Liisa lopetti

Yhdestoista vuorokausi savuttomana tulee täyteen tänä iltana. Hyvä minä :thumbup: Johan sitä savuttelua kestikin lähemmäs 40-vuotta.
«1345

Viestejä yhteensä

• naavanaava lappi
    editoi toukokuu 2012
    Tervetuloa Liisa50 joukkoon kirjavaan, joiden päämmäärä on pysyä savuttomana ja stempata toisia savuttomuuteen!
  • editoi toukokuu 2012
    Otin kyllä avukseni Champixin, mutta lopetin niiden syönnin parin viikon kuluttua, koska aiheuttivat aivan järkyttävät ilmavaivat. Luin myös Allen Carrenin kirjan: Stumppaa tähän.
    Nyt mennään eteenpäin ilman mitään apukeinoja, eikä ainakaan toistaiseksi ole sen vaikeampaa ollut kuin Champixia käyttäessäni.

Päivät menevät ihan ok, mutta iltaisin kyllä tulee tupakanmieliteko silloin tällöin, minkä olen kyllä ainakin vielä pystynyt nitistämään ihan tahdonvoimalla ja sanomalla itselleni: Minähän en enää polta!
  • editoi toukokuu 2012
    Onnea loistavasta päätöksestä ja hienosta alusta, Liisa50! k020.gif

Champix oli minullakin alkuun apuna, tosin hiukan pidempään kuin sinulla. Muutaman viikon jälkeen kyllästyin pahoinvointiin, joka siitä tuli ja siitä asti olen selvinnyt - yllättävää kyllä - jopa ilman tupakanhimoa. Tärkein apuväline tällä tiellä taitaa olla juuri se oma tahto, joka sinulla tuntuu olevan kohdallaan.

Valtavasti tsemppiä tuleviin päiviin, viikkoihin ja, ennen kuin huomaatkaan, kuukausiin h020.gif
  • editoi toukokuu 2012
    Huomenta :D 14:ta savuton päivä on vierähtänyt käyntiin, eli iltasella voin jo alkaa laskemaan niitä viikkoja. Yllättävän hyvin tämä on mennyt, ainakin toistaiseksi, vaikka alussa hirvitti jo pelkkä ajatus mahdollisista kovista vieroitusoireista.

Iltaisin se röökipaholainen vaan edelleenkin nostelee päätään ja yrittää muistutella: Lähdeppä Liisa sauhuille....mutta joka kerta olen mokoman kääryleen saanut ajatuksista pois häädettyä.

Tsemppiä ja savutonta perjantaita kaikille :thumbup:
  • editoi toukokuu 2012
    Hyvähyvähyvä Liisa :thumbup: !! Hienosti menee, ja aikaa kun vielä kuluu huomaat tupakin käyvän mielessä yhä vähemmän ja vähemmän!
  • editoi toukokuu 2012
    @Liisa
    Hyvä päätös, taistele, lopussa kiitos seisoo.

Viimeinen tumpattu 22.5.2011

• editoi toukokuu 2012
    Eilen aamulla aivan yllätyin, kun ei tupakka tullut mieleen edellisenä iltana, vaikka istuttiin teltalla ja naatiskeltiin hieman valkkaria.
    Eli nyt on tämän kesän telttailukausikin jo avattu ilman savuja, ainoastaan nuotion savut tuprusivat :lol:

• editoi toukokuu 2012
    Hienoa Liisa, hyvän päätöksen teit.

Jaksaa, jaksaa :thumbup: :thumbup:
  • editoi toukokuu 2012
    Se olis niinkuin kolme viikkoa savutonta elämää takanapäin :)
    En ole savuttomuuttani mitenkään ihmeemmin hehkuttanut esim. tuttaville ja naapureille, mutta tänään yhdelle naapurin rouvalle kerroin, että tänään tulee kolme viikkoa täyteen savutonta elämää, hän kysyi: Kuinka kauan aiot olla polttamatta? Mielestäni kyllä aika outo kysymys! Vastasin hänelle: Toivottavasti lopun elämäni:)
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi toukokuu 2012
    Onnittelut Liisa50 kolmesta savuttomasta viikosta. Eipä mene kuin reilu viikko, niin saat sitten jo juhlia ekaa täyttä kuukautta. Tosi jännä kysymys tuo, akuanko aiot olla polttamatta.. Eihän me mitään lakkoa pidetä todellakaan. ennen vanhaanhan puhuttiin tupakkalakosta, mutta ainaskin täällä Stumpissa tuosta lakko-sanasta ei pidetä. lakko alkaa ja valitettavasti myös päätttyy.. näinhän se on määritelty. Ole vaan ylpeänä rinta rottingilla ja kerro, että olet lopettanut!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi kesäkuu 2012

Kuukausi savuttomana :) Hienosti on mennyt, mutta se huono puoli kyllä, että paino on noussut noin 3kg siitäkin huolimatta, että olen keventänyt ruokavaliota ja lisännyt liikuntaa. Eli kyllä se aineenvaihdunta hidastuu melkoisesti tupakoinnin lopettamisen jälkeen, toivottavasti tilanne tasaantuu, ettei tarvitse ihan syömälakkoa aloittaa :D
    editoi kesäkuu 2012
    Onnittelut ensimmäisestä savuttomasta kuukaudesta Liisa50! 090.gif

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi kesäkuu 2012
    Onnittelut ekasta kuukaudesta :thumbup:

Perässä tullaan viikon verran... Älä anna mun ottaa sua kiinni :-)
  • miitzmiitz Pohjois-Karjala
    editoi kesäkuu 2012
    Wau! Onneks olkoon, täytyy ihan hattua nostaa, miten olet pystynyt tuohon ilman mitään apukeinoja! Jatka samaan malliin! :thumbup:
  • editoi kesäkuu 2012
    Tuulikki kirjoitti:
    Onnittelut ekasta kuukaudesta :thumbup:

Perässä tullaan viikon verran... Älä anna mun ottaa sua kiinni :-)

Kiitos Tuulikki.

En anna ottaa kiinni, mutta kipitä sinä kovaa perässä :lol:
  • editoi kesäkuu 2012
    miitz kirjoitti:
    Wau! Onneks olkoon, täytyy ihan hattua nostaa, miten olet pystynyt tuohon ilman mitään apukeinoja! Jatka samaan malliin! :thumbup:

Kiitos miitz hatun nostosta.

Otinhan minä alkuun avuksi Champixin, niiden napsimisen aloitin 26.4, viimeisen savukkeen poltin 4.5 ja luinhan sen Allen Carr's: kirjankin Stumppaa tähän! parin päivän aikana (3 ja 4.5) eli juuri silloin kun lopetin tupruttelun, Champixin lopetin 12.5, eli parin viikon käytön jälkeen.

Voihan olla että Champix auttoi alkuun pääsyyn ja ehkä myös kirja, mutta luulisin, että suurin tekijä on se, kun tein itselleni selväksi etten enää polta.

Vieroitusoireet olivat melko kovat noin parin tunnin ajan, silloin kun olin ollut polttamatta noin 20 tuntia, mutta siitä selvittyäni on ollut ihmeen helppoa.
    Vaikka tuleehan ne pötkylät edelleenkin mieleen ja eritoten iltaisin, silloin laitan suuhuni Jenkki-purkan tai sokerittoman pastillin.

• editoi kesäkuu 2012
    Loistava suoritus Liisa! Tätä minä jo kutsuisin tahdon voitoksi :D Tsemppiä jatkoon :thumbup:
  • editoi kesäkuu 2012
    massi kirjoitti:
    Loistava suoritus Liisa! Tätä minä jo kutsuisin tahdon voitoksi :D Tsemppiä jatkoon :thumbup:

Kiitos massi, tsemppi on kyllä aina paikallaan, sillä alkuahan tämä vasta on lähemmäs 40-vuoden sauhuttelun jälkeen :)
  • editoi kesäkuu 2012
    Loistavaa, että olet päässyt noin hyvään alkuun pitkän polttamisen jälkeen.

Tsemppiä täysillä jatkoon!
  • editoi kesäkuu 2012
    -Elisa- kirjoitti:
    Loistavaa, että olet päässyt noin hyvään alkuun pitkän polttamisen jälkeen.

Tsemppiä täysillä jatkoon!

Kiitos -Elisa- tsemppauksesta :)

Tänä iltana tulee viisi viikkoa täyteen savutonta elämää. Kyllä olen todella tyytyväinen kun olen näin hyvään alkuun päässyt :lol:

• editoi kesäkuu 2012
    Onnittelut viidestä savuttomasta viikosta.

Savuton Juhannus meitä odottaa, poltetaan vain kokkoa :wink:

• editoi kesäkuu 2012
    Tyyne kirjoitti:
    Onnittelut viidestä savuttomasta viikosta.

Savuton Juhannus meitä odottaa, poltetaan vain kokkoa :wink:

Kiitos Tyyne onnitteluista :)
    Savuton jussi on todellakin meillä edessä ja mikäs sen mahtavampaa.

Jaksamista ja tsemppiä myös sinulle Tyyne :thumbup:
  • editoi kesäkuu 2012

Hauskaa yöttömän yön juhlaa kaikille stumppilaisille. Liisa juhlii nyt juhannusaattona seitsemättä savutonta viikkoaan :)
    editoi kesäkuu 2012
    Liisalle Onnittelut Seitsemästä Savuttomasta Viikosta 025.gif 025.gif 025.gif

• editoi kesäkuu 2012
    Liisalle iiiisot onnittelut! Ihana juhannus, tuoksuja ja makuja tulvillaan. Vähän kun olisi palannut lapsuuteen takaisin :-)
  • editoi kesäkuu 2012

Kiitokset Melisa, Tuulikki ja tmk :D Koivunoksat tuoksuvat ihanasti partsulla :)
  • editoi heinäkuu 2012
    Tänä iltana tulee kuluneeksi kaksi kuukautta siitä kun sammutin viimeisen savukkeen. Yhtäkään savua en ole tänä aikana vetänyt :D
  • naavanaava lappi
    editoi heinäkuu 2012
    Onnea 2 kuukaudesta ja menestystä jatkossakin!
    editoi heinäkuu 2012
    Kahden savuttoman kuukauden onnittelut sinulle Liisa! :mrgreen: Taitaa jo helpottaa olotila. 2 kk on jo piiitkä aika kuitennii! :mrgreen:

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.