Luomulopetus

Minäkin haluan kantaa korteni tähän kekoon ja jakaa kokemukseni kanssanne. Kuukausi on tänään takana savutonta elämää. Takana 20v tupakointia. Viimeiset 10v aski päivässä. Tämä on ensimmäinen lopettamiskertani...toivottavasti myös viimeinen. Viimeisen sysäyksen lopettamispäätökseeni antoi karsea flunssa. Lopettamispäivänä tilasin Stumppaa tähän -kirjan, jonka olen kahteen kertaan lukenut, suosittelen :) . Korvaustuotteita ei ole käytössä. Ihmeen hyvin on mennyt. Tupakkaa ei ole varsinaisesti tenhnyt mieli, tilanteita enemmänkin "tässä tilanteessa kuuluisi polttaa". Pinna on ajoittain kovinkin tiukalla. Teinin kanssa tulee sanomista (toki muutenkin). Liikunta olen aina harrastanut ja nyt lisännyt juoksulenkkejä, en halua painon lähtevän ihan käsistä. Päivä kerrallaan eteenpäin :lol:

«1345

Viestejä yhteensä

• editoi marraskuu 2012
    hieno homma, että ekalla kerralla oot päässy jo noin pitkälle! sama asenne vaan jatkossakin, niin ei oo mitää hätää!
  • editoi marraskuu 2012
    Kiitos. Kyllä itsekin olen ihan ihmeissäni. Ei kuitenkaan kannata kauheesti tuuletella...vielä. Ensimmäinen etappini on joulu, jolloin tulee reilu kaksi kuukautta viimeisestä tupakasta. Ensi kesänä voi sitten jo tuuleettaa :thumbup: Tästä palstasta on kyllä ollut tosi paljon apua. Käyn täällä lähes päivittäin lukemassa muiden tuntemuksia ja kokemuksia. Tänään on jotenkin epätodellinen olo...kai se siitää ohi menee.

• editoi marraskuu 2012
    Luomuna täälläkin lopetellaan. Yli 20 vuotta tuli tupakoitua ja nyt 17 vrk:tta oon selvinnyt ilman! Mulle juurikin nuo tässä tilanteessa tulisi tupakoida tilanteet ovat olleet niitä kaikkein vaikeimpia. Mutta uskon jo ehdottomasti selättäneeni pahimman vaiheen ja savuton elo tuntuu täysin mahdolliselta.
  • editoi marraskuu 2012
    Tsemppiä Anne :) ja tietenkin kaikki muutkin myös. Tänään jo huomattavasti posittivisemmat fiilarit, suorastaan normi-olo. Ajattelin jo viime viikolla, että onko mulle vaihdevuodetkin pukannut tähän samaan hässäkkään päälle, kun kiristi pinnaa niin. Toivottavasti mieliala pysyy hyvänä jatkossakin. Odotan kovasti sitä päivää, kun tuo rööki ei tulis mieleen lainkaan. Taitaa olla kyllä unennäky vielä pitkään aikaan :)

• editoi marraskuu 2012
    Voi itku, jalassa rasitusvamma ja parin viikon liikuntakielto...tää on niin syvältä. Nyt kyllä kysytään pinnaa. Kaiken huipuksi painan varmaan sata kiloa jouluna, kun ei pääsee liikkumaan. Liikunta on just se mistä olen repinyt iloa tässä projektissa.....

• editoi marraskuu 2012
    kiitos tmk, salille se tosiaan on lähdettävä ja treenattava sen minkä pystyy :)toivottavasti tuo paino ei ala nousemaan, kun ei pääse juoksemaan. Tähän mennessä noussut kaksi kiloa ja nekin pitäisi saada pois. Visiblinillä,vihreällä teellä ja veden juomisella olen saanut sen jotenkin pysymään aisoissa.

• editoi joulukuu 2012
    Tänään tulee 50 päivää täyteen. kuitenkaan tunnu yhtään voittajalta. Viime aikoina olen ollut tavallista ärtyisämpi, alakuloisempi ja nyt vasta on tullut näitä " ai niin mähän en poltakaan" oloja. Kaipa tässä joskus vielä tuntee taas olonsa "normaaliksi".

• editoi joulukuu 2012
    Olet näköjään lopettanut muutama päivä aiemmin kuin minä, minulla on tänään 46. päivä menossa. Voittajan olo on tosiaan jossain hamassa tulevaisuudessa vielä. Kyllä minä varmaan nikotinisti tulen olemaan loppuelämäni, eli seuraavaa savuketta ei saa sytyttää. Tarvitaan siis järkähtämön asenne, ja sehän meillä on :evil:
  • tiin@tiin@ Keski-Eurooppa
    editoi joulukuu 2012
    Onnea teille molemmille, Maruzella ja Maximilian!

Nyt olette niin hyvällä alulla että periksi ei saa antaa! :thumbup:

Maximilian, tervetuloa stumppiin!
  • editoi joulukuu 2012
    Maruzella! Maximilian! Sama täällä. Ei voittajan oloa. Vielä kaipuuta entiseen ajoittain kovakin. Odotan itsekkin, että koska tuo alkais normaalilta tuntuun, vaikka kuukausihan tuota vasta tulee sunnuntaina, joten jatkamme taistelua :-)
  • editoi joulukuu 2012
    Kiitoksia tsempeistä :) on se niin mukava kun täällä Stumpissa on näitä kohtalotovereita, joilla samoja "vaivoja". Tiin@lle onnittelut vuoden savuttomuudesta :)

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi joulukuu 2012
    Heippa Maruzella, Maximilian ja Vexikin! Tehän olette jo selvittäneet alun hankaluuksia pitkän pätkän. Liikunta on tosi tärkeää, mutta jos ei pysty juoksemaan, olisiko vesiliikunnasta apua taikka kuntosalista. Vesijuoksu on oiva laji, kun ei ole paino päällä eikä kova alusta, meno on kevyempää, mutta kaloreita syövää.

Oletteko jo huomanneet mitään hyviä, iloisia puolia savuttomuudessanne? Kun luin tuota ketjua en huomannut kenenkään maininneen juuri mitään positiivista. Niitä puolia kannattaa itselleen korostaa ehdottomasti. Yrittäkää tehdä savuttomuudesta myös iloinen asia, niin hankala kuin se alkutaipaleella muuten saattaa ollakin.

Oma ajatusmaailma ja asenne kannattaa kääntää sellaiseksi, että se tupakka ei todellakaan enää kuulu teidän elämäänne. Kaipuu siihen on turhaa.

Jokainen teistä yhtä elämänne parasta työtä itsensä, oman terveytensä ja lähimmäistenkin hyväksi. Olkaa rinta rottingilla, me teemme tämän!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi joulukuu 2012
    Kiitos kannustuksista kaikille!
    Ja kyllä niitä positiivisia vaikutuksia tosiaan on alkanut näkyä. Esimerkiksi leposykkeeni oli aiemmin 78 ja nyt se on 58. Tuommoinen ei voi olla vaikuttamatta kokonaisvaltaisesti hyvinvointiin. Aamut eivät ole enää niin kiireisiä ja hajut ja maut ovat tulleet takaisin. Lisäksi on tämä aivan uusi tunne että todellakin hallitsen itse omaa elämääni :)
  • editoi joulukuu 2012
    Kieltämättä ketjun sävy on ollut hieman negatiivinen. Johtunee siitä, että itse eksyn tänne Stumpin sivuille useimmiten aina silloin, kun eniten ahdistaa tai muuten tuntuu rankalta. Tää on ihan uskomaton paikka jakaa fiiliksiä kohtalotovereiden kanssa :) Arvostan erityisesti näitä konkareita, jotka jaksavat tukea meitä alkutaipaleella olevia :)Mukava on seurata myös niitä, jotka menevät suunnilleen samoilla "aamuilla". Niin ja kyllä todellakin positiivista kerrottavaa on :) Ensinnäkin olen niin ylpeä itsestäni, että pystyn tähän. Tuo leposyke minullakin on laskenut huimasti. Iho on paremassa kunnossa, hampaat valkoisemmat, rahaa säästynyt eikä tarvi palella tuolla pakkasessa :) Tsemppiä meille kaikille :)

• editoi joulukuu 2012
    Mites muilla sujuu ?

• editoi joulukuu 2012
    No niin, se on kahdeksan viikkoa täynnä tänään :)

• editoi joulukuu 2012
    Hei Maruzella + muut! Minulla menossa seitsämäs viikko. Vaikka en luomuna menekkään, niin uskaltauduin vastaamaan, kun kuitenkin kaikki samassa veneessä ollaan. Aamut tuppaa vielä olemaan vähän vaikeita, mutta kun niistä selviää, niin helpottaa. Välillä oikein hurjia onnen tunteita, että olen päässyt näin pitkälle, välillä kyllä sitten vielä vähän vähemmän onnen tunnetta, mutta olen kuitenkin ylen tyytyväinen, pienistä huonoista hetkistä huolimatta, että eiköhän positiivisin mielin ja ajatuksin mennä eteenpäin kohti pysyvää savuttomuutta. :wink:
  • editoi joulukuu 2012
    Täällä kans perässä tullaan hitaasti, mutta varmasti :D
  • editoi joulukuu 2012
    Jeeee:)
  • editoi joulukuu 2012
    Joulu vietetty ensimmäistä kertaa savuttomana vuosiin. Ensimmäinen tavoitteeni on nyt sitten saavutettu ja kesää odotellaan. Helppoa ei ole ollut. Viime viikko oli tosi hankala ja tupakka pyöri mielessä kokoajan Jouluaattona putosikin sitten sellainen "pommi", että olin jo menossa ostamaan tupakkaa. En sitten kuitenkaan mennyt ja nyt sujuu taas ihan mallikkaasti savuttomuus :)

• editoi joulukuu 2012
    10 viikkoa :) se on jo paljon....

• editoi joulukuu 2012
    Hyvähyvähyvä! Mulle tulee tänään 12 viikkoa, mahtavaa!
  • editoi joulukuu 2012
    Perässä tullaa ja kaikille tsemppiä:)
  • tiin@tiin@ Keski-Eurooppa
    editoi joulukuu 2012
    Heippa kaikille ja savutonta Uutta Vuotta!! Täällähän on onnistumisia ilmassa, onnea kaikille!! :thumbup:
  • editoi tammikuu 2013
    Hei Kaikille ja oikein ihanaa ja savutonta uutta vuotta 2013:) Tänään tulee 12 viikkoa savutonta elämää ja viikon päästä on täynnä jo tämä maaginen kolme kuukautta. Vasta nyt voin sanoa, että alkaa olemaan pikkuhiljaa normi olotila pitemmän aikaa kerrallaan. Peruspositiivisena ihmisenä on tuo positiivisuus ollut ajoittain tosi hakusessa.Ainoa miinuspuoli on tuo paino. Painoa on tullut n. 5kg....juu tiedän, että joillekin tullut enemmänkin, mutta minua jurppii tuokin määrä. Koskaan ennen ei ole tarvinnut katsoa mitä suuhuni pistän :( liikuntaa olen aina harrastanut runsaasti ja monipuolisesti, vähintään 4 krt/vko, joten sitä en enää voi lisätä. No kuitenkin keveällä mielellä ja ruokavaliolla kevättä kohti:) Täällä on hurjan paljon uusia alottaneita, joille toivotan menestystä savuttomalla tiellä kuten tietenkin muillekin Stumppilaisille <3

• editoi tammikuu 2013
    Täällä perässä tullaan ja tsemppiä vaan kovasti Maruzellalle ja muille :)
  • JuijjaJuijja Turun seutu
    editoi tammikuu 2013
    Melkeinpä tunteja lasektaan vielä, vaikka yli viikko täynnä.
    Mä olen kuvitellut, ettei mun tee tupakkaa mieli, mut jos n. 12 tuntia vuorokaudessa miettii sitä, että kuinka kauan aikaa on ollut polttamatta tai että ennen poltti aina tässä kohtaa tai ei tee mieli mennä ulos, kun jokaiseen ulosmenoon on ennen aina liittynyt tupakointi, niin onhan se silkkaa tupakanmielitekoa, vai oonko ihan väärässä? Kuitenkaan montaa kertaa ei oo tullut sellaista oloa, että menee pitkin seiniä.

Tsemppiä meille kaikille :thumbup:
  • editoi tammikuu 2013
    Nyt on 13 päivää takana, ja hyväolo on päällä, kun kroppa puhdistuu, mutta kyllä sitä ajattelee tupakkaa koko ajan, olin viihteellä perjantaina, enkä ratkennut polttamaan! Siinä se paha paikka mulla, olen ylpee itsestäni! Seurueessa kaikki poltti,mutta meikä sanoi että olen lopettanut! Ei muuta kun päivä kerralla...
  • JasaJasa pohjois-suomi
    editoi tammikuu 2013
    Jees, kohta 2kk savuttomuutta takana ja hyvin pyyhkii. oluen kanssa toisinaan tullut himo mutta nopeasti on kyllä mennyt ohi.
    unissa on kyllä monta kertaa tullut tupakka kummittelemaan, ja hyvää on ollut mutta sinne uniin se jää.
  • editoi tammikuu 2013
    Hyvä Jasa :) Itel kans pyörinyt rööki unis monta kertaa. Tiukasti eteenpäin vaan savuttomana :D
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.