Kumpi parempi kerrasta poikki vaiko joku korvike!

Olen sitä mieltä, että parempi kerrasta lopettaa, kuin alkaa jotain korvikkeita käyttämään. Mitäs mieltä ovat, Stumppilaiset?
«1345

Viestejä yhteensä

• editoi tammikuu 2013
    Omalla kohdallani korvikkeiden käyttö on ainoa vaihtoehto ja tie onnistumiseen. Kukin tyylillään, pääasia ettei sitä tupakkia polttele, eikös vaan! :)
  • editoi tammikuu 2013
    Aivan sama! Tässä kun ratkaisee vaan lopputulos, ei keinot :D

Molempia kokeiltu, paino pysyi näköjään paremmin kurissa korvikkeita käyttämällä (vähemmän aikaa tunkea muonaa suuhun kun purkka piti siitä huolen), mutta johtuiko sekään loppuviimeksi nicoretesta, kuka voi sanoa varmaksi...vai oliko vaan elimistön tilanne erilainen / tahdonlujuus kovempi tällä kertaa... nämä on niiiiin mystisiä kysymyksiä
  • editoi tammikuu 2013
    Kerrasta poikki , ehdottomasti.

Miksi kärvistellä ja pitkittää nikotiinista vierottautumista nauttimalla nikotiin valmisteita , ei käy minun järkeeni.
    Olen tämän ennenkin todennut : miksi tehdä kaksi lopetusta , lopettaa tupakointi ja irrottautua nikotiinista kun voi tehdä saman kerralla.

Nikotiinituotteet ovat täysin rahastusta.

yli 5 vuotta on omasta lopetuksestani kulunut ja tapahtui siis kerrasta poikki menetelmällä ja en käyttänyt mitään korvikkeita. suosittelen.
  • editoi tammikuu 2013
    8 päivä kärvistelyä tahdonvoimalla..on tää kyllä aika hanurista :evil:
    En tiedä kumpi tapa parempi, vaikeeta se on millä keinoin vaan jos on kauan polttanut!
    Tsemppiä vaan :wink:
  • ukuk
    editoi tammikuu 2013
    Minulle se oli kerrasta pokikki :D

banner_1357509600_dark_fin_35_6.30_euro.jpg
  • editoi helmikuu 2013
    Minulle se on lääkehoito, monesti kokeillut kaikkea muuta, laastareita, purkkaa, sähkötupakkaa ja ilman mitään, mutta aina tullut repsahdus.
  • editoi helmikuu 2013
    Itellä on toiminut purukumi. Olen yrittänyt laastareilla ja ilman korvaavia valmisteita. kummallakin edellämainituista tavoista käämi paloi suht helposti ja siinä vaiheessa tuli aina se tupakka mieleen... Tosin monta kertaa olen palkinnut itseni jostain hyvästä teosta tai loman alkamisesta tupakalla. Ja se on viimeinen niitti ollut Aina!

Kukin tavallaan.
    Isäukkokin sanoo että kerrasta poikki vaan, niin hänkin on lopettanut. Mutta ite kyllä muistan että selkä täynnä laastareita sillä oli. :)

Sillähän ei ole mitään väliä, onko korvaavassa nikotiinia vai ei. Eli onko hölynpölyjuttuja, kunhan se vaan auttaa!

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi helmikuu 2013
    Komppaan sua Peke85! Kun päämäärä on lopullinen savuttomuus, ei sen saavuttamisen keinoilla väliä.
    Itse käytin niksapurkkaa 6-7 kk peräti.
    Kuitenkin lopetusajastani voitte päätellä, että ilman nikotiiniakin olen osannut olla kohta 7 vuotta.
    Lopettamisvaiheen alku on usein pahin, moni pelkää lopettamista ihan hirväesti. Luulee, että melkein kuolee, jos ei voi polttaa.
    Näille erilaiset apukeinot voivat olla tarpeen. Oli se sitten lääke, korvike tai mikä muu keino tahansa.
    Kuitenkaan apukonstit eivät yksin ratkaise, vaan prosessissa pitää muistaa oman mielensä muokkaus, muuten sortuu melko helposti uudelleen polttamaan.
    Omat ajatukset tupakasta ja siitä irti pääsysta - vapaudesta. Arvot tulevat muuttumaan, samoin asenteet. Itsensä oppii tuntemaan todella hyvin tämän prosessin aikana.
    Monta karikkoa voi olla matkalla. Mut voi kuinka itsetunto kohoaa, kun ne selvittää - yksi kerralaan.
    Lopputulos ratkaisee.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• DemiDemi Espoo
    editoi helmikuu 2013
    Mulla toiminut paremmin luomuna.
    Kokeillut lopettamista korvikkeilla monta kertaa, eikä onnistunut.Nyt näyttää paremmalta.
    Mutta kukin tyylillään, kaikki keinot sallittuja kunhan pysyy savuttomana. :-)
  • editoi helmikuu 2013
    Luomuna on menty, kerrasta poikki tyylillä. En toki ole kokeillut mitään korvikkeita koskaan, joten en voi niistä enempää sanoa. Luulisin, että hankalaa tää on joka tapauksessa hetkittäin kaikille :)Tyylistä viis, lopputulos ratkaisee :)

• Herra HHerra H Lounais-Suomi
    editoi helmikuu 2013
    Viimeviikolla TurunSanomissa oli ilmoitus,että haetaan motivoituneita tupakoinnin lopettajia tutkimukseen TYKS:issä,jossa osalle annetaan purkkaa osalle laastareita,lääkettä ja lumelääkettä.
    Kyllä nekin tulokset aikanaan jotain suuntaa antaa,mutta jokainen on kumminkin oma persoona,yks tykkää tyttärest toinen äitist ja kolmas molemmist...=)
  • editoi helmikuu 2013
    Varmaan se keino on paras, millä onnistuu :).

Olen itse ajatellut niin, ettei ole muiden asia kuunnella viekkarikiukkua, koska he eivät ole niitä ekoja tupakkeja olleet työntämässä nikotinistin suuhun.Jokainen ajattelee tyylillään.
    Siksi korvaavat - mulla viime kierros meni epäonnistuneesti tabuilla ja nyt viimeinen kierros onnistuneesti pelkillä laastareilla.Käytin 40-vuotisen savustuksen jälkeen puoli vuotta.Polttamatta yli vuoden :P
  • editoi helmikuu 2013
    No nyt sanon et sillee ensin korvaavia et saa tavan poik sit vaan kylmästi poik se korvaava esim kuuden viikon jälkeen... ihan vaan sil tuntumal et itse olen suunnattoman väsynyt kitumaan et ain vähentää ja viekkareita vähentää ja viekkareita... nyt vaan sit heitin laastarit pois ja on viekkareita mut hei niit oli laastarin kanssakin :shock:
    ei kiitus kitumista enää... :evil:
  • editoi helmikuu 2013
    Omalla kohdallani otin suosiolla laastarit käyttöön ja ajattelin käyttää sen 3 viikkoa, jotka minulla on ja sitten vähentää pelkkään purukumiin tai niihin mainostettaviin icemint "pillereihin". En yhtään kyllä tiedä, että millaisia ovat. Onko kukaan kokeillut? Minulla menee laastarin kanssa aika kivasti ja nikkiksiä tulee joka päivä mutta ei pahoja. Olen aiemmin yrittänyt lopetusta monta kertaa ja tullut siihen tulokseen, että se tapa pitää sormien välissä tupakkaa on tuntunut vaikeimmalta luopua. Mutta saapas nähdä nyt sitten. Mutta sen olen päättänyt, että teen mitä vaan mutta tupakkaa en enää suuhuni laita, en aio edes maistaa.
  • editoi helmikuu 2013
    Jokainen lopettaa tyylillään, mutta kannatan, kerrasta poikki tyyliä! Silloin nikotiinin tulo kroppaan on loppunut, korvikkeet vain pidentää sitä tuskaa ja ne ovat rahastusta! :mrgreen:
  • vkovko
    editoi kesäkuu 2013
    Jokainen voi puhua omasta puolestaan.
    Ei tukihoidot ole rahastusta, ihan vapaaehtoisia ne ovat. Tässä on vieläkin se ajatus näköjään vallalla että tupakka oli hintansa värtti, mutta jos hakee apua, se ei saisi maksaa mitään. Minä käytän apuja, vaikka se jotakuta kuinka pännisi.
  • editoi kesäkuu 2013
    Mä luulen, ettei vuosikymmeniä tuprutelleille kertalaaki oikein sovi.Miksi ei sitten käyttäisi korvikkeita, kyllähän niistä eroon pääsee.
    Mulle ajankohta oli mielestäni tärkeä.Olin terapoinut itseäni jo vuosia tähdätäkseni nollalinjaan.Yritin nähdä tupakassa aina vain huonoja puolia - eipä siinä oikeasti hyviä olekaan :).Tän vajaan 1.5-vuotisen savuttoman taipaleeni aikana on tapahtunut niin kovia juttuja eikä ole tullut mieleenkään hakea henkosista helpotusta.Ennen olisin oitis mennyt kioskille..
    Vaan ainahan on poikkeuksia.Vanha, eläkeikäinen mies lopettaa kertalaakista.
  • editoi kesäkuu 2013
    Kerrasta poikki on parempi paitsi niille joille jokin muu tapa on parempi. Lopputuloshan siinä kuitenkin on tärkein. Onkos tähän mitään sanontaa; tarkoitus pyhittää keinot tms. :-)
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi kesäkuu 2013
    Juuri näin. Kun on ollut vuoden polttamatta ja "kainalosauvojen" käyttö on lopetettu on kyllä aika jo "pyhitetty". Yhtä pyhitetty kuin ilman apukeinoja lopettanut. Tavoite saavutettu ja ainoa asia on sitten, että päätös pitää läpi seuraavien vuosien ja vuosikymmentenkin.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• vkovko
    editoi kesäkuu 2013
    Joo, tuli mieleen vitsi palopäälliköstä. joka totesi VPK:n porukalle, että "väärin sammutettu".
  • SpodeSpode Maailma
    editoi kesäkuu 2013
    AP:N kysymykseen: Parempi vaihtoehto on se joka kullekkin toimii. Erään tutkimuksen mukaan 3/4 ex tupakoijasta on lopullisesti päässyt eroon ilman korvikkeita. Itse koitin korvikkeilla pari vuotta sitten ja jäin koukkuun korvikkeisiin ja puolen vuoden tupakoimattomuuden jälkeen sorruin uudelleen. Edellinen savuttomuus ilman korvikkeita kesti reilu 2 vuotta ennen repsahtamista. Nyt koitetaan taasen ja kaksi viikkoa takana tupakatta ja nikotiinitta.
  • editoi heinäkuu 2013
    Odotellaan nikotiinia joka ei koukuta sillä keski-ikäiselle ja siitä ylöspäin "n-vitamiini" on ok aine.Lääkefirmat yrittävät kehittää sellaista lääkettä vanhuusiän sairauksia vastaan.
  • vkovko
    editoi heinäkuu 2013
    "n-vitamiini" ????
  • editoi heinäkuu 2013
    Mulla tää toinen lopetus oli ilman mitään ''apuja'' ja nyt on pitänyt, eikä mitään ihme mielitekoja ole tullut. Eka lopetuksessa käytin lääkehoitoa apuna ja se tyssäs 3 kuukauden kohdalle :( lääkitys kun loppu, niin savuttomuuskin loppu. Joten itsellä toimi tää ilman korvaus hoita + ym muita apuja paremmin.
  • vkovko
    editoi heinäkuu 2013
    Valitsemastaan linjasta kannattaa pitää kiinni. Jatkoja.
  • BreezBreez Vantaa
    editoi heinäkuu 2013
    Ite kokeilin pari vuotta sitten lopettaa Champixeilla. Olinkin sen ekan satsin polttamatta, mutta sitten minulla ei ollut varaa hakea sitä toista satsia ja luulen, että se kaatui sitten siihen.
    Nyt maanantainasta alkaen olen ollut polttamatta ilman mitään korvikkeita (yhteen tupakkaan hatkahdin tänää), mutta ei ole edes tuntunut kovin kamalalta..vielä.
    Päätä jomottaa, mutta se saattaa johtua poskionteloistakin..
  • vkovko
    editoi heinäkuu 2013
    Mukavaa, jos sujuu helposti. Näitä meikäläisiä kärsijöitä täällä riittää.
  • BreezBreez Vantaa
    editoi heinäkuu 2013
    vko kirjoitti:
    Mukavaa, jos sujuu helposti. Näitä meikäläisiä kärsijöitä täällä riittää.

Noh, vasta viidennessä päivässä ollaan, että katotaan nyt kuin helposti tää oikeesti käy.. :D
  • PaukePauke PK-seutu
    editoi heinäkuu 2013
    Lopetin ensimmäisen kerran 2009 ja silloin ihan seinään. Tuskat oli kyllä kovat, jouduin lopettamaam myös kahvinjuonnin ja meni pitkään totutella sosiaalisissa tilanteissa. 9 kuukautta olin polttamatta ja sitten retkahdin työstressin ja hetkellisten elämänhaasteiden kannustamana. Kun poltin tämän tauon jälkeen tuota ensimmäistä röökiä, tiesin kyllä ettei se jää siihen yhteen vaan että se oli menoa taas.

Nyt olen tehnyt tätä lopettamisen prosessia koko kevään, omalla tavallani jo siitä asti kun edellisen kerran epäonnistuin. Mutta tietoisesti nyt monta kuukautta. Olen lukenut tätä palstaa, kirjallisuutta (mm. Stumppaa tähän), pikkuhiljaa poistanut selkeitä taparöökejä esim. autossa tupakointi, lopulta en polttanut enää töissä ollenkaan. Ja tein selkeän päätöksen päivämäärästä jolloin homma loppuu.

Loppupeleissä otin 10 päivän varaslähdön ja olen nyt 5. päivää savuton ja 3. päivää ilman nikotiinituotteita. Ja itseasiassa olo on tosi hyvä vaikka hetkittäin vieroitusoireet ovat rajuja. Mutta jossain pääni sisällä TIEDÄN, että tämä on hyvä juttu ja näin sen pitikin mennä. En halua polttaa, vaikka tekee sekunnin tunnissa mieli.

Kaikki ovat yksilöitä mutta itselläni on selkeästi henkisellä tasolla auttanut tämä asian loppuunasti pohtiminen. Olen vakuuttanut itseni siitä, etten tarvitse tupakkaa elämääni. Tuntuu hyvältä olla sitä mieltä silloinkin kun on olo, että taivas tippuu niskaan :wink:
  • vkovko
    editoi heinäkuu 2013
    Harvalla se hetken mielijohteesta onnistuu. Kyllä minäkin sitä kauan (nemenomaan kauan)mietin, mutta tarvitsin lopulta terveydeltä "käskyn".
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.