleella kohti savuttomuutta ja vapautta orjuudesta :-) :-)

v
«1345678

Viestejä yhteensä

• editoi toukokuu 2012
    Onnea uuteen majaan savuttomuudesta ja tervetuloa tänne lopettaneiden puolelle :)
  • naavanaava lappi
    editoi toukokuu 2012
    Menestystä uuteen asumukseen! :thumbup:
    Hyvältä näyttää sinun taivallus!
    Stemppiä jatkoon!
  • arkuutoarkuuto Etelä-Pohjanmaa
    editoi toukokuu 2012
    Kiitos Sarkku onnitteluista ja vierailustasi upo uudessa ja savuttomassa majassa. :D :D

Kerro siitä, mikä saa vuoden savuttomuuden jälkeen tupakoimaan...

Koska voi olla "varma" siitä, että on voittanut tupakan orjuuden :?:

Olisi se hienoa, jos tämä parempi elämä nyt voittaisi ja nikkisherra kotoaisi loppu elämäksi :thumbup:

On taas kerran todettava, että tämä stumppilandia on meille lopettaville tosi mahtava, kannustava ja tukea antava foorumi.Kiitos taas kerran kaikille, jotka täällä pohditte tuota tupakan ylivaltaa.... tai,, tai,, siitä vapautumista... :-)

Näyttää siltä, että kun aika kuluu niin alkaa unohtaa, miksi pitää lopettaa tuo tapa, joka on kuulunut nniin tiiviisti jokapäiväiseen elämään......... Onkohan terveysvaikutukset jo unohtumassa :shock: :( :?: :?:

Mutta tietysti savuttomana huomiseen ja mieluusasti koko loppuelämän.....

Tsemppiä kaikille, jotka olette savuttomalla taipaleella.........

Tuoksuvaa kesää meille kaikille :thumbup: :-D :lol: :thumbup:
    v
    editoi toukokuu 2012
    Voi kiitos Naava käynnistäsi :D :D

Olen lukenut paljon tekstejäsi ja saanut niistä paljon voimaa tässä prosessissani. Sinulla on paljon samaa historiaa kanssani ja hiihtämäsi ladut on tosi hyvät hiihtää perässä :D :D :D

Näyttää hienolta ja toivon etten saa sinua koskaan kiinni tässä hienossa prosessissa :lol:

Joko kevään merkit näkyy, sitten pian tulee kesä ja ne uudet lapsuudenajan tuoksut :lol:

Tsemppia kaikille siinä omassa tekemisessä kohti orjuudesta vapaata elämää :wink: :D

Ollaan toistemme tukena,niin tavoite varmasti saavutetaan.... TSEMPPIÄ... :D
    v
  • editoi toukokuu 2012
    arkuuto kirjoitti:

Kerro siitä, mikä saa vuoden savuttomuuden jälkeen tupakoimaan...

Niin, empä tiedä onko siihen olemassa mitään yksiselitteistä syytä, tuota olen itsekkin pohtinut. Savuttomuus oli jo itsestään selvää, osa mua. En ajatellut, saatika kaivannut sitä. Mielessä ei käynyt et olisipa kiva mennä tupakalle.

Sitten moni ihminen alkoi samaan aikaan kyselemään, vieläkö oon ollu polttamatta, joko oon taas polttanu..
    Ensiksi ketutti, ku kaikki kyseli, ajattelin et onko noi oikeesti niin tyhmiä, et en kai nyt enään alkaisi polttamaan..Mut siitähän se sit lähti.
    Jotenki noi kyselyt sai aikaan sen, että tupakka alkoi taas pyöriä mielessä, ja leikittelin ajatuksella polttaa "vaan sen yhden". Meni ehkä viikko, ja sittenhän mä jo seisoin tuol pihalla polttamas "vain sen yhden". Ja taas seuraavana päivänä meni yks, ja seuraavana meni vissii jo kaks. Ja se johti tähän, et tässä taas ollaan. Kokemassa uudestaan ekoja savuttomia päiviä, viikkoja..

Kyllähän se ketuttaa NIIN paljon, mut oon huomannu, et sitä ei saa liikaa ajatella. Tehty mikä tehty ja nyt tärkeintä on katsoa eteenpäin :)

Mutta nyt tiedän, että savuton elämä on niin paljon parempaa ja ainakaan itselleni ei ole olemassa "sitä yhtä".
  • salsa-68salsa-68 Espoo
    editoi toukokuu 2012
    Hienoa arkuuto, tässäpä meillä oiva maja, ihanaa, kun sinä jaksat olla siellä niin aktiivisena.
    Niin kuin on tullut todettua, niin oma elämä on vähän kovilla tällä hetkellä, mutta kuitenkin haluan olla täällä teidän joukossa niin paljon, kuin vaan pystyn.
    Äitini tilanne näyttää hyvin pahalta ja oma usko meinaa välillä hiipua, mutta jostain se sitten taas löytyy, kun sitä tarvitaan.

Jäin miettimään noita uudelleen aloituksia ja niitä tuntemuksia.

Itsellänihän näitä lopetus kertoja on paljon ja pisin tupakoimaton aika on ollut viisi vuotta ja sitten puolentoista vuoden ja tietenkin lyhyempiäkin.

Se on niin kuin sarkku tuossa puhui (antakaa anteeksi jos teidän nikit menee väärin), ei mitään järkevää selitystä ole sille uudelleen aloittamiselle.

JOkuhan siinä varmaankin on sellainen juttu, että kokeilempa nyt vähän polttaa,(tai jonkun tilaisuuden kunniaksi, esim.loma) kun on niin pitkään ollut savuton, että miltä se maistui ja sitten taas jatkan savuttomuutta. Mutta surullista ja niin totta, näin ei ole ikinä käynyt. Vaan sauhuttelu on jatkunut siitä vuosia sen ensimmäisen jälkeen.

Ja vaikka tämä lopetus on ollut huikeasti erilainen, kuin koskaan ennen niin silti uskon, ettei se erossa pysyminen lopullisesti ole sen mutkattomampaa kuin ennenkään, eli tarkkana täytyy olla ja päätöksessä pysyä....tuli mikä tuli vastaan.

JOten ihan täällä nöyränä edelleen mennään, mutta onnellisena savuttomuudesta.

Kymppi viikkoa odotellen :-)

editoi toukokuu 2012
    Mutta tuo uudelleen aloittaminen noinkin pitkän tupakoimattomuuden jälkeen osoittaa sen, että on oltava tarkkana koko ajan. Huolimattomuuttahan tuo uudelleen aloitus varmasti on. Ja tietysti myös olemattomat illuusiot, mitä tupakointiin on kuvitellut liittyvän,,-- viettelevät. :twisted:

Tmk, kyllä minä ainakin vielä olen ihan hyvällä tiellä ja kunjoitan kovasti tuota aikaa, jonka olen saanut jo elää savuttomana.

Kyllä tuo tupakka mielessä liikkuu, mutta ihan hyvin sen kanssa on tullut vielä toimeen. Olihan se kaverina niin tosi kauan mutta kyllä todella kesti paljon aikaa ymmärtää miten katala tuo käärylä-kaveri on kaikki nämä vuodet ollut :x

Sietää edes tässä elämän vaiheessa häipyä elämästäni :roll: :D :D
    v
  • editoi toukokuu 2012
    Onnea uuteen tupaan :D

Syöpäkääryle se kauan pyrkii hivuttautumaan salaa ajatuksiin. Sen kans pärjää kun tietää että se on vain väliaikaista nikkistä joka koukuttaa. Aina kun muistaa että huomenna on uusi päivä. Silloin mielessä muut asiat.

Tsemppiä jatkoon :thumbup: :thumbup:

Viimeinen tumpattu 22.5.2011

• editoi toukokuu 2012
    Onnea ja tuparikukat tänne karkauspäivän lopettajien majaan! Eikös olekin hienoa, kun nykyään, savuttomana, tunteen kukkienkin tuoksun! k020.gif

Itselläni tämä on raskauksia lukuunottamatta ainoa lopetuskerta, kauan ja hartaasti valmisteltu. Vielä ei ole tehnyt kertaakaan mieli tupakkaa, mutta pidän itseäni kyllä ikuisena nikotinistina joka saa lopun elämää olla skarppina. Tällä hetkellä tuntuu mahdottomalta ajatus sytyttää tupakka mutta koskaan ei voi vannoa.

Pysytään tarkkana ja nautitaan tästä raikkaasta uudesta elämästä k005.gif
    editoi toukokuu 2012
    Kiitos Juuso10 ja catri onnitteluista. Maja on upouusi ja puunattu, joten täällä on kiva viettää savutonta, uutta elämää.........

Kyllä, olen samaa mieltä, että skarppina kannattaa elää tästvastedes :wink: :)

Olen lukenut teidän taivallusta täällä ja annan suuren arvon sille esikuvalle, jota te molemmat edustatte tässä prosessissa, kun ollaan tiellä, ---etsimässä sitä terveellisempää ja vapaampaa elämää;;;; siis vailla suurta orjuuttajaa :roll: :-)

Tsemppiä meille kaikille, jotka haluaa siitä pahasta eroon :lol: :lol:
    v
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi toukokuu 2012
    Tupaantuliaiskukat tässä Karkauspäivän lopettajien majaan s11636.gif

Kuten mainittiin, polttamisen aloittamiseen ei löydy järkevää syytä. Kaikki syyt ovat järjettömiä, jos tarkaan ajattelee. Ja toivottavasti kaikki ehtivät ajatella tarkkaan ja laskea sataantuhanteen, ennen kuin tekevät tuon teon ja polttavat. Varsinkin kun ollaan hyvässä juoksussa savuttomaan elämään. Olipas sarrna! :oops:
    No joo, mutta tarkoitus oli tietenkin olla kannustava. :lol:
    Olen aina oikein hirmuiloinen, :lol: :lol: :lol: kun luen näitä upeita saavutuksia, ensin päivistä viikoiksi, sitten kuukausiksi ja vuoksiksi. Toivotan voimia, sisua ja kärsivällisyyttä tähän majaan.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi toukokuu 2012
    Moi,

Minun pitää valitettavasti pysyä vielä tuolla päätöksen tehneiden puolella, viime viikolla riskipeli realisoi kaikki riskit, eli ratkesin taas muutamaan otteeseen polttamaan. Ensin vappuna ja sitten vielä perjantaina saunaillassa.

Nyt sitten jauhetaan taas nikkispurkkaa nolona...

Pöh. Pitänee lopettaa tuo alkoholinkin käyttö toistaiseksi.
  • salsa-68salsa-68 Espoo
    editoi toukokuu 2012
    Iso kiitos kaikille teille jotka jaksatte kannustaa ja tukea :-).

Minulla on ollut muutamana päivänä toi tupakka omituisesti mielessä, sillä seurauksella, että muutaman siiderin jälkeen lauantaina maistoin,,,voi kamala miten pahaa...hiprakassakin. Maistoin ja poltin yhden. Koko ajan syyllistin itseäni tekemisestäni ja silti tein. Aivan järjetöntä.
    Nyt olen kamppaillut tämän tilanteen kanssa tässä pari päivää ja todella joutunut hakemaan taas niitä syitä miksi lopetin.
    En sen yhden jälkeen ole polttanut, vaikka pari kertaa kyllä olen pohtinut luovutanko.

Tää on niin karsee asia koko tupakka. Että se todellakin on huume. Ja se iskee siihen kohtaan, kun ihminen on heikoilla. Olen niin hiton väsynyt tähän kaikkeen rumbaan mitä omassa elämässä tapahtuu ja tämä hirvittävä aine vielä tuolla mielessä piinaa.

Nyt kyllä tuntuu paremmalta, kuin kertaakaan sen lauantai illan jälkeen.

Mutta on se juuri niin, että joku käsittämättömän typerä ajatus lähtee liikkeelle humalassa tutuissa kuvioissa ja tupakoivien seurassa. Mä niin toivon itseni takia, että tämä oli tässä, etten tarvitsisi enää toista kokeilua koskaan.
    Että pysyisin savuttomana ja löytäisin noihin salakavaliin hetkiin voiman olla edelleen savuton.

On ehkä vähän sekavaa tekstiä, mutta sekava on mielikin.

editoi toukokuu 2012
    No ei, Salsa :roll:

Elä anna elämän vaikeuksien ja surun murtaa tuota sinun mahtavaa asennetta tässä yhteisessä prosessissa. Lue noita sinun blogejasi, itse olen saanut paljon voimaa ja asennetta noista sinun teksteistäsi :thumbup:

Älä anna tuon yhden jutun vaikuttaa tähän meidän yhteiseen prosessiin. Unohda se ja jatka tätä hienosti alkanutta savutonta matkaasi.

Sinulla on syystäkin mieli maassa mutta sitä asiaa ei tupakka millään lailla paranna, sen kyllä itsekkin tiedät.

Palaa siihen alkuhetkeen, kun Allen Carrin teksti antoi oivalluksen, miksi ja miten tupakointi pitää välittömästi lopettaa :wink:

Voimia Salsa ja jatka kuten tähänkin asti, koetaan kesä uusilla aisteilla,,-- savuttomana :D :D
    v
    editoi toukokuu 2012
    Salsa.. onhan kaikki niin kuin alussa :?: :)

Tämä tupakan poltto on iso ongelma,,, mutta ne muut elämän asiat ja murheet ovat asioita, joita ei voi tupakoimalla lievittää..

Voimia ja tsemppiä Salsa, tiedän sen, että sinä klaaraat tämän ongelmasi ja prosessi jatkuu kohti savutonta kesää;;;; eikö niin Salsa :-) :-)
    v
  • salsa-68salsa-68 Espoo
    editoi toukokuu 2012
    kiitos arkuuto :-). Tämä on ihan huikeeta, kun saa tukea juuri sellaisilta ihmisiltä, jotka tietää mistä puhuvat.

Edelleen savuttomana sen yhden jälkeen. Ja näin mennään.
    Niin kuin sanoin, niin kaksi päivää tuossa kipuilin, mutta nyt on taas hyvin selkeenä ne syyt miksi en halua polttaa. KIitos tämän foorumin ja Carrin.

Oli yllättävän terapeuttista myöntää tuo lipsahdus täällä. Koska vain sitä kautta pystyin antamaan itselleni sen anteeksi ja nähdä miten mitätön se yksi oli tämän savuttoman tavoitteeni rinnalla.

MÄ luin kaksi päivää täällä muiden kirjoituksia ja todella hain tukea ja onneksi sitä sain Ja kyllä on kiva, että meillä on myös tämä maja missä on helppo kertoa tapahtumista.

Viikonlopun henkisen romahtamisen jälkeen nyt näyttäisi taas olevan parempi olo.

Joten savuttomana jatketaan kohti kesää.

editoi toukokuu 2012
    Hyvä Salsa :D , tärkeintä on se, että pääset jatkamaan tätä hyvin alkanutta taivalta kohti savuttomuutta.

Kaatuihan Lasse Virenkin aikanaan ja voitti kilpailun silti :-)

Olen samaa mieltä, että tämä foorumi jo sinällään antaa motivaatiota tässä prosessissa. Luen näitä eri ketjuja usein, ne ovat tosi mahtavia ja monesti saa nauraa hienoille "letkautuksille".

Menneitä ei muistella, vain tulevalla on tässä prosessissa merkitystä ja sehän on savuton, uusi elämä. :D

Kiitos Melisa kukasta, se koristaa tätä uutta majaa. Sinun esimerkkisi tässä prosessissa antaa uskoa,että tuon riippuvuuden tupakkaan voi todella voittaa :lol: Ja kiitos kannustuksesta, jota jaksat meille vasta-alkajille jakaa :)

Kymmenes viikko toteutuu jo huomenna;; JEA :lol:
    v
  • salsa-68salsa-68 Espoo
    editoi toukokuu 2012
    Voikohan asiaa enää paremmin sanoa arkuuto "Lasse VIren" oli melko loistava vertaus :D. Kiitos!!!

En ole aiemmin ymmärtänyt miten tärkeää on armahtaa itsensä ja jatkaa matkaa lipsahduksesta huolimatta. Aiemmilla kerroilla se asia on aina jäänyt kalvamaan mieltä, mutta nyt sain asian käsiteltyä ja pystyn jatkamaan savutonta matkaa hyvillä mielin.
    Elikkäs hyväntuulinen salsa on täällä taas :D.

Jei, oiskohan bullakaffen paikka huomenna :wink: !!

editoi toukokuu 2012
    Hyvä Salsa :!: :lol: :lol:

Huomenna juhlitaan täysiä kymmeniä.. on tämä mahtavaa, kunpa tämän olotilan saa vain säilyttää, on niiiin paljon parempi kuin, jos polttelis koko ajan ja miettisi lopettamista :) :D :-o :lol:
    v
    editoi toukokuu 2012
    Nyt on nautittu makeat pullakaffeet sen johdosta, että savuttomuutta on takana tasan 70 päivää, eli 10 viikkoa. Hienoa, että viikkojenkin määrä on nyt kaksinumeroinen :lol:

Nyt on tavoitteena se, että kuukausien määräkin voidaan ilmoittaa kaksinumeroisesti :D

Uskon, että tuo on mahdollista tämän mahtavan stumppilandian ihanien ihmisten esimerkillä ja ennen kaikkea heidän antaman tuen tuella,-- kiitos siitä Teille kaikille.... :D

Jees,, hyvä me, olemme vapaita mutta skarppina silti :wink: :D

Uusin aistein uuteen kesään;; tsemppiä kaikille omalle taipaleelle tässä uuden elämän opettelemisessa :wink: :D
    v
    editoi toukokuu 2012
    Kiitos Tmk, :D ,, 10 viikkoa on todella tässä prosessissa pitkä aika, josta kaikki sen saavuttaneet voivat onnitella itseään,, ylpeinä :lol:

Kun näin pitkä aika on jo kulunut siitä viimeisestä niin on jo tapaorjuutta, jos vielä haluaa polttaa,,,;; tai sitten on vielä sen verran nuori, että on varaa myrkyttää omaa,,;;;;;;;;; kaippa itsellekin RAKASTA omaa kehoa :roll:

Oli tarkoitus kirjoittaa siitä ihanalta tuoksuvasta uudesta ja yli 40 vuotta kadoksissa olleesta kesästä,,, siis kokemusperäisesti :lol: :lol: ..Mutta tulikin tollasta tekstiä... Tsemppiä kaikille tällä polulla :wink: :wink: :lol:

-- Savuttomana ja aistit herkkinä kohti uutta kesää, jonka tuoksut jälleen voi kokea,,-- muutaman kymmenen vuoden tauon jälkeen :cry: :wink: :mrgreen: :D :lol:

On se vaan järkyttävää, miten huumeet saa meistä yliotteen ja orjuuttavat meidät :twisted: :twisted: ;;;;;;;;; mutta tämä stumppilandia on se todellinen voittoon tähtäävä taistelutanner tuota orjuuttajaa vastaan :lol: :mrgreen: :mrgreen:

JEE ja kohti vapautta :D :wink: :wink:
    v
  • editoi toukokuu 2012
    Onnittelut Arkuuto kympistä.
    Ittelleni kolmas kuukausi oli asteen vaikeempi kuin aiemmat.
    Tupakkaa en kaivannut mutta jotenkin tylsää, alkuriemulointi ohi.

Stumpilla sekin kriisi kirjoittamalla ohi.
    9kk:n kohdalla alkoi sitäpaitsi sujumaan. Kaivattu savuton elämä.
    editoi toukokuu 2012
    Kiitos käynnistä Tillukas ja suurkiitos onnitteluista, se aina lämmittää, kun saavuttaa jotain, mistä on ennen vain haaveillut :D

Olen kierrellyt noilla sinun tumpittomilla tiluksilla ja puhtaaksi todennut :wink: . Samalla olen perehtynyt sinun stumppilandia historiaan ja voin vain ihailla ja kunjoittaa sitä tapaa ja asennetta, joka sinun tekemisestä huokuu,, -- Kiitos esimerkistä :lol:

Olet käynnistänyt prosessisi loppuetapin , tiedän, että se on sinulle yhtä helppo, kun näiden tiluksien hoito;; Olethan onnistunut alistamaan herra nikkisen härkineen käytännön töiden suorittajaksi. Eihän se töiltään jaksa sinua kuisata, ,, taitaa jo hieman pelätäkin noin määrätietoista toimintatapaa :D :D

Tsempiä siihen loppurutistukseen :wink: :mrgreen: :lol:
    v
  • editoi toukokuu 2012
    Iltaa Arkuuto
    Ansaitsematon tukesi vei sanattomaksi,
    nöyrä kiitokseni. Ole siunattu.
    Ja savuton :D
    editoi toukokuu 2012
    Kiitos Tillukas käynnistä. Kyllä täällä kaikki kannustus on ansaittua. Se, että tekee päätöksen lopettaa kaveruus Nikkis-herran kanssa on iso päätös. Prosessi ei ole ollenkaan aina helppo;; -- varsinkaan yksin, siksi tämän foorumin merkitys on meille kaikille tosi iso ja motivoiva :-)

Jos olisi entinen minä niin kyllä olisi mennyt tupakkaa, kun katselin tuota Suomi-Kanada peliä. Mutta nykyään tuota peliäkin saattoi katsella ilman mitään paniikkia tupakalle menon voksi.

Sateista on, mutta savuttomuus antaa tähän harmauteenkin ilon aiheen :lol:

Tsemppiä kaikille jokaisen omaan prosessiin kohti savutonta elämää, josta saa uudet aistit, joilla taas voi nauttia uudella tavalla kesästä :wink: :lol:
    v
  • salsa-68salsa-68 Espoo
    editoi toukokuu 2012
    Täällä pienen elonmerkin annan itesestäni :-).
    On niin kovasti nyt erinäköistä härdelliä elämässä...hyvää ja ei niin hyvää, mutta savuttomana mennään :D.

Minulla myöst taitaa olla vaikeampi tämä kolmas kuukausi, niin kuin tillukas myös tuossa omasta menneestään mainitsi.
    Hyvä kuulla jonkun toisen samankaltainen kokemus, antaa paremmin jaksamista itselle.

Se on jännä, kun ei omia edellisiä lopetuksia muista niin tarkasti, että muistaisi missä oli hankalat hetket. JOten kiitos tillukas tuosta muistosta :-)

Tänään uutta asuntoa katsomaan ja nenä kohti uuden näköistä tulevaisuutta savuttomana :D.

Ihana kuulla arkuuto, että sinulla menee siellä hyvin, aina yhtä mukava lukea sinun hyviä tekstejä, joten kiitos sinulle myös :-) .

Ihanaa äitienpäivää kaikille :-)
  • editoi toukokuu 2012
    Heippaus tänne Arkuuton asuntoon ja Salsalle

Joo en minäkään niin muistaisi, mutta Stumpista löytyy arkistoituna oma historia.
    Ja esim. jos vaikka retkahtaa niin voi tehdä sitten eri tavalla.

Ai niin totta! Pitää ensin kirjoittaa se oma historiansa.
    Tsemppiä kaikille!
    editoi toukokuu 2012
    Hyvää Äitienpäivän loppuiltaa kaikille stumppilandian väelle :-)

Kiitos Tillukas käynnistä ja kannustuksesta :-)

Hienoa, että ehdit tilusten hoidoilta vierailemaan. Onko nikkis-herra pysynyt nöyränä tilanhoitajana :?:

Tämä stumppi on tosiaan siitä hyvä, että kunkinhetken tunnelmat tallentuu tänne, kunhan vain ne aina ajallaan kirjaa muistiin.

Minä en ole vielä kirjoittanut paljoa omasta lopetushistoriastani, siis ajasta ennen karkauspäivää. Se johtuu vain siitä , että olen ollut niin innoissani tästä prosessista, pitää vain hehkuttaa näitä positiivisia tunteita :D ja tietysti joka hetki vahvistaa omaa positiivista mieltä, jolla aion voittaa tuon minua orjuuttaneen nikkispirun.. Minä tiedän sen tosiasian, että vähän yli kahden kuukauden savuttomuus ei vielä merkitse paljoa yli 40 vuoden savuttelun jälkeen.

Mutta alku on mielestäni hyvä ja mikä tärkeintä en ole vielä koko tämän prosessin aikana epäillyt tekemääni päätöstä;;; Olla savuton loppuelämäni ja toivon, että sen myötä saan olla vapaa tupakan akuuteista taudeista..... Menipä syvälliseksi :wink:

Kaiken kaikkiaan tupakka tosiaan on yhä harvemmin mielessä ja, kun ehdotuksia olkapäältä tulee, niille on yhä helpompi hymähtää, koska päätös on ja pysyy :lol:

Tsemppiä kaikille omassa työssään kohti uutta, vapaata ja raikasta elämää..

UUsin aistein kohti uudelta maistuvaa kesää :lol:
    v
  • editoi toukokuu 2012
    Hei Arkuuto ja kaikki

Kirjoitit:
    "Minä tiedän sen tosiasian, että vähän yli kahden kuukauden savuttomuus
    ei vielä merkitse paljoa yli 40 vuoden savuttelun jälkeen."

Kyllä se merkitsee kaikkea. Rakentaako hiekalle vai kalliolle.
    On pohja ja perustus.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi toukokuu 2012
    2 kuukautta on 2 kuukautta. Matkalla lopulliseen savuttomuuteen se merkitsee kuitenkin paljon. Tietenkään matemaattisesti sen osuus esim. savullisesta ajasta ei ole suuri, mutta ei sitä siten arvotetakaan. " kuukauden takana on iso päätös, ensimmäiset luopumisen tuskat ja kohta auennut ajatus siitä, ettei ole mistään luopunutkaan - vaan saanut!
    Muistan itse, kuinka jumalattoman ylpeä olin itsestäni 2 kk:n savuttomuuden jälkeen. En nimittäin ollut juurikaan ollut sellaista aikaa yhtä soittoa savuton.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.