Savutonta syyskuun alkua..

Eilen iltayhdeksältä poltin viimeisen ja nyt eka täysin savuton päivä :)

Pakko myöntää, että koko päivän tuntunut tietty päivärytmitys olevan hukassa..Kaikenlaista puuhastelua miettinyt viikonlopulle, että ajatukset ei alkaisi liikaa pyörimään röökissä.

Zybaneista on ollut todella iso apu, sekä varmaan vaikutti karsea lenssu, joka jatkuu edelleen. Hengenahdistus, kurkkukipu ja kuumeinen olotila sattuivat oikeaan saumaan, ja tupakointi väheni loppua kohden senkin takia. Vähän lääkäri epäili olevan astmataipumusta, kun kävin rohtoja hakemassa. Viime talvista keuhkokuumetta en halua enää kokea uudestaan..

Nyt osaan jo käydä koiria pisuttamassa ilman että suupielessä käryää :lol: joten eiköhän tämä tästä ..mies onneksi kannustaa, lopetti itse pari viikkoa ennen nikotiinipurkan voimalla :)

:wink: voimia kaikille ...

«1

Viestejä yhteensä

• NenitaNenita Porvoo
    editoi syyskuu 2007
    Moi Möksy,
    Samassa "veneessä" ollaan! 1.9. eka savuton päivä, menihän se hammasta purren! Kuinka monta päivää otit Zybania ennen lopetuspäivää, ja koska aloitit 2 tabun annoksen?
    Nyt just tekee mieli röökii niin :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
    Karmeeta kun just muistin et mul on jotain röökii duuni takin taskussa, täytyy varmaan käydä heittää ne ÄKKIÄ pois, voin muuten sortua. :?
    Voi pas...a kun on pas...a keli tääl, edes meidän koiruus ei lähde ulos, olis ollu hyvä mennä haukkaa happee. :XD:
    Tsemmiä kaikille!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
  • RiksuRiksu Helsinki
    editoi syyskuu 2007
    Tsemppiä Möksy ja Nenita :thumbup: :thumbup: :thumbup:
  • NenitaNenita Porvoo
    editoi syyskuu 2007
    HEITIN ROSKIIN ne röökit tuolta takin taskusta!!! Hyvä minä :D
    Oli lähellä etten sortunut, mutta rikoin askin ja vein ulos roskiin.
    Jee jee!! Nyt juon yök vihreetä teetä, mutta eipähän ainakaan tee röökii mieli sen kans! :twisted:
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi syyskuu 2007
    Möksy ja Nenita : Te olette tehneet parhaimman mahdollisen päätöksen mitä itsellenne voitte tehdä, nauttikaa siitä!!! Vaikka mieli kuinka tekis niin muistakaa, että se ei ole teidän "oikea" mieli joka haluaa kessutella vaan se on se nikkispeikko joka kituu tuskissaan ja yrittää epätoivosesti houkutella teitä sortumaan. Pistäkää sille kampoihin ja nauttikaa savuttomuudesta!!! Tsemppiä tulevalle viikolle teille kummallekin :D :P
  • editoi syyskuu 2007
    Möksy ja Nenita :P.Lämpimästi ootte tervetulleita "mukavaan ja savuttomaan" joukkoon :P Tsemppiä teille molemmille :thumbup: :thumbup: :thumbup:
  • möksymöksy Pohjois-Savo
    editoi syyskuu 2007
    :) Kiitos tsemppauksesta ja tervetuloa Nenita savuttomaan sakkiin :thumbup:

Hyvä että sait "siivottua" loputkin tupakat pois..minäkin innostuin siivoamaan että sain käsille jotain tekemistä ja eiköpäs vain vielä täysi askin löytynyt :roll:

On se vaan kumma että jotenkin vaikea heittää sitä pois, vaikka tietää ettei sille mitään käyttöä :?

Nenitalle zybanista, että aloitin sen 10 päivää ennen lopettamista ja 6. otin kaksi..Tuo lääke tosiaan auttaa, normaalisti jo 2 tunnin tauko ilman tupakkaa oli tuskallista, mutta lääkkeen alettua vaikuttaa, tupakointihimot katosivat ja tupakointi ei tuntunut enää oikein millekään. Paitsi tyhmälle tavalle :lol:
    Vähän pelkäsin etukäteen sivuvaikutuksia, mutta toistaiseksi ei muuta kuin päänsärkyä, mikä kyllä voi johtua lenssusta ja vähentyneestä nikotiinin määrästäkin..

Onko sulla Nenita käytössä tukena jotain nikotiinilaastareita tms.?
    Raikkaan savutonta oloa kaikille ja ollaan yhtä sisukkaita kuin Tero Pitkämäki :wink:
  • NenitaNenita Porvoo
    editoi syyskuu 2007
    Moi Möksy,
    Ei ole mulla käytössä mitään nikotiini tuotteita, tosin löytyy laukusta yks nikotiini purkka paketti (ihan vaan pahimpaan tuskaan). Tänään oli aika vaikeeta iltapäivällä, mutta kun otin toisen päivän pillerin siinä neljän aikaan, niin kummasti alkoi tunnin päästä hellittämään noi nikkikset.
    Karkkii menee tosi paljon.... :oops:
    Nyt taidan mennä laittamaan vielä yhden vihreen teen ja keskittyy telkkarin katsomiseen loppu illaks!
    Tsemppiä
    ps. huomenna on taas yksi savuton päivä lisää..... :!: :lol:
  • veeeeveeee Kanta-Häme
    editoi syyskuu 2007
    Möksy ja Nenita!
    Tervetuloa joukkoon! Mulla neljäs savuton alkaa olla takana ja himassa on alkanu remontit edistymään kun on pakko saada tehdä koko ajan jotain.
    Ja voi olla parempi pysyä nikotiinitököteistä erossa koskasiitähän tässä vierottaudutaan. Vai mitä?
    Pastillia naamaan ja hymy huuleen! Siis jos leuat kestää hymyillä. Ite jauhoin pari ekaa päivää pastilleja n. 5 askia päivässä ja sain leuat ihan paskaks.
    Mutta sekin himo on alkanu helpottaa tai se on muuttunu inhoks.
    No sama se. Pääasia että päästäis niksupötköistä eroon. :)
    Oikein paljon tsemppiä! :thumbup:
  • editoi syyskuu 2007
    Savuttomasti alkoi syyskuun toinen päivä. Olen poltellut 5 vuotta (tyhmää aloittaa näin aikuisiällä noinkin älytön tapa) ja vuoden verran tehnyt vähitellen ajatustyötä lopettamista kohti. Pari kertaa kevään aikana olen lopettanutkin, mutta sortunut aina jonkin "nyt kyllä stressaa"-ajatuksen vuoksi aina parin päivän päästä.

Nyt taas uusi yritys ja ensimmäinen savuton päivä takana. Edelleenkin ajatus pyörii lopettamisen lopullisuudessa vaikka itse tupakointikaan ei houkuttele. Eihän tupakka viime aikoina ole maistunutkaan, mutta silti se on ollut se aamujen aloitus, päivien tauottaja sekä illan lopetus. Eilen illalla tumppasin viimeisen tupakkani ja päätin että päivä kerrallaan, mutta tähän loppui tämä harrastus.

Tämä päivä on sujunut suhteellisen hyvin vaikka pariin kertaan on tehnyt valtavasti mieli mennä pihalle "tuulettamaan tunteita", mutta onneksi tupakkaa ei talossa ole. Nikotiinipurkkaa on mennyt pari ja ajattelin sen voimalla nyt selvitä. Huomenna on se kovin koetus kun töissä pitäisi olla polttamatta ja tutun tupakkaporukan houkutuksista kieltäydyttävä. Pitää vaan pysyä tiukkana. Joskushan tämän on loputtava ja mieluiten lopetan sen näin vapaaehtoisesti kuin sairastumalla. Onhan sitä osattu elää polttamatta ennen sen aloittamistakin, eikös vaan? Tsemppiä meille lopettaneille ja tarmoa uuden viikon alkuun!
  • tuputupu Hyvinkää
    editoi syyskuu 2007
    Onnea Möksylle ja Nenitalle parhaasta päätöksestä! Ja tsemppiä :thumbup: :thumbup: :thumbup:
  • Sade_2Sade_2 Uusimaa
    editoi syyskuu 2007
    Tsemppiä kovasti teille!!!! :P :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
  • Likka72Likka72 Tampere
    editoi syyskuu 2007
    Miten on 3.savuton päivä lähtenyt käyntiin?
    Kovasti voimia ja tsemppiä tähänkin päivään :thumbup: :thumbup:
  • Likka72Likka72 Tampere
    editoi syyskuu 2007
    Ja tsemppiä myös Riannalle!!!!! uutta yritystä vaan kehiin,et ole ainoa:thumbup:
  • NenitaNenita Porvoo
    editoi syyskuu 2007
    Joo kolmatta päivää mennään, äsken oli IHAN kauheet nikkikset! Vein koiran ulos, join vettä, join vihreetä teetä (yök) ja sit helpotti.
    Ukkelillani oli tänään ekat nikkikset sitten lopettamisen 1.9.
    Hoen vaan koko ajan itselleni EN POLTA, EN POLTA.....!!!!!! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :!: :!: :!:
  • Sade_2Sade_2 Uusimaa
    editoi syyskuu 2007
    Tsemppiä teille kauheasti kaikille!!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
    editoi syyskuu 2007
    Kiitos kannustuksista taasen :) ja Riannalle voimia sekä onnea hyvästä päätöksestä.. :thumbup:

Viikonloppuna oli helpompaa totutella ja tietenkin rennompaa, nyt eka työpäivä ja jo pelkkä pomon naaman näkeminen sai jonkin vanteen kiristymään pääkopan ympärillä.. :roll:

Koko aamun oli jotenkin pallo hukassa olotila ja vaikeeta keskittyä oikein mihinkään ..Onneks alkaa jo lopuillaan olla kohta tämä työpäivän osuus..

Tsemppiä kaikille ja sitkeyttä :wink:

*puree hampaat irvessä jenkkiä ja irvistelee* :twisted:
  • MarikattiMarikatti Tampere
    editoi syyskuu 2007
    Toisaalta se on hyvä, että on töissä, niin on tekemistä. Vaikka toisaalta kyllä ihmiset ympärillä ottaa helposti pannuun kun on niksat.

No, mutta olet selvinnyt tähän asti työpäivää, niin kyllä se loppu menee! Tsemppiä vaan sulle!
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi syyskuu 2007
    Tsemppiä möksy :) Mulla kanssa meni lopettaessa pasmat ihan sekaisin töissä ja nyt oon saanu kesän jäljiltä sitten tehdä urakalla rästejä pois. Onneks pomo ties lopettamisesta ja ei ole herneitä nenässä vaikka mulla on mennyt paperihommat vähän plörinäksi.

Keskittymiskyky palasi ja sittenpähän riitti taas tekemistä :)
    editoi syyskuu 2007
    :) *hönkäisee raikkaasti moikaten*

Kiitos tsempeistä, yhä pään ohimenevästä puristuksesta huolimatta ilman röökejä. Toistaiseksi tämä zyban tuonut vaan positiivista olotilaa ja outoja unia ..viime yönä Matti Nykänen yritti tarjota minulle tupakkaa, josta kieltäydyin :mrgreen:

:lol:

Tuo ärsytysosaston eka koppero on muuten jotain mikä auttaa kun on oikein paha olo :lol:

Kävinpä itsekin vähän purkautumassa ..

Tsemppiä kaikille ja pidetään uussavuton linja :wink:
  • MerviMervi Itäisessä suomessa
    editoi syyskuu 2007
    Vai yritti Matti tarjota sulle tupakkia... :lol: :lol: Tsemppiä!
    editoi syyskuu 2007
    Kai sanoit Matille terveisiä? Ja pidit saarnan, että ei sitä tupakkia mennä ihmisille tarjoomaan. :mrgreen: Entä pyysitkö minulle ees nimmaria? Lait postiin vaan. :lol:
  • editoi syyskuu 2007
    Huh, onneksi en ole turvautunut lääkkeisiin... Olis nimittäin Matti Nykäsen unessa näkeminen sen verran häiriintynyttä ja pelottavaa, et en kyl tietäis, et mitä tekisin. :-D

Mutta tsemppiä vaan, jos Matti vielä tulee tupakkia tarjoomaan, niin sano sille, että saa tupakkeinensa hypätä veetyylillä kuuseen :-)
  • Likka72Likka72 Tampere
    editoi syyskuu 2007
    Toi uni Nykäsestä on järkky ajatus,heräsit varmaan hiestä märkänä :shock:Toivottavasti...vai oliko se edes painajaisuni..siis Matin suhteen,heh.Ei vaiskaan :-)Elämä on ihmisen parasta aikaa!
    Tsemppiä tähänkin savuttomaan päivään :thumbup: :thumbup:
    editoi syyskuu 2007
    :) Viikko kohtpuoliin täyttymässä..

:lol: Juu pitänee pyytää kaikilta julkimoilta unissani nimmarit, yöelämä on nimittäin zybanin myötä muuttunut huomattavasti tapahtumarikkaammaksi kuin päiväelämä konsanaan :lol:

8) Josko ensi yönä saisi tilatuksi jonkun komeemman miehen uniinsa..hmm..mites ois vaikka ihku Brad Pitt .. :P

:roll: Ja on sitä nähty muuten jo painajaisiakin..eräs yö mies ratkesi tupakoimaan ja minä heti perässä matkin tietysti..

:wink: Onneksi SE oli vaan unta..

Tsemppiä kaikille ja mukavaa savutonta viikonloppua :thumbup:

Ps. siellä oli muuten ihana ilma pyöräilla...*tuulettaa kun pääsi sohvasta uloskin peräti*
  • editoi syyskuu 2007
    Hienosti sulla on mennyt :lol:.Tsemppiä jatkoon :P
    editoi syyskuu 2007
    On siul kyllä unia munkin puolesta. Ite oon nyt joka yö nukkunut ilman unia... En muista yhtäkään. Kai miun unet on sun luo karannu. Et jos viitsit muutaman palauttaa, että ois yöllä tekemistä... :mrgreen:

Ja onnittelut saavutuksestasi! :thumbup:
  • RiksuRiksu Helsinki
    editoi syyskuu 2007
    möksy kirjoitti:
    :) Viikko kohtpuoliin täyttymässä..

:lol: Juu pitänee pyytää kaikilta julkimoilta unissani nimmarit, yöelämä on nimittäin zybanin myötä muuttunut huomattavasti tapahtumarikkaammaksi kuin päiväelämä konsanaan :lol:

8) Josko ensi yönä saisi tilatuksi jonkun komeemman miehen uniinsa..hmm..mites ois vaikka ihku Brad Pitt .. :P

:roll: Ja on sitä nähty muuten jo painajaisiakin..eräs yö mies ratkesi tupakoimaan ja minä heti perässä matkin tietysti..

:wink: Onneksi SE oli vaan unta..

Tsemppiä kaikille ja mukavaa savutonta viikonloppua :thumbup:

Ps. siellä oli muuten ihana ilma pyöräilla...*tuulettaa kun pääsi sohvasta uloskin peräti*

Möksy, mäkin olen nähnyt pari kertaa unta siitä, että olen polttanut... sit onkin ihanaa herätä ja huomata että se olikin vain unta :mrgreen:
    editoi syyskuu 2007
    :) kiitos kannustavista tsemppauksista :thumbup: samoin muillekin sylilliset voimia virtuaalisesti.. :lol:

Tässä kröhistellyt tuota yskää ...jotta kauanko yleensä menee viikkoja jotta köhä helpottaa? Mulla on aika pölynen työpaikka joten tuumaillut sitä lääkärin ohjetta mennä tutkimuksiin kunhan flunssa helpottaa..
    ´Sitä nyt odottelen...

Köhän lisäksi inha kurkkukipu.. :roll: onkohan siellä niin paljon räkää ja huonoksi menneitä aivosoluja tuolla päässä(päänsärky),sekä keuhkoissa joku kilo liisterihyytelömäistä lönttejä, joita vaan hirveellä yskimisellä saan ulos jonkun parisenttisen klöntin..jaikssss...

Viimeks hengitys oli hetki ekalla viikolla helpompaa...kuntokin oli parempi, joten kuntoilun aloitus helpompi.

:) nythän minä purnasin kitistä taasen...koittakaa kestää tämä mun möksäyttäminen välillä.... :thumbup:
    Ja remember be carefull out there..lot´s of dangerous cigarette´s try to jump in to your mouths... :wink:

• editoi syyskuu 2007
    Mullakin meni yöt ihan villiksi kun aloin Zybania syömään :lol:
    Yks yö näin unta että löysin sattumalta taskustani tupakka-askin ja sytkärin. Laitoin röökin suuhun ja sytytin, ja tajusin samaan aikaan, että hitto, enhän mä polta. Niinpä heitin röökin pois ja aloin ihmettelee että mitäs ne röökit edes mun taskussa sitten teki? Oli vähän hölmö olo kun heräsin, kun ei ensin oikein tajunnut että oliko unta vai totta :lol:
    Nyt on kyllä jo vähän rauhoittunut. 3 viikkoa oon syönyt tabuja, nyt joku hemmetin ihottuma käsissä, en tiedä johtuuko Zybaneista vai mistä.. :? Vois raapia kädet verille... Eilen tuli sormiin, tänään levisi ranteisiin.. Jos huomenna vielä jatkaa leviämistään niin täytyy harkita Zybanin pois jättämistä tai ainakin vähentää yhteen tabuun per päivä.
    Työterveyslääkäri määräs vaan kortisonirasvaa, eikä edes kattonut käsiä sen tarkemmin :hunf:
    editoi syyskuu 2007
    :) Viime yönä pääsin taas unissani etelänmatkalle..pahus kun pitikin herätä.

:oops: ja tänä aamuna kun lapset lähti aamutaksiin, alkoi kiusaus vaania takaraivossa..

Murmeli toivottavasti tuo ihottuma helpottaa voiteella :-o ettei välttämättä tarvitsis jättää lääkkeitä pois.

:? En tiedä mutta minua jotenkin pelottaa se aika kun tabut loppuu. Vähän niin kuin tupakkaan aikoinaan "nojautunut" niin nyt näihin lääkkeisiin. Tulee pakokauhu että en pärjää ilman :oops:

Erään tutun kanssa eilen juteltiin tästä lopettamisesta ja hieman kiehahdin kun hän ihmetteli mitä vaikeeta tupakointi nyt on muka lopettaa :shock:
    Kuulemma parikin miestuttuaan lopettanut ilman mitään apuvälineitä ja ei ole ollut yhtään vaikeaa.. Onkohan niin että miehet kun on muutoinkin tuolla Pohojonmaalla vähäpuhheisia niin ne ei vaan ole halunneet kertoa kellekään että nurkan takana ovat hakanneet kuiteskin päätään seinään hirveissä viekkareissa :mrgreen:

:roll: On se hyvä tämä stumppi olemassa, tsemppareita kun ei livessä juurikaan :(

:) Savutonta eloa kaikille ..
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.