VOI KUN TÄMÄ ON VAIKEAA........

Olen varmaan kymmenen kertaa lopettanut ja aloittanut uudelleen ja aina se nikkis on voittanut ja nyt on keuhkot taas niin kipeät,että hävettää ettei sitä ihminen opi,että ainakaan minun keuhkot ei enään kestä tupakkaa,kun mulla on sellainen keuhkosairauskin COP nimeltään ja pelkään,että tauti on taas tulossa.Kävin tänään keuhkoröntgenissä ja verikokeissa.Huomenna tiedän enemmän.Nyt päätin illalla,ettåä tupakkaa en laita enään suuhuni.Mulla on tänä vuonna pitkiäkin savuttomia jaksoja takana,Jännä juttu huomaa heti kun alkaa polttaa niin poskionteloihin kerää mätää ja on tukkoinen olo.EN vielä uskalla tuonne lopettajien puolelle.Hävettää kun olen siellä kirjoitellut ja puhkunut lopettamisen intoa,nyt otetaan päivä kerraallaan polttamatta.Tsemppiä kaivataan kyllä ja tiedän,että en ole ainoa taistelija tämän asian kanssa joten muillekkin kanssa kärsijöille voimia. :shock:
«134

Viestejä yhteensä

• editoi elokuu 2007
    Voi harmi,että se on vaikeaa :cry:.Olen Rebekka lukenut sun tarinoitasi jo silloin tammikuussa,kun itse lopetin ja toivon sydämmestäni,että ihan oikeasti onnistuisit ja varsinkin,kun vielä sairastat. :roll: Tsemppiä ja hienoa,että taas uskot itseesi ja tulet tänne stumppiin :).Tahtoa kyllä sulta täytyy löytyä :wink: Voimia tuleviin taistoihin :thumbup:
  • editoi elokuu 2007
    Sä tiedät... KYLLÄ SÄ SIIHEN PYSTYT, JOS MINÄKI!!! Niin... tuut vaan peräs.. mä oon tehny sitä latua. Ja voin kertoo, että tuskalla :twisted: 8) :shock: :mrgreen:
  • HitsiHitsi n.20 kilometriä Kehä 3:sta eli susirajan toisella puolella
    editoi elokuu 2007
    jep..vaikeeta on..vaan kyllä tässä onnistutaan :thumbup:
    Itelläkin mennyt yli vuosi tapellessa nikotiinin kanssa..
    Tsemppiä
  • editoi elokuu 2007
    Kiitos kaikille tsemppauksesta.Täytyy laskea tunteja.Nyt on mennyt 3tuntia ilman savuja.Nikotiinipurkkaa on suussa ja on niin tukkoinen olo,että tuntuu ettei henki kulje.Eteenpäin sano mummo lumessa!!!!Näin on.
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi elokuu 2007
    Tsemppiä Rebekka :):) Ota vain mallia tuosta tuidesta :) Se on kanssa menny omien sanojensa mukaan niin monta kertaa persaus eellä puuhun ettei taida jaksaa enää ja lopetti sitten sen polttamisen :):) Täältä vaan tsemppejä hae niin paljon kun tarviit, kyllä sä onnistut!!!

Voimia!!
  • editoi elokuu 2007
    Alkoi ensimmäinen savuton aamu ja savujen sijaan tämä keskustelu auttaa tätä tuskaa,vaikka ei kyllä niin hirveästi tee mieli savuja.Mulla on kyllä aamut vaikeimpia paikkoja.Sanoin eilen miehelleni,että vie kaikki tupakka vehkeet pois minun silmistäni,kun se tuppaa niinkuin uhallakin jättämään kun lähtee töihin niitä minun kiusakseni .Olen puhunut hänelle,että yrittäisi lopettaa kun sillä alkaa lomakin ensi viikolla.Kaksin se oisi helpompaa kun toinen ei kessuttele vieressä ja haise.14tuntia polttamatta.Siitä se lähtee.Soitan tänään keuhkolääkärille tuloksista ja pitäkää kaikki peukkuja,että siellä ei ole mitään pahempaa eli sitä minun tautiani.Tsemppiä muillekkin kamuille. :x
  • Sade_2Sade_2 Uusimaa
    editoi elokuu 2007
    Voi Rebekka,
    mikä nyt hävettää. :?: :shock:.. Itse olen tänne kirjoittanut jo useamman kerran että NYT on se viimeinen tupakka poltettu jne.. :x Harva se joka onnistuu heti eka kerralla kokonaan lopettaa! :hunf:
    Sulla on nyt todella iso motivaatio lopettaa, vielä kun sairastat. Älä tee enää itsellesi pahaa! :twisted: :evil: :twisted:
    Tsemppiä täältä aina saa ja meitä on täällä monta samassa veneessä. Mulla tänään kolmas päivä menossa ja roikun täällä niin paljon kuin aika löytyy. :lol: Täältä saa voimaa kun luulee ettei enää jaksa. :thumbup:
    Tsemppiä kovasti, kyllä sä siihen ihan varmasti pystyt!!!!!!!
    :thumbup: :thumbup: :thumbup:

• Sade_2Sade_2 Uusimaa
    editoi elokuu 2007
    Meillä sama homma ukon kanssa, tupakat aina jossain esillä.. :shock:. Itse se ei edes halua lopettaa. :cry: :evil: :evil: :evil:
    Pidän kovasti peukkuja että saat hyvät tulokset!!!!!! :thumbup: ;)

• Likka72Likka72 Tampere
    editoi elokuu 2007
    Tsemppiä Rebekka!!!ja oon itsekin muutaman kerran koittanut lopettaa ja hehkutellu sit palstoilla(en kylläkään kai täälä)
    Painellaan päivä kerrallaan ja hetki kerrallaan,eiks je!
    Mulla 5.aamu plakkarissa.
    Jostain syystä en saa hymiöitä näkyyn,laittaisin niitä kyllä...
  • RiksuRiksu Helsinki
    editoi elokuu 2007
    Se ON vaikeaa, mutta onneksi meitä on täällä näin monta jotka kamppaillaan saman asian kanssa... Yritä pysyä päätöksessäsi ja käytä vaikka nikotiinikorvaus-hoitoa pahimpaan tuskaan... itse käytän noita nicotinell imeskely-tabletteja, ja ne ovat mielestäni auttaneet.

Mulla myös useampia yrityksiä takanapäin, ja olen ruvennut pelkäämään kaikenmaailman keuhkosairauksia... :cry:

Kyllä se siitä, kirjoittele tänne palstalle ja lue muiden kommentteja ja kirjoituksia, se motivoi kummasti :wink:
  • editoi elokuu 2007
    Toivottavasti olet harjoitellut nyt niin monta kertaa, että nyt lopetus onnistuu.

Vaikeampaa lopettaminen on jos puoliso polttaa, mutta jokainenhan tekee omat valintansa. Valitse sinä terveys, varsinkin kun ongelmia se suhteen jo on todettu. Pidän peukkuja, että tällä kerralla onnistuu.
  • tuputupu Hyvinkää
    editoi elokuu 2007
    Voimia Rebekka!!! Ja toivotaan että tulokset keuhkolääkäriltä on hyviä! Se on kyllä ihan kauhea tauti se COPD, että ihan sen takia kannattaa jo lopettaa ettei saa sitä ja kuole tukehtumalla. Äidin veljellä on COPD ja se on jo niin paha ja pitkälle edennyt, että kulkee sen vähän mitä jaksaa happipullo selässä ja happiletkut nenässä :(
    Että kyllä se mielikuvakin auttaa vähän tässä taistelussa, ettei itse ole joskus samassa jamassa. Pidän peukkuja että sulla kaikki kunnossa :thumbup: :thumbup: :thumbup:
    Ja tsemppiä loppupäivään!
  • Sade_2Sade_2 Uusimaa
    editoi elokuu 2007
    tupu kirjoitti:
    Äidin veljellä on COPD ja se on jo niin paha ja pitkälle edennyt, että kulkee sen vähän mitä jaksaa happipullo selässä ja happiletkut nenässä :(

:hunf: Hui kauheeta :cry:
    Tällaista pitäisi aina ajatella kun tekee mieli tupakkaa
    :evil: :evil: :evil: :evil:
    :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:
  • editoi elokuu 2007
    Mulla ei ole COPD SE ON KEUHKOLAAJENTUMA TAUTI.Mulla on COP mikä on keuhkokuumeen tapaisilla oireilla,mutta antibiootiti ei tepsi siihen,kun KORTISONI.Olen syönyt yli vuoden jo kortisoonia isommalla ja pienemmällä annoksella,mutta kaikki keuhko sairaudet ovat pahoja,vaikka tätä ei ole todistettu,että se johtuu tupakasta niin silti tupakka ei ole sille hyväksi.KUN SAISI TOSIAAN ISKOSTETTUA TUONNE PÄÄ NUPPIIN SEN NIIN,ETTÄ SE PYSYY SIELLÄ.Käytän nikotiinipurkkaa ja mulla on sitä KUDZU STRONGIA mitä saa luontaistuote kaupasta.Vähentää tupakan himoa ja alkoholin kanssa on jonkinlainen antabus homma näin paketissa lukee.40tabl maksaa joku 12euroa,mutta sekään ei heti vaikuta vaan viiveellä.Pitää käyttää kaikkia keinoja hyväksi.Niitä Zybaneja en ole kokeillut ja ei ne mulle varmaan sovikkaan kun mulla on muuten jo masennuslääke käytössä.Jännittää kohta pitää soitaa sinne lääkärille........................ :? :-o :wink:
  • Sade_2Sade_2 Uusimaa
    editoi elokuu 2007
    Peukut pystyssä Rebekka että kaikki menee hyvin!!!!!!!!! :thumbup: :thumbup:
  • editoi elokuu 2007
    Tuli iloisia uutisia lääkäriltä.Keuhkot on puhtaat ja labra kokeetkin ihan ok.Menen kuitenkin ensi viikolla käymään lääkärillä,että kuunnellaan keuhkot.Tää on nyt varmaan LIIASTA polttelusta.KEUHKOT ILMOITTAA KANTANSA,sillä mulla on pistänyt keuhkoihin.Sen takia luulin sitä minun taudiksi.Olen tosi onnellinen uutisista ja sain lisää motivaatiota lopettamiseen. :-) :lol:
  • Sade_2Sade_2 Uusimaa
    editoi elokuu 2007
    REBEKKA kirjoitti:
    Tuli iloisia uutisia lääkäriltä.Keuhkot on puhtaat ja labra kokeetkin ihan ok.Menen kuitenkin ensi viikolla käymään lääkärillä,että kuunnellaan keuhkot.Tää on nyt varmaan LIIASTA polttelusta.KEUHKOT ILMOITTAA KANTANSA,sillä mulla on pistänyt keuhkoihin.Sen takia luulin sitä minun taudiksi.Olen tosi onnellinen uutisista ja sain lisää motivaatiota lopettamiseen. :-) :lol:

Hieno homma Rebekka!!!!! Olen tosi iloinen puolestasi!! :thumbup: :-P
  • editoi elokuu 2007
    Voi kiitos Sade kannustuksesta ja tietty muutkin.Kohta on vuorokausi oltu ilman sitä "SAASTAA".Taas oli mieheni jättänyt tupakka vehkeet pöydälle kun läksi töihin.Laitoin ne kukkamaljakkoon,mut ukkoni löysi heti ne kun tuli töistä.Sanoin kyllä illalla,että kaikki tupakat pois minun silmistäni,mut EI.Itsehän minä taistelen oman terveyteni puolesta tätä ja miehellenikin on tullut käsky lopettaa lääkäriltä,mutta eipä sitä kuunnella.NO SE SIITÄ...Taistellaan me kamut eikä anneta periksi.VOIMIA SADE JA MUUT. :thumbup: :lol:
  • editoi elokuu 2007
    Moikka tännekkin poteroon... Periksi ei anneta. Joka aamu: tänään en polta. 8) Sitte ei tarvi päivään sitäkää miettiä. :shock: :D
  • Sade_2Sade_2 Uusimaa
    editoi elokuu 2007
    Rebekka, meillä (siis miehelläni) nyt tupakat sekä terassin pöydällä, että eteisen lipaston päällä. Ärsyttävää... Ei se muista pistää ne piiloon vaikka muistutin siitä eilen ainakin viisi kertaa. Tänään en enää muistuttanut, yritän olla näkemättä ne tupakat.

Rebekka sulla on nyt kokonainen vuorokausi täynnä!!! :thumbup:Onnea tosi paljon!! Siitä on hyvä alkaa uuden elämän eikö niin? Kyllä me sen pirulaisen voitetaan!!! Mulla on vajaan 4 t päästä 3 vuorokautta täynnä. Usein ajattelen millaista se nyt olisi jos en olisi silloin huhtikuun lopussa sortunut. Mulla olisi ollut nyt jo melkein 5kk savuttomana. Tyhmä minä. Yritän ottaa tästä niin paljon oppikseni etten enää siihen saastaan ikinä koske. Yritetään tähän suhtautua nyt tosi vakavasti :shock: :roll: ja voitetaan se sota, jooko!! :P :thumbup:

• editoi elokuu 2007
    REBEKKA JA SADE :thumbup: :thumbup: :thumbup:
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi elokuu 2007
    :twisted: :twisted: Mä oisin pilkkonu ukon kessut jos se alkuvaiheessa ois ne jättäny näkyville :twisted: Ehkä siks piti piilossa ja en kyllä vieläkään halua nähdä askia siinä kohti missä mulla oli tupakat aikasemmin. Vältän sen "kiusauksen" kyllä viimeseen asti.
  • editoi elokuu 2007
    Hienoja uutisia Rebekka ja tsemppiä savuttomuuteen, nyt ainakin on hyvä motivaatio. :D :D
  • Sade_2Sade_2 Uusimaa
    editoi elokuu 2007
    Katja kirjoitti:
    :twisted: :twisted: Mä oisin pilkkonu ukon kessut

Katja :lol: :lol: :lol: tukehdun nauruun :lol: ...menee etsii saksia ja puukkoja...
  • editoi elokuu 2007
    Mä suosittelen ehdottomasti moottorisahaa :twisted:
  • Sade_2Sade_2 Uusimaa
    editoi elokuu 2007
    Tuide Tyylaex kirjoitti:
    Mä suosittelen ehdottomasti moottorisahaa :twisted:

Tuide arvaa kävikö tää mielessä :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :P
  • editoi elokuu 2007
    :thumbup:Rebekka, olet ihan oikealla tiellä kun tulit tänne. Täällä sua kannustetaa, ymmärretään ja autetaan ihan koko matkalla savuttomaan elämään. Kovasti tsemppiä Rebekka, sinnitellään yhdessä!
  • editoi elokuu 2007
    Kyllä tekisi mieli käyttää vaikka moottorisahaa noihin saasta käärylöihin.Ennen se on polttanut autossakin,vaikka minä oon ollut polttamatta.Tänään tajusi sentään polttaa ennen kun lähdettiin ajelemaan.Täytyy kait vaan sulkea silmät ja ajatella,että niitä röökejä ei ollekkaan tuossa pöydällä.Olen hikoillut illalla ihan hirveästi.Viekkareita,mutta niistäpä myö selvitään.VUOROKAUSI JA 3T OLTU ILMAN KÄÄRYLEITÄ.TSEMPPIÄ KAIKILLE. :D
  • editoi elokuu 2007
    Toinen aamu alkaa savuttomana.Huomasin aamulla,että kiirehdin aamiaisen syöntiä.Miettien ilmeisesti,että pääsee savuille,mutta sitten tulikin ajatus,että enhän minä polta enään ja mulla ei oo kiire mihinkään.On vähän alakuloinen olo.Kuuluu varmaan tähän vieroitus hommaan.Keuhkoissa huomaa jo,että ei ole savuteltu.Meinaan pyytää lekurilta kopion niistä puhtaista keuhko kuvista ja laitan ne näkyviin ja siitä saan tsemppiä jatkaa tätä hommaa.Eilen illalla hikoilin ihan sairaasti.Oikein hiki valui pitkin kasvoja.Pelottaa kun mennään taas ensi viikoksi mökille(miehelläni loma).Siellä olen aina sortunut,mutta nyt otan toisen asenteen mukaan.Miten muilla menee? :(
  • Sade_2Sade_2 Uusimaa
    editoi elokuu 2007
    REBEKKA kirjoitti:
    Eilen illalla hikoilin ihan sairaasti.Oikein hiki valui pitkin kasvoja.Pelottaa kun mennään taas ensi viikoksi mökille(miehelläni loma).Siellä olen aina sortunut,mutta nyt otan toisen asenteen mukaan.Miten muilla menee? :(

Hieno Rebekka!! Toinen savuton aamu :thumbup: :-P Kuvittele aina kun hiki valuu ja on kauhea olo, että se on vaan merkki siitä että ne pirun myrkyt lähtee sinusta pois. Mökit on "pahoja", siellä oon minäkin sortunut pari kertaa. Mutta nyt et sorru enää! :evil: Sulla ei ole varaa sortua enää, koska et halua tuhota niitä puhtaita keuhkojasi!!! :!: Tässä siis sulle potku persuuksiin!! Pysy lujana äläkä anna periksi!! 8) Mä tiedän miten vaikea tämä homma on, kaikki me tiedetään sen. Sinä olet tarpeeksi vahva antaa nikkispeikolle turpiin!!! :idea: :arrow: :roll: :thumbdown: :thumbup:
    Me voitetaan se piru Rebekka!!!!
    :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.