Täällä yks kiukkunen ämmä

Oon ollu maanantaista asti ilman tupakkaa. Tää on nyt kolmas nikotiiniton päivä ja tähän asti se kaikista vaikein, mikä tässä kummastuttaakin. Oon niin ärtysä ettei mitään järkeä, eikä mulla ees oo mitään varsinaista syytä. V*****aa vaan kaikki asiat ja kaikki ihmiset. :roll: Oli pakko päästä avautumaan. Ugh, olen puhunut! :wink:
«1

Viestejä yhteensä

• vkovko
    editoi lokakuu 2014
    Jaksamista sinne.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi lokakuu 2014
    Niin väittävät, että kolmas päivä olis pahin. Kyllä se tasaantuu olotila. Mutta tänne voi tulla puhisemaan, kun oikein kiristää pipoa.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi lokakuu 2014
    Kiitos mukavat. :)

Teki ihan hyvää kun kävin just vähän käpöttelemässä. Napit oli korvissa, eikä pieni tihkusadekaan häirinnyt, kun tuntui jotenkin niin helpottavalta. :)
    editoi lokakuu 2014
    Liikunta on monelle yksi parhaista keinoista nitistää kuumina käyneet mielialat. Toisille käy joku askare, jonka voi suorittaa yksin ja rauhassa ja keskittyä siihen. Kun vaan aina muistais parhaat konstit :mrgreen:
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi lokakuu 2014
    Tsemppiä! Täällä kans ajoittain hyvinkin kiukkuinen ämmä, ku nikkis iskee päälle!
  • vkovko
    editoi lokakuu 2014
    Sitä on ilmassa alussa, tsemppiä.
    editoi lokakuu 2014
    Muistakaa pidellä vaikka väkisin vähän positiivisuuttakin kehässä. Ainakin kun puhutte itsellenne.
    Aamulla päätätte, ettette polta vaikka mikä tai kuka vastaan tulisi. Ja illalla, silloin kehutte itseänne (hiljaa taikka ääneen), kuinka olette ollut hyvä ihminen, pysynyt savuttomana koko päivän.
    Itselleen kannattaa puhua kannustavasti ja kehuvasti. Se puree niin itseen kuin toisiinkin ihmisiin. Me ollaan sellaisia, niin hassulta kuin se kuulostaakin. :roll:
    Voimia, sisua ja kärsivällisyyttä!

• IpaIpa
    editoi lokakuu 2014
    Tsemppiä!
  • RainsongRainsong Riihimäki
    editoi kesäkuu 2015
    Mulla neljäs päivä, ja nyt on eka kunnon kiukkupäivä. Tai no ei mikään ylihirveä mutta ekaa kertaa huomaan että pipoa kiristää ilman syytä. Itsekin oon kuullu että kolmas päivä on pahin, mutta ehkä tää nikotiinilaastari "siirtää" sitä? Kuka tietää.
    Otin käsille tekemistä-projektiksi virkata kaveripiirin kissoille pikku palloja ja eilen innoissani ostin pari uutta lankakerää vanhojen villalankojen lisäksi. Tänään on pallon alut lentänyt ja purkaantunut moneen kertaan :D Ja kaikki langat haukuttu pataluhaksi. Koska toki se on niiden vika että mä en vaan osaa :P
    Lähtisin lenkille jos pääsisin, mutta mies on iltavuorossa ja minä jumissa kotona uhmaikäisen kanssa. Välillä joutuu muistuttamaan itseään, kumpi meistä olikaan se 4-vuotias....
  • BCBC Helsinki
    editoi joulukuu 2015
    Otsikko oli niin osuva, että oli pakko tulla tänne ilmoittautumaan. Joulun jälkeen ensimmäistä päivää töissä. Joulupäivänä viimeinen rööki. Töissä olen tavallisesti eniten polttanut. Johtuneeko siitä, että täällä ne hermotkin tavallisesti eniten kiristyy.
    Nyt jo tympääntyneenä koko paikkaan vaikka vasta tunnin täällä ollut. Tämä päivä tulee olemaan koetinkivi tupakattomana.

image

• editoi joulukuu 2015
    BC voimia sinne. Kyllä sä pystyt jos vaan niin päätät :thumbup:
    Itestähän kaikki lähtee, ja mieti mitä järkeä on polttamisessa ? Ei mitään, terveys siinä vaan menee. Pääset kyllä noiden alun vieroitusten ohi, mutta täytyy olla vaan varma tuosta lopettamisesta ja pysyä siinä.

Tsemppiä :thumbup:

image

15.4.2015 Viimeinen tupakka. No more

• HalluHallu Lahti
    editoi joulukuu 2015
    Ämmät on aina pikkasen kiukkusia, nyt on kerrankin hyvä syy, nikkikset :D
  • BCBC Helsinki
    editoi joulukuu 2015
    Kiitos Jyräys:)
    Selvisin päivästäni loppujen lopuksi yllättävän kivuttomasti. Työpäivän aikana on monta vakiotilannetta jolloin tavallisesti poltan. Nyt vältin näitä tilanteita ja lähdin ajoissa pois tai aloin vain puuhaamaan jotain ihan muuta. Kun kerroin duunikaverille, että olen ollut neljä päivää polttamatta ja että nyt ottaa päähän kaikki mahdollinen, ei hän koko päivänä kysynyt minua mukaan tupakalle (Kiitos siitä hänelle!!!)
    Herkkuja olen napostellut koko illan kotona, mutta tupakkaa ei oikeastaan ole tehnyt mieli. Ajattelen sitä, mutta mitään suunnatonta halua tupakkaa kohtaan ei ole. Johtuneeko Champixista. Ehkä. Hassua muuten, että iltapilleri ei aiheuta pahaa oloa vaikka aamulla oksettaa lääkkeenoton jälkeen melkein tunnin ajan.
    Nyt en ole enää kiukkuinen. Ennenminkin tyytyväinen, että selvisin tästä päivästä ilman tupakkaa. Hermot todennäköisesti kiristyvät taas aamulla, mutta sitä en halua vielä murehtia:D

image

• editoi joulukuu 2015
    Hyvin selvittyBC! Aamut olivat minullakin vaikeimmat. Jaksa vain, kyllä se siitä helpottaa. Tärkeintä on tiukka linja: ei tupakkaa, ei edes lupauksia, ei yhtään ehkää eikä siitten kunia eikä jossia. :-)
  • editoi joulukuu 2015
    Hyvä Hyvä BC :thumbup:

Ajattele jokaista uutta päivää ilman tupakkaa voittona. Voit olla niistä ylpeä ja muista kehua myös muille sitä kuinka oot pystynyt olemaan ilman ja lopettamaan. Joku sen hienosti sanoi ja on niin totta että elämän huonoin päätös on ollut aloittaa tupakointi ja paras kun on päättänyt lopettaa tupakoinnin.

Pysy vaan ilman tupakkaa, vaikka vaikeita hetikiä tuleekin. Harmittaa sitten vaan jos antaa periksi. Tänne stumppiin vaan heti kun alkaa tuntua vaikealta. :) Kummasti auttoi itseäkin alussa ja vieläkin :wink:

image

• editoi joulukuu 2015
    :twisted: kyllä se on niin että älkää puhuko kolmesta päivästä vaan 360 päivästä.lopetin tupakoinnin 3 vuotta sitten,ensimmäinen vuosi oli yhtä helvettiä,mutta niin se on varmasti siellä keuhko-osastollakin jotka ei ole ymmärtänyt stumpata sillä sinne on varma tie jos ei stumppaa.poltin 28 vuotta puolet siitä ajasta punaista norttia, vasta nyt hengitän kunnolla noiden tupakka vuosien jälkeen.monesti tuli etsittyä väkisin tekosyitä että aloittais polttamaan mutta en langennut ja joka kerta jos ei lankea on helponpi olla polttamatta,mutta käytin nikotiini purukumia yliannostuksina 4 mg 3 vajaat 3 vuotta kunnes jouduin sairaalaan paksusuolen puhjettua keskeltä vatsaa,olin varma että kuolisin sinne jo muutamassa päivässä syytä ei löytynyt mutta nikotiini oli luultavasti ärsyttänyt vatsan ja suoliston tosi pahaksi.tuon nikotiinin lopetus oli yhtä vaikea kuin se savukkeen jättäminen,kesti 3 kuukautta ennekuin elämä taas alkoi maistua normaalisti :P jokainen pystyy lopettamaan tupakoinnin jos haluaa ja jos ei tunnu pystyvän vierailu keuhkoosaltolla auttaa päätöksen tekoon.
  • vkovko
    editoi joulukuu 2015
    Olen ollut 4 kertaa keuhko-osastolla, en vierailulla vaan hoidossa.
  • editoi joulukuu 2015
    punainen nortti puhuu paljon, mutta asiaa :thumbup:

Ei ollu sullakaan sitten ihan helppoa, kun noi suoliongelmat vielä tuli, mutta hyvä kun oot nyt kuosissa.

Kyllä tää teijän juttujen lukeminen täällä, kummasti auttaa siihen ettei sorru tupakkaan enään. Koko ajan enemmän ja enemmän helpottaa eikä tupakka enää oo mielessä kokoajan.

Hyvää savutonta Uutta Vuotta kaikille Stumppilaisille :thumbup:

image

• AavesusiAavesusi Kotka
    editoi tammikuu 2016
    Kertakaikkisen vattumainen olo ollut tänään! Tekisi mieli kiukutella ja päästää raivo valloilleen. Joku remonttifirma sais musta tosi hyvän talonhajottajan tällä mielialalla :evil: Tähän asti lopetus mennyt oikein hyvin, mutta tänään on tehnyt todella tiukkaa olla ei-tupakoija. Iltapäivällä mentiin jo sillä taktiikalla että "seuraavan minuutin aikana en hae tupakoita", ja niin mentiin eteenpäin minuutti kerrallaan. Nyt on onneksi ilta ja pääsee kohta nukkumaan, nukkuessa ei sentään polteta! Lohtua ja toivoakin tuo sentään se ajatus että huomenna on jo 4:s savuton päivä. Voi miten kovasti toivon että pian koittaisi päivä joka olisi aamusta iltaan helppo ja voimia antava!!

image

• MetsoMetso Pirkanmaa
    editoi tammikuu 2016
    Moronnääs! Kerroit aavesusi että nukkuessa et polta. Minä olen vaiheessa että olen nyt useampana yönä herännyt siihen että olen polttanut. Onneksi on vain unta ollut.
  • AavesusiAavesusi Kotka
    editoi tammikuu 2016
    Terve Metso! Olen kuullut että aika monet näkevät noita tupakointiunia, jopa vuosia lopettamisen jälkeenkin. Toivottavasti tollaisia unia ei tarvitsis ihan joka yö katsella sitten kun ne omalle kohdalle osuu :)

image

• vkovko
    editoi tammikuu 2016
    Minulla oli alussa joka öistä "hupia", ajan myötä harvenevat.
  • editoi tammikuu 2016
    Mulla tuli ekat "tupakkaunet" varmaan vasta jossain puolenvuoden polttamattomuuden jälkeen. Pari kertaa polttelin unessa ja oli kyllä aika jäätävä tunne :shock: Ei oo nyt taas viimeaikona onneksi tupakka kummitellut :)

image

• editoi tammikuu 2016
    Vihainen oon kuin piru pyhäisin aina välillä. Saan kilareita. Olen vihainen muutenkin ja lopetettuani röökinpolton vieläkin vihaisempi. Olen luonteeltani lyhytpinnainen ja kärsimätön.
  • editoi tammikuu 2016
    TikkujalkaNuuli kirjoitti:
    Vihainen oon kuin piru pyhäisin aina välillä. Saan kilareita. Olen vihainen muutenkin ja lopetettuani röökinpolton vieläkin vihaisempi. Olen luonteeltani lyhytpinnainen ja kärsimätön.

:) Koita TikkujalkaNuuli kestää. Toi Kuuluu asiaan. Kävelylenkit/juoksulenkit mahdollisuuksien mukaan jeesaa ja vähän kun rääkkää itseään niin se auttaa :) Periksi ei saa antaa ja kyllä se vaan helpottaan ennemmin tai myöhemmin :thumbup:

image

editoi tammikuu 2016
    Niin kuin Jyräys tuossa ehdottelikin, ulkoilu ja muukin liikunta nostaa mielialaa.
    Voi lähteä ulos kiukku mielessä, mut kotiin palatessa on pahin jäänyt tien varteen.
    Pitkän päälle voi tapahtua jopa niin, että sä tuletkin vähän pitempipinnaiseksi.

• editoi tammikuu 2016
    Niinpä niin. Tämä olikin sitten tässä.
  • BCBC Helsinki
    editoi helmikuu 2016
    Nämä uudistukset ärsyttää. Ompas rumat sivut nykyään. Ja kategorialistaus sekaisin. Tai siis eri kuin ennen. :( En tykkää yhtään :(

image

• Tosiaankin, jos tää näin vaikeeks meni täällä käyminen, ennen niin helppoa ja selvää, niin taidanpa
    lopettaa kokonaan. Ja mistähän nuo hymiötkin nykyään löytyy. Todella ärsyttää!!!!!!!!!!!!
    En ymmärtänyt muokkauksien enkä hymiöiden tekemisestä mitään. Ehkä nämä tavallisemmat pystyy tekemään. ahas, kun laittaa kaksoipisteen saa ainakin joitain näkyviin :smiley: :wink:
    Mut ei niitä ole kuin viisi.
    Tekstin boldauksesta tai väreistä en tiedä mistä saa. Onnistuin laittamaan kuvan. Joten pääsen edelleen onnittelemaan vuosia polttaneita. :smiley:
    image

Kiitos tästä.järjestelmän suunnittelijat.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.