Voxra annostus tupakan lopetukseen???

Onko kukaan käyttänyt voxra lääkettä (sama kuin zyban) tupakoinnin lopetukseen, ja minkälaisella annoksella (mg) Aamuin illoin vai miten? Itsellä ei kyseinen lääke auta. Tupakka maistuu yhtä hyvälle kuin ennenkin.

Viestejä yhteensä

• RosalindaRosalinda Pohjois-Sawo
    editoi lokakuu 2012
    Jeps Vexi Zybanin avulla 78 päivää sitten lopettaneena :-) Tän lääkkeen vaikutus on ihan erilainen kuin champix(vai kuin se kirjotetaan) joka tapauksessa. Zyban ja vastaava Voxra ovat mielialalääkkeitä joiden on huomattu vähentävän tupakointia ja sen aiheuttamia vieroitusoireita Se ei muuta tupakan makua sun suussas :!: Nyt sun kannattaa keskustella uudelleen sen lääkärin kanssa joka sulle lääkkeen määräsi jos et oo varma annoksesta ja lääkkeen vaikutuksista.
  • editoi lokakuu 2012
    Onneksi olkoo Rosalinda! Oliko sinulla aamuin illoin tuo tapletin otto, ja mikä milligramma annos sinulla oli, kun minulla on aamuisin tämä tapletin otto ohjeen mukaan. Jotku ovat ottaneet aamulla yhden, ja illalla yhden??
    editoi lokakuu 2012
    Mun lääkärin määrämä annos (150mg zyban) oli 6 ensimmäistä päivää 1tbl/pvä. 7 päivästä eteenpäin 1tbl 2xpäivässä aamuin illoin annosväli vähintään 8 tuntia. Eikä kannata ottaa iltapilleriä kovin myöhään vie yö-unet :( Tämäkään ei oo mikään ihmelääke vaan se antaa sitä tukea voittaa viekkarit. Päätös olla polttamatta on se ainoo oikea tapa nämä pillerit ja muut ovat vain apuvälineitä siihen taisteluun :thumbup: :thumbup: Voimia Vexi päätökselle :) :)
  • editoi lokakuu 2012
    Mä lopetin lopullisesti juurikin Voxran avulla. Ei se tosiaan makua muuttanut eikä mitään mutta sen avulla kestin viekkarit helposti. Olin jo tehnyt päätöksen lopullisesta stumppaamisesta ja ajatustyön lopputuloksena tunnustin olevani kova nikotinisti(tupakat&korvaavat)ja Voxra sitten tuki päätöstä. Annostusta en muista enää, ensin oli kuitenkin yksi aamulla, sitten se nostettiin jonkin ajan päästä kahteen. Toisen otin alkuillasta. En saanut mitään sivuoireita enkä sitten syönytkään lääkettä kovin kauaa kun unohtelin ottaa sen. Mitään korvaavia en käyttänyt siinä rinnalla, lopetin vaan tupakan polton ja se kävi ihan helposti. Nyt yli puoli vuotta jo takana savutonta loppuelämää!
  • editoi lokakuu 2012
    talvikki kiva kun sinä sait lopetettua tupakoinnin. Minulla tuo lääke ollut, mutta on kai motivaation puute. Kolmatta vuorokautta meni, ja sitten ratkesi :( En ole oikein saannut kasattua itseäni uudestaan motivaation suhteen. Menee tupakkaa ihan aski vuorokaudessa, ja 40 vuotta harjoitusta takana. Pitää kait tuo lääke lopettaa, ja katsoa taas uudestaan paremmalla fiiliksellä lopettamista. Koko ajan on kuitenkin mielessä röökin lopetus :shock:
  • BelladonaBelladona Pirkanmaa
    editoi huhtikuu 2014
    Minun apuvälineeni tupakointini lopetuksessa on tällä kertaa ollut Voxra=Zyban.
    Noin 2-3 vkoa sitä syötyäni pystyin lopettamaan tupakoinnin. Lisäksi olin tehnyt hirveän määrän "taustatyötä" jo pitkän aikaa ja olin tosi motivoitunut lopettamaan, sitä olen edelleen.
    Minulle tämä lääke sopii hyvin, ei mitään sivuoireita ja ilman tätä en varmastikaan olisi pystynyt luopumaan tupakasta.
    Tahdonvoimalla olen yrittänyt monta kertaa,mutta pelkästään sillä en onnistu, apuvoimia tarvitaan.

Voxran sisältämän Bupropionin oletetaan vaikuttavan aivojen dopamiinin ja noradrenaliinin aineenvaihduntaan ja sitä kautta vähentävän tupakanhimoa ja lievittävän myös muita vieroitusoireita.
    Tarkoittaneeko tämä sitä, että kun ennen sait dopamiinia (hyvän olon hormonia) tupakasta, niin nyt sitä saa tästä lääkkeestä, joten tupakkia ei tarvitse?
    Taistelu jatkuu...
    editoi huhtikuu 2014
    Ihan totta Belladona :D motivaation ja lääkken yhteisvaikutus auttavat tupakoinnin lopettamisessa.
  • editoi heinäkuu 3

Osta Zyban netistä - https://euroclinix.net Kannattaa kokeilla tuota lääkettä. Olen polttanut 26 vuotta säännöllisesti ja viimeaikoina meni iso L&M aski siis 30 kpl päivässä. Nyt lähtee neljäs viikko ilman tupakkaa! Lopetin tupakoinnin jo ennen tavoiteaikaani (2 vkoa), koska se maistui pahalta ja ei enää vastannut tarkoitustaan. Sivuoireita pahoja ei ole tullut; ainoastaan kuvotus, joka menee minuuteissa ohi. Minulle on ollut yllättävän helppoa olla polttamatta ja olenkin itsestäni ylpeä, että tuon lääkkeen avulla minä kykenin tähän ja toivottavasti lopetan tupakoinnin ainiaaksi! Vieroituoireita ei ole ollut, vaikka en käytä purukumia tms.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.