Huomenta kaikki, lopetan tänään

2

Viestejä yhteensä

• KatjaKatja Helsinki
    editoi elokuu 2007
    OHO!! menikös mulla riksun ekat synttärit ihan ohi?? ONNEA EKA VIIKOSTA!!!!!!!!!!!!!! Tästä on hyvä jatkaa :):)
  • editoi elokuu 2007
    Paljon onnea ensimmäisestä viikosta :P :P :P.Tsemppiä seuraaviin viikkoihin :thumbup: :thumbup: :thumbup:
  • editoi elokuu 2007
    Jeps, viikko tuli tosiaan sullakin Riksu täyteen! :) Mä en ole käyttänyt nyt korvaustuotteita, en tullut hankkineeksi eikä ole ollut tarvetta.. Huomenna on kunnon testi tän savuttomuuden kans. Mietin että pitäiskö jotain pahanmakuista nikotiinisysteemiä hankkia varalle. Mut jos huomisesta selviän, niin voin kyllä onnitella itseäni..

Sitä odotellessa..:)
  • editoi elokuu 2007
    Onnea Riksu ja Maria79! :D :D :D :D
  • RiksuRiksu Helsinki
    editoi elokuu 2007
    Voi kiitos, te olette ihania :D :D Kylläpä meni viikko nopeasti, ja huomaan että pakko päästä joka päivä tänne palstalle kirjoittamaan ja lukemaan muiden kirjoituksia.... :mrgreen:

Maria, tsemppiä huomiselle :thumbup: kyllä sä siitä selviät, ja sitten seuraavana päivänä on aivan mahtava olo kun tietää ettei ole polttanut edes sitä yhtäkään :thumbup:
  • editoi elokuu 2007
    No niin, kohta se koitos alkaa..Pitkä ja mukava ilta edessä opiskelukamujen kanssa. :D Yritän olla pilaamatta sitä sortumalla, yritän takoa päähäni, että tupakka on MYRKKYÄ! Ja on jo yheksäs päivä ilman nikotiinia, joten ei kai kannattais sitä enää tunkea kroppaansa..

C U! 8)
  • editoi elokuu 2007
    :thumbup:
  • editoi elokuu 2007
    Maria79 :thumbup:
  • RiksuRiksu Helsinki
    editoi elokuu 2007
    :thumbup: :thumbup: myös täältä!!!!
  • editoi syyskuu 2007
    Myöhässä tulee tilannekatsaus, mutta tulee kumminkin. :)

Joo, eli koitoksessa kävi niin, että sorruin sitten kuitenkin polttamaan 1, 5 tupakkia joskus puolenyön jälkeen..Siitä kokonaisesta on aika hatarat muistikuvat, että keneltä sen edes sain..Suhtaudun tuohon lipsahdukseen silleen, että it wasn`t me. ;) Mutta totuuden nimessä on tuota juomista rajoitettava.

Muuten on sitten ollut tällaista tavallista savutonta elämää, johan tämä alkaa normaalilta tuntua. :)

Mites Riksulla menee?
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi syyskuu 2007
    It was you! Ymmärräthän että enimmän nikotiinin katoamiseen sun elimistöstä menee se kolmisen viikkoa ja sinä aikana vieroitusoireet varmasti pahimmillaan. Nyt taas nollasit tilanteen antamalla elimistölle sitä tupakkia ja nikotiinia. Ymmärräthän että olet tupakasta irti vasta kun olet tarpeeksi kauan ollut ilman sitä ja näillä ns. kännilipsahduksilla ruokit sitä elimistösi nikotiinin nälkää.

Mun ei oikeesti ole tarkoitus sua lyödä maahan tällä saarnalla vaan itse kävin kantapään kautta tän lopetuksen ja en oikeesti pystyny olemaan ilman ennenkun tajusin systeemin.

Tsemppiä ihan älyttömästi sinne ja voimia seuraavaan juhlakertaan :):)
  • ansuansu Espoo
    editoi syyskuu 2007
    :thumbup: :evil: nikotiinihirviölle sanotaan baibai :thumbup: :-P tervetuloa
  • RiksuRiksu Helsinki
    editoi syyskuu 2007
    Maria79, älä lannistu vaikka poltitkin... toi alkoholin kanssa polttamatta oleminen on vaikeinta, mutta kyllä se sit ajan kanssa vaan on helpompaa... itse ajattelin lähteä perjantaina vähän juomaan.... vaikeeta tulee olemaan.... :evil:
    mutta nyt taitaa olla tasan 2 viikkoa kun viimeksi poltin tupakan :thumbup:

tsemppiä meille kaikille jatkoon :thumbup: :thumbup: :lol:
  • editoi syyskuu 2007
    Maria79 kirjoitti:

Joo, eli koitoksessa kävi niin, että sorruin sitten kuitenkin polttamaan 1, 5 tupakkia joskus puolenyön jälkeen..Siitä kokonaisesta on aika hatarat muistikuvat, että keneltä sen edes sain..Suhtaudun tuohon lipsahdukseen silleen, että it wasn`t me. ;) Mutta totuuden nimessä on tuota juomista rajoitettava.

Muuten on sitten ollut tällaista tavallista savutonta elämää, johan tämä alkaa normaalilta tuntua. :)

Mites Riksulla menee?

Oli pakko tarttua tähän kirjoitukseen vaikka en täällä niin usein käykkään enää lueskelemassa. Siis ootko lakossa vai poltteletko vaan kännissä vai oletko koknaan lopettanut? Ja miten niin it wasn´t me?? Ei ole tarkoitus lannistaa sinua mutta nyt tää on sellanen palsta että kannattaa miettiä mitä suustaan päästelee... ajatellen niinku toisia. Täällä voi olla heikkoja ihmisiä jotka yrittää päästä siitä paskasta eroon ja tuollanen asenne että "ihan sama yhele tupakalle" "ihan sama vaikka kännissä vetääki" ei kauheesti tsemppaa toisia.

Ihan neuvona sitten että kannattaa varsinkin alussa välttää kapakoita ja tupakoivia ihmisiä että on 100 varma ettei lipsu.

Sori että oli tyly vastaus mutta pakko oli sanoa!! Itse kärvistelin samoissa tuskissa ja OLIN tosi heikoilla alussa ja tuollasen viestin luettua sitä saattaa ajatellakki viekkareissa että minä poltan kans yhen ko tuoki poltti.

• editoi syyskuu 2007
    Kiitos Riksu! Ja onnittelut kahdesta viikosta. :) Sulta varmasti onnistuu tuo savuttomuus perjantainakin!

"It wasn`t me" tarkoitti lähinnä sitä, että en ollut järjissäni, ei ollut kontrollikaan kunnossa- en ollut oma itseni. Ei minulla edes kummempaa tupakanhimoa tainnut olla, kunhan poltin. En haluaisi polttaa ikinä. Kuitenkin lipsahdus tapahtui, ja se on käsiteltävä niin ettei polttaminen jatku.

En tiedä, että miten tällä palstalla pitää kirjoittaa, millainen olla. Mutta jos täällä on pakko esittää jotain muuta kuin on, niin ei tästä apua ole. Ei todellakaan ole tarkoitus kannustaa ketään polttamaan edes silloin tällöin- ei ihminen tarvitse tupakkaa mihinkään.

Katja, lipsahdus on toki paha juttu, ja on kokemusta lipsahdus-retkahduksista. Olen myös tietoinen nikotiiniriippuvuuden mekanismista. Tällä kertaa en kuitenkaan retkahda lipsahduksen takia. Kiitos tsempeistä. Ihan hyvin on muuten tosiaan mennyt.

• KatjaKatja Helsinki
    editoi syyskuu 2007
    Tsemppiä tosi paljon sulle. Täällä jokainen saa olla oma itsensä, mutta kun näitä juttuja kirjoittelee niin aina täytyy miettiä kuka niitä lukee, eikö?? Eli koko palstan tarkoitushan on kannustaa ihmisiä savuttomaan elämään ja tukea lopettaneita pysymään sillä savuttomalla tiellä.

En muista kenen kanssa aikaisemmin tästä samasta asiasta juteltiin, että moni olisi valmis tekemään mitä vaan voidakseen polttaa sen "yhden" ja silloin toisen kirjoittama ns. "poltinpas yhden mutta ei tunnu missään" saattaa laukaista kokeilun halua ja sitähän me emme kenellekkään halua. Toivottavasti sulla kuitenkin tämä jäi vikaks ja pysyt meidän kanssa täällä savuttomilla teillä.

Voimia ja aurinkoa :):)
  • editoi syyskuu 2007
    Joo, kyllä sen ymmärrän..Ei vain ollut tarkoitus antaa kuvaa, että ei tunnu missään, vaan teko oli niin typerä, että otan etäisyyttä sen ja itseni välille.

Eniten tässä ketuttaa se, että nyt olisi tullu kaksi viikkoa savuttomuutta täyteen.
  • VeskuVesku Itä-Uusimaa
    editoi syyskuu 2007
    Eikös se ole jokaisen tupakoitsijan suurin haave, että voi polttaa vain sen yhden tai vain silloin kun itse haluaa ilman riippuvuutta.

Ei nyt liikaa kuitenkaan sensuroida tätä, koska muuten tämä on äkkiä äärettömän tylsä, konsensushyminäpitoinen palsta, jossa on vain onnellisia savuttomia. Tulee vanha liitto mieleen.

Kyllä tänne aina muutama savukkeesta haaveilija mahtuu. Muistan minäkin, kun sikareistani väännettiin tiukasti, yleensä vastaan, ja niinhän se päättyi tupakointiin loppujen lopuksi. Nytpä sekin sitten tiedetään.
  • Sam_2Sam_2 Keski-Suomi
    editoi syyskuu 2007
    Mulla ei ainakaan ole haavetta yhden polttamisesta. Mulla on ollut lopettamisen alusta asti ( 31.12.2006 ) selvää,että mun tupakat on poltettu.
    Ja voin kertoa, että tuo päätös on vain vahvistunut!
  • editoi syyskuu 2007
    sam kirjoitti:
    Mulla ei ainakaan ole haavetta yhden polttamisesta. Mulla on ollut lopettamisen alusta asti ( 31.12.2006 ) selvää,että mun tupakat on poltettu.
    Ja voin kertoa, että tuo päätös on vain vahvistunut!
    :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
  • Tanya_2Tanya_2 Kanta-Häme
    editoi syyskuu 2007
    Minä en ainakaan polta enään. Piste. Mieli kyllä kieltämättä tekee... välillä vähemmän ja välillä enemmän. Mutta tämä nyt kun kerta on lopetus niin minähän en sitten polta PRKL.
  • VeskuVesku Itä-Uusimaa
    editoi syyskuu 2007
    Tuo on oikea asenne. Itsekin yritän suhtautua niin, että olen vihdoinkin vapautunut tästä rahan ja terveyden riistävästä pirulaisesta eikä minun tarvitse mennä talvipakkasilla ulos hönkäilemään myrkkyä sisään hampahat kalisten.
  • editoi syyskuu 2007
    Moni oikeasti haluaa eroon tupakasta ja ei pidä siitä päihteenäkään.

Minä taaskin pidän polttamisesta, enkä haluaisi lopettaa, ellei minulla ole taloudellista pakkoa! Tulevaisuudessa toivon, että käytän tupakkaa ja alkoholia, vaikka en ole juonut pisaraakaan 3vuoteen.

Ainoa ehtoni tosiaan olisi se, että minä voisin itse kontrolloida noita päihteitä! Jos se vaatii vakituisen käytön lopettamista vuosiksi, minä teen sen. Mutta absolutisti en haluaisi olla.

Mitään elämää tuhoavampaa asiaa ei ole kuin totaalinen eristäytyminen muusta yhteiskunnasta ja SUOMESSA tämän maan juodessa itsensä humalaan kerran viikossa, niin sanon, että mitään sen kauheampaa kohtaloa ei ole, kuin olla käyttämättä päihteitä!
  • editoi syyskuu 2007
    Ei täällä tosiaan tarvi esittää muuta mitä on. Nyt sitten kumosit sen mitä aikaisemmin sanoit. Mitäpä sitä vatvoo ja vaivaa mieltä kuka sano ja mitä tarkoitti. Annoin vaan kommenttini koska se pisti niskakarvat pystyyn totaallisesti ainaki minulta! Sana on tosiaan vapaa kaikille, ei sillä.

Hyvä kuiten että huomasit mitä Katjan kanssa (miltei samaa sanottiin) tarkoitimme.

Sitten vapaa kommenttini päihteisiin yleensä, varsinkin tupakkaan. Miksi polttaa edes sitä yhtä tai vain viikonloppuna. Olen kyllä näinkin lyhyen savuttomuuden aikana huomannut että kyllä on hauskaa kännissä ilman tupakkaakin ja selviäkin viikonloppuja on ihana viettää. Tosin en ole mikään kännääjä ollut koskaan mutta repasen välillä hupun himmeäksi :mrgreen:
    Parasta se että ei ole enää niin krapulakaan kun ei ole tupakkaa vetäny 30 kappaletta illan aikana. Itse lopetin ihan terveydellisestä syystä. Toisena tulee sitten se raha. Monta tuttua sairastunut ahtaumaan ja astmaan niin päätin lopettaa ennenkuin on oireita itsellä.

Tänään näin taas kaupungilla monia ihmisiä jotka vetivät liikkeen edessä posket lommolla tupakkaa. Se on oikeesti säälittävän näköistä.
  • editoi syyskuu 2007
    Olen aiva samaa mieltäsi Katariina :wink: Olen myös ottanut alkoholia tämän kahdeksan kuukauden lopetuksen aikana,eikä todellakaan ole ollut tarvetta alkoholia juodessa tupakoida :lol: En juo usein,enkä koe mitenkään tarpeelliseksikaan,mutta täytyy sitä joskus päästä "viihteelle" :lol: Olen ilokseni huomannut pelkästään positiivista lopetuksen suhteen,ei aamulla tupakasta ja alkoholista päänsärkyä,ei haise tupakalle,ENKÄ NÄE KERTAKAIKKIAAN MITÄÄN SYYTÄ,MIKSI PITÄISI POLTTAA,KUN NAUTTII ALKOHOLIA :?: :?: Hauskaa on ollut ilman tupakkaakin :lol: Terveydellisistä syistä lopetin minäkin ja mieheni, eikä kummankaan tulis mieleenkään enää sytyttää tupakkaa :evil: :evil: :evil:
  • editoi syyskuu 2007
    Ehkä haluan sanoa, että elämä täydellisenä kieltäytyjänä on yhtä negatiivista EI, EI ja EI sanaa ikuisuuden jälkeen ikuisuutta lisää.

Mitään ei saa ottaa, mihinkään ei saa koskea. Kieltoa, kieltoa.

Raskasta on olla ottamatta mitään ja elämä on "helpompaa" ottaa kerran kuukaudessa, edes sitä jotain. En nyt haluaisi kannustaa päihteiden käyttöön, mutta en sano, että helppoakaan totaalikieltäytyminen on! Päin vastoin, en haluaisi suositella sitä kenellekään. :(

Helppo on ihmisten puhua, jotka silloin tällöin jotain ottavat... Koska he eivät tiedä mitä on olla totaalikieltäytyjä!

En halua sanoa, etteikö elämää ole ilman päihteitä, oi kyllä sitä on. Haluan vain sanoa, että SUOMEN YHTEISKUNTA ja alkoholikulttuuri ovat aika suvaitsemattomia. Mitä kertoo meistä se, että juomattomuuttaan joutuu SELITTELEMÄÄN?
  • editoi syyskuu 2007
    katariina100 kirjoitti:
    Ei täällä tosiaan tarvi esittää muuta mitä on. Nyt sitten kumosit sen mitä aikaisemmin sanoit. Mitäpä sitä vatvoo ja vaivaa mieltä kuka sano ja mitä tarkoitti. Annoin vaan kommenttini koska se pisti niskakarvat pystyyn totaallisesti ainaki minulta! Sana on tosiaan vapaa kaikille, ei sillä.

Hyvä kuiten että huomasit mitä Katjan kanssa (miltei samaa sanottiin) tarkoitimme.

:shock: :cry:

Minä jätän tämän palstan ainakin toistaiseksi ja keskityn live-elämään. Poikaystäväkin jo uskoo, että lopettaminen onnistuu.*sydän*

Jos minusta joskus tulee vain baaripolttaja, niin en tule siitä tänne kertomaan..

Enkä jätä juhlimisia väliin tupakan takia, juhlin kun nyt vielä jaksan, mahtavien opiskelukamujen kanssa, *sydän* heillekin! :)

Tsemppiä paljon kaikille savuttomuuteen pyrkiville, mahdollista se todellakin on!
  • editoi syyskuu 2007
    Jep jep Maria, onnea ja tsemppiä savuttomana :D

Älä nyt loukkaannu ja sen takia poistu. Tämä foorumi on kans yks paikka minne paeta kun nikkispeikko iskee. Tai toi päiväkirjapuoli ehkä enemmän itselle oli se "pakopirtti". Kyllä siitä apua on ollut tosi paljon. Siellä ei ole yhtään ihmistä joka ei ymmärtäisi miltä tuntuu.

Neidonvarjo, saanko kysässä ootko minkäikäinen? Meinaan noista ku kielloista puhut, johan täällä suomenmaassa on aika vapaata olla ja elää. Maalla varsinkin kun asuu niin ei ole naapuritkaan valittamassa. Jos tuoltä kilometrin päästä tulee naapuri valittaan jostain niin silloin on kyllä pakko olla ihan asiaa :mrgreen:

No en minä mikään absolutisti ole eikä minusta sellaista tule. Olen tietenkin "nuorena" bilettänyt kaikki viikonloput + keskiviikot. Kannattaaki sillon mennä kun vielä pystyy. Nyt on lapset ja vuorotyö niin ei sitä enää huvittaisikaan lähteä. Viikonloput jos on vapaata sen viettää mielummin perheen kanssa, mieluiten selvinpäin. Sitten kun juhlin niin sitten kans kunnolla. Ei sillä etteikö lasten nähden oteta mutta silloin vaan pari kolme siideriä/olutta tai paukkua.

On ollut kyllä lapsiltakin ihania kommentteja kun ei enää polta. Sanovat että ei haista enää pahalle ja sitten että aina kun oli asiaa niin olin tupakalla... ..

Huomenna tulee puolilta päivin 2000 tupakkaa polttamatta. Iso kasa kääröjä. 400€ rahassa.
  • editoi syyskuu 2007
    Niin siis tietty täällä (pitäisi ainakin olla) on sana vapaa, joten jos olen sitä mieltä, että tulevaisuudessa haluan joskus polttaa tupakkaa, vaikka olenkin tupakoinnin lopettamisfoorumilla, niin kyllä saan ilmaista mielipiteeni. Luonnollisesti on täysin eri asia menenkö loukkaamaan jotain sanoillani, tahallani sitä ei ainakaan pitäisi tehdä, koska silloin rikon jo fooruminsääntöjä, meinaan hyvä käytös ja järkijäässä, tai jotain! ;)

Noh joo, tietysti jutuistani varmasti paistaa ikäni läpi, mutta entäs sitten? Täytin syyskuussa 19.

Lopetin alkoholinkäytön 16-vuotiaana. Ja ne iloiset "nuoruuden biletykset" ovat jotain urbaania minulle. "Kannattaa mennä silloin kun pystyy", noh enpä ole pystynyt... Ikinä menemään ja tulemaan niin. (Sairas historiani on nyt sitten eri asia, enkä näe tarpeelliseksi ruveta luettelemaan sitä tällä foorumilla, eikä se kuulu teille.. xD )

Varmaan sen verran joudun puoltamaan mielipidettäni ja selittelemään, mutta elämä ilman mitään päihteitä on henkisesti raskasta ja kaikista raskainta se on TÄSSÄ iässä. Aika harva suomalainen voi sanoa olleensa 18-vuotis syntymäpäivänsä selvinpäin...

Minä aion olla hetken päihteettä. Kuukauden jos pystyn olemaan, se riittää. Voisin lopettaa tupakoinnin IKUISESTI, jos haluaisin, mutta en näe siinä mitään järkeä. ... Ja itsekehuni keskellä voin sanoa, että pidän itseäni "konkarina" päihteiden lopettamisessa. Tupakka on vain yksi sitä kirjavaa "lakkoilua" mitä elämäni on täynnä. Milloin se on ollut tupakkaa, suklaa, makeiset, valmisruoka, alkoholi, tietokone tai muu vastaavaa, niin sen sanon, että lopettaa minä osaan (ja aloittaa uudestaan)!

MUTTA elämässä EI VOI eikä PIDÄ kontrolloida kaikkea. Elää TÄYSIN paheetta, ulkoilla, syödä terveellisesti ja olla polttamatta ja juomatta. Se on... Se EI ole enää vaivan arvoista, tiedän sen! Jos jostain paheesta luovun, niin LUPAAN, että toisen paheen siihen tilalle, vaikka ostan ;)
  • RiksuRiksu Helsinki
    editoi syyskuu 2007
    katariina100 kirjoitti:
    Maria79 kirjoitti:

Mites Riksulla menee?

Oli pakko tarttua tähän kirjoitukseen vaikka en täällä niin usein käykkään enää lueskelemassa. Siis ootko lakossa vai poltteletko vaan kännissä vai oletko koknaan lopettanut? Ja miten niin it wasn´t me?? Ei ole tarkoitus lannistaa sinua mutta nyt tää on sellanen palsta että kannattaa miettiä mitä suustaan päästelee... ajatellen niinku toisia. Täällä voi olla heikkoja ihmisiä jotka yrittää päästä siitä paskasta eroon ja tuollanen asenne että "ihan sama yhele tupakalle" "ihan sama vaikka kännissä vetääki" ei kauheesti tsemppaa toisia.

Ihan neuvona sitten että kannattaa varsinkin alussa välttää kapakoita ja tupakoivia ihmisiä että on 100 varma ettei lipsu.

Sori että oli tyly vastaus mutta pakko oli sanoa!! Itse kärvistelin samoissa tuskissa ja OLIN tosi heikoilla alussa ja tuollasen viestin luettua sitä saattaa ajatellakki viekkareissa että minä poltan kans yhen ko tuoki poltti.

Jeps...saanen sanoa oman mielipiteeni tähänkin asiaan.... eikös tämän palstan tarkoitus ole myöskin se, että voi kirjoittaa niistä epäonnistumisistakin.... vai oletetaanko täällä että kaikki onnistuvat heti 100 % ja sitten leikitään onnellisia ja hyi yäk tupakalle, ihan kuin ei olisi ikinä polttanutkaan... ?!?

Itselllänikin ollut pirun vaikeaa välillä ja monenkin kerran tullut mieleen, että jos vain saisi polttaa "edes sen kuuluisan yhden tupakan", mutta ikinä ei tulisi mieleenkään sen takia polttaa, kun joku muukin poltti sen yhden... jokainen kuitenkin tekee sen oman päätöksensä.
    Tuollainen sormi pystyssä saarnaaminen ei ketään auta :!: :!: :!:
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.