Maksimaalinen Hapenkulutus

Terve!

En löytänyt aikasemmin tällästä kyselyä.

Eli paljon on ihmisillä ollu hapeenottokyky tupakoidessa? ja tupakasta eroon päästessä?

itsellä 34 ml/kg/min , mikä on heikko itseni ikäiseksi, paljonkohan se tuosta paranee kun tupakasta pääsee eroon. :roll:

Viestejä yhteensä

• vkovko
    editoi heinäkuu 2014
    En tuollaista mittausta papereistani löytänyt, kaikenlaisia muita lukemia on.
  • vkovko
    editoi heinäkuu 2014
    Olen menossa ensi kuun alkupuolella ns. rasitus-EKG mittaukseen, sieltä ehkä tulee jotain tuon tyyppistä lukemaa? Keuhko-osastolla ovat kiinnostuneet lähinnä veren hapetusarvoista, jos se on levossa alle 90 niin katsotaan potilaan olevan "huonossa hapesssa". Minulla se on yli, mutta normaalia tiheämmällä hengityksellä.
  • editoi heinäkuu 2014
    Juuh hyvinkin voi tulla. Tuo oma testi otettu pyörä-rasituksella ja sykettä seuraamalla.

tuossa oli kans mittaustuloksena hapenkulutus L/min

ja tuloksena 2,4 l/min.. tarkottanee vissii että 2,4l keuhkot, mene ja tiedä :roll:
  • editoi elokuu 2014
    Mulla myös pyörätistillä tupakoidessa
    max syke 202
    max hapenottokyky l/min 2,29
    Max hapenottokyky ml/kg/min 33,69
    En kyllä ymmärrä noista mut tollasia mitattu 3v sitte :D ikää 21
  • editoi elokuu 2014
    Lisbetti; meillä parikymppisillä tällaiset tulokset viittaa heikkoon\todella heikkoon kuntoon. Itse myös 24v.

mutta eiköhän tuokin parane lopettamisen myötä :)
  • editoi elokuu 2014
    Ei hyvä juttu... pitänee käydä uudestaan vaikka puolen vuoden päästä :) tosin vuosi tuon jälkeen olen aloittanut säännöllisen 5krt/vk urheilun niin voi tosin vaikuttaa seki tuloksiin.. :)
  • vkovko
    editoi elokuu 2014
    Nyt on sitten mitattu max.hapenkulutus: 22 ml/min/kg. Suorituskyky 33% viitearvosta.
  • marvesmarves Etelä-Karjala
    editoi elokuu 2014
    Ei kovin hyviä olleet :? Tuo kokeesi tehtiin EKG rasituskokeena. Olisi kiinnostanut omianikin katsoa, mutta 2007 otettua tulosta en etsimälläkään löytänyt. En löytänyt kuin aikanaan UKK kävelytestin max. hapenkulutuksen, siinä 22 ml/min./kg. Tuo sinun suorituskyky% puhuu paljon, vauhti ja jaksaminen melkoisesti hidastunut jälkeen hyvien vuosien :wink: Näin se toimii, tupakka vahingoittaa ja suurella kädellä.
  • vkovko
    editoi elokuu 2014
    Niin se on, keuhkoistahan se minulla on kiinni, syke ei nouse maksimissaan kuin 131/min ja hikoilua ei juuri ollenkaan.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.