mikä oli syy lopettamiseen?
Mikä oli syy miksi päätitte lopettaa tupakoinnin? Miten aiotte onnistua tai onnistutte?:) itselläni oli hankala hengittää, kunto oli huono ja syövän pelko...
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.
Viestejä yhteensä
Vasta kun oli tullut tarpeeksi turpiin, meikäläinen myönsi tosiasiat.
Sitten on tietty nää kaikki muut motivaattorit: sairauksien riskin minimoiminen, raha jne.
Toisaalta oli pari kertaa sairastettu keuhkokuume, poskiontelotulehdukset ja lähes krooninen keuhkoputkentulehdus, kyllä nämä ratkaisivat.
Lisäksi luin, että kun verenkierto on tupakoitsijalla huonoa, se vaikuttaa mm. selkään (nuoresta asti selkä kipeä), hampaisiin jne... Monta syytä oli lopettaa.
Seitsemäs päivä savuttomuutta menossa. Eli alkusuoralla mennään
Joo, se on taitolaji tuo elämäntapamuutoksiin motivointi terveydenhuoltoalalla. Tätä tupakkajuttua varsinkin on vaikea ymmärtää, jos ei ole kokenut. Päätös lähtee itsestä!
Oon miettinyt ihan samaa.. Kesästä siis
Joo. Juteltiin työkaverin kanssa kuluneesta viikosta ja vaikeuksista ym., niin kolmas työkaveri totesi väheksyvään sävyyn, että "teillä ei kuitenkaan ole mitään parantumatonta sairautta" jne. Voi jösses
On tosi vaikeeta, kun en halua kertoa siitä, koska noi mielipiteet ovat inhottavia niiltä jotka eivät ymmärrä.Mul on muuten tupakit koko ajan pöydällä, on jotenkin pakko pitää.
Meillä on suvussa paljon syöpää, joten en voi vähätellä syövän pelkoakaan. Se vaikutti päätökseen kyllä. Mutta kyllä se itse riippuvuuskin alkoi ärsyttää, että joku aine määrää kaiken mitä teen, milloin teen ja missä teen. Tuntui, että olin menettämässä oman elämäni hallinan tupakalle. Halusin saada määräämisoikeuden itselleni takaisin.
Tärkein ja kaikista suurin syy kuitenkin oli se, etten halua näyttää lapselleni esimerkkiä olemalla tupakka suupielessä roikkuva, tuhkakupin hajuinen äiti, joka muuttuu kärttyisäksi jos ei pääse säännöllisin väliajoin tupakalle oloaan helpottamaan. Halusin antaa lapselleni mahdollisuuden terveeseen äitiin, joka on aidosti läsnä lapsen päivissä ja elämässä, eikä katoa kesken leikkien pihalle polttelemaan.
Eka lääke meni nyt aamulla sisuksiin! Lopettamisen aiheita/syitä ei tarvitse kaukaa hakea - terveys ja raha!!!
Ostelen vaik joka kuukausi hienon vaatteen mieluummin kuin polttelen vähät rahani. Terveyden puolesta taas, mulla rupes olemaan ikenet aika huonossa kunnossa ja säikähdin parodontiitin mahdollisuutta. Lisäksi aika monesti on sellainen tunne aivan kuin keuhkoputkessa olisi pientä kuumetta.???
Siinä syitä jo kylliksi, mutta noiden lisäksi häpeän tupakointiani ja koen sen myös hankalaksi tavaksi kun pitää aina poistua seurasta mennäkseen vetämään myrkkyjä elimistöönsä.
Minusta vähän tuntuu, ettei kyseessä ollut tuskanhiki vaan päin vastoin hyvän olon tuottama lämmin olo. Jos kyseessä kuitnkin oli tuskanhiki, kannattaa ehkä miettiä noiden tupakkien säästämistä. En väitä, että olisin mikään tietäjä tai pätevä neuvomaan muita, mutta jos minä olisin säilyttänyt yhdenkään savukkeen tai vaikka pitkän tumpin, olen varma, että jossakin vaiheessa olisin sen polttanut.
Neljäs päivä alkanut ja vihdoinkin hieman helpompi aamu aamukahvin jälkeisiin fiiliksiin
Viime vuoden ajan lopetus oli ajatuksissa silloin tällöin, loppuvuodesta alkoi kertyä listanomaisesti negatiivisia näkökohtia tupakoinnista ja viimeisinä niitteinä oli juhlapyhien flunssailu ja jatkuva röhä, halusin niistä eroon.
Kuten myös siitä, että tupakka määräsi jokaisen toiminnon, olin missä tahansa, menin minne tahansa ja tein mitä tahansa.
Eilen lenkillä ei enää salpautunut hengitys ylämäissä kuten vielä pari viikkoa sitten, vain hengästystä, mikä meni ohi hengittämällä ja kävelyä jatkaen
Tiukassa on tavat ja niiden tilalle uusien mallien oppiminen lienee se työläin vaihe tässä, korvaustuotteet auttavat vieroitusoireisiin kiitettävästi ja purkankin käyttö on vähäisempää mitä alkupäivinä. Päivä kerrallaan, tänään aion nauttia lenkistä lumisillä teillä
Ja onnistua aion päättäväisyydellä,itsekurilla,sisulla ja positiivisella asenteella