+ 6 kg ://

Ainoa houno homma tässä savuttomuudessa on nää p******n liikakilot :shock:
Miten saatte painonne pysymään kurissa, vai saatteko :roll:??
Olisin erittäin kiitollinen vastauksista :wink:
Muuten on mennyt paremmin kuin hyvin tää homma.Pelkäsin kesää mutta luulen että klaaraan senkin
Tsemiä kaikille savuttoman elämän valinneille :P

Viestejä yhteensä

• editoi toukokuu 2013
    Joo kysyisin samaa.. tekee vaan mieli kaikkea hyvää kun on lopettanut röökaamisen:s ei hyvä! Tuntuu ettei nälkä lähde millään:/
  • PiiperoPiipero Vihti
    editoi toukokuu 2013
    Itselläni on kanssa aina kun olen ollut polttamatta paino noussut. Tällä kertaa en halua sitä mikä on ollut aikaisemmin lopputuloksena...ylipainoinen tupakoitsija.

Olen korvannut tupakanpoltosta "jääneen" ajan lenkkeilemällä. Sillä on saatu pysymään suunnilleen samassa. Nyt kun kunto on parantunut ja keuhkotkin jaksaa paremmin voisi vaikka alkaa kuntoilee enemmänkin, jotta paino putoaiskin. Syömähimo on kyllä kamala ja siihenkin on toi auttanut osaksi, kun ei ole paikalla missä on syötävää :oops:
  • editoi heinäkuu 2013
    Ihan alkuun mä painuin mökille. 20km kauppaan matkaa ja siellä käydessä ostan vain ja ainoastaan tarkan listan mukaisesti. Etukäteen suunniteltu liikunta ohjelma myös jeesaa. Jos on niin vahva, että jaksaa ilman tupakkaa, jaksaa myös noudattaa ohjelmaa. Tämän avulla jopa hieman tässä alussa paino tippunut. Tää on mulle ainoa, vaikkakaan ei niin miellyttävä tapa. Tsemiä kaikille!
  • vkovko
    editoi heinäkuu 2013
    Minulle saisi muutama kilo tullakkin lisää. Minulla ei ole koskaan ollut paino-ongelmia.
  • PaukePauke PK-seutu
    editoi heinäkuu 2013
    Tein eilen 8 munan täytekakun. Niin että terve! :lol: En ole vielä ehtinyt murehtia lisäkiloja, kuntoilun kannalta huonoa omaatuntoa olen potenut jo muutenkin koko kevään. Mutta edelliseltä lopetuskerralta jäi mieleen eräs tilanne, jossa eräs tuttuni kyseli lopettamisestani ja tokaisi varsin suorasukaisesti, että lisäkilot kyllä minusta huomaa. Hän tosin pyysi tätä anteeksi jälkeenpäin mutta silti se tuntui pahalta ja muistan sen vieläkin. Tällä hetkellä lopetuksen aiheuttamat mielialanvaihtelut saavat minut tuntemaan itseni virtahevoksi, söin sitten täytekakkua tai porkkanaa.
  • editoi syyskuu 2013
    Mä pelkään noita mahdollisia lisäkiloja. Tiputin viime vuonna melkein 15kg. Kaikki on mennyt hyvin mutta nyt kun yritän olla ilman tupakkaa on kaappiin ilmestynyt mm keksejä ja ruoka on pelkkää rasvaa ja valkoisia jauhoja. Yök! Mutta jotenkin tuntuu että olen itse sitä mieltä että mulla on tähän oikeus, älytön porsastelu on muka lähes suotavaa. Hölmöä! Jospa laitan tämän näiden parin ensimmäisen päivän piikkiin ja sitten palaan taas ruotuun?
  • ThelmaThelma Helsinki
    editoi syyskuu 2013
    Mulla on kans mennyt tän ekan (kohta täyden) viikon aikana herkkuja kun koko vuonna tähän mennessä... Argh. Mun mies tosin on sitä mieltä että ei ois yhtään pahitteeksi jos pyöristyisin vähän. Mä en oo ihan yhtämieltä asiasta.

Eilen ahdoin itseeni vielä puoli pussillista vohvelikeksejä, mutta illalla katsoin netistä sitä brittisarjaa; olet mitä syöt, ja kyllä se makean himoonkin vaikutti. Miksi tunkea täysin hyödytöntä energiaa vatsaan kun alkaa saamaan keuhkoja puhtaaksi?

Voin sanoa, ettei koskaan ennen oo lopettaminen tuntunut tältä, hyvässä mielessä.
  • editoi syyskuu 2013
    Tupakka vaikuttaa kilpirauhaseen, ja kun tupakan vaikutus lakkaa niin kilppari toimii vajaalla. :shock:
    Minä uskon tuohon, minulla syömiset ei lisääntyneet ja kun kuitenkin lihoin niin aloin laskeen kalorit kiloklubin laskurilla.
    Kalorit pyöri noin 1200 kaloria päivässä ja silloinkin lihoin. :x
    Nyt on pysähtynyt lihominen ja vähän jopa tippunut. :-) Laitan linkin kilppari juttuun jossa on tuosta tupakan vaikutuksesta.

http ://www.luontaisnetti.fi/index.php?valikko=valikko&sivu=aikuiset_masennuksen_syyna_kilpirauhashairio
  • editoi lokakuu 2013
    Itselläni tullut 38 päivässä kolme kiloa painoa. En ole siitä huolissani, koska minä olen aina ollut liian hoikka. Olen ollut näistä kiloista vain tyytyväinen, mutta tietenkin mielessä käy, että jos tätä menoa nousisi paino niin terve. Jossain vaiheessa voisi olla aikamoinen lyllertäjä. Oikeastaan olen asettanut itselleni painorajan paljonko saisi painoa tulla lopettamisen jälkeen ja 2kiloa on siihen enää matkaa. Sen jälkeen ryhtyisin toimenpiteisiin.

Kannattaa karsia huonot hiilarit pois kokonaan, lähtee nopsaa nesteturvotus. Pitää huolta, että saa hyvin kuituja syömällä vaikka kuitulisää ja juomalla paljon vettä. Herkutella voi ja pitääkin välillä ja on parempiakin vaihtoehtoja kuin vehnämössöt. Voisi leipoa herkkuja vaikka vähähiilihydraattisesti. Ne on mahtavia reseptejä. Meillä ainakin on leivottu paljon vhh ohjeilla omena ja marjapiirakoita, muffinsseja yms.

Pääasia, että päästään röökistä eroon. Paria kiloa ei varmaan kukaan muu edes huomaa kuin itse ja sitten täytyy vaan pitää huoli ettei niitä enempää tule, jos kiloista tulee masentunut ja huono olo.

Laiskaa kilpparia voi hoitaa kun pitää huolen, että saa seleenia ja esim. kelpamax merilevävalmiste on hyvä. Myös neitsyt kookosöljy stimuloi kilpirauhasta ja mitä olen aiheesta lukenut, niin gluteiiniviljat lamaavat kilpirauhasta. Siitä löytyy paljon kirjoituksia kun esim. googlettaa.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.