Liikunnan iloja

Monissa ketjuissa tunnutaan tuskailevan nousevan painon tai liikkumattomuuden kanssa. Tuli mieleeni, olisiko tämmöiselle ketjulle kysyntää, johon voisi käydä listaamassa liikuttuja hetkiä.
Samalla voisi ihastella omaa edistymistä ja kertyneitä liikuntakertojen määrää, oli se sitten rauhallista kävelyä tai hikitreeniä salilla.
Kukin oman tasonsa ja huvituksensa mukaan.

Itse yritän saada taas itseni liikkeelle, painonpudotuskaan ei tietenkään haittaisi, mutta laihdutusketjua en tästä haluaisi. Tällä hetkellä laihduttaminen ja siihen liittyvät tarkat ruokavaliot ei houkuttele, mutta kuntoilusta itsestään jo luulisi olevan monenlaista hyötyä.

Tsempattaisiin toinen toisiamme liikunnan pariin! Savuttomana liikunta on kuulemma hauskempaakin. Toivottavasti innostuneita löytyy!

Viestejä yhteensä

• editoi marraskuu 2014
    Heipsan!
    Minä voin vastailla tänne vähän liikkumisesta.
    Lopetin tuon täyspäiväisen polttamisen kaksi vuotta sitten lokakuun lopussa, mutta jatkoin kuitenkin silloin tällöin polttajana, onnistui ihan hyvin, mutta kyllästyin siihenkin ja nyt jo jonkun aikaa ollut kokonaan polttamatta, koska se kuitenkin tuntuu paremmalta. Banneri ei ihan pidä paikkaansa, mutta enpä tuota ole viitsinyt muuttaa, kun en jotenki halua pitää kirjaa, vaan antaa ajan vain kulua.
    Mutta asiaan, silloin toissa syksynä paino nousi aika äkkiä n.6 kiloa ja siinä pysyny.
    Ensimmäinen talvi meni vähällä liikkumisella, mutta viime syksynä, kun mies jäi eläkkeelle aloimme käymään kaksi kertaa viikossa vesijuoksussa, tunti kerrallaan, se tuntui ihan hyvältä. Kesä kului pyöräillen jonkun verran ja nyt syksyllä aloitimme jälleen, mutta sen verran muuttaen, kun uimahallissa on myös kuntosali, jota saa käyttää samaan hintaan, niin menemme ensiksi tunniksi kuntosalille ja sen jälkeen puoli tuntia altaassa juoksua, tämä myös kaksi kertaa viikossa.
    Minulla kun vaikeaksi luokiteltu keuhkoahtauma, niin siitä huolimatta olen kaiken tämän jaksanut tehdä ihan hyvin ja luulen, että siitä, tupakanpolton lopetuksen ohella on hyötyä taudinkulun hidastumiseen. (viime syksynä spirometriassa arvot parantuneet muutaman prosentin, tänä syksynä pysyneet samassa)
    Tuli aika pitkä tarina, mutta tsemppiä kaikille lopetukseen ja liikuntaan, ehkä se painokin aikaa myöten putoaa :wink:
  • editoi marraskuu 2014
    Tervehdys Piiskupii ja tuulantei. Hyvä kun olet Piiskupii tehnyt tällaisen plogin liikunnasta ja tuulantei oli mukava lukea sinunkin kirjoituksesi. Voisin sanoa samaa kuin sinä. Tänään sain lähettyä salille ja allasjumppaan,mutta en tee mitään hiki urakkaa liikunnasta.
    Se on paljon kun saa lähettyä liikkumaan.
    Kuinka hyvä mieli tulikaan kun liikuin tänään. Ja kotona venyttelin tavallisia venytys juttuja.Kovasti tsemppejä. :thumbup:
  • editoi marraskuu 2014
    Hyvä idea tämän ketjun aloitus. Minulle tuli just eilen vuosi savutonta aikaa täyteen ja paino nousi 12 kg sen aikana. Liikuin paljon ennen tupakoinnin lopetusta, jostain syystä se liikunta väheni lopetuksen aikana. Kesäkuussa sitten ostin aktiivisuus rannekkeen, että saisin vähän potkua liikuntaan. Sehän toimii, on mukava seurata edistymistä joka päivä. Painoon tämä liikunta ei ole vaikuttanut kun en ole kyennyt muuttamaan ruoka tottumuksia, mutta mieliala on noussut kohisten kunnon myötä.
  • editoi marraskuu 2014
    Helmilanka minulla kans ylipainoa n.12 kg:tä. Tämän lopettamisen aikana tullut pari kiloa,mutta johtuu karkin syönnistä osaksi ja kun en ole liikkunut kahteen kuukauteen. Ja oli jo alun alkaen 10 kiloa liikaa painoa. Vaikka ei se tosiaan pelkkä liikunta painoa pudota ,vaan se on niin hyvä fiilis kun on tehnyt jonkin liikunta tuokion.
    Mukava lopettaakin kun liikunnalla tulee niin hyvä tunne. Hyvä kun sinulla helmilanka on tuo mittari.
    Ja itse alan tietoisesti liikkumaan Päätän,että lähden sauvakävelylle ja niin sitä huomaakin ,että on käynyt lenkin,minä käyn vain 15 minsaa liikkumassa sauvakävellen, mutta on se sekin jotain. tsemppejä kaikille liikuntaan. :thumbup: Kävin kuntosalillakin,mutta vain omalla hitaalla tahdilla ja sen jälkeen allasjumpassa. Tuli niin hyvä mieli kun sain lähdettyä. Piiskupii minullakin oli jäänyt liikkuminen tämän savuttomuuden alun ,mutta hyvä kun laitoit tämän liikunnan plogin niin tänne on kiva kirjoitella liikkumisesta.
  • marvesmarves Etelä-Karjala
    editoi marraskuu 2014
    Helmilangalle paljon onnea vuodesta :-) Oma liikkuminen ei nyt tuota iloa, koska tasamaakävely/myös pyöräily ahdistaa. Varmaan yhteissumma kylmästä säästä ja painonnoususta ja, niin ikävää kuin onkin, varmaan ahtaumani huononemisesta. Kun olen huomannut puolen kilometrin matkalla tarvitsevani useamman hengähdystauon, muistelen entisiä aikoja, joita en takaisin saa :cry: Juuri nyt minun PITÄISI nuo jo etukäteen joululahjaksi ostamani suklaajutut antaa olla kaapissa, vaan tässäkään en ole täysin onnistunut. Mutta jostain syystä, syyspimeästä huolimatta, mieli on melkolailla hyvä ja se on paljon se. Pitäkää kiinni savuttomuudesta! Ja jos joku lankeaa, ei silti pidä koskaan lopettaa lopettamista. Kerran se natsaa, kuten stumpissa huomataan :wink:
  • editoi marraskuu 2014
    Heippa kaikki. Nyt kun olen ajatellut tuota kulunutta vuotta ja lukenut päiväkirja merkintöjä, olen huomannut että mulla oli selvästi puolen vuoden lamakausi. Silloin liikunta jäi minimiin ja mieli oli välillä tosi synkkä. Se johtui vain siitä tupakoinnin lopetuksesta. Olihan se tosi iso elämänmuutos. Onneksi löysin kesällä uudelleen liikunnan ilon. Tuntuu että se liikunta kohottaa jo romahtanutta itsetuntoa niin ettei tässä olekaan aivan turha ihminen. Vaikka nuo läskit harmittaakin, en suostu häpeään vaan kehtaan mennä uimahalliin, lyllertää lenkkipoluilla ja puuskuttaa pyörän päällä. Ehkä se laihdutus motivaatiokin vielä joskus löytyy kunhan tästä vielä vahvistuu. Toivon ettei muiden tarvitse käydä yhtä syvällä. Tsemppiä ja iloa liikuntaan teille kaikille.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.