Marraslopettajat

Onko muita? Mä kun olen päättänyt että periksi en anna niin täällä ollaan taas! :twisted: yritän kovasti olla ajattelematta aiempia epäonnistumisia, jotta en alkaisi kuvittelemaan etten voisi onnistua nytkään.. Siihen moni kerta kaatuu kun mielessä pyörii vain se miten aina ennenkin on epäonnistunut , kannattaako ees yrittää.. Nyt aion kokeilla pitää nuo ajatukset ihan jossain muualla!

Tuhannetta kertaa siis savuttomuutta kokeilemassa ja voi että kun nyt jo onnistuisi!! Toistaiseksi hyvä tsemppi päällä! :D
«13456731

Viestejä yhteensä

• SiberiansusiSiberiansusi Espoo
    editoi marraskuu 2013
    Täällä on yksi. Monesti olen kans yrittänyt lopettaa, mutta lopun varmaan arvaatkin. Kolmas päivä tulee täyteen tuossa klo 12. Olot ollut yllättävän hyvät ja suht helppoa ollut.

Yöt ovat vaikeita, mutta muuten olen ollut yllättävän rauhallinen. Nyt särkee jo hieman päätä ja olo on muutenkin todella omituinen. Ainakin juuri tällä hetkellä. Melkein kuin pienessä hiprakassa olisi. Jos sitä lähtis kohta vaikkapa kävelylle niin saattaisi auttaa. Tupakkaa ei tee yhtään mieli enkä käytä mitään korvaustuotteita.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi marraskuu 2013
    Tervetuloa Marraslopettajiin Elisa- ja Siberiansusi!
    Elisa, et ole ollenkaan ainoa, joka palaa takaisin. Se on vain hyvä merkki, että luottaa Stumppiin, haluaa tukea täältä ja erityisesti - haluaa irti tupakasta.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• vkovko
    editoi marraskuu 2013
    Tervetuloa takaisin Elisa.
  • kjpkjp
    editoi marraskuu 2013
    Täältäkin löytyy yksi..:)

• naavanaava lappi
    editoi marraskuu 2013
    Kaikille marraslopettajille ja muillekkin, onnea savuttomuuteen!
  • editoi marraskuu 2013
    Viime sunnuntaina poltin viimeisen tupakan, vaikka kuinka monetta kertaa. Tällä kertaa en sorru "yksi vaan" -valheeseen. Oon lukenut tällä foorumilla kyseiseen aiheeseen liittyvää viestiketjua ja psyykannut itseäni, että minun kohdalla se yksi johtaa AINA toiseen ja lopulta vakitupakointiin.

Ja tällä kertaa pitää tajuta syödä imeskelytabletteja tarpeeksi usein ja pitkään. Huomattavasti pienempi paha.
  • editoi marraskuu 2013
    Hei kiva meitä on enemmänkin! :) sisulla eteenpäin vaan.

Mä en tällä kierroksella aio käyttää korvikkeita. Viimeksikin käytin, mutta tuntui että se ylläpiti riippuvuutta ja sitten kun unohdin syödä purkkaa tarpeeksi usein niin ne nikkikset pääsi iskeen aina uudelleen ja uudelleen. Kokeilen nyt ainakin ilman, mutta jos menee kauhean hankalaksi niin sitten kyllä otan korvikkeet ja koitan muistaa käyttää tarpeeksi usein!

Tämäkin päivä savuttomana takana kohta ja olo on ihan hyvä. Muutamia hetkellisiä himokohtauksia on ollut ja niitä hetkiä kun miettii, kannattaisko lopettaa vasta myöhemmin. Ne menee kuitenkin tosi pian ohi aina!
  • editoi marraskuu 2013
    Ihailen kaikkia jotka pystyy lopettamaan kuin seinään. Itselläni ei tahdonvoima riitä, nikotiini toimii liikaa palkintona. Pitää vaan syödä tabletteja tarpeeks kauan että saa ajatukset kondikseen ja löytää terveellisemmän palkinnon.
  • editoi marraskuu 2013
    Mä en tiedä miten pystyn helpoiten, taitaa se kyllä olla ilman korvikkeita. Mun ei tee mitenkään kauheasti tupakkaa mieli kun oon lopettanut, kunhan en ala maisteleen ajatusta siitä polttamisesta. Jos iloitsen ennemmin siitä kuinka hyvä olo on kun ei polta niin tupakkaa ei juuri tee mieli, tulee vaan niitä äkillisiä väläyksiä väliin jotka menee pian ohi. Muuten ei kauheesti olossaan huomaa mitä nyt on vähän puolinainen huimaava olotila koko ajan, mutta sekin kummasti menee ohi jos on tarpeeksi kiireinen eli taitaa olla jonkinlaista mielen oikkua?! Sitä niksat mulla on muutenkin, mielen oikkuja, koska pystyn hallitseen niitä aikalailla. Saan ne viekkarit tosi rajuiksikin mutta myös tietyllä ajattelutavalla ne pysyy pieninä.

Mutta se mitä en hallitse on se savuttomana pysyminen. On ihan ääliömäistä että on jopa suhtkoht helppoa olla ilman tupakkaa ja silti alkaa aina uusiksi polttaan! Joskus mietin auttasko se pysyyn jatkossa savuttomana jos joutus lopettaessa kärsiin jonkun monen viikon viekkarihelvetin, mutta en tiä oisko siitäkään apua. Nyt pitää vaan luoda sotasuunnitelma sen varalle jos tulee mieleen polttaa yksi, tai satunnaisesti vähän tai...
  • editoi marraskuu 2013
    Nousipa limaa kurkkuun kun aamulla heräsin. Hetken aikaa sai rykiä ja ryystää joka suuntaan. Sen jälkeen olo onkin ollut hyvä, eikä yhtään tukkoinen. Tupakoidessa olo on aamuisin pitkään tukkonen ja muakin on alkanut pelottamaan keuhkoahtauma, astma... koska joskus yskinkin aamuisin. Tänä aamuna ei tullut varsinaista yskää, enemmänkin limaisuutta ja kun siitä selvisi niin onkin tosi hyvä olo! Henki kulkee taas huomattavasti paremmin kuin savuaikana eikä yskitä yhtään. Keuhkoillani on varmaan toivoa vielä, nyt on parempi pysyä savuttomana!!

Kolmannen vuorokauden aamua käydään eteenpäin ja ihan positiivisin mielin valmiina kohtaamaan päivä. Kolmas päivä on usein oireiden kanssa vaikein, mutta onneksi päivä on aika kiireinen niin ei kerkeä liikaa istumaan alas kuunteleen niitä oireitaan.
  • editoi marraskuu 2013
    Toinen päivä meneillään ja hyvin menee koska olen muutenkin flunssassa. Kävin lääkärissä ja sain kuulla että aletaan tutkia astmaa jos oireet ei häviä. Olen ollut kipeänä melkein koko syksyn ja nyt kulminoitui yskään ja vaikeaan hengittämiseen. Ei enää ikinä tupakkaa!!! Toivottavasti pääsen säikähdyksellä. ..
  • vkovko
    editoi marraskuu 2013
    Tervetuloa porukkaan ja paranemista.
  • ykxoivaykxoiva Pohjois-savo
    editoi marraskuu 2013
    Lopettaminen kannattaa,tervetuloa.
  • editoi marraskuu 2013
    Tsemppiä ranjuli, lopettaminen todellakin kannattaa! Voi olla että selviät vielä säikähdyksellä, jos nyt lopetat tupakanpolton. Astma ja ahtauma on mullekin pelotteet, oireet on sellasia että ainakin jos vielä jatkaisin tupakointia niin jompikumpi tulisi varmasti, en tiedä vaikka jotain olisi jo nytkin.. :cry:
  • SiberiansusiSiberiansusi Espoo
    editoi marraskuu 2013
    Mulla on nyt 4 päivää ja 17 tuntia takana. Eilinen meni jo suht kivuttomasti, pari kertaa oli tuskainen olo, mutta muuten ei tullut harkittua edes tupakointia. Olo on aika leppoisa, mitä nyt nää yöt hieman vähäunisempia, mutta kyllä se tästä. Kolme ekaa päivää on tosiaan ne pahimmat, sitten alkaa helpottamaan. Seinään lopetin 20 vuoden polttamisen jälkeen. Magnesiumtabuja silloin tällöin eikä muutenkaan ylensyömistä. Paljon vettä ja terveellistä ravintoa ja liikkumista. Selvä viikonloppu ja mielekäs tekeminen keventää sortumisen vaaraa. Tänään paljon tekemistä jahka ihmiset heräilee lauantaihin ja illemmalla saunaan ja salaattia naamaan. Huomenta vaan sinnekin!
  • editoi marraskuu 2013
    3 päivää ja 11 tuntia :-) eilen oli ihan omituinen olo illalla, huono olo kaikinpuolin ja viekkareitahan ne oli selvästi. Tänään tuntuu ainakin nyt aamulla jo paljon paremmalta! Ihanaa kun on viikonloppu niin kerkeää rauhassa ulkoilemaan, sekin auttaa.
  • naavanaava lappi
    editoi marraskuu 2013
    Menestyksellistä marraskuuta marraslopettajille!
  • editoi marraskuu 2013
    Kiitos ja toivottavasti meitä tulee paljon lisääkin! Marraskuuta on vielä paljon jäljellä.

Tänään ollutkin nyt sitten päänsärkyä sinnikkäänä, vähän alakuloinen olo mikä voi johtua kyllä ihan hormoneistakin, ja edelleen vähän toisinainen olo mutta ei enää niin paha, kuten aamulla kirjotinkin.

No eteenpäin vaan! Tänään ollut havaittavissa jo kunnon intoa tätä savuttomuutta kohtaan, voimakasta halua onnistua. Tässä kun jatkaa hetki kerrallaan, on pian jo viikkokin kasassa :-)
  • editoi marraskuu 2013
    Kohta kuusi päivää täynnä :) Eilinen ilta oli paha, mutta toistelin itselleni pitkään "ei edes yhtä, se on aina toinen" ja pääsin tilanteesta yli. Success!

Apeus, josta vasta tänään tajusin kärsineeni, alkaa helpottamaan, sain jopa lähdettyä tänään lenkille. Aluksi hengittäminen oli taivaallista ja tuntui että saan ensimmäistä kertaa vuosiin kunnolla happea. Lopuksi syljeskelin enemmän kuin aikaisemmin, mutta kai se on hyvä merkki.
  • editoi marraskuu 2013
    Tämä ei ole ensimmäinen kerta kun loprtan ja olen onnistunut kerran okemaan 4 ja toisen kerran 9 vuotta polttamatta joten nyt on edessä se lopullinen päätös. Kauhee tsemppi päällä ja toivon onnistumista kaikille. Hyvä tästä tulee!!
  • editoi marraskuu 2013
    Hyvä owens. Jokainen askel on voitto!!
  • vkovko
    editoi marraskuu 2013
    owens kirjoitti:
    Lopuksi syljeskelin enemmän kuin aikaisemmin, mutta kai se on hyvä merkki.
    Minulla tulee vieläkin limaa jonkun verran.
    Se ei taida minulla enää koskaan loppuakaan.
  • editoi marraskuu 2013
    vko kirjoitti:
    owens kirjoitti:
    Lopuksi syljeskelin enemmän kuin aikaisemmin, mutta kai se on hyvä merkki.
    Minulla tulee vieläkin limaa jonkun verran.
    Se ei taida minulla enää koskaan loppuakaan.

Toivottavasti edes vähenee, mutta mitäpä pienistä, vaiva näkyy eniten vaan lenkillä keskellä metsää.
  • vkovko
    editoi marraskuu 2013
    Murto-osa sitä alkuun verrattuna tulee. Minulla oli silloin röörit aivan täynnä tavaraa.
  • editoi marraskuu 2013
    Hyvä te, tai siis me kaikki! :-) mulla oli kans hankalakin hetki tuossa ja toistelin myös, että ei ole olemassa yhtä tupakkaa, ja niin se meni ohi aika piankin koko himo. Oon myös koittanut aatella jos oikein pahaksi menee, että tänään en polta ainakaan vaikka mikä olisi, että poltan sit vaikka huomenna. Ja sitten sillon huomenna ei välttämättä enää haluakaan ees polttaa kun kerran selvisi siitä edellisestäkin päivästä :-) kaikki keinot sallittu mitkä pitää irti tupakasta!

Tupakka on alkanut haiseen tosi pahalle, eilen yhden liikekeskuksen ovien edessä oli ihan jumalaton määrä porukkaa tupakalla. Se käry oli kamala!! Lisäksi tuntui että vaikka menin vaan nopeesti porukan läpi, niin ihan kuin vaatteisiin ja hiuksiin olisi tarttunut se haju joksikin aikaa sen jälkeenkin vielä. Hyhhyh... Oikein tunsin siinä kuinka kamalalta ja vahvalta tupakka maistuisi, jos sitä nyt polttaisi. Ei tehnyt mieli yhtään!! Ennemmin menin sisälle liikekeskukseen ja suuntasin lämpöiseen kahvilaan iiiisolle jätskiannokselle! :D

Tsemppiä taas tähän päivään kaikille stumppaajille!! Eteenpäin vaan. Mä lähden kohta ulos nauttiin siitä kun henki kulkee, ihanaa kun jo nyt saa kiskottua paljon paremmin happea. Eikä tartte vetää röökiä lenkilläkin niin kuin aina ennen...Mulla muuten kanssa väliin sylettää tuolla lenkeilläni, mutta oon kokenut sen putsautumisena ja hyvänä asiana.
  • vkovko
    editoi marraskuu 2013
    Elisa- kirjoitti:
    Mulla muuten kanssa väliin sylettää tuolla lenkeilläni, mutta oon kokenut sen putsautumisena ja hyvänä asiana.
    Se on todella hyvä asia, voi hyvin kuvitella mitä tapahtuu jos ei tulisi ulos, silloin olisi kirjaimellisesti huonossa hapessa.
  • editoi marraskuu 2013
    Mä en osaa laittaa tota alapalkkia mikä teillä kaikilla muilla näkyy, että kuinka kauan on ollut savuton.. Neuvokaa miten sen saa siihen...
  • editoi marraskuu 2013
    Yksi marraslopettaja lisää. Lopetin pe 8.11 klo 9.20. Siis 3 päivää takana, ja ei ihan kauheata ole ollut.

Päivitys 12.11.2013. Tänään 5 päivä menossa savuttomana, aamulla ei enää yskittänyt, tuntui ihan oudolta, kun ei tarvinnut yskiä keuhkojaan pellolle. Aika nopeasti tuo yskä loppu. Eilen illalla nautin syksyisestä luonnosta, ja tein 45min lenkin ennen saunaa, ja mielestäni jaksoin paremmin jo nyt, vaikka tupakoinnin lopettamisesta ei ole kun tuo melkein 5 pv

Olen ihan kauhean ylpeä itsestäni, että olen pystynyt tähän lpettamiseen niin hyvin. Huomenna viikko täynnä savuttomuutta.

Vähän laiska muokkaamaan tätä, mutta hyvin on mennyt tähän asti. Välillä tulee mieleen tupakka, mutta ei muuta kun nikotiinipurkkaa suuhun, niin helpottaa. Tänään en ole tarvinnut enää yhtään nikotiinipurkkaa.
  • editoi marraskuu 2013
    Hyvä eitsi. Tervetuloa!!!!
  • vkovko
    editoi marraskuu 2013
    Tervetuloa Eitsi ex-röökiporukkaan.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.