Itsensä palkitseminen...?

Oletteko palkinneet itseänne jollakin tavalla, kun olette saaneet jonkun määräajan täyteen savuttomuutta. Toisin sanoen, käyttäneet säästyneen summan tai osan siitä johonkin sellaiseen mitä ei ehkä olisi tullut hankittua aiemmin, vähemmällä laadulla tai jotenkin muuten vähemmän rahaa kuluttavana?

Onko sitä rahaa ylipäätään jäänyt säästöön, kun itsellä tuntuu menevän samalla tavalla rahat kankkulan kaivoon kuten ennenkin.
Pitäisi ehkä ottaa tavaksi, että siirtäisi sivuun vaikka kolmanneksen siitä rahasta jonka muuten olisi tuprutellut savuksi. Periaatteessa siis pari euroa päivässä.

TheJonssi

Viestejä yhteensä

• RosalindaRosalinda Pohjois-Sawo
    editoi joulukuu 2012
    Heipsan jonssi :D Ehdottomasti pitää palkita itseään tästä huippusuorituksesta. Itse laitan joka päivä 5 euroo pankkiin koska poltin n 20 savuketta päivässä. Lopetin tupakoinnin 131 päivää sitten joten säästössä on ihan mukava summa :thumbup: :thumbup:
  • Ansku1Ansku1 Oulu
    editoi tammikuu 2013
    Minä aion laittaa viikossa 20€ lasipurkkiin, joka on näkyvällä paikalla.. :)
    Ajattelin että jos näen ne rahat koko ajan, niin nekin osaltaan auttavat tällä matkalla.

Tosin säästössä on vasta 1 seteli, koska lopetin viime viikolla.

Sitä, mihin rahat käytän, en vielä tiedä. Mutta sen tiedän että itseeni ja luultavasti johonki "turhaan" mitä oon "aina halunnu" :D
  • editoi tammikuu 2013
    Kyllä saa ja pitääkin palkita :lol: !! Kun mulla tuli puoli vuotta täyteen ostin uuden iPhonen itselleni. Vuosi täyttyy huhtikuussa, pitää keksiä siihen mennessä jotain kivaa. Ja rahaa on säästynyt. Juuri pari päivää sitten laskin että niillä rahoilla millä ennen ostin kuukaiden röökin, maksan nyt kolmen suuren koiran ruuat...
  • JonasproJonaspro Oulu
    editoi tammikuu 2013
    Kiitos vinkistä, tuossa on hyvä keino motivoida itseä onnistumaan tässä lopetuksessa. :D Mulla ois haaveita mitä haluttas ostaa nii taidampa laittaa ny rahaa syrjään sen mitä ois palanu. Tosin klo 14.00 tullessa oon ollu tasan kaks vuorokautta ilman tupakkaa nii saa nähä onnistunko tässä lopetuksessa mut toivon sitä kyllä suuresti. :)
  • editoi tammikuu 2013
    Mä ole laittanut (enkä aio laittaakaan) tupakkirahoja sen kummemmin säästöön, mutta muutama "palkinto" mulla on jo mielessä.. Ainakin uusi hajuvesi ja ökykalliit treenihousut on listalla sitten tulevaisuudessa :D . Jotain tuollaista hömppää ja luksusta, mitä en normaalisti ostaisi.
  • editoi tammikuu 2013
    Säästöön en tupakkarahoja ainakaan näin alkuun pistä vaan rupean maksamaan velkoja pois isommilla kuukausierillä ja se tuo jo melkoista mielihyvää kun saa nuo parit pienemmät lainat maksettua pois.
  • JozmaJozma Helsinki
    editoi tammikuu 2013
    Minä olen ostanut kaikkea pientä kivaa ja vähän laadukkaampaa kosmetiikkaa mitä aiemmin (eilen kävin ostoksilla). Vaikka ei tässä savuttomia päiviä takana niin montaa ole vielä. :) Mulla kun ei tuo säästäminen onnistu ja haluan heti jotain konkreettista. Mutta jokainen toki tyylillään.
  • virkkuvirkku Kauhajoki
    editoi tammikuu 2013
    Minä olen aika-ajoin muutenvain heitelly rahaa purkkiin. Markka aikana sain 200 markkaa sillain kerättyä. Laitoin kaikki pikkukilut lompakosta tieltä pois. Ja nyt ajattelin, että voisin avata säästötilin ja siirtää sinne suoraan rahaa viikoittain. Itellä se ei kummonen summa ole, ku polttelin käytänössä askin viikossa.. Mutta on tossa mun quit laskurissa kumminki jo 100 euroa. Kun olis neki kaikki säästössä niin 16kk kuluttua olis se parisataa ja sillä nyt matkustais jo vaikka espanjaan :) Sinne mieleni halajaa.

Ja ne henkilöt täällä jotka säästää jo melki viikossa ton määrän rahaa, niin suosittelisin lämpimästi jotain ulkomaanmatkaa tai jotain muuta yhtä komeeta. Itselleni se matka toimii hienosti, ku en yleensä mihinkään pääse ku ei ole rahaa. Kolmes maas olen käyny, mutta ei ole tarvinnu ite kustantaa matkoja. Ja pian saan laittaa kaljarahatki johonki tilille jemmaan, ku olen aikeissa olla jonkuaikaa juomatta, ensalkuun tammikuu kumminki :)
  • editoi tammikuu 2013
    Itse en ole vielä palkinnut itseäni mitenkään konkreettisesti. Palkinnot odottavat jossain tulevaisuudessa, siirrän nimittäin rahat jotka olisin käyttänyt siihen rööki askiin säästötilille. Kyllä sitä sinne kertyy ihan kohtalaisesti :mrgreen: Nimittäin kun meni se maxi aski mallua päivässä... 2 viikossa säästötilillä jo yli 100€ Vielä en ole päättänyt miten itseäni palkitsen säästyneillä rahoilla. Etelän lämpöön suuntaan ainakin huhtikuussa mut katsoo nyt kajoanko noihin "tupakka" rahoihin. Matkan olisin jokatapauksessa tehnyt vaikka olisinkin vielä polttanut.
  • editoi maaliskuu 2015
    Palkintona on ollut uusi kevättakki ja uusi kampaus.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.