Virstanpylväitä...
Tajusin tuossa juuri että 73 päivää savuttomuutta on ylittynyt. Se tarkoittaa että olen ollut jo 1/5 vuodesta tupakoimatta! Jeejee!

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.
Viestejä yhteensä
Itse jossain vaiheessa juhlin lukusarjoja, kuten esim. 0202020202 (2 vuotta, 2 kk, 2 viikkoa, 2 päivää ja 2 tuntia savutta).
Seuraava juhlinta ennen 8 vuotta tulee lukusarjasta 7, edellisen laskutavan mukaan se koittaa 12.5.
Kun 8 vuotta täyttyy, alkaa 8-sarja lähennellä jo 9 vuotta, joten täytyy keksiä jotain uutta
Jatkuvia onnistumisien lukusarjoja sinulle Fretti!
Vaikka et tunne olevasi vielä selvillä vesillä, uskon että vedet selkenevät kohdallasi pikkuhiljaa koko ajan.
Ei varmaan koskaan voi entinen nikotinisti sanoa olevansa täysin selkeillä vesillä. Aina on takaraivossa vahdissa jonkinlainen pienpoliisi, joka valvoo ajatuksia ja tekoja. Mutta tupakka sanana, näkö- tai hajuhavaintoja ei kylläkään enää tietenkään juuri liikauta mieltä. Siihen tilaan pääsee suhteelisen nopeasti. Pääasia, että asenteensa tupakkaa kohtaan on selkeyttänyt. Jos ottaa päämääräksi, ettei koskaan ota henkostakaan, uskon jokaisen onnistuvan. Paras on vielä selventää itselleen, ettei kannata kokeilla sitä yhtä, sen ovat jo moneet testanneet aikaisemmin, tosihuonoin tuloksin
Sulla on nyt reilu 1300 savuketta polttamatta, se on mieletön pino - onnittelut siitä!
Keksiikö kukaan mitään hyvää virstanpylvästä tähän hetkeen? En itse meinaan oikein keksi mitä tänään voisi juhlistaa...
Jos et ole aikaisemmin itseäsi palkinnut, sinulle on todella varaa vähän suurempaankin palkintoon. Reilu 350 euroa on paljon rahaa!
Tämän 3 kk:n rajan yli menet niin että heilahtaa. Kuukauden kuluttua sulla on kasassa jo 1/3 vuodesta.
Mies kuntoutuu pikku hiljaa ja itse yritän liikkua ja pitää itseni tasapainossa mahdollisuuksien mukaan.
Kun on jo 60+, ei tarvitse enää stressata työllä eikä opinnoilla. Tosin hiukka harmittaa, kun em. vaikeuksien johdosta lopetin italian kielen lukuni syyslukukauteen. Mutta ensi syksynä voin aloittaa uudelleen. Ciao!
Ja fretti...sää vanha?? Älä ny viitti! Mää täytän tänä vuanna 40 ja valmistun joulukuussa hoitojaksi
On oikeastaan vähän pakko asennoitua niin, että vaikeuksista selviää aina jotenkuten, se toinen vaihtoehto on nimittäin aika paha :evil:
Koulun penkille vaan Fretti, ei oppi ojaan kaada jne... :thumbup: Kun selviää tupakasta, selviää melkein mistä vaan :-P
Jos yhtenä iltana vedit 2-4 kpl, en tekis mitään laskurille, mut se on mun mielipide.
Sadan päivän seassa sillä ei ole mielestäni väliä. Mut jos toisen kerran repssahdat - vaan etpäs repsahdakaan, näin uskon
Jos tietää, että alkoa tulee nautittua, kannattaa etukäteen pitää itselleen pieni kuripuhe. Tai ehkä ei niin pienikään.
Pitää vannottaa itseään, ettei sitä tupakkia ota, ei vaikka ei sit oliskaan niin mukavaa, tai toiset tarjoais tai.. alko niin helpolsti alentaa tuota kynnystä.
Mut ihan hyvä näin, jatka toiselle sataselle savuttomia päiviä vaan. Uskonpa, että tuo repsu vahvisti haluasi olla savutta.
Niinkuin melissa sanoo, se vain vahvistaa sitä, että ei sitä edes kännitupakkaa, se maistuu pahalle, sekä ei se mitään oloa paranna vain pahentaa :twisted: . Siitä yhdestä on helppo ratketa uudestaan tupakoimaan askin päivässä! Pikku hiljaa se etenee siihen sitten :x uskoisin niin.
Tsemppei fretti siulle :thumbup:
Savuttomana eteenpäin ja viisampana 8)
Mä edelleen pyörin täällä päivittäin
Jotenkin tää menee aika kausittain mulla tää palstalla pyöriminen! Välillä tulee näitä vaiheita että ei halua edes ajatella polttamista, tai ei halua puhua tupakasta. Välillä taas tulee sellasia kausia että täällä pyörii koko ajan ja muiden tuki tuntuu helpottavalta. No se hhyvä tässä nettipalstassa tietty on että täällä voi käydä just niin usein kuin itsestä hyvältä tuntuu!
Mulla on pieni paniikki päällä koko ajan siitä, että kuinka pitkälle tää lopetus kantaa. Oon kerran aiemmin lopettanut melkein puoleksi vuodeksi ja sitten ihan tosta noin vaan ilman mitään syytä aloittanut uudestaan. Ja nyt siis pelkään että sama tapahtuu taas uudestaan! Pelonsekaisella odotuksella siis tästä eteenpäin.
Sitten, tämä lopetuskertasi ei ole viime kerran kaksonen. Ajattele tuokin juttu positiivisesti sitä, että kun repsahdit polttamaan 6 kk:n jälkeen, olit ollut 6 kk savuton! Se on nyt pohjana tälle lopetukselle. Älä pelkää. Sinä osaat ja pystyt. Tämä kerta on varmasti se viimeinen kerta kun lopetat. Tämän jälkeen sun ei tarvitse enää lopettaa, koska olet savuton. Tankkaa tämä nyt päähäs
Mulle ei foorumilla pyöriminen ole koskaan tuonut tupakanhimoja pintaan. Minusta on mukava nähdä kuinka sinä Fretti, ja moni muu selviää selkeille vesille tästä pakko-oireilusta, jota tupakoinniksi kutsutaan.
Kyllähän tupakka tulee mieleen, niin kuin kaikenlaista muutakin hullua :shock: , mutta siihen kannattaa suhtautua välinpitämättömästi. Tiedän, että täältä 7 vuoden takaa on helppoa huudella, mutta omasta asenteesta niin paljon tämäkin lopettaminen on kiinni. Nyt tämä on psyykkistä kamppailua.
Muistathan intiaanitarinan?
Intiaani keskusteli lapsenlapsensa kanssa. Hän sanoi: "Kaikissa meissä asuu kaksi taistelevaa sutta. Toinen niistä on paha. Se on viha, pelko, kateus, mustasukkaisuus, suru, ylimielisyys, itsesääli ja valhe. Toinen on hyvä. Se on ilo, rauha, rakkaus, toivo, tyyneys, nöyryys, hyväntahtoisuus, empatia, totuus ja luottamus ". "Kumpi susi voittaa?", kysyi lapsi. "Se, jota ruokit", vastasi vanhus.