Kumpi parempi kerrasta poikki vaiko joku korvike!

124

Viestejä yhteensä

• editoi marraskuu 2014
    Lopetin ilman korvaushoitoa. Tänään ensimmäinen päivä ilman tupakkia, eilen klo12. lounaan jälkeen poltin viimeisen tupakin :) tupakkaa oon polttanut 14-vuotta.
  • marvesmarves Etelä-Karjala
    editoi marraskuu 2014
    Oot rohkea tyttö, laura86, kovasti onnea savuttomuuteen pyrkimisessä :-) Enpä itse koskaan ole edes yrittänyt ilman korvaavia, joten mistäpä sitä tietää, vaik olis itselläkin onnistunut aikanaan vaikkapa paremmin kuin korvaavilla:roll:
  • vkovko
    editoi marraskuu 2014
    Määrätietoisuutta sinulta ei ainakaan puutu. Harvalla asiat ovat noin selkeitä vuorokauden kokemuksella.
  • editoi tammikuu 2015
    Korvikkeella, laastari ja inhalaattori toimii mulla!
  • editoi tammikuu 2015
    Mulle toimi parhaiten kerrasta poikki :thumbup:
  • aurooraauroora Lahti
    editoi tammikuu 2015
    Kerrasta poikki ilman korvaushoitoja. Lähihistoriassa 6 vuotta säännöllistä tupakointia 10-12/vrk.
  • editoi tammikuu 2015
    Kerrasta poikki sopi minulle neljäsvuosi tuli 10.01.15.
    Tupakointia kesti noin 47vuotta. :-) :-)
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi tammikuu 2015
    Onnittelut 3 kk:sta Ippe54! Sinäkin kauan polttanut, hienoa, että olet onnistunut.

Edit:Tähän korjaus alempana. Luin viestitisi väärin Ippe.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi tammikuu 2015
    Minusta, kun jos oikein ymmärsin, niin ipelle tuli 4.vuosi, ei neljännes vuosi, täyteen.
    Vai miten Melisa, ymmärsinkö lukemani? :wink:
    Onnittelut joka tapauksessa saavutuksesta ja
    jatkoja alkaneelle vuodelle.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi tammikuu 2015
    Tuulantei, olet ihka oikeassa. Melisa-tädin silmät heitti ja olen ilmeisesti lukenut senneljännesvuodeksi :oops: :oops: :oops: Häpeän!
    Suo anteeksi Ippe!

Korjaan sen nyt tähän:
    Ippe, sinulle siis raikuvat onnittelut 4 vuoden savuttomuudesta!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi tammikuu 2015
    Mä lopetin 1.1.15 kerrasta poikki. Nikotiinipurkasta ja -tapleteista mulle tulee todella huono olo ja sydän lähtee laukkaan ylikierroksille (kesällä kokeilin ja käytössä oli miedoimmat nikotiinivalmisteet). Ainoa vaihtoehto oli lopettaa kerrasta ja hyvin olen pärjännyt tähän asti.
  • vkovko
    editoi tammikuu 2015
    Ei niitä käyttämisen ilosta tarvitse käyttää, jos niitä ei tarvitse.
  • vilppevilppe Jyväskylä
    editoi heinäkuu 2015
    Mulla ei mikään cold turkey-lopettaminen olisi luultavasti onnistunut, sen verran stressiä muutenkin ja ahdistuneisuutta vaihtelevassa määrin. Korvaushoidolla mennään mutta pyrin sitäkin vähentelemään hiljakseen, nyt kuitenkin vasta viides päivä menossa joten ei kiirettä vielä.
  • vilppevilppe Jyväskylä
    editoi heinäkuu 2015
    En jotenkin hiffaa tuota allekirjoitusta, pitikö se nyt peräti neljästi ilmoittaa. Ja noita laskureita en käsitä, mistä ne edes laitetaan. No, ei se oo tässä niin oleellista. :)
  • editoi elokuu 2015
    Laakista vainaa...
  • vkovko
    editoi elokuu 2015
    Eikös ne Champixet ole järeämmästä päästä rohtoja.
  • editoi elokuu 2015
    No miten sen ajattelee... kovat naputhan champpikset on, mutta loppuu ainakin nikotiin saanti siihen paikkaan..
  • editoi syyskuu 2015
    Täällä eräs uusi kirjoittelija. Viikon verran lukenut palstaa, mainioita juttuja ja pelastanut monta tilannetta. Viimeiset henkoset vetästy 7.9. Champixin avulla mennään ja täytyy sanoa että mun kohdalla aivan verraton lääke. Tupakkaa mennyt viime vuodet aski/pvä. Polttanut n 19v, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Alussa lääke aiheutti painajaisia, nekin jo jäänyt pois. Tupakka käy kyllä mielessä päivittäin, kahvin ja ruoan jälkeen pahimmat oireet, muuten menny hyvin. Tsemppiä meille kaikille
  • HalluHallu Lahti
    editoi joulukuu 2015
    Kyllä itelle sopii paremmin kerrasta-poikki, ei tarvitse ajatella koko paskaa enää.
    Nikotiini koukuttaa, en koskaan ole hiffannut asian ydintä miksi sitä sitten pitää ottaa jotain muuta kautta :P
    Töissä muutama jannu jotka jääneet koukkuun purkkaan, kulkee nicorette purkka-levy kädessä koko ajan ja tunnin möötten aikana menee useempi purkka :)
    Ja siis jauhaneet tuota moskaa vuosi kausia :roll:

Mutta pääasia että pääsee aineista eroon että sen puoleen kaikki keinot sallittu :)
  • editoi joulukuu 2015
    mulle sopii näemmä parhaiten kerrasta poikki-menetelmä. Edellisillä kerroilla kokeillut purkkaa, tablettia ja laastaria mutta se oli kuin löysässä hirressä oloa, saa nikotiinia mutta ei tarpeeksi. ja se purkka oli myös pahaa. Tälleen luomuna kun lopetti niin ei tarvinnut kärsiä muutakuin ne 3 ekaa päivää viekkareita. Olihan ne pahat, mutta sen jälkeen helpompaa. Ja pääsee siitä ajatuksesta että tarvitsee sitä nikotiinia johonkin. Champixista tai muusta sellaisesta ei ole kokemusta. Allen Carrin kirja auttaa pään kanssa!

image

• HalluHallu Lahti
    editoi joulukuu 2015
    Erika9 kirjoitti:
    Allen Carrin kirja auttaa pää kanssa!

Tuon kirjan sanoman kun uskoo sokeasti niin auttaa :)
    Siinä on yksinkertainen tapa ajatella asiaa, siihen kun vaan jaksaa uskoa ja uskotella että näin se vaan on niin se on jo puoli voittoa :)
  • editoi joulukuu 2015
    joo, eihän niihin kirjan pointteihin hirveesti löydy vasta-argumentteja. Ellei sitten oo nikotiinikoukussa ja usko että tarvii nikotiinia johonkin muuhun kuin nikotiinivajeen tyydyttämiseen. :wink:

image

• vkovko
    editoi joulukuu 2015
    Kirjailija itse taisi kuitenkin menehtyä tupakan aiheuttamiin sairauksiin.
  • editoi joulukuu 2015
    Mulla nikotiinisuihke apuna ja alkuun käytinkin sitä aina kun tuli tupakka mieleen. Nyt sen viikon takaisen lipsahduksen jälkeen suihke on vähentynyt tosi paljon. Mulla tuli niin huono olo siitä tupakasta ja nikotiinistä. Otan kyllä suihkauksen "äärimmäisessä hädässä", kerran pari päivässä. :wink:

image

• editoi joulukuu 2015
    Mulle ei passaa korvikkeet. Joskus yritin nikotiinipurkkaa ja imeskelytabletteja, mutta sitten joutui huolehtimaan että on niitä aina saatavilla, eikä nikotiinista päässyt vieroittumaan. Näistä oli vain haittaa. Mulla ei ole polttamiseen ollut mitään muuta syytä kuin nikotiiniriippuvuus, joten siitä oli päästävä eroon.

Ostin joskus sen Carrin kirjan ja luin, olin hetken polttamatta, mutta aloitin uudestaan. Nyt syksyllä aloitin sitä lukemaan ja jokin siinä osui kohdalleen, eikä ole sen jälkeen tehnyt tupakkaa mieli. Olin ajatellut paljon asiaa jo ennen sitä ja kirjan lukeminen vahvisti oman ajattelun tulokset. Kirja jäi kesken. Näköjään tämä tapa sopi minulle.
  • editoi joulukuu 2015
    Toi on totta, ettei pääse nikotiinista vierottumaan. Mulla voi tulla vielä "ongelmia" tuon suihkeen lopettamisen kanssa, mutta näillä mennään tällä hetkellä.
    Luin just Stumpin sivuilla psyykkisestä riippuvuudesta, miten olen "opetellut" polttamaan tietyissä tilanteissa ja tiettyihin tunteisiin. Tähän menee varmasti nyt kyllä useampi kuukausi... :D

image

• editoi joulukuu 2015
    Edelleenkin kerrasta poikki on paras tapa.

Niinkuin suurin osa tähän ketjuun kirjoittaneista on oivaltanut, ei nikotiinikorvaushoidosta mitään apua vieroitusoireisiin ole...eikä lopetuksessakaan.

Googlettakaapa: nikotiinikorvaushoito ylimainostettua.
    Mielenkiintoista tietoa miten näitä tutkimuksia korvaushoidoista rahoitetaan ja kuka rahoittaa :P
  • editoi tammikuu 2016
    En osaa sanoa kumpi on parempi, koska lopputulos ei ole tiedossa lähimainkaan vielä. Lopettaminen tapahtui vaan voisko sanoa harkitsematta ja mielijohteesta. Askarrellessa tuli mieleen, että nyt se loppu. Siihen jäi täysinäiset ja avatut askit ja siinä ovat edelleen.

Aluksi ostin suihkepullon ja kaksi viikon pakkausta laastareita. Osa laastareista on edelleen käyttämättä, suihkepullo on taskussa ja sitä maistoin ensimmäisenä viikkona. Pullo on taskussa edelleen ja käsi osuu siihen, jos sattuu menemään ottamaan sätkäaskia.

En minä jaksa noiden erilaisten ohjelmien kanssa pelata. Joko lopetan tai en. Olen päättänyt, että lopetan. Aika suuria paineita pitää tulla, jotta päätös muuttuisi. Näin itselleni uskottelen. Mielestäni erilaisten perustelujen ja korvikkeiden haku on oman vastuun pakoilua. Tämä näin rehvakkaasti kirjoitettu teksti on tietysti enemmän oman päätökseni lujittamista kuin muiden tapojen aliarviointia. Jokaiselle sopii oma tapansa. Luulen, että tämä on minulle paras. Kun on polttanut 60 vuotta, on entinen jätettävä kerralla taakseen.
  • editoi tammikuu 2016
    Vaari kirjoitti:
    En osaa sanoa kumpi on parempi, koska lopputulos ei ole tiedossa lähimainkaan vielä. Lopettaminen tapahtui vaan voisko sanoa harkitsematta ja mielijohteesta. Askarrellessa tuli mieleen, että nyt se loppu. Siihen jäi täysinäiset ja avatut askit ja siinä ovat edelleen.

Aluksi ostin suihkepullon ja kaksi viikon pakkausta laastareita. Osa laastareista on edelleen käyttämättä, suihkepullo on taskussa ja sitä maistoin ensimmäisenä viikkona. Pullo on taskussa edelleen ja käsi osuu siihen, jos sattuu menemään ottamaan sätkäaskia.

En minä jaksa noiden erilaisten ohjelmien kanssa pelata. Joko lopetan tai en. Olen päättänyt, että lopetan. Aika suuria paineita pitää tulla, jotta päätös muuttuisi. Näin itselleni uskottelen. Mielestäni erilaisten perustelujen ja korvikkeiden haku on oman vastuun pakoilua. Tämä näin rehvakkaasti kirjoitettu teksti on tietysti enemmän oman päätökseni lujittamista kuin muiden tapojen aliarviointia. Jokaiselle sopii oma tapansa. Luulen, että tämä on minulle paras. Kun on polttanut 60 vuotta, on entinen jätettävä kerralla taakseen.

Vaari puhuu kyllä asiaa ja hatun noston arvoinen juttu kyllä :thumbup: . 60 vuotta ja sen jälkeen lopetus vaatii jo aika vankan päätöksen ja halun lopettaa.

Itse lopetin n.30 vuoden polttelun ja vähän samalla meiningillä, olihan se ajatus varmaan kytenyt alitajunnassa jonkun aikaa, mutta sitten vaan piti päättää että nyt se hetki on ja siihen loppui erinäisten vaiheitten kautta.

Viikon söin nikotiinipurkkaa ja sitten päätin että kun kerran haluan tupakasta eroon, niin sitten pitää myös päästä nikotiinista eroon ja hyvä että heitin purkat pois heti alkuun. Toimi mulla hyvin että pääsin koko roskasta kerralla irti. Muuten sitä oisin vaan pitkittänyt ja sortuminen oisi ollut helpompaa taas tupakkaan(mun kohdalla). Olihan se tietysti tuskaa, mutta kannatti.

Jep, siis älkää ottako hernettä nenään, te ketkä käytätte/käytitte korvaavia pidempään, se keino toimii varmasti teillä paremmin, mutta lopetettava sekin on joskus :( mutta kaikki tyylillään. Jos korvaavista on apua niin hyvä, kunhan ei vuosikausiksi jää niihin koukkuun :)

Näin kun nyt tulee 9kk kohta täyteen savuttomana, niin alkaa jo tuntua aika hyvältä. Ei enää oo tupakka kokoajan mielessä :)

Hyvä Vaari, voimia ja terveyttä sulle :thumbup:

image

15.4.2015 Viimeinen tupakka. No more

• editoi tammikuu 2016
    Vähentäminen on ok korvike.

Siitä se vähenee.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.