Saunominen tupakoinnin lopettamisen avuksi?

Olen kuullut että saunominen on hyvä tapa aloittaa tupakoinnin vähentäminen/lopettaminen koska saunassa hikoileminen auttaa verenkiertoa ja aineenvaihduntaa ja näin poistaa kaikki myrkyt jotka on saanut tupakasta. Mutta onko se totta että kunnon hikisaunominen voi auttaa huomattavasti enemmän lopettamisessa? Minä vähän epäilen sillä saunon aika paljon mutta silti en ole huomannut että saunomisella olisi ollut paljoa vaikutusta asiaan vaikka olenkin vähentänyt polttamista. Mietin vaan että jos tämä on totta että pitäisikö aloittaa kunnon "hikisaunakuuri" :D

Viestejä yhteensä

• vkovko
    editoi toukokuu 2014
    Taitaa olla hömpömpömppöä.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi toukokuu 2014
    Ei jaksa uskoa tuohon. Aaunominen on muuten mukavaa ja voi rentouttaa ja sillee auttaa olemaan polttamatta, mutta kuonat lähtee ihmisestä varmaan aika tavalla vaan ajan kanssa.
    Veden juominen (runsaasti) ja hedelmien/vihannesten syöminen on jollain auttanut alkuvaiheessa, mutta en tiedä mikä on se metodi siinä.
    Liikunta auttaa myös, siinä kun hengästyy voipi ehkä keuhkoista lähteä limat liikkeelle. Liikunta lisää kropan omaa endorfiinituotantoa ja siksi tuntuu myös mukavalta.
    Ja kun liikunnassa alkaa hengitys kulkea paremmin, siitä nauttii enempi. Ja sit ehkä päälle se saunominenkin :lol:
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• virkkuvirkku Kauhajoki
    editoi marraskuu 2014
    Enpä uskoosi..

Suomessahan saunotaan aivan älyttömästi, jotta luulis tupakoinnin olevan hyvin minimaalista.. siis jos toi väite pitääs paikkansa.. Monenmoista tervedellistä hyötyähän siitä kyllä on mut ei ny mahrottomia :D
  • ZeetaZeeta Pohjois-Savo
    editoi joulukuu 2014
    Kyllähän siinä perää on, myrkyt lähtee nopeammin, kun aineenvaihdunta vilkastuu, mutta tuskin kaikki myrkyt kerralla.

Itse vaan suggestoitunut siihen, että se rööki palaa saunan jälkeen (etenkin mökillä), eli se tupakanhimo ei sinne saunaan jää, vaikka osa myrkyistä jäisikin :oops:
  • kyllä uskoisin, itsellä aineenvaihdunta on tupakoinnin lopettamisesta hidastunut, sauna on ollut minulle yksi rentoutumisen paikka, limakin irtoaa kun pääsee saunaan hengittelemään.
  • Plasebo voi auttaa muuhunkin, ainakin väliaikaisesti. Minulla on sen verran vakavasta tapauksesta kyse, että ei auta.
  • Enpä jaksa uskoa että sillä mitään tieteellistä fyysistä merkitystä on. Ennemmin sitten niitä henkisiä vaikutuksia.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.