TÄNÄÄN ON LOPPUELÄMÄNI ENSIMMÄINEN PÄIVÄ!!

TÄSSÄPÄ MINUN TARINANI...
ALOITIN TUPAKOINNIN 15-16 VUOTIAANA JA LÄHINNÄ KAI SOSIAALISISTA SYISTÄ JA SIKSI, ETTÄ OLIKOS HIEMAN "HIENOA"VEDELLÄ TUPAKKIA "NURKALLA" JA PIILOILLA OPETTAJIA!!MUISTAN VIELÄ KUN KAIKESSA LAPSELLISUUDESSANI AJATTELIN, ETTÄ EI TÄHÄN KOUKKUUN JÄÄ JA HUOMASIN OLEVANI KOUKUSSA VASTA KUN ENSIMMÄISTÄ KERTAA YRITIN LOPETTAA, SIIHEN ASTI OLIN OLLUT TÄYSIN VARMA, ETTÄ KYLLÄHÄN MINÄ LOPETAN HETI KUN TAHDON! :hunf:NYT OLENKIN SITTEN POLTTANUT AHKERASTI YLI 20 TUPAKKAA/PV JA VUOSIA TOUHULLE ON KERTYNYT JO 8 VUOTTA(LIIKAA)!

NO, NYT SITTEN OLENKIN HUMANNUT, ETTÄ TUPAKKA ON HALLINNUT MINUA SIITÄ ASTI!MINULLA ON KOLME PIENTÄ LASTA JA JOKAISEN RASKAUSAJAN OLEN POLTTANUT(JA TÄMÄ TODELLA HÄVETTÄÄ MYÖNTÄÄ!!!) :oops:

LOPETTAMISEN SYITÄ MINULLA ON (ONNEKSI) MONIA JA HYVIÄ!
ENSIMMÄISENÄ LIENEE TERVEYS, SEKÄ ITSENI,ETTÄ PERHEENI!
MIEHENI SAIRASTI IMUSOLMUKESYÖVÄN TALVEN/KEVÄÄN AIKANA JA ERÄS TUTTAVAMME KUOLI VASTA KEUHKOSYÖPÄÄN(TUPAKOINUT KOKO IKÄNSÄ)!NYT OLEN SIIS MIETTINYT, ETTÄ ONKO JÄRKEÄ AIHEUTTAA TAHALLAAN ITSELLEEN JOTAIN NOIN KAUHEAA!!

SITTEN TIETYSTI ON TÄMÄ KUNTO, JOKA EI TÄLLÄ HETKELLÄ OLE KEHUTTAVA!!OLENKIN HOMMANNUT KUNTOPYÖRÄN, JOLLA TARKOITUS SOTKEA AINA HIMON YLLÄTTÄESSÄ!!(OLLUT JO TÄNÄÄN KOVASSA KÄYTÖSSÄ!) :roll:

SITTEN TIETYSTI ESIMERKKI NÄILLE KOLMELLE PIPANALLE, JOILLE TAHTOISIN KOVASTI OSOITTAA, ETTÄ TUPAKOINNISSA EI TODELLA OLE PIENINTÄKÄÄN HYÖTYÄ.

VÄSYMYSKIN ON OLLUT ONGELMANI JO PITKÄN AIKAA JA TÄLLÄ KONSTILLA AIJONKIN PÄÄSTÄ EROON AINAKIN SUURIMMASTA VÄSYSTÄ.

JA VIIMEISIMPÄNÄ, MUTTEI VÄHÄISIMPÄNÄ ON RAHA!!MINULLA KULUU VUODESSA NOIN:1200 EGEÄ RAHAA TUPAKKAAN JA KUN MEILLÄ VIELÄ MOLEMMAT POLTAA,TULEE SUMMAKSI 2400EUROA!!!ELI OLEN SIIS EHTINYT RÖYHYTELLÄ ILMAAN JO 9600 EUROA YKSIKSENI JA YHDESSÄ ME OLEMME VETÄNEET 19200EUROA !!KAMALA SUMMA RAHAA!!

NO OLEN NYT MIETTINYT ASIAA JO LOKAKUUSTA ASTI VAKAVASTI, JOTEN SILTÄ KANNALTA PITÄISI PÄÄTÖKSEN OLLA VAKAALLA POHJALLA.

EN OIKEIN TIEDÄ MITÄ TULEMAN PITÄÄ, MUTTA VARMUUSVÄLINEINÄ MINULLA ON LAASTARIT, MYNTHONIT JA VESIPULLO.

ENITEN PELOTTAA KOHDATA NE TILANTEET JOISSA ON AINA TOTTUNUT RÖYHYTTELEMÄÄN, RETKAHTAMINEN(JA PETTYMYS JOKA SIITÄ AIHEUTUU).
TUO PAINOKIN ON MIETITYTTÄNYT KOVASTI, KUN MUUTENKIN ON NUO JENKKAKAHVAT PULLISTUNEET.
MITÄ, JOLLEN ONNISTUKKAAN??JA NYT OLEN NIIN MOTIVOITUNUT KUN VAAN IKINÄ VOIN OLLA, JOTEN JOLLEN ONNISTU NYT NIIN MITEN ONNISTUN IKINÄ!??
KESTÄÄKÖ KANTTINI SITTENKÄÄN??
TÄLLÄISIÄ SIIS MIETIN :?

TUKEA SAAN VARMASTI OMALTA PERHEELTÄ( MIEHENI KANSSA TÄMÄ ON MUUTEN YHTEINEN YRITYS LOPETTAA!)JA TIETYSTI YSTÄVILTÄNI, JOISTA VALITETTAVASTI SUURIN OSA POLTTAA JA TIEDÄN ETTÄ HE TUKEVAT,MUTTA MYÖS SAMALLA TEKEVÄT TILANTEITA JOISSA OLEN NORMAALISTI POLTTANUT.
TÄÄLTÄKIN KYLLÄ LUULISIN SAAVANI ISON AVUN!

VOISITTEKIN KERTOA MITÄ OLETTE KEKSINEET KORVIKKEEKSI TUPAKILLE??

(SORI KAIKILLE,ETTÄ TULI KIRJOITETTUA ISOLLA, EHKÄPÄ SE JOHTUU TÄSTÄ ÄRSYTYKSESTÄ :-))

Viestejä yhteensä

• MarikattiMarikatti Tampere
    editoi syyskuu 2007
    Mulla tupakin korvike on netti. :mrgreen: Aina kun tekee mieli mennä tupakalle, tulen tänne foorumille höpöttämään.
  • editoi syyskuu 2007
    Henkilökohtaisest lopetan jokavuosi vähintään kerran polttamisen. Tänään on tämän vuoden ensimmäinen päivä ilman tupakkaa ja samalla olen nyt TOSISSANI.

Äsken pureskelin ensimmäisen tikkarin... Nikotiini purkkaa, tavan purkkaa, erilaista mässyä, kuten juuri tikkareita (jos paino mietityttää, osta HEDELMIÄ PALJON JA PALJON JA PALJON, omenoita, porkkanoita, kaikkea mitä pitää PURRA), meinaan myös juoda paljon teetä, osta vaikka laimennettavaa mehua, jos vesi rupeaa ärsyttämään.

Tekemistä suulle ja käsille. Eli ruoka ja käsille siivous, tietokoneella aika kuluu myös NOPEASTI. Siivoa, järjestele ja URHEILE!

MIKÄÄÄN ei auta niin hyvin kuin liikunta. Hermot kireällä, vitutt**, ärsyttää, lähde ulos ja juokse tai kävele kunnes ei tee enää mieli tupakkaa. Joskus aikaisemmilla yrityskerroillani olen käynyt kävelemässä yli 10 kilometriä putkeen, että mieleni ei tekisi enää tupakkaa!

Jopa itkeminen auttaa... :oops:
  • kitikattikitikatti tampere
    editoi syyskuu 2007
    stumppi oli alkuun tupakkitauko....ahkerassa käytössä..köhköh...
    ja poks-peliä on pelattu MUUUTAMAAAN otteeseen... :mrgreen: .
  • editoi syyskuu 2007
    Stumppi mulla hyvä keino pysyä polttamatta.Ja tietysti kävely,jumppa :P :P :P
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi syyskuu 2007
    kitikatti kirjoitti:
    stumppi oli alkuun tupakkitauko....ahkerassa käytössä..köhköh...
    ja poks-peliä on pelattu MUUUTAMAAAN otteeseen... :mrgreen: .

kyl kyl *nyökyttää*

Tsemppiä!!
    editoi syyskuu 2007
    Miul vaan nää "tupakkatauot" tällä stumpissa tuppaa venyyn välillä tunninkin mittaisiksi. Mutta on tää terveellisempää kuin se toisenmoinen tupakkitauko. Ja kuka sanoo että on enemmän aikaa, kun lopettaa polttamisen? :lol: Enemmän aikaa ainakin olla stumpissa! :thumbup:
  • editoi syyskuu 2007
    Joo tänne nettiin vaan höpöttelee.Häviää ainakin pahin tuska kun lukee toisten juttuja ja samalla kirjoittaa omia tuntemuksia. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
  • editoi syyskuu 2007
    Tsemppiä lopetukseen, stumppi on hyvä paikka tupakan tilalle ja toinen minkä olen röökin tilalle keksinyt on urheilu..... minä muuten poltin kans raskausaikana...inhottavaa.....
  • editoi syyskuu 2007
    Ihan tietoisku raskauden aikana polttaneille:

Lapsi voi vaikuttaa, näyttää ja olla ihan "normaali", niin että tupakan vaikutuksia ei ole edes näkevinäänkään!

MUTTA... Esimerkiksi poikalapsille tiedossa tulevaisuudessa on siittiökato eli LAPSETTOMUUTTA pahimmassa sen merkityksessään!

Joten varmaan sinua RASKAANA kiinnosti lapsettomuus, kun yhden sellaisen olet juuri saamassa, MUTTA mietipä sitä; sinusta ei välttämättä tule tuon takia ikinä isoäitiä/isää...

Minä katsoin tupakka suussa JOKAISTA raskaana olevaa polttavaa tulevaa äitiä HELVET** pahalla!!! Ja tulevaisuudessa AION tehdä yhä niin!

Oman elämäni saan pilata, jos huvittaa, mutta lapsen?
  • editoi syyskuu 2007
    Joo, kiitos vaan tietoiskusta Neidonvarjo sinulle, eiköhän jokainen joka raskaana ollessaan on polttanut, tiedä aikatarkkaan nuo asiat.
    Ja varmasti on jokainen myös syyllisyyttä ja pahaa mieltä asiasta kantanut... en toki laittanut tuota tietoa tuohon muun kuin sen takia, että tämän ketjun aloittanut Niinuska häpeillen kertoi omasta polttamisesta raskauden aikana.
    Katso vaan pahasti jokaista polttavaa ihmistä, oli raskaana tai ei. Itse yritän olla tuomitsematta ketään kun tiedän miten hirvittävän vaikeaa siitä tupakasta olisi silloin aikanaan ollut luopua, enkä siihen silloin pystynytkään. Jokainen tekee omat valintansa ja niillä vaikuttaa omien lastensa, oman perheensä , naapureidensa, työkavereidensa jne elämään suoraan tai välillisesti........ En tällä puolustele tupakointia missään tilanteessa, varsikaa raskaana ollessa, vaan yritän olla tuomitsematta ketään, kun se moite ja tuomitseminen ei juurikaan taida auttaa...
  • editoi syyskuu 2007
    Niin minäkin aikoinaan katsoin hämmästyneenä ystävääni, joka odotti esikoistaan, ja tupakoi. "Siis miten toi voi polttaa.." :shock:
    Kunnes.. Tulin itse raskaaksi, enkä pystynytkään lopettamaan tupakointia kokonaan, vaikka ilman muuta olin suunnitellut, että jos omia lapsia saan, lopetan polttamisen heti jos raskaustesti näyttää plussaa.. Kaksi kertaa yritin. Loppujen lopuksi vähensin sen niin minimiin kuin mahdollista, parhaimmillaan vain 2 tupakkaa päivässä. Mutta kokonaan en pystynyt lopettamaan.. :oops: :(
    Ja todellakin tiesin kaikki mahdolliset haittavaikutukset joita tupakoinnilla saattaa lapseen olla. Asiat vaan ei aina ole niin yksinkertaisia..
    Olen elämäni aikana oppinut olemaan tuomitsematta tupakoitsijoita, alkoholisteja, huumeriippuvaisia, sillä koskaan et tiedä, milloin se asia koskettaa itseäsi, läheisiäsi, ystäviäsi. Hyväksyä ei tarvitse, mutta tuomitsemisesta ei juurikaan ole hyötyä kenellekkään.
    Erilaisista mielipiteistä huolimatta hyvää savutonta :D illanjatkoa kaikille!
    editoi syyskuu 2007
    En nyt mitenkään MISSÄÄN NIMESSÄ halua puolustaa raskausajan tupakointia, mutta.... Ihminen, joka polttaa pari askia päivässä, huomaa olevansa raskaana, ja lopettaa heti voi saada keskenmenon. Eli parempi se, että vähentää minimiin, ja yrittää polttaa vähemmän ja ehkä lopettaa sitten tupakoinnin kun on saanut vähennettyä, kuin kertalaakista lopettaminen.

Toisaalta itse haluan lopettaa nyt ennen kuin saan lapsia, että ei tarvitse sitten edes pohtia koko asiaa. Ei kukaan äiti, joka polttaa raskausaikana ihan oikeasti ylpeile asialla. Se on sen verran kova paikka jokaiselle äidille, ettei siitä saa käydä tuomitsemaan. Tupakka vaan on niin koukuttava aine, ja tärkeintä on, että täälläkin olevat äidit ovat nyt viisastuneet, ja päättäneet lopettaa, ja puhuvat jo syntyneille lapsilleen, kuin tupakointi on ihan paska tapa.

Ei menneille virheille mitään voi. Eli kaikki te, jotka olette polttaneet raskausaikana, älkää sättikö itseänne, vaan antakaa mielummin kaikki rakkaus lapsillenne. Siitä lapsenne hyötyvät enemmän kuin itsensä sättimisestä.

Ei viitsitä jooko tuomita ketään. Kaikki tekee virheitä elämässään, mutta silti kaikki ihmiset ovat rakkauden ja tuen arvoisia! Eletään sovussa, eiksje?
  • editoi syyskuu 2007
    Tietysti nikotiini on erittäin pahasti koukuttava aine ja tupakoinnin lopettaminen ei onnistu kaikilla seinään ei välttämättä ikinä kokonaan. Tosiaan syyttäminen ja tuomitseminen ei auta, mutta joskus jotkut eivät vain ymmärrä asioiden vakavuutta, ellei mennä oikein tuomitsemaan ja syyttämään.

En usko että kukaan rehvastelisi tahallaan sillä, että on raskauden aikana polttanut. Ja varmasti se on jokaiselle äidille kovakin juttu. Sanotaanko näin, että "tutkimusten mukaan" 2 tupakkaa päivässä sisältää yhtä paljon "saasteita" kuin pahimmat metropolit Kiinassa. En tiedä kuinka järkeensä käypää tuo on, mutta ILMAN saasteilta ei tällä pallolla voi välttyä! Passiivisesti hengitämme ilmaa ja nautimme sen happea, VAIKKA viereisellä Venäjällä on myrkkyjä ja ties mitä höyrystyneenä ja kulkeutuneena meidän puolellemme.

Tietysti lastaan rakastava ihminen yrittää suojella omaansa parhain mahdollisin tavoin ja täten yrittää vähentää polttamista.

Yrittäminen on se, mihin pitäisi kannustaa! Jos ei onnistu, niin ei onnistu. Yrittää voi yrittämisen jälkeenkin (kuten esim. kaksi kertaa yrittänyt). Myös 2 tupakkaa 2 askin rinnalla on minimaalista!

Yhä jatkossa aion silti katsoa raskaana polttavia naisia pahalla! :D Jos joku vaikka säikähtäisikin katsettani ja saisi siitä enemmän motivaatio lopettamiselleen. Syyttävältähän tämä kuulostaa kyllä, mutta minkäs sille voi enää? En minä kannustaakkaan voi raskaana polttavia?
  • niinuskaniinuska Valkeala
    editoi syyskuu 2007
    Myös minä kannustan vähintään minimoimaan tupakoinnin raskausaikana, jollei kokonaan pysty lopettamaan.
    Omalla kohdallani esikoiseni syntyi kolme viikkoa ennen laskettua aikaa, vaikka kaikki oli mennyt hyvin ja raskaus aikana ei pienintäkään merkkiä että typy syntyisi liian ajoissa....joten LUULEN että tähän suurin syy oli se "ystävämme" rööki!! :oops:
    ystäväni taas poltti raskausaikana sen pariaskia per päivä ja niinpä kummityttöni sitten olikin 46cm oitkä ja painoa4200g.Eli kyllä saa todella pitää peukut pystyssä ettei lapseni kärsis minun tyhmyydestäni myöhemmin.
    Minäkään en tuomitse ketään, mutta tsemppaan ja kannustan parhaani mukaan olemaan savuton raskausaikana!! :lol:nämä vaikutukset kun ei ole ihan tuulesta temmattuja!

No, kerrompa tässä nyt sitten kolmesta savuttomasta päivästä!
    Tupakki se pyörii mielessä taukoamatta, mutta suurimmaksi yllätykseksi ei tee mieli(ainakaan vielä, joten en nuolaise ennenkun tipahtaa!!)
    Kiusallisinta on kun ei saa saakeli sitä pois mielestä, ei niin millään!!!
    Mynthoneita on kulunut runsaasti ja kuntopyöräkin surraa tasaiseen tahtiin :)Mutta kaikin puolin on tähän asti mennyt PELOTTAVAN hyvin!
    tsemppiä kaikille jotka alku metrejä kanssani kamppailevat ja toki myös niille, joilla joskus jo hieman helpottaa! :lol:
  • Tanya_2Tanya_2 Kanta-Häme
    editoi syyskuu 2007
    Minunkin täytyy häpeillen myöntää että poltin raskausaikana. En vaan pystynyt lopettamaan. :oops: :(
    Imettäminen oli kanssa niin kamalaa kun mietin aina sitä mitä myrkkymaitoa lapselle annan. Menin tupakalle aina imetyksen jälkeen ja kärvistelin tupakantuskissani taas siihen seuraavaan imettämiseen. No kuukausi meni ja stressikö vai mikä... niin maidontulo loppui. No korvikemaito oli varmasti parempaa :roll:

Herra Carria lainatakseni: "jos odotat minun kertovan, että tupakointi on terveydelle vaarallista, että tupakoijat kuluttavat paheeseen pienen omaisuuden elämänsä aikana, että tupakointi on likainen, inhottava tapa, ja että olet tyhmä, selkärangaton nahjus, jolla ei ole hitustakaan tahdonvoimaa, niin minun on tuotettava sinulle pettymys. Tällaiset pelottelut eivät auttaneet itseäni lopettamaan, ja jos ne olisivat auttaneet sinua, olisit jo aikaa sitten lopettanut"

Eli pointti oli: että kaikki raskaana olevat tietävät kyllä tupakoinnin vaikutukset. Mutta se ei auta heitä lopettamaan.
    Koska niinkuin Carr sanoi "ainoa asia, mikä estää meitä lopettamasta, on pelko"... :roll:
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi syyskuu 2007
    Neidonvarjo kirjoitti:
    .
    Yhä jatkossa aion silti katsoa raskaana polttavia naisia pahalla! :D Jos joku vaikka säikähtäisikin katsettani ja saisi siitä enemmän motivaatio lopettamiselleen. Syyttävältähän tämä kuulostaa kyllä, mutta minkäs sille voi enää? En minä kannustaakkaan voi raskaana polttavia?

Itse sain parikin syyttävää kommenttia ja katsetta raskausaikana, seurauksena oli se,että en totisesti lopettanut polttamista vaan hermostuin ja poltin kahta kauhemmin, sitten tunsin kamalaa syyllisyyttä ja meinasin saada keskenmenon kun oli niin kamala stressi päällä. Silloin sanoi lääkäri; Sinä olet valintasi tehnyt ja kun nyt et pysty sen valintasi kanssa elämään on tämä raskaus erittäin huonolla tolalla. Ryhdistäydy ja lopeta polttaminen tai sitten hyväksy oma päätöksesi.

Olin tuolloin 18 v ja kaikinpuolin vastuuntuntoinen ja kunnollinen ihminen, mutta en vain ymmärtänyt ihan täysin mitä kaikkea hallaa teen itselleni ja vauvalle, sekä en ymmärtänyt että minä voin lopettaa polttamisen ja silti olla sama Katja. Kuten sanottu; vain pelko esti lopettamasta!

Älä siis neidonvarjo tuomitse ihmisiä ennenkuin tiedät millä perustein tuomitset.
  • Likka72Likka72 Tampere
    editoi syyskuu 2007
    Kuulun myös sakkiin joka poltti raskausaikana...mulla vaan molemmat tytöt syntyi 2 viikkoa myöhässä ja isokokoisina :?
    Ei,oli se kamalaa se syyllisyys siitä ja on edelleen.Mennyttä ei voi muuttaa.

Mutta tänään voi!Joku ISO juttu tarvii ihmisessä tapahtua kun sillä tulee HALU lopettaa tupakointi tai muu vastaava hengenvaarallinen riippuvuus pelosta huolimatta(tiedän kokemuksesta)
    Raskausaikanakin olisin halunnut lopettaa tupakoinnin,mutta ajattelin etten pysty ja silloin en pystynytkään..vaikka tiesin mitä voin aiheuttaa lapselleni :(
    Toki toivoisin että kaikki lopettaisivat tupakanpolton,mutta en voi hallita muita.En voi hallita ja muuttaa äitiä,joka ryyppää ja jolla on lapsia hoidettavana ja joka taatusti tietää mitä lapsilleen aiheuttaa tai koko perheelleen...voin toki tukee ja auttaa lopettamispäätöksessä,ehdottaa hoitoo..kuten tupakankin kanssa.Tälläsiä aatoksia tänä aamuna. :shock:
    Kaikki riippuvuudet on vakavia ja on TOSI kova juttu et savuttomana saadaan täälä nyt keskustella :thumbup: :thumbup: :thumbup:
  • editoi syyskuu 2007
    Olen ahdasmielinen ihminen ja sanon ääneen, että aion yhä jatkossa tuomita kaikki päihteitä käyttävät raskaana olevat naiset! Minun EI TARVITSE puoltaa heille mitään, oli päihde tupakka, alkoholi tai amfetamiini!

Ja en tosiaankaan usko, että kukaan 18-vuotias on vastuuntuntoinen. Ei henkilökohtaisesti tai pahalla, mutta niin minä ajattelen ja olen aivan yhtä oikeutettu (negatiiviseen) mielipiteeseeni kuin muutkin omaansa! (Olen itse 19, enkä ole yhtään sen vastuuntuntoisempi kuin 18 vuotiaskaan. Joissain asioissa kannan hyvinkin sanani, joskus olen rääväsuinen pentu!)

En sano, että olen parempi kuin muut, mutta tuomita voin silti! Etenkin JOS en itse ole toiminut päin vastoin tai muuten sanojani vastaan!

Tiedän että pelko on kahlitseva tunne. Mutta eikö pelota ENEMMÄN se, että oma lapsi kuolee? Tupakointihan aiheuttaa kuitenkin keskenmenoja!

Noh joo... Totuus on se, että lapsista EN edes pidä. Silti en väittäisi nauttivani näystä, kun joku äiti antaa erittäin huonoa esimerkkiä nuoremmilleen...
  • Sade_2Sade_2 Uusimaa
    editoi syyskuu 2007
    Neidonvarjo kirjoitti:
    Noh joo... Totuus on se, että lapsista EN edes pidä

Hui :hunf: :hunf: minä taas pidän tosi paljon :P
  • editoi syyskuu 2007
    Minullekin lapseni ja kummilapseni ovat kaikki kaikessa!!! Silloin sinun ikäisenä, neidonvarjo, minäkin olin noin ankaran mustavalkoinen mielipiteissäni, sitten kun elämänkokemusta ja -näkemystä kertyy enemmän alkaa asioitakin "nähdä" hieman sallivammin ja ymmärtäväisemmin.... Mutta silti jokaisella on toki oikeus mielipiteeseensä!
  • tuputupu Hyvinkää
    editoi syyskuu 2007
    Huhuu :?: Kuinka sujuu Niinuska :?:
    Tsemppiä kovasti :thumbup: :thumbup:
  • editoi syyskuu 2007
    Joo. Mä aion olla tosi mustavalkoinen vielä tässä iässä. Mulla ei ole mitään kiinnostusta aikuistua hirmu vauhtia tai päästä yli teini-iästä. :D Hah. Ei voisi vähempää kiinnostaa olla:
    Täysin sivistynyt ja suvaitsevainen
    Tarkastella kaikki asioita objektiivisesti
    Pitää lapsista (olen semmoinen yhä)
    Myöntää joskus olevani väärässä
    Lista on varmasti aika pitkä, mutta se siitä mitä minä aion ja mitä minä olen! ;)

Yksi asia mitä aion myös yhä välttää kaikin mahdollisin keinoin on vastuun ottaminen. En tarkoita ettenkö nyt maksa laskujani tai vastaa teoistani, tarkoitan ehkä enemmän työelämän vastuuta. Jossa otetaan vastuuta muistakin ihmisistä kuin omasta navasta. Tämä liittynee tähän lapsi asiaan myös jonkin verran. En tosiaan aio ottaa vastuuta lapsista, olivat ne sitten omiani tai eivät.

En ymmärrä mikä nykyajan teinejä vaivaa kun pitää aikuistua niin kiireellä. Ahdasmielisyys on ihan kiva juttu vielä vuoden parin verran. :D Harmaata maailmaa kerkeää katsella vielä monta vuotta tulevaisuudessa, minä pidän nyt mustasta ja valkeasta! <3 (Olenpahan rehellisesti teini ja vielä itsekeskeisen ylpeä siitä!)
  • niinuskaniinuska Valkeala
    editoi syyskuu 2007
    huhuuu!!!
    olin viikon reisussa ja se sujui ilman henkosia, tosin teki mieli aivan tolkuttomasti, etenkin aamuisin!!!! :twisted:
    Olen siis ainakin toistaiseksi voiton puolella :D
    Hienoa, että ollaan saatu keskustelua aikaiseksi tuosta aiheesta joka on kovin vaijettu aihe: eli raskausaikana polttaminen!!!
    Täällä huomaa hyvin kuinka erilaisia mielipiteitä asiasta on ja etenkin sen, että vaikka asiaa ei kaikki tuomitse jyrkästi, niin siitä ollaan kaikki yhtä mieltä,että ei voi suositella!!!!

Oletteko muuten huomanneet, että kun on jonkun aikaa polttamatta, niin kuinka pahalle haisee ne ihmiset jotka polttaa!!!! :thumbdown:
  • justinejustine treen:lähistö
    editoi syyskuu 2007
    no minä yritin vähentää raskausaikana :oops: tosin nuorimman odotusaikana olin 5viimeistä kuukautta savutta :roll: edes sen :oops:
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.