Ei enää tupakkiorja!

Nyt rupee lima irtoamaan keuhkoista, ja kroppa puhdistuu! Samalla on tyhjän olon fiilis, että jotain puuttuu! Mutta fiilis, kaikin puolin on loistava! Päässä soi se yksi sana, kun tupakkaa tekee mieli, " olet vapaa sairaudesta" ei tarvi tuhota itseään, vain voit elää elämääsi saman lailla mutta ilman tupakkaa joka päivä. Ja sitten toinen puoli, "nikotiinihirviö" kuiskailee sulle mielen tajuntaan, että voit ottaa henkoset niin kuin ennen vanhaa, ...
Joka päivästä taisteluu, mielen kanssa, ja sitä nikotiinihirviöö vastaan! Päivä päivältä on parempi olotila, sekä jaksaa paremmin ja on enemmän energiaa! Tuntuu että kroppa puhdistuu, ja mieli on virkeä! Ja välillä On sellaista levottomuutta, ja keskittyminen on todella huonoo, välillä vain jää jumiin!
Sekä ärsyttää, kun kaikille pitää sanoa että on lopettanut työkaverit,perhe,ystävät ja jotka eivät usko mua, koska olen lopettanut monta kertaa aikaisemmin! Epäonnistumisia on paljon, mutta nyt on motivoitunut todella hyvin, että nyt en epäonnistu, enkä anna tupakkahirviön ottaa mua valtaansa jälleen kerran!
Olen tuhonnut elimistöäni jo melkein 13 vuotta, askin päivässä, kun kännään niin menee sen 2 askia pvä esim. joka viikonloppu! Krapulassa, olo ihan hirvee, kehkot yskin pihalle ja lentää nikotiiniräkäklimppejä et hyi, se ravisteli mua lopettamaan, mä en vain jaksa!!!Viimex poltin, 1.1.2013 klo. 03.00. sekä aamulla yskin kehkot pellolle, ja sanoin se on loppu, ja tässä ja pysyy!
Ilman mitään apuja oon mennyt, pisin aika on 1,5kk polttamatta, nyt on tavoite loppu elämän savuttomuus sekä vapaus röökistä!

«1345

Viestejä yhteensä

• editoi tammikuu 2013
    Olin viihteellä perjantaina, kännissä en ratkennut tupakoimaan, yleensä siihen on loppunut mun yritykset! Aika ylpee oon nyt, kaikki poltteli ympärillä, meikä sanoi että olen lopettanut! Tänään on 13 pvä, kohta on 2 viikkoa, ja paremmaksi tää olo menee. Positiiviset asiat, syke on tasaantunut, hajuaisti ja makuaisti on palautunut, iho on puhtaampi, verenkierto on parempi! Ainut tässä, on tullut vähän kiloja,... muutama kilo ei haittaa kunhan on röökistä päässyt eroon. :P
  • editoi tammikuu 2013
    Hienoa Viikka@!
    Jatkat samaan malliin niin pian juhlitaan sun 1kk pirskeitä :thumbup:
  • editoi tammikuu 2013
    tänään tuli 2vko savuttomuudesta, on ollut mahavaivoja, ummetusta, tässä kolme päivää! Se ei oo kivaa, tosi raskas olo. Eilen oli paha päivä teki röökiä mieli, koska kroppa ei toimi kunnolla,... ärsytti sikana! Äsken heräsin, ja näin unta että unessa poltin tupakkaa, 2 röökiä päivässä...säpsähdin ylös, ja tajusin että se oli vain unta :D
  • editoi tammikuu 2013
    Mä näin kans tupakkiunia viime yönä, ekaa kertaa tämän 2 vko:n aikana..
    Unessa käryyttelin kaikessa rauhassa, kunnes yht'äkkiä tajusin, että enhän mä polta enää. Mua v***tti ihan suunnattomasti kun heräsin, koska hetken aikaa luulin polttaneeni oikeasti.
    Onneksi se oli vain unta :)
  • editoi tammikuu 2013
    Onko kellään tupakan lopettamisen jälkeen oireillut vatsa, kun mulla on ollut mahakipu monta päivää, ja 7pvä en oo käynyt isolla!! Joten tänään sitten ostin ummetuslääkkeet,sekä peräruiskeen! Hirveet mahakivut tässä oli 4 päivää :x :evil: , ja nyt vasta tajusin miksi. Itselläni ei ole koskaan ollut ummetus vaivoja, ja täytän piakkoin 28 vuotta! Ja nyt sitten yks kaks ilmestyi vaivat! Eilen kävin lenkillä, huomenna menen uimaan, jos toi liikunta auttaisi myös mahaani ja runsas veden juonti!! Ja toivon, että mun mahani rupee toimimaan! Kyllä nyt on tupakka käynyt mielessä ahkerasti, pitääkö mun ruveta taas myrkyttään itseeni, jotta vatsa toimii! Onko nyt sitten vatsa niin sekasin kun lopetin...??? :?
  • JuijjaJuijja Turun seutu
    editoi tammikuu 2013
    Ja pöh Viikk@! Mitään uudelleen tupakointia ei vatsan toimimiseen tarvita. Ruokavaliolla: kuitupitoista ja runsaasti vettä se vatsa alkaa taas toimimaan. Voithan sä niillä ummetuslääkkeillä vähän avittaa alkuun. Ihan varmasti sun vatsa alkaa toimimaan pikkuhiljaa uudelleen. Tsemppiä :thumbup:
  • editoi tammikuu 2013
    juu...ei mikään tupakka auta vatsaan :mrgreen: ! Mutta aika kivasti tää kroppa reagoi tällä hetkellä! Eipä koskaan oo ollut ummetusta, joten kokemus tääkin on! Oon juonut vettä, ja ruokavalioo tsekannut paremmin, ja liikun enemmän! Siitä vatsa tykkää!
    Tänään unohdin luurin kotiin, olipas siinä töissä tekemistä, peukkua pyörittämistä sekä happi hyppelyä pihalla, (päättäreillä)! Ennen poltti tupakkaa,lopetuksen jälkeen korvasin sen puhelimen rämpläämiseen ja nyt tän päivän ei mihinkään, teki kyllä mieli sitä tupakkaa, tiukkaa teki! Mutta hyvin se päivä meni, ja nyt on kaikki ok :D
  • editoi tammikuu 2013
    tänään tuli 3vko täyteen!! Hyvä minä :D :D tossa oli pari päivää sitten kamalat 3 pvä, teki mieli tupakkaa koko ajan, ja meinasin retkahtaa, mutta selvisin sen ajan olemalla kärttyinen! Nyt on ollut ok olo, ei oo pahemmin ollut mielitekoja! Vatsa toimii hyvin, päivittäin käyn vessassa! Kivut on ohi sekä ummetus. Uneja näen aika paljon, missä poltan tupakkaa ja sitten kun herään, niin snaijaan heti että en minä polta! Unen laatu on parantunut huomattavasti, ja kaiken puolen päätös on oikea :wink: ainut vain, ettei ratkee polttamaan sitä kuuluisaa yhtä ja osaa välttää houkutukset :oops: , välillä se on niin pirun vaikeeta niin silloin tuun tänne stumpin sivuille lukemaan ja tsemppaamaan, niin se halu lähtee pois nopeesti! Jokaisesta savuttomasta päivästä pitää olla ylpee! Me lopettaneet ollaan voittajia :lol: tsemppii kaikille jotka ovat lopettaneet tänä vuonna ...
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi tammikuu 2013
    Onnittelut kolmen viikon savuttomuudestasi Viikka@!
    Ummetus lienee aika tavallinen vaiva alkuaikoina. Hienosti selvisit siitäkin ja asiat ruullaavat jälleen :mrgreen:
    Viisaat sanovat: lopettaminen on helppoa, savuttomana pysyminen vaatii enemmän.
    Näinhän se onkin. Kolmen viikon jälkeen ja vähän eteenpäinkin yleensä lopettajaa huumaa ajatus siitä, että on selvinnyt hengissä ja savuttomuus on ihanaa.
    Vaarallisempi vaihe saattaa tulla silloin, kun savuttomuus on jo arkipäivää. Kukaan ei suitsuta enää sitä ja kaikista ongelmista selvitään ilman tupakkaa.
    Stumpissa on yksi ratkaisu. Kirjoittele tänne, suitsutetaan yhdessä jokaista savutonta viikkoa, sitten kuukautta jne...
    Itse koin fooruin ehdottomasti ratkaisevana voimavarana, kun itse lopetin 7 v ja 5 kk sitten.
    Tästä hommasta selviää paremmin tukijoukkojen avulla!
    Tsemppiä neljännelle savuttomalle viikolle!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi tammikuu 2013
    Kiitos melisa tsemppauksesta ja tuesta! Lämmittää sydäntä, ja tietää että en ole yksin, tämän asian kanssa :D
    Tänään, aamulla pesin pyykkiä, siivosin, kävin puntilla ja on todella hyvä olo, raikas sekä puhdas! Pari kiloo on tullut, toivon että ei tuu enempää, kun nyt jaksaa ruveta treenaamaan! Keskittyy siihen! Palkitsen tänään itseäni sillai, meen kiinalaiseen syömään :-) sekä käyn shoppailemassa frendin kanssa! Ajattelin sillai, et joka kuukausi palkitsee itseään jollain! Niin se motivoi myös tätä savuttomuutta :mrgreen:
    Rahaa voi mennä ihan muuhun, mutta ei tähän kääryleeseen, sitä on jo mennyt mun pussista 13v eli 10 000 tai enemmän, huh, tolla saa jonkinlaisetn hyvän auton! :twisted: :twisted: mennyt savuna ilmaan! Mutta se on mennyttä elämää!!
  • editoi tammikuu 2013
    editoi tammikuu 2013
    Sarkun poterossa on ohjeita tuon bannerin tekemiseksi. Mäkin sieltä otin oppia. Banneri pitää liittää omaan allekirjoitukseesi joka on tuon yläreunassa olevan Profiilini-alla.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• DemiDemi Espoo
    editoi tammikuu 2013
    Ihanaa Viikka@ että olet jaksanut.
    Sun jutut kuullostaa ihan siltä että tämä oli tässä eli onnistut tässä lopettamisessa! :wink:
    Luen sun juttuja oeln hengessä mukana tsemppaamassa.
  • editoi tammikuu 2013
    Kuukausi tuli täyteen tänään :D
    editoi tammikuu 2013
    Wau! Onnittelut ekan kuukauden savuttomuudesta.
    Periaatteessa kaikkein vaikein aika on ainakin fyysisesti takana.
    Nyt sitten isot henget peliin. Sussa on kyllä niin voittaja-ainesta!

• editoi tammikuu 2013
    ONNITTELUT Viikka ensimmäisestä kuukaudesta! Toivotan kymmeniä lisää :)
  • editoi tammikuu 2013
    hyvä hyvä!!!!! Onnea eka kuukausi takana.
  • editoi tammikuu 2013
    Ensimmäinen kuukausi täynnä, Onnea Viikka!
  • editoi tammikuu 2013
    Kiitoksii onnitteluista, melissa,tiuhti,tiitinen ja tsägä! Hengessä ootte mukana :D
    Tämä viikko alkoi hyvin, ma-ke on punttisalia,(mulla on sali ihan lähellä kämppää) sitten, huomenna vesijumppa, ja vko-loppuna joko zumba tai uinti! Nyt keskityn urheiluun, 5 krt viikossa! Myös, mitä suuhun panen, lopetan joka päiväsen makean syönnin, kerran viikossa vain! Ja ostan vaikka porkkanoita,pähkinöitä,rusinoita tilalle, mitä haluaa mutustaa!! Nyt yritän saada sitten painoa pois, jos ei lähde,niin ei ainakaan tule enempää painoa kun kuluttaa mitä syö! Tässä lopettamis prosessissa ainut toi paino kyllä masentaa mieltä :oops: , mutta en anna sen haitata, mulla on nyt tavoite duunikaverin kanssa, mennään naistenkymppiin,mihin en ole koskaan osallistunut! Aika surkee juoksija oon, kun nilkkoihin sattuu heti, paras on 4 km juoksu! Nyt meen ostamaan tilipäivänä hyvät juoksukengät ja rupeen juoksemaan, jo punttisalilla oon treenannut sitä juoksutekniikkaa miten juoksen maastossa :-o
    Bay the way aivan loistava olo jo 4vko jälkeen :-)
  • editoi tammikuu 2013
    Hyvin liikut viikka. Jatka samalla linjalla vaan, niin eiköhän se paino ala pikkuhiljaa pysymään kurissa myös.

Mulla on yksi syy savuttomuuden tavoittelussa juurikin liikunnan lisääminen. Tarkoitan, että nyt kun ei henki kulje, niin ei pysty kunnolla liikkumaan. Ja mä niin tahtoisin saada keuhkot mukaan liikkumiseen, jotta jaksaisi enemmän ja kovempaa.
    Tahtoo addiktoitua tupakan sijaan liikunnasta :lol:
  • editoi tammikuu 2013
    Yritän tässä parhaani mukaan :-) ja addiktoitua terveellä tavalla liikuntaan ! Rasituksen jälkeen tulee todella magee fiilis, ja tuntuu aivan mielettömän ihanalta :mrgreen: , kun uimahallista tulee ulos, niin ei tarvi polttaa enää sitä käärylettä, ja pilata sitä suoritusta( en enää palkitse itseäni sillä tavalla, niin kuin ennen vanhaa). :evil:
    Tänään olin vesijumpassa ja uin sen 1km. Huomenna meen punttisalille heti aamusta ja sitten duuniin!
    Tänään on aika huono päivä, surullinen olo! Viime yönä sain itkukohtauksen, nyt selvinpäin aika usein itken(öisin ennen nukkumaan menoa), ennen en ole koskaan oireillut näin! Siihen vaikuttaa tupakan lopettaminen, aina kun ahdisti, tai tuli herkälle päälle niin menin tupakalle, nyt en enää voi mennä! Surullinen olo johtuu siitä, isäni kuolin päivä on tänään (31.1.2006, nukkui pois) Ja nuorena 52v, ja syöpäkääryle vei hautaan!!! Olin kaks kymppinen, ja jäin tähän maailmaan ihan yksin! Isä oli tärkein tässä maailmassa! Jollain tavalla vihaan sitä tupakkaa :twisted: :twisted: vei multa isäni liian aikaisin! Itse en halua samaa omille lapsille, jos ajattelen asiaa näin! Isällä oli paha keuhkoahtautuma(tupakka yskä, hengitys ongelmat) Sepelvaltimotauti, verisuonet ihan tukkees. Oli paha tupakoisija ja 32 vuotta. Hän halusi monta kertaa lopettaa, mutta ei koskaan pystynyt siihen
    . Tässä tupakka on käynyt mielessä koko ajan :evil: :x
    Tänään sytytin kynttilän hänen muistoksi, ja mielessä mietin, hän olisi tällä hetkellä ylpee musta :wink:

Savutonta iltaa kaikille ...
  • naavanaava lappi
    editoi tammikuu 2013
    Hei, Viikka@!
    Siellä tuntuu kovin vauhdikkaalta tuo elämä, ainakin kuntoilun suhteen! Kiva kuulla reippaita uutisia. Ja myöskin ne surullisemmat, kun kerroit isästäsi. Satutti minua, kun olin lujaa vauhtia menossa myös ennenaikaiseen hautaan. Sain kylläkin jo lievän ahtautuman ja verikään ei kunnolla enää kohise. Ehkä nyt savuttomana eleskelen "jatkoajalla"? Tiedä häntä?
    Savuttomuus on iloinen asia!
    editoi tammikuu 2013
    On toisaalta tietenkin hyväkin, että kohtaamme tunteemme ilman savuverhoa. Näin myöskin saamme itseemme paremman tatsin ja voimme käsitellä tunteitamme emmekä mene niitä enää piiloon. Minäkään en ennen itkenyt koskaan, nyt useammin.

Myös minun isäni kuoli tupakkaan 69-vuotiaana, siis keuhkosyöpään. Sanoivat, että jos ei olis polttanut, olis elänyt varmaan 100-vuotiaaksi. Hyvä oli sydän ja verenkierto yms. Kumpaakaan lastani ei ehtinyt nähdä, siitä olen surullinen.

• editoi helmikuu 2013
    Tää viikko on mennyt pyllylleen :oops: , enpäs oo paljon liikkunut, koska oon tehnyt paljon duunia, ylitöitä kaikki vapaa päivät! Tänään sain raahattua itteni vesijumppaan, ja huomenna on tarkoitus mennä duunin jälkeen puntille! :)
    Tällä viikolla yritän liikkua 3 krt, kun viime viikko meni 5 treeni päivää! Kiloja ei tullut lisää, eikä oo paino laskenutkaan, nesteet ovat poistuneet! Kävin juoksemassa ulkona, (perus talvilenkkarit) ja tavoite oli 1h ja 5km, hehe en jaksanut kuin 5min, satttui pirusti sitten nilkkoihin :twisted: :evil: . Juoksumatolla on helpompaa juosta! Vaikuttaa kyl kengät, eli kävin ostamassa ihan juoksukengät ja kokeilen uudestaan! Nyt kun touhuaa koko ajan, ja kiire töissä, niin tupakkaa ei enää mieti ihan koko ajan! Kyl se käy välillä mielessä, kun jossain tilanteessa poltti! Tupakkaa haisee tosi karseelle nykyään :twisted: .
    Menen kotio äidin luo huomenna, viikonlopuksi ! Näen vanhoja kavereita ja juopotellaan, mä tässä vähän pelkään sitä tilannetta, kun en polta tupakkaa! Toivottavasti en todel. ratkea, ennen vanhaa olen ratkennut monesti kun olen mennyt kotio, baari reissulla ( poltampa vain yhden) :cry: nyt sitten vain haaste vastaan, ja voitan kaikki ne tilanteet missä olen aikaisemmin ratkennut tupakoimaan uudestaan! Kohta tulloo se 6 vko täyteen :shock: huh :mrgreen: ja magee fiilis !
  • editoi helmikuu 2013
    No mutta kyllähän sinä yhen ryyppyreissun selviät polttamatta, on muuten seuraavana aamuna huippufiilis kun ei ole polttanut illalla. Suorastaan kohmelokin hävinnyt kokonaan.
    Toki vaatii rankaa kuten muutenkin, mutta kyllä sä siihen pystyt!! :D
  • editoi helmikuu 2013
    Kiitti peke, kyllä mä pystyn siihen :D on kyllä sellainen motivaatio tähän lopetus kertaan! Ei mikään horjuta sitä, noi on vain tuntemukset siellä päässä kun välillä jyllää vaikka mitä! Näin viime yönä unta, että ratkesin tupakoimaan, se oli niin selkee uni, vetelin punaista mallua ja syvään henkosia, ja sitten harmitti unessa se sortuminen, ja mietin että miksi minä poltan! En ole kyllä nähnyt viikko kahteen tupakka unia, nyt taas näin 8)
    Aamulla säpsähdin ja totesin että se on vain unta :D enhän mä polta :wink:
    editoi helmikuu 2013
    Uni varmaan varoitteli sua :evil: eipä ehkä niinkään :lol: , mutta selkeästi tuo asia mielessäs pyörii.
    Juopottelun ja tupakan liitto on yleensä aika vaffa. Siksi juopottelua on syytä vähentää ja ehkä kokonaan vältelläkin.
    Minulla meni ekat 2 kk helposti hyvin vähällä juomisella, terassillakin max 1-2 olutta ja sit äkkiä pois, hermo ei olis kestänyt.
    Sitten tuli Tukholman risteily. Päätin etukäteen, etten polta, en vaikkei olis hauskaakaan kuin ennen jne. Enkä polttanut.

Sen voi kepeästi todeta, että krapulaa ei tule niin herkästi kun ei polta. Osa krapulaa on valvomisesta, osa ison tupakkamäärän vetämisestä ja osa viinasta.
    No, vuosien mittaan on juominen todella vähentynyt eikä himoa polttamiseenkaan ole.

Toivottavasti pysyt lujana ja lupaat itsellesi visusti, ettet polta, et vaikka mikä olisi ja mitä vastaan tulisi. Olet seuraavana aamuna tästä päätöksestä onnellinen.

• editoi helmikuu 2013
    Täällä jännätään kuinka viikan viikonloppu on sujunut... No hyvinhän se, kyllä me se tiedetään! :-)
  • editoi helmikuu 2013
    Heips... Justiin hyppäsin junaan! Menossa stadiin kotio päin... Hyvin vkoloppu meni, otin kuppia ja näin frendejä! Kaikki oli todella yllättyneitä, koska olen lopettanut röökamisen, ja jotkut tyrkytti röökiä läpällä! Meikä torjui ja sanoin vakaasti että tämä on lopullinen lopetus :D mummo oli todella ylpee musta( hänkin oli tupakoitsija ja lopetti 40 vuotiaana, ja nyt hän on 94 vuotias!) olen ylpee itsestäni ja itsevarmempi.... En ratkennut! Nyt näen mun rakkaan ihmisen, joka polttaa, eikä tiedä että olen lopettanut! Hänen kanssaan joskus ratkesin polttamaa , uusi haaste ilalle! Ja joka on viimeinen :mrgreen: . Ihanaa savutonta iltapäivää kaikille kanssa kumpaneille... Tunnelin päässä se valo pilkahtaa joku päivä!
  • editoi helmikuu 2013
    Kyllä on ollut koetuksella, nämä pari päivää :oops: ! Olen ollut seurassa, mutta en ole ratkennut polttamaan, kiusaus on ollut koko ajan suuri! Ei hätä, 6 vko tuli täyteen tänään :D ja savuton elämä jatkunee...
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.