Tommyn kuntonurkka! :)

123457

Viestejä yhteensä

• RaivotarRaivotar Tampere
    editoi joulukuu 2012
    Heleips! Olen 22vuotias nuori tytsy ja silti tupakointihistoriaa takan se 10 vuotta. Päätin keskenäni että tuohon pyöreeseen lukuun on hyvä lopettaa.. Nyt siis oon tässä ollu jopa 3 päivää ilman henkosen henkosta.
    Täytyypi kyllä tunnustaa että tuo painonnousu hiukka mietityttää ja ns. valmiiksi hiukan ketuttaa. Toisaalta olen pudottanut painoa 25kg ennen lopetusta ilman minkäälaisia dieettejä ja poppakonsteja.. Niin luulenpa että se painonhallinta niin vaikiaa voi olla.
    Mutta loppuvuodeks oon antanu luvan itelleni herkutella ja kun vuosi vaihtuu niin jatketaa pikkasen terveellisemmällä ruokavaliolla ja liikunnalla ^^
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi joulukuu 2012
    Pahus, pahus, manailee Melisa-täti. Nyt iski tenniskyynärpää.
    Jonnin aikaa onki jo kyynärvartta jotenkin särkenyt ja toissayönä se sen myrkyn lykkäs ja heräsin ihan särkyyn.
    Käsivoimat ovat vähän olleet hakusessa kun vuosi sitten diagnotisoitiin ahdas olkapää.
    Siitä lähtien olen raskaita kantamuksia yms. vältellyt.
    Mies on saanut tehdä ne. Nyt kun mies sairaalassa, olen sitten tehnyt siivoukset, ruokakassit, pyykit sun muut väännöt, joten varsinkin oikea käsi ylirasittui.
    Nyt syön buranaa ja yritän varovaisesti netistä löydettyjen ohjeiden avulla venytellä.
    Lisäksi on sellainen puristustarraside kyynävarressa , jotta ei kyynärpää kamalasti rasittuisi.
    Kun tästä selviän, menen piru vie kuntosalille. Ei käy tämä päinsä, että heikkouden takia tulee lisää kipeäksi.
    Vesijuoksukin jää, kun ei pysty käsillä mitään tekemään. Lenkillä olin sit tunnin.
    Tähän päätty tädin kunnon katsaus :evil:
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi joulukuu 2012
    Ja täältä kanssa ehkäpä vuoden viimeistä raporttia! Ei kuntoile Talvikki kovasti, e-hei. Ortopedin tuomio oli tiukka magneettikuvien jälkeen, lonkkaan laitetaan varaosaa titaanista. Eli sitä odotellessa. Ilmeisesti lapsesta asti potemani selkärankareuma on tehnyt tuhojaan. Nyt käyn salilla 3-4 kertaa viikossa ja koitan mahdollisuuksien mukaan kävellä. Se kävely vaan on se joka sattuu jalkaan kaikkein eniten. Hiihtämisestä haaveilen, ehkä sitten ensi talvena. Ajattelin ostaa tarjouksesta itselleni semmoiset pitopohjasukset, luisteluhiihto ei ehkä välttämättä sovi leikatulle lonkalle. Mutta kyllä tästä selvitään, yritän vaan pitää lihaskuntoa hyvänä niin se auttaa leikkauksesta toipumiseen. Aika vaan käy välillä saikkuillessa pitkäksi...Mutta kovasti tsemppiä kaikille kunnonkohotusprojekteihin ja savuttomuuteen :D . Talvikki kiittää ja kuittaa ja lähtee nostamaan rautaa sunnuntaiaamun ratoksi!
  • editoi joulukuu 2012
    Moikka kaikille, tulin kurkkaamaan mitäs tänne kuuluu ensi kerron vähän itsestäni, eli lopetin tupakoinnin 23.6.2012. Painoni on pysynyt suht koht tasan siinä missä oli kun lopetin, olin pudottanut ennen lopetusta muutamia kiloja (vaatekoko pienentyi 4 numeroa) ja nyt pienen takapakin jälkeen jatkan uudella tsempillä eteenpäin. Harrastuksiini kuuluu 1xvko lattaritanssit ja 1xvko jumppa, molemmat selkäyhdistyksen kautta kun olen kroonikko selkäpotilas ja liikkumiseni on ollut ongelmallista jo vuosien ajan. Jumpan ja tanssin lisäksi liikun kävellen koiran kanssa. No nyt olen aloittanut "uuden" elämän paino on hallinnassa ja tupakka on pysynyt poissa ½v. Liikutaan, syödään terveellisesti ja ennen kaikkea pysytään erossa tupakasta :D oikein hyvää uutta vuotta 2013
  • editoi tammikuu 2013
    kirjoittelin joskus kesällä ja kehuin kuinka meinaan pudottaa kahdeksan kiloa kun tulee vuosi savuttomuutta toukokuussa 2013 :oops:
    Paino ei silloin ollut juuri noussut, nyt tullut viisi kiloa kahdessa kuukaudessa ja ottaa tosi lujaa pattiin, ei auta palkkä liikkuminen on pakko ruveta miettimään enempi tota ruokavaliota. :?
    PÄÄASIA ETTÄ TUPAKKA ON PYSYNYT POISSA!! :!:
  • RosalindaRosalinda Pohjois-Sawo
    editoi tammikuu 2013
    Himppu yli 5-kuukautta plakkarissa ja himppu yli 5-kg lisää tullut myös painoa, joten joten :roll: :roll: nyt täytyy ruveta pitämään ruokapäiväkirjaa jotta sais ihtesä jonkulaiseen ruotuun. Maukasta Uutta Vuotta :D :D :D
  • editoi tammikuu 2013
    heips mä ilmottaudun mukaan:)
    Mulla kaikki alkoi toisin päin, aloitin kävelylenkkeilyn 2 vuotta sitten, viime keväänä rupesin hölkkäämään. ( ikinä en aiemmin ole juossut). Tupakan lopetin n. Kuukausi sitten. Eli elämäntapa remontti menossa;)
    2 kg on heti lopettamisen jälkeen tullut painoa lisää. Vähän kyllä ottaa pattiin, mutta päätin että se ei saa olla syy retkahtamiseen. Napostelu ei ole lisääntynyt, mutta mulla on kauhee nälkä koko ajan :( yritä sitten olla ilman tupakkaa ja nälissään. Ei kiva!!! Yritän lohdutella itseäni, että kyllä tämä tästä tasaantuu........
  • RaivotarRaivotar Tampere
    editoi tammikuu 2013
    On se kumma miten tuo liikunta auttaa! olin niin kiukkunen eilen ennen reenejä että itekki itteeni pelkäsin :D Mutta reenien jälkeen sai olla hymyssä suin. Lentopalloo siis pelailen. Aamut oon juossu töihi (joku 1km) ja senki vaan sen takia että heräämistä on pakko aina venyttää nii pitkälle että myöhästyy ellei pane töppöstä toisen etee vähä rivakkaammi :lol:
  • TommyTommy Espoo
    editoi tammikuu 2013
    Hienoa nähdä että kuntonurkassa on elämää vaikka harvoin muistan täällä piipahtaa. Vaikka otsikko onkin "Tommyn kuntonurkka", saatte toki kuntoilla myös mun poissaollessa, hih. Syy hiljaisuuteeni lienee se että olen ollut kohta 8kk tupakoimatta, ja koko asia on niin hyvin unohtunut etten aina muista edes tämän palstan olemassaoloa. Piipahtelen silti aina kun muistan, ja viestinne on ilo silmälle. Kuntoiluinto hieman hyytyi tossa välillä mutta on taas nostamassa päätään, siispä saatanpa piipahdella vaikka vähän useamminkin jatkossa. Oli miten oli, jatkakaa hyvät ihmiset projektia! Terveellistä ruokaa, riittävästi liikuntaa eikä yhtään savua... niillä jatketaan, eiköstä vain? :)
    Viimeiset savut 24.5.2012
    editoi tammikuu 2013
    Uusi piirre: Melisa-täti on yllytyshullu! :roll: Otan osaa ns. akka-haasteeleen (vs. äijä-haaste).
    Piti tehdä niitä perinteisiä vatsaliikkeitä, siis istumaan nousua kun makaa jalat koukussa lattialla. Yksi päivässä alkaen 1.1., aina 70 liikeeseen asti :wink:
    No, tuo liike ei oikein sovi mun ristiselälle, joten otin korvaavia pilates-liikkeitä, pari vatsaan ja yksi päinamakuulla, kun ristikkäiset jalka ja käsi nousevat lattiasta.
    Tässä ollaan, Nyt suoritettu 20 liiketta ja toisia jopa 2 x 20, että tulee molemmille jaloille se 20.
    Venyttelyt ehdottoman tärkeät. Mut jännä juttu, en ole tullut kipeäksi. Onko taika tuossa vähitellen kertojen lisäyksessä sitten?

Suosittelen lämpimästi.. mut vain yksi liike ei muhun oikein purrut, joten pientä lisäystä voinee harjoittaa. Kunhan käsi paranee, niin sit lisäksi vesijuoksuun.

Tuohon päälle sit kevyillä punteilla käsivoimia harjoittelen.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• TommyTommy Espoo
    editoi tammikuu 2013
    Normaali istumaannousu onkin aika turha vatsalihasliike, raskas selälle ja aivan liikaa ylimääräisiä lihaksia käytössä. Kunnon rutistukset siihen sakka kun selkä menee mutkalle toimii paremmin, se istumaannousuvaihe on ihan turhaa. Itse saan hyvillä kohdennetuilla "rutistuksilla" huomattavasti voimakkaamman poltteen vatsalihaksiin kuin istumaannousuilla. Tsemppiä projektiin! :)
  • editoi tammikuu 2013
    Kirjotan nyt tänne minäkin. Eli lopetin röökaamisen (olin ketjupolttaja 26vuotta) 7.10.12, söin alkuun 5 viikkoa champixia pienellä annostuksella. Painoin lopettaessa jo n 5 kg liikaa ja nyt on tullu vielä 7kg lisää.. Ei kiva! Olen aina liikkunut paljon. Lenkkeilen koiran kanssa ja ratsastan hevosellani n. 5-6 krt viikossa. Nyt olen lisäksi käynyt n 2 krt viikossa hiihtämässä ja 3-4krt viikossa punttisalilla. Ja paino ei laske yhtään!? 3 viikkoa olen ollu vhh ruokavaliolla...
    Hulluksi tulee, ku ei mahdu vaatteet päälle ja muutenkin toi lisääntynyt rasva ällöttää. Muuten sujuu hyvin, ei tee yhtään mieli polttaa, päin vastoin ajatuskin polttamisesta inhottaa! :)
    Jospa kesäksi kuitenkin pääsis vielä entisiin mittoihin?
  • ImppuImppu Lahti
    editoi tammikuu 2013
    Karmeeta, kuinka tekis mieli suklaaleivosta ja karkkia, vaikken ole edes lopettanut tupakointia vielä !!
  • TommyTommy Espoo
    editoi tammikuu 2013
    Itselläni toimii makeanhimoon mainiosti juuri hankkimani tehosekoitin, kunnon smoothie rasvattomasta jogurtista, mehusta ja pakastemarjoista = herkkuhetki vertaansa (ja kaloreita) vailla! Suosittelen. :)
  • editoi tammikuu 2013
    Mä olen aina inhonnut makeita, mutta olen niin **tun perso salmiakille varmaankin siksi, kun paineet laskevat liikaa, ainakin helteillä.
  • editoi helmikuu 2013
    Mielestäni on huisin iso asia jos ja kun tekee todella niin sanotun elämän tapa remontin ruokailun suhteen sillä se jo ihan yksin auttaa painon alentamiseen. Mutta erittäin tärkeää ja terveellistä on mennä ulos ja liikkua paljon. Itse liikun pienten haukkujen kanssa paljon eli en juokse missään kuntosaleilla mutta kävelen, kävelen ja aina vaan kävelen. Kesäisin tosi paljon ja hiukan ilmojen mukaan mutta kuitenkin. oli yllätys kun eräs päivä aloin oikein laskea, että kuinkahan pitkän aamulenkin teimme "tyttöjeni" kanssa? Hui, oli yllätys kun kilometrejä oli tullut noin 8 ja saman verran kävelememme melkein joka aamu ja siihen vielä päivä- sekä iltalenkit. iltalenkki on kyllä lyhyt mutta tulee niitä kilometrejä normaalipäivänä helposti yli 12. Ja ulkona on ihanaa olla. Tiedättekö, että helpottaa jos on taipumusta masennukseen? Joten..... kaikki ulos reippaalle kävelylle ja sitten paljon hedelmiä vatsaan niin pysyy kilot kurissa =)
  • TommyTommy Espoo
    editoi huhtikuu 2013
    Jotain elonmerkkejä täällä sentään vaikka hiljaiselta näyttää, toivottavasti muutki jaksaa. LIIKKUU LIIKKUU!!! :mrgreen:
    editoi huhtikuu 2013
    Melisa-täti jatkaa aamupilatesta elleenn 2-3 kertaa viikossa. Kroppa on korsetissa, mut päällä on vielä runsaat pehmusteet :lol: Lenkkeilyä on myös ohjelmassa, tosin kävellen. Kunhan käsi antaa myöden, alkaa vesijuoksu.

• editoi huhtikuu 2013
    Kaikkia saavutettuja kiloja ei ole vielä karistettu (sahaa ja sahaa.....n.3-5 kg liikaa), mutta ei ole lisäkään tullut. Normisetillä jatketaan (kuten jo viimeiset viisi vuotta) eteenpäin. Pari jumppaa ja pari salitreeniä viikossa.Lisäksi lenkkeilyä aina kun ehtii :) Maltilla kuitenkin eteenpäin ja lepopäiviäkin muistettava pitää :) Pätkäpaastolla saa painon hallintaan , jopa tälläinen herkkupeppukin :) 2-3 paastopäivää viikossa tuntuu minulle sopivalta. Rennosti eteenpäin <3

• editoi huhtikuu 2013
    Nyt vasta huomasin tälläisen aiheen!
    Itselläni tuli ylipainoa viime vuonna kesällä, duunipaikan vaihdosta,ja nyt sitten tupakan lopetuksen yhteydessä se 5kg, alussa harmitti pirusti toi painonnousu, mutta yritän tällä hetkellä pudottaa sitkeäst ne ylimääräiset kilot pois! Innostunut juoksemaan, sellaisen 25km viikossa on hyvä minulle, plus 3 kertaa 45min punttisali(keskityn ylävartoloon, ja vatsaan) ja tietysti, ruokavalio. Karppasin sen 2 vko, sitten riitti, en jaksanut enempää.Tällä hetkellä ruokavalioni vhh, eli vähän hiilihydraatteja on ! Nyt on tippunut kuukaudessa 2kg, nyt sitten toukokuun kimppuun, samanverran saa tippua! Jospa vuosi tästä eteenpäin, saisin ne ylimääräiset kilot pois, hitaasti mutta varmasti ja pysyvästi :mrgreen:
  • TommyTommy Espoo
    editoi toukokuu 2013
    Tervetuloa kuntonurkkaan Viikka & muut uudet! Kesä tulee, eiköhän anneta kiloille kyytiä ulkoilemalla puhtaassa savuttomassa ilmassa?! Kirjoitelkaa tänne rohkeasti vaan fiiliksiä ja kokemuksia niin saadaan taas kuntonurkka entiseen loistoonsa! Itsekin saattaisin kaivata hieman motivointia kun talvihorros ei meinaa millään hellittää... :)
  • TommyTommy Espoo
    editoi toukokuu 2013
    Hienoa tmk, niin sitä pitää! :thumbup:
  • TommyTommy Espoo
    editoi toukokuu 2013
    Hävettää tunnustaa, mutta laiskottelin talvella ja kaikki kilot tulivat takaisin, pahimmillaan vaaka näytti 106 kg. Viimeiset pari viikkoa olen ollu taas kuntokuurilla ja muuttanu ruokavaliota, ja painoa on lähteny viimeisen parin viikon aikana viisi kiloa! Kahvakuulat viuhuu, ravinto tuoretta ja lisäaineetonta, ja asenne jälleen kohdallaan. Siirryin tänään taas neuvolalukemiin eli alle satkuun, vaaka näytti 99,5 kg! JIPII!

Tänään menen kehonkoostumusanalyysiin, ja verikokeisiinkin on lähete labrassa. Täytyy tsekata missä kunnossa tämä wanha taistelunorsu on niin uskaltaa aloitta ihan kunnon rääkin. Ikää jo kohta 40 vee, joutuu jo vähän harkitsemaan näissä. Mulla on taipumus innostua liikaa, joten ajattelin että on hyvä ensin tsekata että kroppa on valmis rääkkiin. Kyllä nelikymppinenkin voi treenata kovaa, mutta ei vara venettä kaada vai miten se nyt oli.

Vaikka olen kuntoilu- ja ravintorintamalla lepsuillutkin, niin tupakkaan en ole koskenut. Pidän tätä asiaa vielä tässä vaiheessa tärkeämpänä kun olen ollut "vain" vuoden savuttomana... mutta kuntoilu saa luvan ottaa nyt isomman osan elämästä. Elokuussa edessä elämäni rankin testi Lapin erämaissa, siinä jaa maratonit kakkoseksi... alkaa olemaan jo kiire saada kone huollettua. Onneksi on hyvä kuntopohja, kyl se siitä... :thumbup:
  • WW
    editoi elokuu 2013
    Onkos täällä vielä kuntoilijoita ja painonpudottajia mukana menossa?

Mulla tulee kuusi viikkoa kohta täyteen savutonta elämää. Alusta asti olen kiinnittänyt huomiota painonhallintaan. Reissujen tähden paino ei ole pudonnut haluttua tahtia, vieraisilla ollessa on jotenkin hankalampi vahtia sitä ruokavaliota. Noussut paino ei onneksi ole, joten nyt on taas hyvä jatkaa eteenpäin!

Tavoitteena olisi tiputtaa n.500g viikkotahtia vuoden loppuun asti, niin olisin tavoitepainossani.

Tänään tuli tehtyä juoksulenkki n.30min ja illalla vielä saman verran rullaluistelua. Hirvee makeanhimo oli illalla, mutta korvasin herkuttelut porkkana ja kurkkutikuilla kera dipin. Jälkkäriksi vadelmarahkaa, nam!

• vkovko
    editoi elokuu 2013
    Kuntoilua minäkin yritän harrastaa joka päivä. Juoksemaan en todennäköisesti tule enää koskaan pystymään muuta jokainen omien mahdollisuuksiensa mukaan. Paino-ongelmia ei minullakaan ole, ei ole koskaan ollut, pikemmin päinvastoin.
    editoi elokuu 2013
    Tmk:lle valtavat tsempit puolimaratonille!
    Itse en myöskään koskaan enää juokse, korkeintaan bussille joskus muutamat kymmenet metrit :lol:
    Liikunta on ollut vähäistä, uimahalli meni kiinni kesäkuun puolivälissä, jumppa ei helteellä maistunut, kävelyt ovat olleet seuralaisen johdosta hitaita ja lyhyitä. Sauvakävelykokeilu ei onnistunut, kulumavaurioista johtuen kädet ei kestä.

Vattupuskissa rähmimisestä saatu jalat ja selkä kipeiksi. Mutta nyt - tänään alkaa pilatesjumppa omalla matolla makuuhuoneen lattialla :lol: Loppuviikosta aukeaa uimahalli. Ehkä vielä pääsen rivakammille lenkeillekin (niin kauan, kunnes polven kulumisvaruiot sen estävät).
    Paljon voi siis kuitenkin tehdä, joten se tehdään, mitä voidaan :mrgreen:

• PaukePauke PK-seutu
    editoi elokuu 2013
    Kyllä on eri fiilis treenata kun ei ole tupakka mielessä enää eikä tervakeuhkot hidastamassa tahtia :) Salitreeniä, uintia, pyöräilyä, lenkkeilyä. Tavoitteena tehdä jotain vähintään 5-6 päivänä viikossa, yhden päivän saa olla tekemättä mitään.
    editoi elokuu 2013
    Minäkin yritän vakaasti päästä tuohon uimahallin yhteydessä olevaan kuntosaliin. Tosi edullinen ja uudet laitteet. Kaupungin kuntosali siis.

• editoi elokuu 2013
    Liikkeessä taas, joskin pitkän tauon jälkeen , tein oikein oman päiväkirjankin jos se auttaisi pysymään liikunnan parissa.
    Mites enempi liikkuvat: kun tulee tunne liikkumisen takia että energiat on vähissä , pitäisikö tankata vaiko odotella että voimat palautuu ? Tämä tuli tässä mieleen kun yritän pudottaa tuota painoa samalla...
  • TommyTommy Espoo
    editoi elokuu 2013
    NapaKettu kirjoitti:
    Mites enempi liikkuvat: kun tulee tunne liikkumisen takia että energiat on vähissä , pitäisikö tankata vaiko odotella että voimat palautuu ? Tämä tuli tässä mieleen kun yritän pudottaa tuota painoa samalla...

Liikunnan tärkeyttä ei voi ylikorostaa, ja jotta jaksaisi liikkua, täytyy kropan saada jostain myös energiaa. Rasvan palamisen suhteen liikuntasuorituksen kesto on tärkeämpää kuin intensiteetti, ja esim. yli tunnin suoritukset ovat tyhjällä vatsalla melko haastavia. Itse suosittelen hillittyä ja järkevää tankkausta jotta jaksaa liikkua, mutta toki kannattaa miettiä mitä suuhunsa laittaa.

Voimaton olo ei aina johdu energian puutteesta, vaan taustalla voi olla vaikka orastava flunssa tms... siispä kroppaa kannattaa kuunnella, ja jos voimaton olo jatkuu tankkauksestakin huolimatta, lienee lepopäivä järkevin vaihtoehto.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.