Bilepolttaminen

Hei,

Näin pikkujouluaikaan pohdimme Stumpin Ilmiöt-osiossa bilepolttamista, eli satunnaista tupakointi juhlissa tai baarissa. Mitä Sinä ajattelet asiasta? Oletko törmännyt ilmiöön?

Tekstiin pääset etusivun kautta kohdasta Ilmiöt: Bilepolttaminen

Viestejä yhteensä

• vkovko
    editoi marraskuu 2013
    Minulle henkilökohtaisesti ei sellainen olisi koskaan ollut mahdollista. On sellaisia henkilöitä kyllä tuttavapiirissä, ehkä se heillä toimii tai sitten ei.
  • ykxoivaykxoiva Pohjois-savo
    editoi marraskuu 2013
    Minä olen aikoinaan aloittanut tupakoinnin bilepoltolla. Sen vuoksi aloittamisen ajankohta on hieman hämärä,kun pitkän aikaa poltin vain "istujaisissa"toisten askeista ja tarjotut.
    Sensijaan muistan selvästi päivän,jolloin heräsin tukkoiseen oloon ja mieleen tuli hommata ikioma aski tupakkaa.Siitä päivästä lähtien tupakka on kuulunut jokapäiväiseen varustukseen.
    Lähipiiristäni ei tule ketään mieleen,kuka olisi bilepolttamista harjoittanut,ainakaan pitempiä aikoja.
  • editoi marraskuu 2013
    Minun tuttavapiiriini kuuluu kaksi ihmistä, jotka olen tuntenut jo parikymmentä vuotta ja he ovat bilepolttajia ja eivät voisi kuvitellakkaan polttavansa muulloin ja toimii.
    Itse en koskaan edes kokeillut ja nykyään ei edes mahdollista, kun en ole nauttinut alkoholia yli kahdeksaan vuoteen, joten en sillai biletä, vaikka joskus juhlissa käynkin.
  • editoi joulukuu 2013
    Vaikea juttu. Työstin omaa lopettamistani vuoden päivät.10 vuotta poltin. Kolmasti lopetin, halusin pitää tupakan mukana elämässäni, olisi ollut kivaa polttaa juhliessa ja "kun siltä tuntuu".

Pian totesin että ei toimi, jos haluan lopettaa,lopetan kokonaan tai en ollenkaan. Olen Nikotinisti loppuelämäni, mutta asenne ratkaisee.

Joillakin voi toimia bilepolttaminen, eikä siinä, jos olisi toiminut minulla, ottaisin sauhut silloin tällöin. Mutta jos asiasta tulee ongelma niin kuin allekirjoittaneelle, loppu on pelkkää itsepetosta.

Tekeekö joskus mieli? Tekee joskus, mutta kolmen vuoden mielimuuri ei ratkea enää helpolla. Kaksi viikkoa kärsimystä, loput uuden elämän opettelua :)
  • editoi helmikuu 2014
    Minulla on monia tuttuja joilla se tupakoiminen oikeasti on jäänyt vain kyseiseen bilepolttamiseen. Hyvä heille. Itse tuskin pystyisin vain siinä pitämään. Toki olen nyt muutaman kerran repsahtanut kännipäissäni, mutta onneksi aamulla ei ole enää tehnyt mieli.
  • ktvktv
    editoi helmikuu 2014
    Tunnen minäkin bilepolttajia, mutta itse en koskaan pysty siihen. Olen monesti yrittänyt tätä, mutta johtaa aina alkuun siihen, että perjantaina ostaa vain pari lonkeroa, sit on lupa rentoutua tupakallakin. Lopulta rentoutuu lauantainkin ja tottakai sunnuntainkin kun on työstressiä. Maanantaina alkaa taas lakko ja kituutetaan perjantaille hermona, että saa rentoutua. Lopulta alkaa polttaa taas jatkuvasti.

eli minulle köy joka kerta näin. Jos kykenisin polttamaan vaikka kerran kuussa niin olis ihan jees, mutta eipä onnistu yhtään. Kokeiltu kymmeniä kertoja.
  • PateliiniPateliini Lappi
    editoi helmikuu 2014
    Olen tuntenut useitakin tällaisia bilepolttajia ja he ovat pitäneet sen täysin viihdekäytöllä. Itsehän en tällaiseen pysty, sekin on kokeiltu. Vuoden savuttomuuden jälkeen halusin maistaa että onkohan se enää hyvää ja siitähän se silloin taas pikkuhiljaa lähti..

Mutta se on mielestäni poikkeuksellista omalla kohdallani, että EN OLE harrastanut kovinkaan mielelläni tupakointia viihteellä, vaikka se muulla ajalla onkin maistunut :-) Siksi minun on nyt savuttomana suht helppo olla yöelämässä, koska en ole siellä ennenkään käynyt tupakoimassa kovin aktiivisesti.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi helmikuu 2014
    Tuo on varmaan nyt hyvä ominaisuus, ettet ole bilepolttamista harrastanut. Eikä nyt tee tiukkaakaan olla ilman. Alkoholi on huono seuralainen tuoreelle lopettajalle muuten. Itse poltin ns. viihteellä kuin korsteeni. :oops:
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• vkovko
    editoi helmikuu 2014
    Missähän tilaisuudessa olisin ollut polttamatta, ei tule nyt mieleen.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.