Itse iloinen, turhastako?

Pakko jonnekin purnata. Omasta mielestäni olen lopettanut, pahimpia vierotusoireita varten hankin sähkötupakan miedoimmalla e-nesteellä, jonka vaihdan "nikotiinia 0"-nesteeseen vanhan nesteen loputtua. Purkat ja muut kokeiltu, ei ole mun juttu. Pitää olla jotain sormien välissä mistä tulee savua... Mutta tämä vähättelyn ja mollaamisen määrä on yllättänyt täysin! Olen laskenut että päivän aikana tulee 5-8 kertaa imaistua sähkötupakkaa, se on ainakin vähemmän kuin vanha tapa. Päivittäin kuulen myös etten ole lopettanut, luulen vain :roll: Harmittaa vietävästi.

Viestejä yhteensä

• ykxoivaykxoiva Pohjois-savo
    editoi tammikuu 2014
    JuliAnna,täällä saa vaikka purnata. Se on pääasia,että olet itse iloinen,etkä turhasta. Kyllä ainakin minä iloitsen kassasi jo lähes kolmen viikon tupakoimattomuudestasi. Minullakin on tuo sähkis,tosin en ole sitä käyttänyt ostamisen jälkeen juuri ollenkaan,se ei taas selvästikään ole minun juttu. E-tupakka tuli minulle jostain ulkomailta,ja siinä itseäni tökkii se kun en tiedä mitä kamelinkusta neste sisältää. tsemppiä!
  • vkovko
    editoi tammikuu 2014
    Jos tupakanpoltonlopetuksessa yrittää miellyttää kaikkien mielipiteitä, silloin ei jää muuta jäljelle kuin mennä hirteen. Kokemuksilla on ainoastaan jotain realipohjaa ja merkitystä.
  • editoi tammikuu 2014
    Jokainen menee tyylillään ja ole iloinen että olet saanut kuitenkin normitupakoinnin pois. Sitten ajankans voit lopetella sitä sähkötupakkaa, varsinkin jos siinä ei ole edes sitä nikotiinilitkua. Kyllä se siitä.

• marvesmarves Etelä-Karjala
    editoi tammikuu 2014
    Niinpä niin, niin monta mieltä kuin on miestä. Jos itse en olisi ottanunut Champixia, satavarmasti olisin tilannut sähkötupakan. Koska kaikki muut nikotiinivalmisteet oon kokenut, niistä ainoa jotenkin tepsivä on ollut kielenalustabu. Ja siksi vielä, että todellakin muilta kuin maallikoilta sain kehotuksen sähkötupakkaan (kaksi leguria, kaksi hoitsua tässä viime kuukausien aikana). Ja ystävättären tytär (sairaanhoitaja) oli päässyt sillä eroon, ei käytä enää sitäkään. Erilaisia ollaan. Toisen ystävättären mies jauhanut jo 1,5 vuotta purkkaa ja sanoo, että mieluummin nikotiinia, kuin tupakkamyrkkyjä. Ole siis oma itsesi ja poimi täältäkin itsellesi parhaat kannustukset että pääset eroon tupakasta! Niin vähän itse kokeilin e-savuketta, etten tiedä, mutta luulisin etten itse vetelisi sitä 20 päivätupakan verran?
  • JuliAnnaJuliAnna Satakunta
    editoi tammikuu 2014
    Kiitos tuestanne.
    Kyllähän se niin on että jokainen tyylillään, onneksi on tälläinen tukiverkko. Tällä jatketaan, sanokoon muut mitä haluavat :)
  • editoi tammikuu 2014
    JuliAnna Älä anna toisten ihmisten puheiden vaikuttaa päätökseesi. On hieno asia, että olet pystynyt noin pitkään olemaan ilman "oikeaa" tupakkaa. Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee ja lopputulos on sitten se joka ratkaisee. Minä lopetin Champixin avulla kokeiltuani ensin nikotiinikorvaushoidot laastarista purkkaan, tabletteihin ja inhalaattoriin. Sähkötupakoita ostin kolme erilaista, joista yksikään ei toiminut. Nyt elän viidettä savutonta kuukautta liki neljän savuisen vuosikymmenen jälkeen ja odottelen milloin olo alkaa helpottaa. Se helpottaa, tiedän sen ja uskon siihen.
  • editoi tammikuu 2014
    Niimpä! Vaikka päällään seisois, kunhan ei tupakkaa. Ja asia kerrallaan. Oon myös paljon mieetinyt riippuvuusasioita. Ihan mistä tahansa voi tulla riippuvaiseksi, joten mahdollisia tulevia riippuvuuksia on turha ruveta pelkäämään.
  • editoi tammikuu 2014
    Jonkin verran minulla on kokemusta riippuvuuksista. Olen nyt ollut reilun kolme vuotta ilman alkoholia, sitä ennen parinkymmenen vuoden ajan join suunnilleen pullon päivässä. Viskiä. Pääsin kuiville antabuksen ja aa:n avulla ja sain kuulla arvosteluja siitä, etten omin voimin kyennyt lopettamaan juomista. Nyttemmin olen kuullut erään minua arvostelleen henkilön yrittäneen itse lopetta juomista myöskin antabuksen avulla useampaan kertaan mutta aina on viina voittanut. Ei, en ole vahingoniloinen, vaan toivon hänelle kaikkea hyvää ja menestystä taistelussa.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi tammikuu 2014
    Riippuvuudet ovat lujassa. Luin kerran tätä asiaa valaisevan Antti Heikkilän kirjan Riippuvuus - valheiden verkko. Siinä avattiin tätä riippuvuusasiaa ja todettiin, että vaikka yleisimmin ajatellaan riippuvuutta alkosta, tupakasta, huumeistakin, niin on näitä riippuvuuksia niin monituisia mm. peli-, valta-, seksi- ruoka- tai läheisriippuvuus.
    Siinä mainittiin, että riippuvuudesta toipumisen yksi vahva edellytys on rehellisyys.

Usein itse mietin tätä lopettamisprosessia matkana. Matkana omaan itseemme. Matka kestää loppuelämän, joskin se on alussa vaikeampaa, mutta ainakin tupakan kohdalla helpottaa ajan myötä.

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• JuliAnnaJuliAnna Satakunta
    editoi tammikuu 2014
    Polle8: mulla on jonkun verran vierestä seuranneena näkemystä eri riippuvuuksista, siksi esim. lääkkeet lopettamisen yhteydessä oli itselle täysin poissuljettu vaihtoehto. Onneksi ne sopivat toisille ja auttavat lopettamisessa

Ja taas on yksi savuton/"savuton" päivä takana
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.