Virstanpylväitä...

Tajusin tuossa juuri että 73 päivää savuttomuutta on ylittynyt. Se tarkoittaa että olen ollut jo 1/5 vuodesta tupakoimatta! Jeejee! :D
«1

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi maaliskuu 2013
    Onnittelut Fretti. savuttomuusajan laskennassa saa käyttää kaikkia mahdollisia matemaattisia kaavoja! Tosi mukavaa pyöritellä onnistumisia vaikka noin. :mrgreen:

Itse jossain vaiheessa juhlin lukusarjoja, kuten esim. 0202020202 (2 vuotta, 2 kk, 2 viikkoa, 2 päivää ja 2 tuntia savutta).
    Seuraava juhlinta ennen 8 vuotta tulee lukusarjasta 7, edellisen laskutavan mukaan se koittaa 12.5.
    Kun 8 vuotta täyttyy, alkaa 8-sarja lähennellä jo 9 vuotta, joten täytyy keksiä jotain uutta :lol: :lol:

Jatkuvia onnistumisien lukusarjoja sinulle Fretti!

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi maaliskuu 2013
    Kiitos paljon Melisa! :) Juu tulee pyöriteltyä päässä kaikenmoisia lukusarjoja kolmen kuukauden etappia odotellessa. Pitää ehkä ottaa myös tuo 01010101 taktiikka käyttöön, tosin siihen vierähtää vielä muutama tovi, mutta sitä kohti mennään vakaasti! :D
    editoi maaliskuu 2013
    Nooo, mutta jos niin, että 3 kk, 3 viikkoa, 3 päivää ja 3 tuntia. Se onnistuu jo aikaisemminkin.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi maaliskuu 2013
    Fretti, sulla on tosi hyvällä mallilla. Jatka samaan tahtiin!
  • editoi maaliskuu 2013
    Kiitos MiuMiu! Samoin näyttää sulla menevän vahvasti. Tuntuu että olisit ihan muutama päivä sitten kirjoittanut tänne ensimmäiset viestisi, mutta melkein 1,5 kuukauttahan sullakin on kohta jo täynnä! :D Itse etenen kohti 3 kk etappia hyvillä fiiliksillä. Se on itselle jollakin lailla merkittävä aika siinä mielessä että aiemmin on muutama lopetus kariutunut näillä main. Eli nyt en malttaisi odottaa että 3 kk olisi ohi ja voisin jossain määrin huokaista helpotuksesta. Vaikka eipä tässä vielä olla lähimainkaan selvillä vesillä... ;)
    editoi maaliskuu 2013
    Fretti, sullakos nyt reilu viikko tuon 3 kk:n rajapyykkiin?
    Vaikka et tunne olevasi vielä selvillä vesillä, uskon että vedet selkenevät kohdallasi pikkuhiljaa koko ajan.
    Ei varmaan koskaan voi entinen nikotinisti sanoa olevansa täysin selkeillä vesillä. Aina on takaraivossa vahdissa jonkinlainen pienpoliisi, joka valvoo ajatuksia ja tekoja. Mutta tupakka sanana, näkö- tai hajuhavaintoja ei kylläkään enää tietenkään juuri liikauta mieltä. Siihen tilaan pääsee suhteelisen nopeasti. Pääasia, että asenteensa tupakkaa kohtaan on selkeyttänyt. Jos ottaa päämääräksi, ettei koskaan ota henkostakaan, uskon jokaisen onnistuvan. Paras on vielä selventää itselleen, ettei kannata kokeilla sitä yhtä, sen ovat jo moneet testanneet aikaisemmin, tosihuonoin tuloksin :mrgreen:
    Sulla on nyt reilu 1300 savuketta polttamatta, se on mieletön pino - onnittelut siitä!

• editoi maaliskuu 2013
    Juu ei nykyään enään oikeastaan hetkauta se puhuuko joku tupakasta, tai näenkö/haistanko jonkun polttavan. Tuntuu siltä että ei tässä polttaan aleta enään. MUTTA näin se on ollut aiemmillakin lopetuksilla! Viime keväänä lopetin ja ihan yhtäkkiä 2,5 kk jälkeen heitin röökin huuleen ja siitä mentiinkin taas aski päivässä tahdilla jouluun asti. Samoin kävi kun joitakin vuosia sitten lopetin puoleksi vuodeksi. Aivan yhtäkkiä ilman minkäänlaista himoa tai suurempaa syytä olen vain alkanut uudestaan polttamaan. En tiedä miksi. Nyt siis pelkäänkin että keskittyminen herpaantuu jossain kohtaa ja kohta taas repsahdan! Puoli vuotta on pisin aika minkä olen pystynyt olemaan savuitta, toiseksi pisin on tuo 2,5 kuukautta. Lyhyitä muutamasta päivästä muutamaan viikkoon kestäviä lopetuksia löytyy kymmeniä. En tiedä miten sitä saisi motivaation ja tsempin pysymään yllä siinä vaikeassa tilanteessa. Miten muistutan itselleni vaikealla hetkellä sen että en yksinkertaisesti koskaan enään pysty polttamaan yhtäkään. Eikä mun tarvitse polttaa, en HALUA polttaa enään koskaan mutta joskus se vaan unohtuu.

Keksiikö kukaan mitään hyvää virstanpylvästä tähän hetkeen? En itse meinaan oikein keksi mitä tänään voisi juhlistaa... :D
    editoi maaliskuu 2013
    Voisit nyt laskea vaikka viikkoja. Mikäs sun lopettamispäivämäärä on (en jaksanut laskea kelenterista taaksepäin)?

• editoi maaliskuu 2013
    Jouluaattona poltin viimeiset. Sitä ennen olin viikon jo polttamatta mutta repsahdin aattoiltana, eli lasken lopettamispäiväksi 25.12.2012. Eikös se niin lasketa kun se kerta oli ensimmäinen savuton päivä? :?:
    editoi maaliskuu 2013
    No eipä tässä nyt montaa hetkeä ole tuohon kolmeen kuukauteen. Sä kestät kyllä siihen asti. Se on sitten jo 1/4 pallonkierrosta elikkä melkoinen aika jo. Silloin oli just ollut talvipäivän seisaus ja nyt jo kevätpäivän tasaus. Voisi sanoa, et yksi vuodenaika on jo mennyt. Miten päin vain sen laittaa ja laskee, niin hieno suoritus.

• editoi maaliskuu 2013
    Tänään on saavutettu yksi suuri virstanpylväs. Eli 90 vuorokautta ja samalla 3 kk savuttomuutta takana. Tämä oli se hetki mitä olen pelännyt ja odottanut, ja nyt se maaginen raja tulee siis ylitettyä... Mahtavaaaa! Nyt saan palkita itseni oikein kunnolla jollakin turhanpäivisellä kosmetiikalla... ;)
    editoi maaliskuu 2013
    No nyt siis 3 kk:n savuttomat onnittelut sinulle Fretti!

Jos et ole aikaisemmin itseäsi palkinnut, sinulle on todella varaa vähän suurempaankin palkintoon. Reilu 350 euroa on paljon rahaa!
    Tämän 3 kk:n rajan yli menet niin että heilahtaa. Kuukauden kuluttua sulla on kasassa jo 1/3 vuodesta.

• editoi maaliskuu 2013
    Voi kiitos Melisa! <3 Olet kyllä todella ihana ihminen, jaksat täällä aina kehua ja kannustaa muita, omista vaikeuksistasi huolimatta!
    editoi maaliskuu 2013
    Kiitos Fretti! Vaikka on vaikeuksia sekä oman että lähimmäisten terveyden takia, en katso niiden olevan kuitenkaan voittamattomia. Taikka kuolemanvakavia.
    Mies kuntoutuu pikku hiljaa ja itse yritän liikkua ja pitää itseni tasapainossa mahdollisuuksien mukaan.
    Kun on jo 60+, ei tarvitse enää stressata työllä eikä opinnoilla. Tosin hiukka harmittaa, kun em. vaikeuksien johdosta lopetin italian kielen lukuni syyslukukauteen. Mutta ensi syksynä voin aloittaa uudelleen. Ciao!

• editoi maaliskuu 2013
    Ciao! Toivottavasti juu opinnot saa jatkumaan ensi syksynä. Itse suunnittelen kanssa kouluun paluuta ja olen kovasti miettinyt että olenkohan siihen jo liian vanha. Mutta jos toiset opiskelevat vielä päälle 60-vuotiaina, niin eiköhän sitä itsekin voi koulunpenkille palata kun ei sitä ikää ole vielä edes kolmeakymmentäkään. Hieno kuulla että miehesi on kuntoutumassa ja että menet eteenpäin sillä asenteella että vaikeudet eivät ole ylitsepääsemättömiä. Tuosta asenteesta voisi moni ottaa oppia, itse ainakin. :)
  • Elina1973Elina1973 Sairaan nopee Hämäläinen :)
    editoi maaliskuu 2013
    Melisa on kyl tän foorumin helmi <3

Ja fretti...sää vanha?? Älä ny viitti! Mää täytän tänä vuanna 40 ja valmistun joulukuussa hoitojaksi :) eli siitä vaan koulun penkkiä kuluttamaan, opiskeluun ei ole yläikärajaa :lol:
    editoi maaliskuu 2013
    Täyspäiväisesti en juurikaan aikuisena opiskellut enää, mutta työn ohella sitä enemmänkin. Viimeinen tutkinto tuli 58-vuotiaana, silloin työnohjaajaksi. Osasta opiskelua oli ammatillista etua, osasta sellaista etua, joka auttaa vähän siellä sun täällä.
    On oikeastaan vähän pakko asennoitua niin, että vaikeuksista selviää aina jotenkuten, se toinen vaihtoehto on nimittäin aika paha :evil:

Koulun penkille vaan Fretti, ei oppi ojaan kaada jne... :thumbup: Kun selviää tupakasta, selviää melkein mistä vaan :-P

• editoi maaliskuu 2013
    Totta! En mä mikään vanha oo opiskeleen.. Mielessä vaan pyörii kovasti se että olisi kiva saada lapsiakin muutaman vuoden päästä, ja en tiedä miten opiskelut onnistuu vauvan kanssa. Mutta eipä sitä tiedä jos ei kokeile! On ollut tässä sen verran vaikea vuosi takana että uusi alku on kaikin puolin hyvän tuntuinen ratkaisu! :) Tämä tupakoinnin lopettaminen on siis yksi osa sitä uutta elämää...
  • DemiDemi Espoo
    editoi maaliskuu 2013
    Kyllä opiskella kannattaa aina, 45-v ja toukokuussa valmistun taloushallinnon ammattitutkinosta. Ja Melisa, vanhan koulun ihmisiä ollaan, toista ei jätetä.
    editoi maaliskuu 2013
    Totta näin Demi!

• editoi huhtikuu 2013
    Voi kun tekis mieli käydä täällä hehkuttamassa jotakin uutta etappia tässä lopettamisessa. Mutta ei. Niinhän siinä sitten kävi että se yhtäkkiä iskenyt jäytävä tupakanhimo vei viikko sitten lopulta voiton ja tämän tytön selkäranka napsahti niin että pamahti! Ei siis muuta kuin olutta nassuun, järjen ääni mutelle ja tupakka huuleen! Maistui vielä aivan kamalalta mutta piti vetää tietty toinenkin, ja kolmas.., Että voikin ottaa päähän! 100 päivää kerkesi just tulemaan täyteen ja nyt sit näin. Pitäisikö tässä aloittaa alusta taas uudestaan ja juhlistaa nyt repsahduksen jälleen täyttyvää ensimmäistä viikkoa, vai antaa laskurin rullata eteenpäin vanhoilla lukemilla? Ainoa hyvä puoli tässä on se että ei ole kyseisen illan jälkeen tehnyt kertaakaan mieli polttaa!
    editoi huhtikuu 2013
    Se on ihan oma asias, miten laskuria rukkaat. Toiset eivät yhden illan lipsuista muuta laskuria, toiset aloittavat alusta, joku on vähentänyt poltetut päivät laskurista jne...
    Jos yhtenä iltana vedit 2-4 kpl, en tekis mitään laskurille, mut se on mun mielipide.
    Sadan päivän seassa sillä ei ole mielestäni väliä. Mut jos toisen kerran repssahdat - vaan etpäs repsahdakaan, näin uskon :mrgreen:

• editoi huhtikuu 2013
    Juu kyllä se varmaan saa jäädä noin toi laskuri, päätin ettei 3 savuketta riitä sitä kumoamaan. :) Toivon kyllä ettei lipsuja enään tule, ei ainakaan ole minkäänlaista halua polttamiseen eikä siis pelota uusi lipsahtaminen. Mutta varpaillaan saa kyllä olla sen kanssa koska niin monta kertaa on lipsahduksesta lähtenyt taas aski päivässä polttaminen!
    editoi huhtikuu 2013
    Alkoholi ja repsahdus, siinä on yksi epäpyhä suhde kans. Niin käy monelle.
    Jos tietää, että alkoa tulee nautittua, kannattaa etukäteen pitää itselleen pieni kuripuhe. Tai ehkä ei niin pienikään.
    Pitää vannottaa itseään, ettei sitä tupakkia ota, ei vaikka ei sit oliskaan niin mukavaa, tai toiset tarjoais tai.. alko niin helpolsti alentaa tuota kynnystä.
    Mut ihan hyvä näin, jatka toiselle sataselle savuttomia päiviä vaan. Uskonpa, että tuo repsu vahvisti haluasi olla savutta.

• editoi huhtikuu 2013
    Mulla kävi samoin(pari viikkoa sitten), kännissä lipsu kävi tupakkaan :oops: ! Mutta olen jatkanut ihan normaalisti, 3kk sekä 1vko! :D
    Niinkuin melissa sanoo, se vain vahvistaa sitä, että ei sitä edes kännitupakkaa, se maistuu pahalle, sekä ei se mitään oloa paranna vain pahentaa :twisted: . Siitä yhdestä on helppo ratketa uudestaan tupakoimaan askin päivässä! Pikku hiljaa se etenee siihen sitten :x uskoisin niin.
    Tsemppei fretti siulle :thumbup:
    Savuttomana eteenpäin ja viisampana 8)
  • editoi huhtikuu 2013
    Menee jo päivissä sekaisin tulee ens ti 3,5 kk jo :wink:
  • editoi huhtikuu 2013
    Täällä taas! Ajattelin pistäytyä kertomassa että 4 kk savuttomuutta on nyt takana (ja 3 viikkoa tuosta ärsyttävästä lipsahduksesta). Tupakka ollut niin vähän mielessä viimeaikoina ettei ole täälläkään tullut juuri käytyä. Jotenkin täällä palstalla pyöriminen auttoi alussa, nyt se taas tuntuu nostavan tupakanhimot pintaan välillä. Vai liekö vain jotkut riippuvuuden aiheuttamat myöhäiset vieroitusoireet jotka niitä himoja minulla aiheuttaa. Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!
  • editoi huhtikuu 2013
    Onnittelut fretille :D NELJÄSTÄ KUUKAUDESTA mä tuun perässä 8)
    Mä edelleen pyörin täällä päivittäin :mrgreen: en tiedä miksi :!: alussa oli todella tärkeetä, mutta nyt oon jäänyt jumiin! Hyvällä tavalla :wink:
  • editoi huhtikuu 2013
    Hyvä me! :) Ei sulla oo tullut mitään lipsuja koko aikana? Mulla kun on jo 2 kertaa kännissä lipsahtanu tupakoinnin puolelle. Kerran helmikuun alussa ja toisen kerran nyt huhtikuun alussa. Mutta ei onneks oo siitä lähtenyt jatkuun sen enempää.

Jotenkin tää menee aika kausittain mulla tää palstalla pyöriminen! Välillä tulee näitä vaiheita että ei halua edes ajatella polttamista, tai ei halua puhua tupakasta. Välillä taas tulee sellasia kausia että täällä pyörii koko ajan ja muiden tuki tuntuu helpottavalta. No se hhyvä tässä nettipalstassa tietty on että täällä voi käydä just niin usein kuin itsestä hyvältä tuntuu!

Mulla on pieni paniikki päällä koko ajan siitä, että kuinka pitkälle tää lopetus kantaa. Oon kerran aiemmin lopettanut melkein puoleksi vuodeksi ja sitten ihan tosta noin vaan ilman mitään syytä aloittanut uudestaan. Ja nyt siis pelkään että sama tapahtuu taas uudestaan! Pelonsekaisella odotuksella siis tästä eteenpäin. :)
    editoi huhtikuu 2013
    Reilut onnittelut 4 kk:n savuttomuudestasi Fretti!

Sitten, tämä lopetuskertasi ei ole viime kerran kaksonen. Ajattele tuokin juttu positiivisesti sitä, että kun repsahdit polttamaan 6 kk:n jälkeen, olit ollut 6 kk savuton! Se on nyt pohjana tälle lopetukselle. Älä pelkää. Sinä osaat ja pystyt. Tämä kerta on varmasti se viimeinen kerta kun lopetat. Tämän jälkeen sun ei tarvitse enää lopettaa, koska olet savuton. Tankkaa tämä nyt päähäs :lol:

Mulle ei foorumilla pyöriminen ole koskaan tuonut tupakanhimoja pintaan. Minusta on mukava nähdä kuinka sinä Fretti, ja moni muu selviää selkeille vesille tästä pakko-oireilusta, jota tupakoinniksi kutsutaan.

Kyllähän tupakka tulee mieleen, niin kuin kaikenlaista muutakin hullua :shock: , mutta siihen kannattaa suhtautua välinpitämättömästi. Tiedän, että täältä 7 vuoden takaa on helppoa huudella, mutta omasta asenteesta niin paljon tämäkin lopettaminen on kiinni. Nyt tämä on psyykkistä kamppailua.

Muistathan intiaanitarinan?
    Intiaani keskusteli lapsenlapsensa kanssa. Hän sanoi: "Kaikissa meissä asuu kaksi taistelevaa sutta. Toinen niistä on paha. Se on viha, pelko, kateus, mustasukkaisuus, suru, ylimielisyys, itsesääli ja valhe. Toinen on hyvä. Se on ilo, rauha, rakkaus, toivo, tyyneys, nöyryys, hyväntahtoisuus, empatia, totuus ja luottamus ". "Kumpi susi voittaa?", kysyi lapsi. "Se, jota ruokit", vastasi vanhus.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.