Vaikea lopettaa koska pelkään, että ratkean

Luin viime vuonna Allen Carrin kirjan "Stumppaa tähän!" ja onnistuin lopettamaan puoleksi vuodeksi. Kännissä sit poltin yhden röökin, ja viikon päästä aloin taas tupakoida niin kuin ennenkin. Vaikka mä tein lujan päätöksen, etten polta enää ikinä.

Tää on mun isoin ongelma nyt. Haluisin lopettaa. Mul ei oikeasti ole edes mitään todellisia syitä polttaa, en usko nauttivani siitä enkä usko että se lievittää mun stressiä tai mitään muutakaan. Aion lopettaa kun oon lukenut taas ton kirjan uusiksi loppuun asti. Mut...

Miten mä voin enää luottaa päätökseni lujuuteen, jos kerran oon jo päättäny etten enää IKINÄ polta ja kuitenki ratkennu? Mua pelottaa että ratkeen uudestaan vaikka puolen vuoden päästä ja sit seuraavalla lopettamiskerralla oon taas vähän epävarmempi....

*****Sit diipadaapaa mun tupakoinnista mitä ei tarvi lukee jos ei jaksa*****

Mä oon tupakoinu sellasen 9 vuotta. Oon vasta 21v ja mun keuhkot on ihan hirveessä kunnossa. Mulla on astma, ja niinä kausina ku onnistun olemaan vähän kauemmin ilman tupakkaa, en tarvitse astmapiippua. Nyt taas kun tulee poltettua, saatan välillä herätä aamulla siihen ettei henki kulje.

Mun sormista lähtee välillä tunto kun poltan röökiä. Mun kädet on ihan harmaat verrattuna mun kavereiden käsiin. Viime vuonna ku olin puol vuotta polttamatta, mulla ei ollut kumpaakaan näistä ongelmista. Olin fyysisesti paljon paremmassa kunnossa ja tietenkin myös vähemmän kipeä noin muutenkin.

Poltan 10-30 savuketta päivässä, vaihtelee aika paljon. Nykyään tuntuu että ois "toleranssi" kasvanu, eikä enää riitä se yks rööki viemään pois sellasta tyhjyyden tunnetta joka sisälle tulee vaan kohta pitää jo polttaa toinen. Mulla on siis paljon syitä lopettaa.

Viestejä yhteensä

• editoi toukokuu 2012
    Kiitos.

Mutta niin, tuntuu ettei se lopettaminen niinkään ole se ongelma kuin se, ettei aloittaisi enää uudestaan...

Miten vielä puolen vuoden jälkeenkin muistan nää asiat, kun keho alkaa olla kunnossa jne?
  • editoi toukokuu 2012
    Grin: sun pitää vaan muistaa, että sä olet tehnyt sen päätöksen erittäin hyvästä syystä ja et saa ikinä koskaan epäillä päätöstäsi. Sen kun muistat, niin pärjäät kyllä. Eli älä koskaan anna itsellesi edes mahdollisuutta epäillä tekemääsi päätöstä. Tsemppiä! :thumbup:
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi toukokuu 2012
    Kirjoititkin jo tuolla toisaalla, että olet nyt lopettanut. Tähän viestilinjaan kuitenkin vielä sulle toteamus, että kun ymmärtää sen, ettei ole enää pakko polttaa. Koska orjahan sitä on ihan viimeisen päälle. Nyt kun ei polta, on vapaa. Taisteluahan siinä jonkin verran on, että muuttaa tottumuksiaan aika rajusti, kropan aineenvaihdunta yms. paranee jne.. paljon muutoksia.
    Minusta sinun ei kannata vielä murehtia sitä, että alkais polttaa uudelleen. Pysy täällä Stumpissa vaan ajatuksinesi ja huomaat miten himo siihen, ettei enää koskaan polta, kasvaa ajan myötä. Täällä kumarrellaan ja juhlitaan savutonta aikaa, se on niin mukavaa, että sitä haluaa lisää :lol: :lol: :lol: :lol:
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.