Kumpi parempi kerrasta poikki vaiko joku korvike!

135

Viestejä yhteensä

• vkovko
    editoi marraskuu 2013
    Onneksi olkoon, siinä on jo monta kuunkiertoa savutonta taivalta.
  • Januski-91Januski-91 Kainuu
    editoi tammikuu 2014
    Jokainen päättää itse mikä keino on paras, pääasia et se auttaa ja lopputulos on savuton. Itse tumppasin 1.1.2014, laastarin avulla mennään että jäisi tapa pois, kolmas ja neljäs päivä oli pahimmat kun olin töissä ja siellä porukka juoksi tupakilla, mut pastilli pelasti nuo päivät :) kunhan tapa on poissa lähtee laastari. Ai niin ensimmäinen ja toinen päivä meni ilman laastaria mutta sitten tulikin tunne että nyt en luota itseeni niin paljon (työstressi) joten laitoin laastarin..
    Pää pystyssä kohti tulevaisuutta ilman tupakkaa!
    :)
  • editoi tammikuu 2014
    Kokeilin niillä ''tapuilla'' (kaipa nekin joku ''korvike/apu'' oli), mutta savuttomuus kesti vaan n. 5kk ja alkoi tupakointi uudelleen. Toinen kerta, luin sen kirjan (tumppaa tähän) ja ihan äkisti lopetin ilman mitään apuja tai korvaushoitoja, ei oo tehnyt mieli tupakkaa kun vaan sai itselle selväksi ettei sen orjuudessa halua olla(nikotiinin), niin pakkokin melkein olla ilman näitä nikotiinia sisältäviä tuotteita, ei se riippuvuus muuten minnekkään häviä jos ittessään olevaa nikotiiniPIRUA ruokkii sillä nikotiinilla :roll:
  • vkovko
    editoi tammikuu 2014
    Minulla ei enää joku tabletti merkkaa mitään nykyisen sydän- ja keuhkolääkityksen lisäksi. Lähemmäs 20 lääkeannosta on päiväannos. Lääkkeitä on 9 jatkuvasti otettavaa ja lisäksi 2 akuuttilääkettä jatkuvasti mukana pidettävänä. Terveys on mennyttä ja nyt yritän vaan saada olotilan pidettyä mahdollisimman siedettävänä.
  • marvesmarves Etelä-Karjala
    editoi tammikuu 2014
    Pääasia et meil on lääkitys kohallaan, vai mitä, vko :wink: Ja näillä mennään..... kui pitkälle, sitähän ei kukaan tiedä. Mutta tää savuttomuus elämänehto :!:
  • vkovko
    editoi tammikuu 2014
    Joo, tupakalla peli olisi menetetty nopeutetulla tahdilla, sen myöntäminen oli monen vitkuttelun takana.
  • editoi tammikuu 2014
    Olosuhteiden pakosta kerralla poikki.

• OttoSOttoS Etelä-Savo
    editoi tammikuu 2014
    Olin aiemmin 1,5 vuotta polttamatta nikotinipurukumin avulla. Minun kohdallani tuntui olevan vain kyse siitä, että sain tarvittavan nokotiiniannoksen jollakin tavalla, ja kun joskus repsahdin tupakoimaan, oli kuin en olisin polttanut koko ajan; sen se purukumilla ylläpidetty nikotiinitasapaino minulle teki. Koko aikana päivittäisen purukumin määrä ei pudonnut, päinvastoin: siirryin 1 vuoden jälkeen 2 mg:n purukumeista 4 mg:n purukumeihin.
    On ilmeisen yksilöllistä, mikä tapa kullekin käy, minulla se on nikotiinittomuus. Champixeilla olen päässyt hyvään vauhtiin, toivottavasti motivaatio riittää.
    Myös suggestio-CD "Irti tupakasta" on hyvänä apuna.
  • editoi tammikuu 2014
    Onkos Tuulikki58 ollut vuoden polttamatta?
    Onnistuiko kerrasta vai korvikkeilla?

Siihen kumpi on parempi sanoisin, että riippuu.
    Meinaan jos on hyvin addikti on vaikeampi lopettaa korvaushoidonkan avulla.
    Itse olen alkoholisti joka raittiina 13v. Käytin sekä korvaushoitoa, Stumppia,
    että 12. askeleen ohjelmaa.

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi tammikuu 2014
    Tillukas, sulle tulee tänä keväänä jo 4 savutonta vuotta!
    Tiedät taatusti mistä puhut. Noo, minäkin niksapurkalla kyllä, pidin itseäni kovasti addiktinakin. Tämä viimeinen lopetus oli vasta toinen yhtään pitempi. Lyhyempiä puolesta päivästä kahteen viikkoon oli useampia. Kova päätös ja Stumpin tuki olivat avainasiat.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi tammikuu 2014
    Heippa ja halaus dear Melisa

No näin keväällä tulee jo 4v, mihin ihmeessä aika on mennyt.
    Ensimmäinen vuosi kesti 10v ja seuraavat vain hetken.
    Savuttoman elämäntavan omaksuminen vaatii kyllä ihan kalenteriaikaa.

Kiva käydä täällä, ehkä tulen tas joskus jäädäkseni. Siunausta stumppilaisille!
  • vkovko
    editoi tammikuu 2014
    Tillukas kirjoitti:

Kiva käydä täällä, ehkä tulen tas joskus jäädäkseni.
    Tervetuloa.
  • editoi tammikuu 2014
    Kiitos vko ja tsemppiä savuttomuutesi!

Täytyypä palata jos suinkin jaksan Stumpin vintille kavuta, ja kaivaa pölyn seasta
    ihme "Tillukkaan tumpittomat tilukset".
    Toivottavasti on tukevat tikapuut koska painan jotain 6kg enemmän kuin tullessani Stumppiin.

Osui savuttomuus vaihdevuosien kanssa samaan aikaan nääs,
    joten voitte hengähtää helpotuksesta savuttomuuden aloittaneet nuoret, keski-ikäiset
    ja äijänketkaleet.
  • editoi tammikuu 2014
    Kerrasta poikki

• HavukkaHavukka K-S
    editoi maaliskuu 2014
    Samaa mieltä- kerrasta poikki!
  • editoi maaliskuu 2014
    Kannatan ehdottomasti korvikkeella pikkuhiljaa täysin riippumattomaksi nikotiinista. Tahto lopettaa kertaheitolla oli kymmenenpistettä ja papukaija merkki otsassa : ) vähintään

Sitten alkoi tulemaan nukkuessa sellaisia tuntemuksia kuin joku olisi potkaissut päähän. Luin jostain silloin vuonna nakki ja kivi, että aivohalvaus olisi ollut lähellä.

Et silleen

• anitaanita Etelä-suomi
    editoi kesäkuu 2014
    Kerrasta poikki! Toimi mulla ainaski :mrgreen: 8)
  • jumaskjumask Salo
    editoi kesäkuu 2014
    Itse lopetin kaksi kuukautta kestäneellä nikotiinilaastariprojektilla ja tiputin laastarin vahvuutta aina n. kolmen viikon välein kunnes jätin sen kokonaan pois. Itse koin sen toimivaksi ja omalla kohdallani se auttoi. Nyt ollaan ilman korvaavia tuotteita ja savuttomalla tiellä ollaan edelleen. :) Ehkä mä voin vaan myöntää sen, että "kerrasta poikki" -tekniikka ei olisi ollut minua varten. Riski sortua tupakkaan olisi suuri. Minusta on hyvä, että ihmiset tunnistavat itsestään heikkoudet ja vahvuutensa ja menevät rehellisesti niiden mukaan, muiden mielipiteistä välittämättä.
  • weza_86weza_86 Tampere
    editoi heinäkuu 2014
    olin aiemmin heikko kunnes tajusin et oonkin vahva kun vaan päätän niin... joten kerrasta poikki tuntuis toimivan mulla..
  • editoi elokuu 2014
    Kerrasta poikki. Allen Carrin kirjan juuri lukeneena luotan pysyvään savuttomuuteeni nyt täysin, vaikka vasta vain päivä savuttomana takana. Ensimmäistä kertaa olen varma, että olen todella lopettanut tupakoinnin loppuelämäkseni. Kuulostaa ehkä hullulta, mutta näin se nyt vain on.

En tarvitse korvaushoitoa, en ole luopunut mistään sellaisesta, mikä pitäisi korvata jollakin. Oma tupakointini on ottanut päähän jo vuosikausia. Miksi haluaisin tupakan tilalle nikotiinipurkkaa tms., en halua mitään tilalle, haluan kaikesta tupakointiin liittyvästä kertakaikkisen eroon.

Vajaa 30 vuotta tupakointia takana, varmaan satoja lopetus/vähennys-yms. yrityksiä, epäonnistumiseen tuomittuja puolihuolimattomia tartteis lopettaa-lupauksia "nyt yritän oikeasti", "huomenna aloitan", "ensi viikolla vähennän", "ens syksynä/keväänä poltan enää 8 tupakkaa päivässä" "nyt hankin nikotiinikorvaushoidon ja todella satsaan tähän yritykseen", "urheilen, jogaan, ja panostan terveyteen " jne. yrittämistä ja yrittämistä.

Nyt olen ensimmäisen kerran päättänyt ja luvannut itselleni, etten enää ikinä polta enkä nauti nikotiinia missään muodossa.
    Pieni askel voi olla yllättävän iso. Lupauksia ei ole vaikea pitää. Lupauksia on vain vaikea antaa. :)

• vkovko
    editoi elokuu 2014
    Se on sitten sillä selvää pässinlihaa.
    editoi elokuu 2014
    Tsemppiä yritykseesi. Jokainen valitsee oman tiensä ja yrittää sitten pysyä sillä. Näin se menee!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• marvesmarves Etelä-Karjala
    editoi elokuu 2014
    Jos oikein muistan Carrin kirjasta, hänkin piti itseään muuten ihan fiksuna, mutta tupakan kanssa jäi toiseksi. Tuokin litania sinun lupauksiasi on meille monelle tuttua ja salaa mielessään ajattelee, miten minä osaan ratkaista monia ongelmia elämässä, mutta tässä lopetuksessa aina ja vain epäonnistun. Meitä on täällä paljon, hyvä kun liityt mukaan, Tervarengas, ja onnea savuttomuuteen :)
  • editoi elokuu 2014
    Tervarenkaalla joitain samoja ajatuksia kun minulla alkutaipaleella.Carrin kirjaa minäkin luin ja palasin siihen kyllä aina ajoittain, kun alkoi hämärtymään lopettamisen hyödyt.

Samaistun myös tuohon itselle lupaamiseen. Lupaukset on pidettävä, niinhän lapsillekin opetetaan. Sisulla ylitin pahimmat paikat. Enkä todellakaan olisi kestänyt sitä morkkista, jonka kanssa olisin joutunut elämään, jos olisin antanut periksi.

Minulla toimi tuo kerrasta poikki, mutta jokainen valitsee itselle sopivan tyylin lopettaa.

• ungemanungeman Helsinki
    editoi lokakuu 2014
    kerrasta poikki!
  • vkovko
    editoi lokakuu 2014
    Korvaavilla.
  • editoi marraskuu 2014
    Korvaavien avulla.
  • virkkuvirkku Kauhajoki
    editoi marraskuu 2014
    Korvaavat mullakin auttoivat paljon. Vuosia sitte lopetusyrityksillä käytin purkkaa sekä imeskelypastilleja kun purkka lakkas toimimasta. Nyt tämä lopetuskerta lähti sujumaan minttupastillin turvin.

Toki on pakko mainita se että pelkästään korvaava tms. ei riitä, täytyy olla sinut sen ajatuksen kanssa mitä on tekemässä ja varma siitä että päätös on oikea.

Nyt kun lisäsin alkoholittomuus-kuurin tähän mun lopetukseen niin se meni kerrasta poikki :D
    siihen nyt ei tosin niin koukus oo ollukaan, onneks :lol:
  • editoi marraskuu 2014
    On kokeiltu korvaavia (ja homma on sitten aina repsahtanut) ja nyt viimeksi 2 pv laastaria, josta sitten luovuin "Stumppaa tähän" kirjan luettuani. Nyt ajattelen vain että ei koskaan enää nikotiinia. Että minun pitää tappaa se nikotiinihirviö. Se jotenkin auttaa ajattelemaan homman konkreettisesti. Mutta tämä siis tuntuu toimivan minulla. Tuo ekat 2 päivää laastarin kanssa auttoi tunnistamaan kyllä sen, mihin tarvitsen/kaipaan tupakointia ja mihin itse nikotiinia.
    editoi marraskuu 2014
    On hyvä asia Keuhko50, että löysit sen sulle sopivan konstin lopettaa. Vaatii kyllä uusia ajatuksia muutenkin tämä lopettaminen.
    Se keino, joka auttaa yhtä, ei kenties auta toista. Päämäärään eli pysyvään savuttomuuteen on monta tietä. Varmaan ne kaikki on täällä Stumpissa jossain muodossa nähty.
    Kaikkia vaan ei kaikki pysty kokeilemaan. Jokaiseen keinoon liittyy aina kuitenkin se oma pää, joka on jokaisella meillä erilainen - onneksi! :lol:

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.